Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > RALIURI - COASTA - RALLY SPRINT - CRR

Reply
 
Thread Tools
Old 16-05-14, 21:17   #4261
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Am rezolvat eu
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	vever.jpg
Views:	99
Size:	874.3 KB
ID:	2985830  
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 16-05-14, 22:07   #4262
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Road,tu esti mai rapid ca politzia,a mea este aia din spate,linga usa,se vede bine sprijinul pentru cap si cele doua gauri in carena cea ce priveste filmul cu Formula 1 eu banui ca este o pacaleala de 1 aprilie,fiindca de fapt nu este in film nimic exact Toyota ,cit timp a fost in formula 1 a avut un budget de aproape un miliard anul,oficial o echipa cu 700 angajatzi,de fapt au fost in jur de 1000 si au facut ca---tul praf,nu au cistigat nici o cursa
Road,eu am sa descriu cit pot de bine cum am facut masinile,dar poze din pacate nu mai am,daca ar fi existat pe atunci camere digitale probabil ca ar fi fost alta situatzia
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 17-05-14, 06:23   #4263
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Arrow Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE View Post
Am rezolvat eu
Asa este bine sa fi rapid oricum este mai tanar ca noi si este normal ....deci 2 masini se stiu sigur: aia din spate de la use Tibi Gedeon, 112 a mea, cea din dreapta cred Mircea Ponta si cea de la intrare in prim plan Eugen Peteanu ...cea din dreapta avea aripa mai sus si cred ca este a lui Mircea
__________________
Sunt viu si nevatamat ! In poze sunt chiar eu...Cu capu' stau rau...Se vede la avatar !
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 17-05-14, 06:29   #4264
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Lightbulb Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

si luati si clasamentul de la A2 Hungaroring unde romania are locul 2 in lipsa rusilor....Tibi tradu tu te rog ce sicriu astia in germana ce este subliniat

Budapest (Ungarn) 1986
Anmerkung:
Das sowjetische Rennteam sass an der ungarischen Grenze wegen Visaproblemen fest. Sie warteten in Uzhgorod (West Ukraine) und fuhren am Renntag unverrichteter Dinge zurück nach Moskau.


Tourenwagen, 23 Runden = 92,3km am Start 25 am Ziel 21
1. Oldrich Vanicek CSSR Skoda 130LR
2. Gerhard Hahnel DDR Lada 2105
3. Petr Bold CSSR Lada 2105
4. Nicu Grigoreas Rumän. Dacia 1310
5. Istwan Iwanow Blg WAS 2105
6. Josef Studenic CSSR Skoda 130LR
7. Andras Szabo Ungarn Lada 2105
8. Liubomir Pechev Blg WAS 2105
9. Stefan Iancovici Rum Dacia
10. Viktor Nicoara Rum Dacia
11. Constantin Cluca Rum Dacia

12. Henrik Mandera Polen Lada 2105
13. Valentin Antonow Blg WAS 2105
14. Karoly Balasz Ungarn Lada 2105
15. Andras Gergely Ungarn Lada 2105
16. Rumen Davidkov Blg WAS 2105
17. Sieghard Sonntag DDR Lada 2105
18. Bernd Müller DDR Lada 2105
19. Klaus Gohlke DDR Lada 2105
21. Rudolf Machanek CSSR Lada 2105
Ausfall Andras Gergely Ungarn Skoda 120LS
Mannschaftswertung
1. CSSR
2. Rumänien
3. DDR
4. Ungarn
5. Bulgarien

Last edited by cornel1955; 17-05-14 at 06:33.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 17-05-14, 10:47   #4265
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

pe scurt traducerea tot teamul rusilor au avut probleme cu visa,au stat in granitza in ukraina de west si in ziua cursei sau intors la Moacova de ce toti la Moscova nu stiu la easter cred ca numai Kozankov era din Moscova,ceilaltzi tarile baltice Vilnius,Riga,Tallinn Ukraina de west era deja pe aceea vreme hai sa zicem "ciudata"
DRACUL nu doarme si pe deasupra lam si trezit si imediat a fost cu ochii pe mine ce sa intimplat de fapt eu am discutat cu conducerea Clubului CSMResita,am spus ca am de gind sa construiesc o masina noua,cu tehnica revolutzionara monococadar am nevoie de ajutor in primul rind scoatere din productzie pentru mine si Pisti,plus procurarea de ceva materiale pe care nu le puteam procura singur.Asta a fost pe la mijlocul anului 1984,inca in sezon,idea mea a fost sa incep cu masina imediat dupa terminarea sezonului competitiv,ca sa avem timp peste iarna conducerea CSMR ma ascultat,si presedintele mia raspuns sa am rabdare si voi primi un raspuns,intre timp cind aveam timpam continuat impreuna cu Pisti proiectarea,lista de materiale,samd
in paranteza trebuie sa spun ca eu eram la CSMR foarte cunoscut,cred ca de la virsta de 10ani am inceput cu skiul,pe uema citiva ani de canotaj,10 ani de moto tot timpul CSMR
dupa un timp,ma chemat presedintele CSMR la el si mia spus ca are o veste buna si una proasta este aprobata constructzia masini,cu scoatere din productzie asta vestea buna si cea proasta am intebat? trebuie sa construitzi 5 masini si avem sprijinul primariei din Resita si sprijinul uzinelor sintem in stare sau nu? a trebuit prima data sa iau o gura mare de aer inaite de a raspunde
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 17-05-14, 11:30   #4266
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Arrow Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
pe scurt traducerea tot teamul rusilor au avut probleme cu visa,au stat in granitza in ukraina de west si in ziua cursei sau intors la Moscova de ce toti la Moscova nu stiu la easter cred ca numai Kozankov era din Moscova,ceilaltzi tarile baltice Vilnius,Riga,Tallinn Ukraina de west era deja pe aceea vreme hai sa zicem "ciudata".................................................. ......................................
dupa un timp,ma chemat presedintele CSMR la el si mia spus ca are o veste buna si una proasta este aprobata constructzia masini,cu scoatere din productzie asta vestea buna si cea proasta am intebat? trebuie sa construitzi 5 masini si avem sprijinul primariei din Resita si sprijinul uzinelor sintem in stare sau nu? a trebuit prima data sa iau o gura mare de aer inaite de a raspunde
Da eu banuiesc o treaba politica la inaugurarea circuitului sa nu participe rusi...dar cu cei din tarile baltice ce au avut ???? aia invatau in scoala limba materna, (un fel de norvegiana si suedeza) engleza si pe locul 3 era rusa...erau mai capitalisti decat capitalistii ) ...asta miau povestit fetele asistente medicale din Riga unde miam scos copcile cand mia cazut masina pe mana la Resita cu 1 saptamana inainte....pe primarul de atunci il stimez si acum...era inalt si sarea peste masinile de curse si va intreba daca sunt gata...monococa mea a fost mai buna ca tabla desi a fost ultima ...cei din urma vor fi primii
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 17-05-14, 16:14   #4267
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Lightbulb Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Tibi, voi la Resita ati beneficiat de un nucleu de oameni pasionati de sportul cu motor si ma refer la cei care erau in masura sa ia decizii gen scoatere din productie, uzina cutare face piesa cutare...etc...adica ORGANELE DE PARTID SI DE STAT din anii aia...eu atunci ma gandeam foarte serios la o colaborare intre voi si Timisoara care fabrica Lastunul....chestia cu monococile a fost revolutionara si cum si eu sunt un vizionar mi sa aprins beculetul imediat si am mers pe mana voastra...intre E1 al meu pe sasiu si E2 monococa era o diferenta uriase de stabilitate...toate momentele de torsiune longitudinala erau anulate de sistemul monococa...asa ceva sa o pot copia acum cu mici modificari si sa o fac din carbon si compozite cred ca ar iesi ceva ca lumea...motorizare moto 300 CP....pozitia in scaun era ideala (pentru cei de gabaritul nostru)....ma duc la popa sa beau o tuica
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 17-05-14, 16:55   #4268
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Cornele,ca sa pot scrie mai departe de cind se bea tuica in biserica,pe vremea mea era la birt
colaborarea cu Timisoara eu am avut o strinsa legatura din 75 pina 78 am lucrat in Timisoara,nevasta este din jud.Timis,Doru Taranu ma ajutat mult cu piese pentru moto,Petru Pascota "dusman" de cursa.un excelent mecanic si chefurille cu el si cu mine erau legendare,si bineintzeles prietenul meu Simon,dupa cite stiu eu singurul Easter construit in Timisoara cu el sint si astazi in contact sint 40 de ani de atunci
intradevar monococa a fost ceva deosebit,fiindca dupa cite stiu eu,am resersat foarte atent si mai demult,este singurul Easter cu monococa,au fost 5 exemplare dar singurul tip,adevarul ca am citit undeva ca in 84 iIndulis Rukuts si Raul Sarap ar fi construit cu sprijinul institutului aeronautic civil din Riga o masina numita Rukuts 2 cu o caroserie din aluminiu si titan monococa,care ar fi folosit efectul de sol,care de fapt era interzis(ground Effect)au renuntzat la forma si au construit un spoiler pentru fatza dar eu nu am gasit vreo poza,document practic nimic care sa dovedeasca existentza
si a doua tot rusii scrie undeva ca Estonia 25 ar fi avut o monococa cu schaumstoff(burete) dar nici o Estonia 25 pe care am vazut eu poze sau real nu a avut asa ceva ci un cadru din tevi al dracului de asemanator cu TG86
STIE CINEVA MAI MULT?
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 17-05-14, 17:46   #4269
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
Cornele,ca sa pot scrie mai departe de cind se bea tuica in biserica,pe vremea mea era la birt
.................................................. .................................................. ............
si a doua tot rusii scrie undeva ca Estonia 25 ar fi avut o monococa cu schaumstoff(burete) dar nici o Estonia 25 pe care am vazut eu poze sau real nu a avut asa ceva ci un cadru din tevi al dracului de asemanator cu TG86
STIE CINEVA MAI MULT?
Nu esti atent Tibi...am zis ca ma duc la popa nu la biserica...intre timp am si revenit..lam bagat sub masa (pe popa)si sunt inca viu !!!...Estonia 25 a fost pe sasiu tubular, diverse combinatii (gen burete) ale lor nu ne intereseaza sub numele de Estonia 25...asemanarea cu TG86 nu trebuie sa te uimeasca pt ca "spioni" erau si atunci si acum si mai multi ...parerea mea ca mai in gluma mai serios, Estonia a fost copie dupa al tau...ce nu inteleg de ce lea trebuit 6 ani sa realizeze aceasta masina si nu au copiat monococa de alumium pe care eu o faceam direct carbon si iesea la jumatate din greutate ????...daca inteligenta romaneasca ar avea tehnologia americana am fi stapanii lumii si near durea la bashchetzi !!!
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 17-05-14, 19:51   #4270
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

la citeva din intrebari pot sa raspund sa facem o paralela DDR Rusia
DDR aveau MT77,cu care Ulli Melkus a cistigat in 1985 CPP,masina era inca destul de competitiva dar ei simteau deja pe rusi inspate cu Estonia 21,prima construita in 1980 la Tallin,desenata de Raul Sarap,in pontoanele laterale erau integrate elemente aerodinamice,care apasau masina pe pista,dar totul functiona numai ideal cu pilotul stind foarte in fata
dar,atit nemtzi cit si rusii stiau ca au nevoie in viitor de alte masini,care sa corespunda regulamentului nou FIA cu zone de crash,picioarele in spatele axei fata si altele regulamentul a fost valabil din 1989 de acea ML89 DDR si rusii Estonia 25
inca din 85 si nemtzii au speculat sa construiasca o monococa,cu Ulli am discutat inca in 84 si iam spus ca am de gind sa fac o monococa din aluminiu,la inceput a fost cam necredincios,atunci era inca vorba de o singura masina,in 85 ma vizitat din nou,lam dus la garaj si iam aratat masinile atunci la garaj au fost numai doua gata,a mea si a lui Ghergel,plus monococa de rezerva cea care ai zis tu ca a fost pentru crash dupa ce a studiato vreun ceas,mia dat mina si ma felicitat,a recunoscut ca nu a crezut ca vom reusi,dar el voia neaparat cu motor de Lada,iam explicat de ce am avut Dacia,si mia propus un tirg el are sa incerce acasa la el sa convinga pe ceilaltzi colaboratori ai sai cu argumente pro si contra sa faca o monococa,si daca da,daca pot sai ajut,in schimb ma ajuta ei ce priveste motoarele de Lada,spre marea mea bucurie ei au promis sa ma ajute chiar daca la ei acasa nu iese nimic cu monicoca pot sati spun ca sau tinut de cuvint,INIMA CE DORESTI MAI MULT
cea ce priveste rusii tin minte ca la Resita au belit ochii sis dadeau coate,cel care stie precis mai mult este Mache,care vorbea ruseste si eu lam vazut linga masinile noastre dind explicatzii la rusi
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 17-05-14, 20:20   #4271
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Talking Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Pentru toata lumea de pe forum ca sa pastram si sa respectam adevarul istoric : rusii nu au avut nici un merit la capitolul Easter...au avut la Lada gr 1.5...tarile baltice au conceput Estonia pt ca altfel se numea moscova sau siberia ...ca au folosit motoare de Lada este alta problema impusa de regulamentul specific si de "monopolul" rusesc...Ulli Melkus+RIP alt vizionar si un om de mare caracter a facut tot posibilul sa iasa o treaba"nemtzeasca"...toti eram dependenti de motorul Lada si eu am fost primul in romania cu acest motor...rusii pe vremea aia au profitat de faptul ca detineau licenta la motorul de Fiat 124 si 125 si era singurul motor care putea fi folosit la monoposturile socialiste...in regulamentul de atunci nu am vazut nici o restrictie la capitolul ASPIRAT sau TURBO...licenta Dacia prevedea motorul de 1300cmc de R12....miau venit dracii si maine ma sui in pod sa gasesc regulamentul din 1984

Last edited by cornel1955; 17-05-14 at 20:23.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 17-05-14, 21:07   #4272
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Talking Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
la citeva din intrebari pot sa raspund sa facem o paralela DDR Rusia
DDR aveau MT77,cu care Ulli Melkus a cistigat in 1985 CPP,masina era inca destul de competitiva dar ei simteau deja pe rusi inspate cu Estonia 21,prima construita in 1980 la Tallin,desenata de Raul Sarap,in pontoanele laterale erau integrate elemente aerodinamice,care apasau masina pe pista,dar totul functiona numai ideal cu pilotul stind foarte in fata
dar,atit nemtzi cit si rusii stiau ca au nevoie in viitor de alte masini,care sa corespunda regulamentului nou FIA cu zone de crash,picioarele in spatele axei fata si altele regulamentul a fost valabil din 1989 de acea ML89 DDR si rusii Estonia 25
................................................ ei au promis sa ma ajute chiar daca la ei acasa nu iese nimic cu monicoca pot sati spun ca sau tinut de cuvint,INIMA CE DORESTI MAI MULT
cea ce priveste rusii tin minte ca la Resita au belit ochii sis dadeau coate,cel care stie precis mai mult este Mache,care vorbea ruseste si eu lam vazut linga masinile noastre dind explicatzii la rusi


Cate secrete si dedesubturi ies acum in lumina, care atunci numai le banuiam...chestia cu postul avansat a fost stipulat in regulamentul FIA din1982 ca picioarele sa fie in spatele puntii fatza...Estonia initial a fost cu postul avansat...doua picioare lipsa ...am doua poze de la Resita unde se vede diferenta la securitatea pilotului...poza 1 Ulli Melkus,poza 2 este cu semnul intrebarii(dupa 87 cred) ca vad 4 "gauri" la motor ca la Tibi ...si Tibi te rog frumos nu mai imi pomeni de Make...era un securist simpatic si cuminte dar tot securist era "ce naste din pisica soareci mananca" si vorbeste ruseste cu scoala la Moscova
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	ulli84.jpeg
Views:	65
Size:	194.7 KB
ID:	2986209   Click image for larger version

Name:	ghici anul Resita.jpeg
Views:	66
Size:	229.7 KB
ID:	2986210  

Last edited by cornel1955; 17-05-14 at 21:19.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 17-05-14, 21:42   #4273
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

La postul avansat a fost o singura ratiune si cei de Renault F1 au aplicat chestia asta : incarcam puntea fata cu pilotul !!! de ce ??? pt ca si lor le fugea fata ca si la toti...eu am lestat fata si mam dat in spate cu picioarele si am obtinut acelasi rezultat si nu eram la F1...
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 17-05-14, 21:51   #4274
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
Cornele,ca sa pot scrie mai departe de cind se bea tuica in biserica,pe vremea mea era la birt
colaborarea cu Timisoara eu am avut o strinsa legatura din 75 pina 78 am lucrat in Timisoara,nevasta este din jud.Timis,Doru Taranu ma ajutat mult cu piese pentru moto,Petru Pascota "dusman" de cursa.un excelent mecanic si chefurille cu el si cu mine erau legendare,si bineintzeles prietenul meu Simon,dupa cite stiu eu singurul Easter construit in Timisoara cu el sint si astazi in contact sint 40 de ani de atunci
intradevar monococa a fost ceva deosebit,fiindca dupa cite stiu eu,am resersat foarte atent si mai demult,este singurul Easter cu monococa,au fost 5 exemplare dar singurul tip,adevarul ca am citit undeva ca in 84 iIndulis Rukuts si Raul Sarap ar fi construit cu sprijinul institutului aeronautic civil din Riga o masina numita Rukuts 2 cu o caroserie din aluminiu si titan monococa,care ar fi folosit efectul de sol,care de fapt era interzis(ground Effect)au renuntzat la forma si au construit un spoiler pentru fatza dar eu nu am gasit vreo poza,document practic nimic care sa dovedeasca existentza
si a doua tot rusii scrie undeva ca Estonia 25 ar fi avut o monococa cu schaumstoff(burete) dar nici o Estonia 25 pe care am vazut eu poze sau real nu a avut asa ceva ci un cadru din tevi al dracului de asemanator cu TG86
STIE CINEVA MAI MULT?
Rukuts 2
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	rukuts2 01 400.jpg
Views:	51
Size:	35.4 KB
ID:	2986221  
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 17-05-14, 22:11   #4275
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Estonia 1980 - Vilnius Pirtnieka design
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Pirtnieks1_01.jpg
Views:	44
Size:	24.1 KB
ID:	2986222  
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -