Cand au inceput circuitele in Romania?
Cred că e nevoie şi de această întrebare.
Poate că vom putea răspunde cu ceva materiale (scrise, foto, video). Hai să vă vedem!!! |
Re: Când au început circuitele în România?
Care circuite?Noi nu avem nici un circuit in tara.
|
Când au început circuitele în România?
Nu e chiar aşa!
Circuite prin oraşe. Cele care se desfăşurau, înainte de 1989, pe trasee prin oraşe: Baia Mare, Reşiţa, Brăila, Galaţi, Bucureşti, Satu Mare, Oradea, Piteşti, Braşov, Cluj Napoca, Zalău, Buzău..... La care participa şi echipa OLTCIT, Petre COJOCARU, Costică DUVAL,.. dacă tot eşti Oltcit Team. Unele au fost şi internaţionale, la Reşiţa şi Galaţi. |
Re: Când au început circuitele în România?
De astea stiu si eu , credeam ca te referi la curse pe circuit.:oops:
|
Re: Când au început circuitele în România?
Circuite stradale erau inainte.
|
Când au început circuitele în România?
Quote:
|
Re: Când au început circuitele în România?
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="https://www.youtube-nocookie.com/v/ugqELPRlwCE&hl=en_US&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="https://www.youtube-nocookie.com/v/ugqELPRlwCE&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="https://www.youtube-nocookie.com/v/2Yy2kqEfuQI&hl=en_US&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="https://www.youtube-nocookie.com/v/2Yy2kqEfuQI&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object> <object width="425" height="344"><param name="movie" value="https://www.youtube-nocookie.com/v/VqSvX-ZTdoA&hl=en_US&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="https://www.youtube-nocookie.com/v/VqSvX-ZTdoA&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object> |
Când au început circuitele în România?
La Bucureşti, la 8 noiembrie 1906 s-a organizat prima cursă de viteză (cursa kilometrului lansat) pe un traseu amenajat pe Şoseaua Kiseleff, între Piaţa Victoriei şi Bufet (restaurantul “Doina” de azi). Pe primul loc se clasează LEON LEONIDA cu un automobil GOBRON de 60 C.P.
|
Când au început circuitele în România?
Seria performanţelor înregistrate de români în competiţiile internaţionale o deschide Ion Maican în anul 1906. El participă la o cursă de viteză în coastă organizată în Franţa la Chateau-Thierry, clasându-se al treilea din 90 de concurenţi. Automobilul care i-a adus victoria fusese construit de francezul Tourand şi avea 60 CP. Maican practica automobilismul din 1903, fiind unul dintre aşii volanului românesc.
Tot în 1906 îşi înscrie numele printre marii turişti europeni un alt român - Nestor Cincu - din Bucureşti, care face un foarte reuşit circuit, Bucureşti-Nisa-Paris-Bucureşti, la bordul unui automobil decapotabil avându-i drept pasageri pe cei doi copii ai săi şi soţia sa. |
Când au început circuitele în România?
In analele automobilismului sportiv mondial sunt consemnate prezenţe româneşti şi în competiţiile de peste ocean. In luna mai 1927, George Fernic, din Galaţi, aleargă pe un Bugatti la Indianapolis, clasându-se în Marele Premiu, al 11-lea din 49 de concurenţi.
Şi piloţii "particulari" (în fapt automobilişti amatori, neînscrişi în nici o echipă) au contribuit la sporirea prestigiului automobilismului românesc peste hotare, cu realizări demne de laudă. Semnalăm numai doi dintre aceştia: aviatorul Petre ERDES, care şi-a cumpărat un Nasch de la Detroit în anul 1927 şi a venit cu el în ţară, rulând aproape 5000 de km fără să desfacă sigiliile motorului. |
Când au început circuitele în România?
În anul 1936, la 1 noiembrie are loc prima competiţie de anvergură de viteză pe circuit: MARELE PREMIU AL BUCUREŞTIULUI. Competiţia s-a organizat până în 1939 şi s-a reluat în anul 1974 de către Federaţia Română de Automobilism şi Karting (FRAK).
|
Când au început circuitele în România?
În România, după al doilea război mondial, în anul 1945 a reînceput automobilismul sportiv cu automobile luate de la boierii plecaţi din ţară sau alungaţi de noul regim sovietic instalat în România. Acele automobile erau: Alfa Romeo, Maseratti, Duesenberg, BMW 328 (3 buc.), BMW (2 buc.) confecţionate de Marin Dumitrescu la Uzinele Vulcan din Bucureşti. La aceste automobile s-au adăugat alte 3 BMW care au fost captură de război de la Dămăroaia de lângă Bucureşti, 2 Mercedes-săgeţi argintii denumite de Hitler bunuri naţionale ale Germaniei. Un alt automobil Mercedes cu motor în 8 cilindri cu compresor, fără diferenţial, a fost modificat de Marin Dumitrescu, adăugându-i un diferenţial de Jeep. Cu aceste automobile s-au ţinut competiţii în fiecare duminică.
|
Când au început circuitele în România?
La Bucureşti au existat mai multe circuite de viteză. Unul era cel care a găzduit Grand Prix-ul Bucureştiului interbelic. Altul se desfăşura pe traseul Șoseaua Kiseleff – Str. Porumbaru – Str. Mareşal Prezan (actuala Aleea Trandafirilor) – Șoseaua Kiseleff. Lor li s-a alăturat mai târziu circuitul din Parcelarea Floreasca (actualul cartier cu acelaşi nume), care era o cursă de mai mică importanţă şi cea de pe Banu Manta. Despre aceasta din urmă, Marin Dumitrescu îşi aminteşte: “Devenise o tradiţie ca sfârşitul sezonului automobilistic sportiv să fie marcat de organizarea concursului de la Banu Manta, o cursă mică, dar îndrăgită de publicul spectator şi de piloţi pentru spectacolul condensat pe care îl oferea. [...] Circuitul avea aliniamente foarte scurte, pe care motoarele puternice nu aveau timpul fizic necesar dezvoltării puterilor maxime, în vreme ce virajele ascuţite şi relativ înguste le obstrucţionau mereu. În această cursă mizam pe forţa de «strecurare» a BMW-ului, care avea o putere mai mică, însă o ţinută de drum mai adecvată şi frâne superioare, ce acţionau asupra unei greutăţi mai mici, în comparaţie cu un Duesenberg sau Maserati”.
|
Când au început circuitele în România?
Sorcova vesela
Sa traiti, sa-mbatraniti ca un mar ca un par ca un fir de tradafir Tare ca fierul iute ca otelul tare ca piatra iute ca sageata La anul si la multi ani… |
Re: Când au început circuitele în România?
3 Attachment(s)
Iata brosurica / program editata cu ocazia desfasurarii unui concurs local si a etapei circuit de viteza, precum si harta cu traseul.
Imi amintesc ca au fost foarte solicitate si apreciate la acea vreme. revin la pozele de circuit postate intrucat erau plasate in locuri diferite, dar sper sa fie pe placul vostru. Attached Thumbnails |
All times are GMT +2. The time now is 07:06. |
- Copyright 2024 4Tuning