Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > RALIURI - COASTA - RALLY SPRINT - CRR

Reply
 
Thread Tools
Old 21-05-14, 11:11   #4306
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Multumesc, eu unul am inteles! Cumva motorul avea carter sec? Ca vad ca vine mai jos cu ajutorul reductorului.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 21-05-14, 12:03   #4307
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

nu a avut carter sec,dar intradevar era foarte jos,am avut un scut care proteja baia de ulei,dar a fost pretzul pe care a trebuit sal platim,cu motorul Dacia,nu am vrut sa modificam pozitzia cutiei,cu motorul Lada,in linie cu cutia sar fi potrivit exact,baia de ulei fiind la lada mai joasa,Cornel a avut noroc,bine ca a fost mai tirziu cred ca 88 cind a aparut el cu monococa si Lada
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 21-05-14, 17:02   #4308
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Talking Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Doua zile fara telefon si internet...un tampit cu excavatorul a sapat un sant si a taiat fibra optica...acum sa remediat

Quote:
Originally Posted by dan_4_stone View Post
Asa este, v-ati exprimat corect, ampatamentul e distanta dintre axa fata si axa spate, acelasi lucru cu distanta dintre centrele rotilor fata si spate. Respect pentru ce ati facut si asteptam amannunte noi cu mult interes.
Stiu ce este ampatamentul pt ca alfel faceam "roabe" eu ma refeream la faptul ca daca ai conceput niste fuzete nu le mai poti folosi daca modifici ampatamentul, trebuie modificate si unghiurile bratelor de directie de pe ele si iar ajungem la unghiuri si mijlocul puntii spate
__________________
Sunt viu si nevatamat ! In poze sunt chiar eu...Cu capu' stau rau...Se vede la avatar !
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 21-05-14, 18:01   #4309
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Pe excavatorist il cheama Dorel? Deh, viata la tara nu are doar avantaje!
Motorul mai jos => centrul de greutate coborat, deci e un avantaj! Solutia cu dintii drepti la angrenajul reductorului a fost aleasa pt a reduce frecarea sau nu s-a putut altfel - tehnic cred ca s-ar fi putut realiza dantura inclinata la Resita, ma gandesc insa la fortele axiale care ar fi rezultat.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 21-05-14, 19:56   #4310
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Cornele,eu stiu ca tu stii ce este ampatamentul,dar eu incep sa uit cum se spune pe romaneste,de aia am intrebat,plus ca in limba germana exista termeni care nu au corespondent sau nul stiu eu,in limba romana de exemplu STEUERGERÄT tradus ar fi bloc de comanda,voi ii spunetzi calculator,sau DREHZAHLBEGRENZER este ceva care nu te lasa sa depasesti turatzia motorului cum se zice romaneste
cu fuzetele ai dreptate,dar problema ce mare a fost de fapt carena noi am dat in lucru un model de lemn,la sectia de modelarie UCMR cara faceau modele pentru turnatoria de fonta,acolo lucra un unchi de al meu care au construit modelul,dar intimpul lui liber si ala imi intorcea gitul daca trebuia sa o ia de la capat
John,la Resita se putea face si dantura inclinata,dar pierderile erau si mai mari,saracul motor,plus ca noiam executat pentru inceput 100 de pinioane,fiecare din noi am avut 10 seturi 5 masini
Carter sec am avut numai la sfirsit,motor Lada 1300,si lam folosit si la 1600 dar asta este un capitol separat in orice caz ceva foarte fain,eu am cunocut sistemul deja de la moto MV Agusta
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 21-05-14, 22:37   #4311
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

"Melodioasa" limba germana... Cred ca de aia nu s-a lipit de mine Culmea ca inteleg destui termeni tehnici, cred ca de la BMW-urile detinute mi se trage.
Pt mine e fascinant sa aflu cum au fost construite acele masini si mai ales filozofiile diferite, Cornel a mers pe usurare drastica si - cel putin asa am priceput - "la simt", in timp ce la Resita ati calculat totul inginereste.

Last edited by john17; 21-05-14 at 22:42.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 21-05-14, 22:48   #4312
albert_md2004

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 585
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

http://stiri/povestea-lui-andrei-bel...lui-56428.html

Last edited by albert_md2004; 21-05-14 at 22:53.
albert_md2004 is offline   Reply With Quote
Old 22-05-14, 07:41   #4313
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

John,aici mai atins,ce fel de BMW uri ai avut,eu lucrez de peste 20 ani ca sef de ateler la un AH BMW? este bine daca intzelegi termeni tehnici restul nu intereseaza
chiar totul nu am calculat,dar foarte mult,Pisti Meszaros a fost inginer la centrul de cercetare din Resita si eu sint subinginer,dar cel mai mult am invatzat singur autodidact si ce te ivatza viata
Cornel a facut bine ce a facut,cred ca nici nu a avut alta sansa decit simtzul,nu am inteles pina azi de ce INMT sau altzi nu au cconstruit pe atunci un Easter
eu am sa continui cu serialul,cu toate ca nu stiu daca mai intereseaza pe cineva
linkul lui Albert nu pot sal deschid nu gaseste serverul
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 22-05-14, 09:20   #4314
albert_md2004

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 585
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

http://www.realitatea.net/povestea-n...w_1443012.html

link-ul de mai sus vad ca merge si face trimitere la link-ul pus de mine in postul anterior, cel de pe automarket.
__________________
just_doctor
albert_md2004 is offline   Reply With Quote
Old 22-05-14, 10:00   #4315
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

acuma functioneaza,foarte interesant articolul si pot foarte bine sal intzeleg de ce a plecat din Romania,fiindca dupa ce bagi o gramada de bani,munca si suflet intrun proiect si atunci vine un "functionar" si iti distruge totul,ce poti sa mai zici insa un lucru este clar la BMW a nimerito bine si banui ca a avut ani frumosi TOATA STIMA pentru el
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 22-05-14, 16:45   #4316
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Din arhiva Andrei Bellu!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	695522l.jpg
Views:	58
Size:	565.1 KB
ID:	2987999   Click image for larger version

Name:	239119l.jpg
Views:	52
Size:	1.70 MB
ID:	2988000   Click image for larger version

Name:	723586l.jpg
Views:	84
Size:	1.11 MB
ID:	2988001  

Click image for larger version

Name:	791997l.jpg
Views:	77
Size:	1,019.4 KB
ID:	2988002   Click image for larger version

Name:	361412l.jpg
Views:	70
Size:	1.80 MB
ID:	2988003   Click image for larger version

Name:	846056l.jpg
Views:	55
Size:	540.7 KB
ID:	2988004  

Click image for larger version

Name:	609597l.jpg
Views:	60
Size:	1.88 MB
ID:	2988005   Click image for larger version

Name:	271764l.jpg
Views:	61
Size:	958.8 KB
ID:	2988015  
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 22-05-14, 20:02   #4317
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

am sa continui cu constructia easterului.eu am sa descriu cum lam facut pe al meu,celelalte 4 a fost constructia identica,cu foarte putzine modificari motorul fiecare il facea pe al lui normal,pozitzia scaunului,volan,pedale fiecare individual iarasi normal toate 5 au fost facute la garajul moto,cam inghesuiala dar ne puteam ajuta reciproc
despre monococa am mai scris,tabla AL de la Slatina,indoita,lipita si nituita munca de sclav,dar a mers destul de repede
un punct nevralgic au fost unibal nu am avut nimic,ne trebuiau mai multe dimensiuni tot Pisti nea salvat,a facut din nou peste noapte niste desena nu stiu cind dormea asta,cred ca niciodata,in orice caz bila de bronz,o puteam realaza la scularie,bila de otel,calite si rectificate nu am putut face,corpul de otel cu filet care avea o degajare,bagai bila,rasucita 90 de grade si gata o problema mare rezolvata,in ziua de azi le cumperi,noi leam facut.Urmatorul pas au fost fuzetele
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 23-05-14, 11:15   #4318
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Arrow Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
.................................................. .............................
un punct nevralgic au fost unibal nu am avut nimic,ne trebuiau mai multe dimensiuni tot Pisti nea salvat,a facut din nou peste noapte niste desena nu stiu cind dormea asta,cred ca niciodata,in orice caz bila de bronz,o puteam realaza la scularie,bila de otel,calite si rectificate nu am putut face,corpul de otel cu filet care avea o degajare,bagai bila,rasucita 90 de grade si gata o problema mare rezolvata,in ziua de azi le cumperi,noi leam facut.Urmatorul pas au fost fuzetele
Iarasi munca de chinez sa faci unibaluri (sau lagare oscilante) dar sa recunoastem ca satisfactia era maxima sa sti ca este facut de mana ta. Astea sunt (din pozele de mai jos) si mai am si acum originale de avioane rusesti de la fi 6 pana la 15 otel-otel in '88 am avut pe cineva care imi facea rost si mia adus o punga de "1 leu" plina...E2 al meu a fost facut integral cu asemenea piese...atunci daca imi dadeai un telefon se rezolva si problema ta...problema ca eram mai mult adversari decat prieteni hehehehe !!!!...chestia cu dintii drepti de la reductor este buna si ai pierderi mici dar zgomot mare si continua cu povestirile ca nu plictisesti pe nimeni din moment ce vizionarile sunt in crestere
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Photo-0038.jpg
Views:	51
Size:	298.3 KB
ID:	2988348   Click image for larger version

Name:	Photo-0039.jpg
Views:	49
Size:	290.7 KB
ID:	2988349   Click image for larger version

Name:	Photo-0040.jpg
Views:	39
Size:	273.0 KB
ID:	2988350  


Last edited by cornel1955; 23-05-14 at 11:26.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 23-05-14, 11:38   #4319
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Talking Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by john17 View Post
Pe excavatorist il cheama Dorel? Deh, viata la tara nu are doar avantaje!
Motorul mai jos => centrul de greutate coborat, deci e un avantaj! Solutia cu dintii drepti la angrenajul reductorului a fost aleasa pt a reduce frecarea sau nu s-a putut altfel - tehnic cred ca s-ar fi putut realiza dantura inclinata la Resita, ma gandesc insa la fortele axiale care ar fi rezultat.
Nu, nu era Dorel era unul mai prost ca el dar nu pot sa zic aici......de fortele axiale nu prea ii durea pe ei pt ca totul era montat intro "cutie" cu tabla groasa , Tibi stie dimensiuni...la pinioane drepte cred ca ai randament mai bun..
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 23-05-14, 13:40   #4320
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

daca imi amintesc bine noi am folosit 3 dimensiuni fi in bila de bronz
14mm prinderea fuzetelor de brate
12mm bratele de caroserie posibilitate de reglaj
10 mm directie si pullrod
fuzeta faza construita din ,cred 4 piese strunjite,frezate si asamblate prin sudura ,rulmenti conici,ceva asemanator cu puntea spate dacia,dar in loc de tambur frina,un butuc care prelua discul de frina+roata cu 3 prezoane
fuzeta spate un butuc strunjit in care erau montati rulmenti Dacia fata,in rest o carcasa de tabla in forma triunghiulara si 3 boltzuri,unul jos si doua sus pentru bratze cam asta a fost cu fuzetele constructie proprie,6 seturi made in Resita
intre timp,a fost,dupa desenele noastre ,construit un cadru masiv pe care puteau fi fixate fuzetele exact in pozitia cum erau sa fie si pe masina,monococa si cadrul spate si asa au putut fi confectionate bratzele pentru toate masinile si erau toate la fel,deocamdata atit
Cornele,de unde stii ca vizionarile sint in crestere?eu am impresia ca nu sint multi interesatzi?
TG53 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -