Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > RALIURI - COASTA - RALLY SPRINT - CRR

Reply
 
Thread Tools
Old 26-05-14, 16:18   #4336
racerVTM

Stage 5
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by dan_4_stone View Post
@racerVTM
Explicatia de ce s-a folosit reductor a fost deja data - pe scurt ca sa vina motorul de dacie mai jos si mai in fata, easterul fiind proiectat si inceputa constructia in ideea ca va avea motor Lada, nu Dacia.
ce sa nu fie prea sus motorul trebuie rasucit in jurul axei vilbrochenului motorul si era mult mai jos asa, ( doar baia de ulei o modificai si galeriile le inclinai ( vezi BMW de 1,5 de serie modificat Turbo , pentru Formula 1 si devenit de 1500 de cai doar din bloc motor de serie ) , si daca era prea in spate nu era o problema , si cu 100 mm in fata si cu 100 mm in spate cam tot aia era , numai ca mai agaugai o greutate in plus si o frana la motor in plus, in fine, poate sunt eu prea carcotas, dar se pare ca masinile care nu au fost modificate prea mult au mers cel mai bine, in cursele din Romania ma refer .
racerVTM is offline   Reply With Quote
Old 26-05-14, 18:57   #4337
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Talking Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
daca sint intradevar atitia cititori,atunci nu intzeleg ca nu mai are nimeni nimic de spus,parere proprie.intrebari,contraziceri,povestiri proprii,caci banuiesc ca cei mai multi care citesc au ceva comun cu sportul cu motor,sau ma insel?
Eu am sezizat problema asta inca de la inceputul topicului...problema nu este ca nu sunt pareri, probabil ca sa inteles si gata...povestiri proprii sunt multi din cei care citesc (si STIU ca citesc) care pe langa povestiri mai au si un pogon de poze sau video acasa si le tin pt ei...ma refer direct la Make Mateescu care aste "informat" in mod sigur de Vali Nemtanu ...mai sunt si altii ...no problem, daca nu le face placere decat sa citeasca noi ne descurcam singuri cativa si pana acum neam descurcat bine, mai cu certuri, cu injuraturi si balacareli, cu banari , dar si cu niste imagini unice ca si povestirile noastre postate aici fara retinere sau ascunzisuri...FOSILELOR CARE STATI LA CITIT SA NU ADORMITI CUMVA !!!... iesiti cu comentarii pro sau contra si mai ales cu poze !!! mai mult apar cei tineri sa intrebe una , alta decat fosilele care stau sub plapuma..
Deci Tibi stai linistit si pana om crapa eu cel putin sunt aici...pana atunci mai este mult
__________________
Sunt viu si nevatamat ! In poze sunt chiar eu...Cu capu' stau rau...Se vede la avatar !

Last edited by cornel1955; 26-05-14 at 19:03.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 26-05-14, 19:06   #4338
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

asa cum am scris reductorul a fost de fapt un "copil vitreg"
in primul rind miam lasat posibilitatea sa momtez un motor Lada si in al doilea rind puteam angrena pentru CPP lung,cca210 la Schleiz la vale si cu vint din spate.Eu am vrut pentru anul 85 sa construiesc in regie proprie partea din spate cadru,motor Lada 1300,cutia dacia 5 trepte si suspensia care a fost initial proiectata ,cu prinderea bratzelor de cutie din pacate dupa un an am observat ca au aparut fisuri in monocaca,la inceput mici,dar care se mareau culmea a fost ca fisurile au aparut numai la monococa mea,care a fost prima si cred ca a fost tabla de AL de alta calitate,dupa spusele lui Cornel el nu a avut probleme si nici ceilaltzi 3 colegi ai mei,dupa cite stiu Ponta a mai folosit monococa citiva ani buni peste iarna 84 85 am vrut sa schimb monococa cu cea de rezerva,dar nici aia nu prea era intro stare prea buna,asa ca am hotarat ,la sfirsitul anului 85 sa construiesc un nou Easter,cu cadru tubular,fiindca singur nu puteam realiza alta monococa,si asa a inceput constructia lui TG86
John,pe undeva ar trebui sa mai am un desen cu ceva asemanator schimbator la maneta,care ar fi functionat foarte bine,exista o singura problema mare si anume in miscarea de rotatie de la manete pina in spate la cutie era un joc mare lungime si diverse coturi,joc pe care cu posibilitatzile mele de atunci nu am reusit sal stapanesc
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 26-05-14, 19:16   #4339
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Arrow Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
am reusit,fiind o echipa de 8-10 oameni,neam impartit,de exemplu 2 confectionau bratze,pedale,alti 2 au facut si montat armaturile de tabla pe monococa,alti 2 au confectionat cadrul din spate,si asa mai departe,lucrarile avansau bine,pina cind a venit Peteanu si a spus ca el nu mai continuie,si asa au ramas numai 4 masini,el mai avea Easterul cumparat de la Moldovan si a spus ca vrea sa faca mai departe cu Easterul vechi de ce nu a vrut sa faca mai departe nu stiu pina in ziua de azi,dar a fost hotararea lui si basta
noi am continuat cu cele 4 masini si nu am regretat,am acumulat o gramada DE EXPERIENTZA
Pai Don Tibi daca erati 8-10 oameni nu va calcati pe picioare unul pe altul ? eu eram singur cu mecanicul meu si am terminat monococa de 1600 in 4 luni ...eu conceptie, eu schite pt strungari, eu taiam eu sudam, eu polizam... mecanicul era strict ocupat cu motorul...atat 2 oameni...as fi vrut si eu o "echipa" asa tare dar nu sa putut ...monococa lui Eugen a aterizat la mine in ograda si asta este explicatia...este opinia lui si io respect...in timp ce noi "inovam" el perfectiona ceva deja facut si testat, deci sa dovedit benefic pt el
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 26-05-14, 19:38   #4340
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Lightbulb Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
.................................................. ...............................
John,pe undeva ar trebui sa mai am un desen cu ceva asemanator schimbator la maneta,care ar fi functionat foarte bine,exista o singura problema mare si anume in miscarea de rotatie de la manete pina in spate la cutie era un joc mare lungime si diverse coturi,joc pe care cu posibilitatzile mele de atunci nu am reusit sal stapanesc
Rezolvarea era unibaluri...eu aveam 1 bucata de fi 10 pe maneta si pe "traseu" 8 bucati, de fi 8 din ce tin minte. teava de dural de 12 ...Joc zero...Voi face o schita la fel de handicapata ca restul ca sa vezi cum putea fi eliminat jocul stresant...mai dadea rateuri la noi in tara prin gropile binecunoscute si se mai impana, dar la Pitesti '89 pe noul circuit nu am avut probleme...traiasca lagarele de aviatie
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 26-05-14, 19:44   #4341
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

8 pina la 10 oameni pentru 5 masin +monococa de rezerva,unul a fost Dolica,care sa retras odata cu Eugen ,au luat monococa,am fost 2 mai putzini,dar loc mai mult
Pentru John si altzi interesati ceva in genul asta a fost,nu a fost simplu dar eu am avut la mina citiva meseriasi din garda veche,unul a fost tatal meu vitreg,care ma ajutat mult si la realizarea lui TG86,fiind in pensie
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	schimb.jpg
Views:	76
Size:	82.5 KB
ID:	2990001  
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 26-05-14, 20:12   #4342
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Faina lucrare! Dar tot mi se par multe transformarii ale miscarii Cutia tot sincronizata a ramas?
john17 is offline   Reply With Quote
Old 26-05-14, 20:38   #4343
DORU.T

Stage 1
 
DORU.T's Avatar
 
Join Date: Nov 2013
Posts: 11
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
8 pina la 10 oameni pentru 5 masin +monococa de rezerva,unul a fost Dolica,care sa retras odata cu Eugen ,au luat monococa,am fost 2 mai putzini,dar loc mai mult
Pentru John si altzi interesati ceva in genul asta a fost,nu a fost simplu dar eu am avut la mina citiva meseriasi din garda veche,unul a fost tatal meu vitreg,care ma ajutat mult si la realizarea lui TG86,fiind in pensie
Buna seara tuturor! Vreau sa aduc o completare celor scrise mai sus in legatura cu comentariile pe acest forum.
Doar cei care sunt inregistrati pe forumul 4tuning pot sa adauge comentarii.Fara a fi inregistrat poti doar sa citesti comentariile celorlalti.
Va asigur ca sunt foarte multi care fac acest lucru.Asa ca va rog sa continuati acest lucru extraordinar pe care il faceti!!
DORU.T is offline   Reply With Quote
Old 26-05-14, 20:48   #4344
Rusanescu

Stage 5
 
Rusanescu's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Bună seara domnilor care „munciți” să le spuneți istoria construirii formulei EASTER în România celor care nu au trăit acele vremuri și celor care „ciuliți” ochii și urechile la această minunată parte a automobilismului românesc. Ca să destind un pic atmosfera și să vă veseliți un pic priviți această invenție superbă-ingenoasă și grozavă în același timp:
https://www.youtube-nocookie.com/embed/wSuH9u0kvhU?rel=0
Tibi și Cornel, chiar și Jhon faceți o treabă extraordinară!
Tot înainte!

Last edited by Rusanescu; 26-05-14 at 20:52.
Rusanescu is offline   Reply With Quote
Old 26-05-14, 20:56   #4345
DORU.T

Stage 1
 
DORU.T's Avatar
 
Join Date: Nov 2013
Posts: 11
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Si daca tot am facut cont pe acest forum,nu o sa ma rezum doar la ce am facut pana acum si anume sa citesc minunatele d-voastra povestiri si o sa postez cateva fotografii (fiindca aici asa e bunul obicei)
Formula Easter la campionatul european de coasta Rechberg (Austria) aprilie 2014.
Pilotul este Petr Tykal (Cehia)
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC_0173.JPG
Views:	51
Size:	4.05 MB
ID:	2990040   Click image for larger version

Name:	DSC_0394.JPG
Views:	34
Size:	4.06 MB
ID:	2990041   Click image for larger version

Name:	DSC_0463.JPG
Views:	42
Size:	4.11 MB
ID:	2990042  


Last edited by DORU.T; 26-05-14 at 20:59.
DORU.T is offline   Reply With Quote
Old 26-05-14, 21:04   #4346
DORU.T

Stage 1
 
DORU.T's Avatar
 
Join Date: Nov 2013
Posts: 11
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Cateva detalii cu masina.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC_0399.JPG
Views:	48
Size:	3.99 MB
ID:	2990050   Click image for larger version

Name:	DSC_0400.JPG
Views:	45
Size:	4.46 MB
ID:	2990051   Click image for larger version

Name:	DSC_0401.JPG
Views:	42
Size:	4.30 MB
ID:	2990052  

Click image for larger version

Name:	DSC_0403.JPG
Views:	46
Size:	4.50 MB
ID:	2990053   Click image for larger version

Name:	DSC_0404.JPG
Views:	41
Size:	3.78 MB
ID:	2990054   Click image for larger version

Name:	DSC_0405.JPG
Views:	41
Size:	3.69 MB
ID:	2990055  

Click image for larger version

Name:	DSC_0406.JPG
Views:	31
Size:	4.17 MB
ID:	2990056  
DORU.T is offline   Reply With Quote
Old 26-05-14, 21:07   #4347
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Smile Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by Rusanescu View Post
Bună seara domnilor care „munciți” să le spuneți istoria construirii formulei EASTER în România celor care nu au trăit acele vremuri și celor care „ciuliți” ochii și urechile la această minunată parte a automobilismului românesc. Ca să destind un pic atmosfera și să vă veseliți un pic priviți această invenție superbă-ingenoasă și grozavă în același timp:
https://www.youtube-nocookie.com/embed/wSuH9u0kvhU?rel=0
Tibi și Cornel, chiar și Jhon faceți o treabă extraordinară!
Tot înainte!
Mitica am ras cu lacrimi gandindu-ma ca asa ceva era in capul nostru atunci.. cum sa faci, cum sa realizezi ceva fara documentatie...rotite multe invartite in capetele noastre care au dus la certuri in familie, munca la greu, inovatii si satisfactie la urma...excelent
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 26-05-14, 21:10   #4348
Rusanescu

Stage 5
 
Rusanescu's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Cornel, mă bucur că a avut efectul dorit.
Rusanescu is offline   Reply With Quote
Old 26-05-14, 21:11   #4349
DORU.T

Stage 1
 
DORU.T's Avatar
 
Join Date: Nov 2013
Posts: 11
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Si alte ''istorice'' care sper sa va faca placere(tot la Rechberg)
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC_0101.JPG
Views:	38
Size:	4.02 MB
ID:	2990057   Click image for larger version

Name:	DSC_0103.JPG
Views:	41
Size:	4.04 MB
ID:	2990058   Click image for larger version

Name:	DSC_0104.JPG
Views:	35
Size:	4.04 MB
ID:	2990059  

Click image for larger version

Name:	DSC_0174.JPG
Views:	23
Size:	3.69 MB
ID:	2990060   Click image for larger version

Name:	DSC_0175.JPG
Views:	26
Size:	4.51 MB
ID:	2990061   Click image for larger version

Name:	DSC_0176.JPG
Views:	30
Size:	4.09 MB
ID:	2990062  

Click image for larger version

Name:	DSC_0177.JPG
Views:	28
Size:	4.04 MB
ID:	2990063   Click image for larger version

Name:	DSC_0178.JPG
Views:	32
Size:	4.06 MB
ID:	2990064   Click image for larger version

Name:	DSC_0305.JPG
Views:	43
Size:	4.03 MB
ID:	2990068  

Click image for larger version

Name:	DSC_0306.JPG
Views:	41
Size:	4.06 MB
ID:	2990069   Click image for larger version

Name:	DSC_0310.JPG
Views:	38
Size:	4.10 MB
ID:	2990070  

Last edited by DORU.T; 26-05-14 at 21:23.
DORU.T is offline   Reply With Quote
Old 26-05-14, 21:13   #4350
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by DORU.T View Post
Cateva detalii cu masina.
Bine ai venit !!! mutzam fain pentru aprecieri si poze...este un inceput promitator, dar saracu' ceh nu a auzit in 2014 de racoarde "racing" la sistemul de franare si foloseste alea care le foloseam noi in 86 ...

Last edited by cornel1955; 26-05-14 at 21:17.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -