Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > RALIURI - COASTA - RALLY SPRINT - CRR

Reply
 
Thread Tools
Old 18-05-14, 14:32   #4291
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

daca compari poza de la postul4277 masina cu nr 32 NU este aceiasi cu masina nr.32 de la postul 4290 compara forma si culoarea rollbarului,care este o componenta principala a unei masini,care nu putea fi inlocuita
masina de pe remorca nu este monococa,este numai placata cu aluminiu,plus poza alb negru accidentata se vede destul de clar rolbarul din spade cum face lagatura cu cadrul
masina de pe remorca ,daca privesti exact la botul masini se vede suspensia,pedale si teava de jos cadrul de teava
de asemena in"vana" motorului se vede placa de aluminiu care inchide cadrul din motive aerodinamice,incet incep sa cred ca sasiul placat cu aluminiu au vrut sal "vinda" ca monococa.
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 18-05-14, 16:09   #4292
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Arrow Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE View Post
1983 USSR Championship Riga

Accidentul lui Rukuts cu masina 1 la Riga

Poate va dati seama daca e monococa sau nu, dat fiind faptul ca e fara carena pusa sus pe platforma.
Frumoase poze , dar cum am mai zis...rusii nu au avut structura monococa nici in visele lor frumoase...in poze este sasiu tubular cu table de aluminiu vopsit in negru nituite lateral pe mici urechi sudate...oricum ajuta mult la rezistenta sasiului dar incomparabil mai putin decat monococa...Tibi tu stii cum era prinderea la Roll-bar cu coltarele alea mari de tabla...parca erau 5 tone/f la teste...
__________________
Sunt viu si nevatamat ! In poze sunt chiar eu...Cu capu' stau rau...Se vede la avatar !

Last edited by cornel1955; 18-05-14 at 16:19.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 18-05-14, 16:12   #4293
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Talking Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
................................................ la botul masini se vede suspensia,pedale si teava de jos cadrul de teava
de asemena in"vana" motorului se vede placa de aluminiu care inchide cadrul din motive aerodinamice,incet incep sa cred ca sasiul placat cu aluminiu au vrut sal "vinda" ca monococa.
Adica sa dea si ei o tzeapa la cine nu stie ???
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 18-05-14, 17:35   #4294
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

fixarea rolbarului se vede destul de bine la pagina201,post3001 pentru explcatzie si in interior au fost intarituri coltzare din tabla si un fel de ,nu stiu cum sai spun,colivie noi am facut intradevar ceva teste,mai mult pentru verificarea calculelor,de distrus nu am distrus nimic voiam sa o tzinem ca rezerva valorile nu le mai stiu,dar au fost peste asteptari si faptul ca in decursul anilor nu am avut probleme,chiar daca Cornel a usurat cit a putut,si a montat un motor de Lada pentru care nu a fost conceputa monococa.
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 18-05-14, 18:53   #4295
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Aia ruseasca era monococa de aluminiu armata cu teava!
john17 is offline   Reply With Quote
Old 18-05-14, 22:29   #4296
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

tehnologie noua,interesant,nu am stiut ca exista,eu propun sa tragem aici o linie privind monococile ,daca mai apar noutatzi,va rog sa le postatzi si acum din nou la ale noastre
5 mono+una de rezerva prima data trebuia clarificat pentru ce motor Dacia sau Lada eu fiind visionar am vrut neaparat Lada,stiind ca motorul de dacia era din punkt de vedere tehnic depasit si piesele erau calitativ nu prea bune pentru proiectarea finala era acest lucru dacia sau Lada important ansamblul motor cutie cu dacia fara probleme,dar cu Lada era problema carcasa ambreiaj dacia nu se potrivea cu Lada nici o problema are sa spuna Cornel,o placa intre bloc si cutie si gata,adevarat dar nu se potrivea cu conceptia noastra a suspensiei,cu motorul Lada am fi ales altcevadar se modifica ampatamentul,prinderea bratzelor samd in sfirsit,pe hirtie am avut ambele variante,am reusit sa conving pe toti colegii motor LADA excelent pina cind sia bagat IAP in pers0oana lui Nicu dar cred ca el a fost numai postasul de ce Lada oameni buni,uzina va ajuta cu 5 motoare gata pregatite de grupa A ultimul racnet si promisiunea asta a fost facuta nu pe srada ci in cladirea primariei,in prezentza primarului,un reprezentant al Uzinei din Resita,presedintele CSMR si multzi altzi eu am avut sensatzia ca promisiunea a fost facuta numai ca sa ne frineze,altfel devenea CSMR prea tare pentru IAP motoarele ultimul racnet nu leam vazut niciodata,mai astept si astazi,in schimb am primit pe bani 5 motoare de serie,pe care le puteai achzitiona orinde asta a fost situatzia dar pe noinea arncat asta cel putzin 2 ani inapoi,si international nu am fost competitivi,asta este cel mai trist
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 19-05-14, 13:54   #4297
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Talking Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Eu nu am avut incredere decat in mine...in '81 am comandat prin clubul IDMS la IAP , sectia competitii o masina pt coasta+circuit pt gr N incepatori...nea venit o masina peste 1000 de kilograme pt raliu...lonjeroane dublate , tabla 0,8 mm (0,7mm serie)...ce dracu sa faci cu aia decat sai dai foc...eu nu am mers pe ea au mers Gelu Florea si Puiu Campeanu IDMS Buc. ...bag poze mai jos cu tzeapa tip IAP...sunt poze care ii plac lui Road cu reclame Michelin si Danubiana......adaptarea cutiei de Dacia la motorul de Lada am facuto extrem de simplu cu carcasa originala Lada si flansa de adaptare de la Dacia taiata la 12mm, sudate si centrate la Politehnica Bucuresti...Tibi din start nu trebuia sa avem incredere in cei de la uzina Dacia....eu am mers mai pe "underground" cu Vladimir Stanoevici, Bibi Ursu , Mircea Ilioaia+RIP , Bobitza Hlebovski si multi de la INMT care mau rezolvat cu prelucrari mecanice si cu axa de Lada...Marin Tiganu' cu culbutorii modificati si specificatii despre chiulasa ...mi lea dat verbal ca sa nu fiu nevoit atunci sa dau foc la toate hartiile pe care mia explicat ce am de facut, cat trebuie sa fie supapele, cat sa iau din chiulasa si alte nenorociri din astea....etc..
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	CNV000008.JPG
Views:	78
Size:	1.57 MB
ID:	2986766   Click image for larger version

Name:	CNV000019.JPG
Views:	84
Size:	1.43 MB
ID:	2986767  

Last edited by cornel1955; 19-05-14 at 14:01.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 19-05-14, 14:32   #4298
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

ce sa mai spun,eu de la bun inceput am vrut Lada.fiindca nu mai asa puteam fi competitivi afara,chiar daca am fi primit motoarele "ultimul racnet"tot nu puteam face fatza,motorul a fost technic depasit,nu putea fi comparat cu Lada ax cu came in cap,alt raport cursa alezaj,dar pe baza promisiunii de la IAP cei de sus au hotarat motoare Dacia si gata,mai ales ca la inceput a fost vorba ca le primim gratis,dupa aceea nu le mai primim gratis,dar la pretz de motor serie,ce am primit am scris mai sus noi tratativele leam dus cu Nicu,dar eu am vazut ca el nu sa simtzit prea bine in aceasta postura,sint convins ca ultimul cuvint il aveau ceilaltzi doi din sectia de competitzi IAP fara sa numesc nume daca ma credetzi sau nu ,nueste asa de important,dar asta este adevarul
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 19-05-14, 14:49   #4299
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Arrow Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
..........................................cu motorul Lada am fi ales altcevadar se modifica ampatamentul,prinderea bratzelor samd in sfirsit,pe hirtie am avut ambele variante,am reusit sa conving pe toti colegii motor LADA excelent .................................... promisiunea a fost facuta numai ca sa ne frineze,altfel devenea CSMR prea tare pentru IAP motoarele ultimul racnet nu leam vazut niciodata,mai astept si astazi,in schimb am primit pe bani 5 motoare de serie,pe care le puteai achzitiona orinde asta a fost situatzia dar pe noinea arncat asta cel putzin 2 ani inapoi,si international nu am fost competitivi,asta este cel mai trist
Pai si care era problema cu ampatamentul ???? ajungem iar la unghiuri...se modifica bratul de directie si era OK...motorul de Lada v-ar fi propulsat in top numai prin fiabilitatea lui, aveam motoare la IDMS de 1300 venite pe masini de 1200....le schimbam la service si erau in magazie la noi...asta nu au inteles multi si au preferat motoare de Dacia de A2 care crapau dupa cateva ture....rezistau numai la coasta dar la circuite sau CPP avem experiente triste (eu nu...eu am terminat toate cursele dar cu Lada ) ...mint ...am avut abandon la Resita 85 pana de cauciuc dreapta spate

Last edited by cornel1955; 19-05-14 at 14:54.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 19-05-14, 15:05   #4300
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

poate mam exprimat eu gresit,nu mai stiu bine romaneste ampatamentul este distantza maurata din centrul rotzi fatza pina in centrul rotzi spate,sau?
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 19-05-14, 15:22   #4301
dan_4_stone

Stock
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 6
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Asa este, v-ati exprimat corect, ampatamentul e distanta dintre axa fata si axa spate, acelasi lucru cu distanta dintre centrele rotilor fata si spate. Respect pentru ce ati facut si asteptam amannunte noi cu mult interes.
dan_4_stone is offline   Reply With Quote
Old 19-05-14, 19:48   #4302
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

deci daca ampatamentul(in germana RADSTAND)este denumirea corecta am sa incerc,sper sa reusesc,sa descriu de ce a fost pentru noi asa de important cind am stabilit dimensiunile de gabarit,am socotit cu motor Lada,care era mai greu,dar pentru noi mai important,si mai lung,am stabilit pozitia cutiei asa ca sa fie ampatamentul cel pe care lam stabilit,intre motor si cutie am vrut sa facem o placa10-12mm grosime,de care,impreuna cu o costructie ajutatoare,fixata de cutie sa preia si suspensia,braze,amortizoare sistem pullrod o constructie geniala Motor Lada taiat de pe lista,si noi cu buzele umflate,dar promisiuni.Ce sai faci,totul de la capat,daca am fi fixat motorul direct de cutie,era plasat mult prea in spate si prea sus,plus ca nu aveam de ce fixa suspensia si asa a vazut lumina zilei reductorul cu avantaje,dar si dezavantaje mai tirziu mai mult
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 21-05-14, 08:00   #4303
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Reductorul daca ma gindesc bine,de fapt o solutzie de compromis,fiindca in gind eu inca am mai sperat ca totusi,chiar mai tirziu montarea unui motor Lada,era inca posibil,masina consta de fapt din doua parti monococa de aluminiu si partea din spate un cadru ajutator,motor,cutie suspensie cuplate intre ele de fapt cu 4 boltzuri
avantaj
-raportul de transmisie final putea fi schimbat foarte repede,nu mai stiu exact cite posibilitatzi dar ceva intre100kmh pina cred 210kmh,dar aici era motorul cam slab avantajul era in campionatul intern,de cele mai multe ori coasta vineri,circuit duminica raportul final foarte repede schimbat,chiar si intre manse
dezavantaj
-greutate suplimentara
-pierdere de putere frecare suplimentara
-folosirea unui grup conic special trebuia montat in cutie pe parte cealalta foarte greu am facut rost de 5 bucatzi
-schimbarea sau demontarea cutiei de viteza foarte dificila,multa munca si mult timp
-dantura de la pinioane dreapta facea un zgomot infernal
dar,cum am spus mai inainte,eu speram ca dupa un an,deci pentru 85 sa montez un motor Lada,asa cum a fost proiectul initial
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 21-05-14, 09:44   #4304
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Solutia mi se pare inedita, am mai citit despre reductor in topicul asta, dar mie unul mi-ar prinde bine o schema ca sa inteleg exact unde era intercalat - intre motor si arborele primar al cutiei cumva?
john17 is offline   Reply With Quote
Old 21-05-14, 10:33   #4305
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

am facut la repezeala o schitza,sper sa intzelegi,reductorul era construit din doua placi de otel de cea din fata era fixata carcasa de ambreiaj,de cea din spate cutia dezaxata,cred ca au fost 80mm sus,intre cele doua placi a fost sudata o rama,care avea deasupra un capac cu garnitura,restul a fost tabla sudata,dupa ce a fost complet sudat si detensionat a fost pe ambele parti rectificat pentru a fi plan si paralel
vezi daca va descurcatzi cu schitza,daca nu am sa fac un desen mai detailat
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	reductor.jpg
Views:	84
Size:	31.8 KB
ID:	2987432  
TG53 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -