Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > RALIURI - COASTA - RALLY SPRINT - CRR

Reply
 
Thread Tools
Old 12-05-14, 21:07   #4216
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Thumbs up Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by john17 View Post
.................Calculat sau empiric, asa cum ati construit si Easterele? ...........................
Empiric sau ne empiric ne ferit ala de sus de accidente nashpa si in felul asta nu stim daca rezistau sau nu
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 12-05-14, 23:00   #4217
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Cornele,bineinteles ca am incercat sla conving,nu am reusit fiindca el avea un as in maneca si anume o masina Osella,care era si ea facuta din teava patrata,da fapt mam exprimat gresit,era numai un cadru,inainte de a incepe eu sa lucrez la el a cumparat o Osella accidentata,cu cadrul strimb,a inlocuit cadrul,a facut ceva modificari,motor BMW,cutie Hewland,cu o carcasa de ambreiaj modificata turnata tot in Cehia si asta a fost masina cu care a alergat pina in 91,cea cu care am concurat si eu sasiul arata intradevar ca cea din poza bratzele de suspensie au fost din material rotund
John,si asa am raspuns la intrebarea ta,de noi nu a fost calculat nimic,am preluat sasiul cu mici modificari,dar dupa parerea mea nesmnificative este vorba numai de sasiu restul,bratze teava ovala,alte fuzete,samd si la masina veche am inlociuit bratele,fuzetele,masinile erau practic identice,numai ca pe masina noua am montat un motor nou BMW pe care am fost eu la Freiburg,sediul firmei Randlinger atunci,motorul lam vazut pe stand a avut 415 CP,dar o viata scurta 10 ore,dupa aceea trebuia facuta o revizie.Greutatea nu mai stiu exaxct,dar cred ca undeva la635kg
Cea ce priveste Eastele,vorbesc de cele 3 ale mele,empiric a fost numai primul E1,Pisti Meszaros a facut numai ceva calcule,pentru mult mai mult nu am avut timp,dar monococa a fost calculata,de acolo si problema cu motorul Dacia Lada am sa revin cu amanunte la timpul potrivit iar TG86 a fost complet calculat,citeste te rog postul 2954 poate vezi o legatura,daca nu am sa aduc eu lumina
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 13-05-14, 08:27   #4218
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

aici 3 poze din timpul constructiei
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	eigenbau.jpg
Views:	109
Size:	116.8 KB
ID:	2984200  
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 13-05-14, 17:53   #4219
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Ce grosime zici ca a avut tabla de Al? Era prinsa in nituri pop? Nu se vede in poza, pacat ca nu e rezolutia mai mare...
john17 is offline   Reply With Quote
Old 13-05-14, 18:48   #4220
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

John,ca intotdeauna ai dreptate,tabla de aluminiu a fost nituita cu nituri pop,grosime nu mai stiu exact 1sau1,5mm,dar daca te uiti atent la poze vezi ca tabla a fost nituita exterior si interior,dar dupa cum stim niturile pop nu sint pentru rezitentza mecanica mare,de aceea intre placi au fost placile "fagure" in germana numite Sandwichplatten lipite cu un lipici spezial SikaFast-5211 sau3M Scotch Weld 9323 astea de fapt preluau fortzele de torsiune
Scuze,eu am explicat gresit,dar sint bucuros ca intrebi,bineintzele in citeva rinduri nu pot sa descriu o munca zi de zi de citeva luni,dar daca nu este clar intrebatzi
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 13-05-14, 20:33   #4221
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Sandwichplatten alea cum sunt? Ca pe google imi apar panouri din alea cu spuma intre 2 foi de tabla, cum se folosesc la hale...
john17 is offline   Reply With Quote
Old 13-05-14, 22:14   #4222
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

John,da pe Google cuvintul alucore ceva in genul asta,intre doua foi subtiri de alu tabla o structura ca la fagurii de miere tot aluminiu
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 13-05-14, 23:01   #4223
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Gata, stiu despre ce e vorba! Din asa ceva erau capetele verticale ale eleroanelor la Tatuus Formula Renault, arata ca si cartonul gofrat pt ambalaje Inteleg ca era lipit in spatele tablei de al, in spatiul dinte elementele sasiului? Decupat sa umple fix ochiurile sau el doar intarea tabla si pana la urma tot niturile duceau greul?
john17 is offline   Reply With Quote
Old 14-05-14, 07:38   #4224
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

daca iti inchipui o parte din sasiu ca o rama din teava patrata,panoul era potrivit la fix si lipit de rama,nu de tabla de aluminiu
cind am inceput eu ,toate piesele strunjite de care era nevoie erau executate extern,nu am dat pace pina cind Herbert a cumparat un strung,folosit dar in stare impecabila si de atunci am strunjit eu piesele,de exemplu bucsele filetate necesare pentru costructia bratzelor,noi am avut intotdeauna cel putzin 2 seturi de bratze de rezerva
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 14-05-14, 16:48   #4225
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Arrow Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
.................................................. ...............noi am avut intotdeauna cel putzin 2 seturi de bratze de rezerva
De 2 seturi , ce aveai de gand sa le "agati" prin copaci ? ...tibi si ceilalti, va rog sa ma credeti ca eu cel putin (si cred ca nimeni pe vremea noastra) nu am avut "dubluri" la nici o piesa de pe Ester...au fost unicate si cum am zis mai sus nu am avut evenimente si nu am stricat nimic...daca se strica ceva eram in pom si pomu' in aer si o luam de la capat ca pionierii !!!
__________________
Sunt viu si nevatamat ! In poze sunt chiar eu...Cu capu' stau rau...Se vede la avatar !
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 14-05-14, 17:06   #4226
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by john17 View Post
Sandwichplatten alea cum sunt? Ca pe google imi apar panouri din alea cu spuma intre 2 foi de tabla, cum se folosesc la hale...
Ionutze nu te excita prea tare cu panourile astea ca sunt de domeniul trecutului...sa nu se supere Tibi pe mine pt ca asta era tehnoloogia atunci...eu am facut cu baiatul meu niste profile si chiar scuturi de Rally pt diverse masini din carbon si compozite...ceva SAFE ! de la 1mm am ajuns la carena de moto(poate fi si auto) de 0.5 ...numai cusca de carbon te salveaza la formule ...au o rezistenta fantastica....dai cu barosul si nu spargi un scut de Mitsu de raliu de 5mm(am avut comenzi si de 10mm)....superusoare si de "beton"
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 14-05-14, 17:46   #4227
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Talking Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
Cornele,bineinteles ca am incercat sal conving,nu am reusit fiindca el avea un as in maneca .................................................. .......................TG86 a fost complet calculat,citeste te rog postul 2954 poate vezi o legatura,daca nu am sa aduc eu lumina
Stiu ca esti un vizionar si o stiu foarte bine de pe timpurile noastre dar cine a proiectat monococile la Resita a fost un supervizionar...structura sigura pt pilot, asta este cel mai important...si mai adaugam si greutatea redusa si iaca o masina sigura si performanta careia ii trebuia un motor performant si era in top Easter fara sa fie facuta de uzina....TG86 fiind pe sasiu tubular nu pot sa ma pronuntz, dar ca forma intradevar se pare ca Estonia 25 tea copiat la 6 ani diferenta ....cere drepturi de autor )
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 14-05-14, 18:42   #4228
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Cornele,tu ai dreptate cea ce priveste compositele,fibra de carbon lanoi,dar cea ce descriu eu a fost acum peste 20 de ani
acuma inca o poza cu masina de transport,partea din spate,am sa descriu mai tirziu despre ce este vorba
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	LKW die vier.jpg
Views:	100
Size:	78.2 KB
ID:	2984994  
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 14-05-14, 19:45   #4229
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

cind vorbesc de doua seturi de exemplu bratze pentru doua masini poza de mai sus este trailerul cu care am fost la toate cursele a cumparat un trailer gol,cel mai lung admis in Germania cred ca16 m restul am construit noi interiorul partea din fatza bucatarie,dormitor pentru 6 persoane,sala de mese,cabina de dus si WC
partea din spate sus de tot se vad numai sinele loc pentru ambele masini C3 pentru transport in loc de roti placile rotunde de aluminiu,masinile una in fatza,cealalta dupa ea partea de jos stinga si dreapta doua bancuri masive de lucru pe care lua loc a treia msina ceade antrenament inmatriculata pentru strada
capacul din spate se deschidea si era folosit ca lift sub bancurile de lucru loc pantru lazi de aluminiu cu piese Herbert avea o lista cu inventar cu tot ce luam cu noi in mare cam asta ,nu vreau sa plictisesc mai mult
despre monococa am sa scriu mai tirziu,cind ajungem cronologic acolo,la fel si destre TG86
ce este cu Nelutzu?ceva noutatzi?
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 14-05-14, 21:35   #4230
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Arrow Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
cind vorbesc de doua seturi de exemplu bratze pentru doua masini poza de mai sus este trailerul cu care am fost la toate cursele a cumparat un trailer gol,cel mai lung admis in Germania cred ca16 m restul am construit noi interiorul partea din fatza bucatarie,dormitor pentru 6 persoane,sala de mese,cabina de dus si WC
.................................................. ...............................
capacul din spate se deschidea si era folosit ca lift sub bancurile de lucru loc pantru lazi de aluminiu cu piese Herbert avea o lista cu inventar cu tot ce luam cu noi in mare cam asta ,nu vreau sa plictisesc mai mult
................................
ce este cu Nelutzu?ceva noutatzi?
Gata la noi zici ca vine iarna pe ulita !!! am avut lumina oprita....Mishto chestia cu bucataria si amenajarea interioara...VIATA DE REBELI ...ce imi place mie....nu plictisesti pe nimeni si Nelutzu cred ca e cu receptionera aia din Italia...mai este 1 luna pana la Pike Peaks si am inteles ca e si un roman din Ardeal acolo sa se joace cu un Seat ...Bafta lui si asteptam cu sufletul la gura "monstrii" de acolo!!!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	andrei PP2014.jpg
Views:	49
Size:	156.7 KB
ID:	2985078  
cornel1955 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -