Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > RALIURI - COASTA - RALLY SPRINT - CRR

Reply
 
Thread Tools
Old 09-05-14, 22:09   #4201
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Cred ca Tibi vorbea de zonele de absorbtie a energiei la impact, bateria nefiind prea grozava pt asta, nu de pozitionarea ei dpdv regulamentar. Deci nu prea aveti motive de contrazicere
Atunci se puteau intr-adevar face multe, acum nu mai sunt nici utilaje, nici meseriasi... Si am vz arbore + volanta + ambreiaj echilibrate afara pe bani grei si motorul vibreaza inexplicabil pe o plaja in jur de 5000 rpm, s-au cam eliminat alte cauze care ar fi putut duce la fenomen si planeaza dubiul asupra echilibrarii..
Cumva Oltcitul turbo e cel cu YBO la numar?
Pentru mine unul abrevierile sau denumirea Easterelor din alte tari sunt necunoscute, as fi recunoscator pt niste explicatii suplimentare!
john17 is offline   Reply With Quote
Old 10-05-14, 09:43   #4202
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

zone de absorbire a energiei exact asta este in germana Knautschzonen la asta mam referit John a recunoscut corect ce am vrut sa spun
ce se poate face astazi in Romania ,vorbesc de confectionarea piese,masini nu stiu eu am fost ultima data in Romania in 1998 si deja atunci nu mai era mare lucru la Resita cea ce priveste uzinele
echilibrare AFARA din pacate si aici sint oi negre,care incearca tot feluri de trickuri satzi ia banii probabil ca vilbrochenul de care vorbesti a nimerit la o astfel de oaie norocul este ca nu rezista multa vreme,raman numai cei seriosi
Oltcit cu turbo?ce inseamna YBO numar?
cea ce priveste Easterel este o tema foarte vasta,mare,eu am sa incerc sa aduc putzina lumina,dar rugamintea mea este ca cei care mai cunosc sa adauge si ei
propun sa incepem cu tarile in ordina alfabetica
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 10-05-14, 09:51   #4203
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Aici mie unul mi se pare ca usor-usor se alege praful de toate, ce sa mai faci masini de curse... Gherle din pacate dau si casele mari, am patit-o cu niste tacheti de la Kent Cams (ai lor "performance" au 10g in plus bucata fata de cei mecanici vechi de Opel, si mi-au crapat 2 la a 2-a etapa. Am pus vechituri rectificate la suprafata de contact cu axa si merge si acum.
A fost un Oltcit cu turbo pe care il stiu si alea erau literele din numarul de inmatriculare, dar recent,.dupa anul 2000 in orice caz.

Last edited by john17; 10-05-14 at 09:54.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 10-05-14, 14:42   #4204
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Bulgaria
dupa cite stiu eu au avut Metalex,cumparate de la cehi,daca a fost o initiativa privata si fiecare sa descurcat cum a putut sau au avut si lat sprijin nu stiu
Cehia
MTX 1-01 formula Skoda cu care au avut un campionat intern,undeva mai sus am scris ca am vazut 2 curse foarte interesante dar nu au fost Eastere
Metalex easter cu motor Lada fabricate la Pilsen
AVIA AV de exemplu Lim
RAF 80 fratzii Vesely au existata mai multe variante
mult mai mult nu stiu despre cehi
DDR
aici am mai multe infotmatzii
formel juniorB8 pina la 600ccm,motor Traban,320kg gindita ca intrare in masin de formula
SEG B8 Lada masina de formula conceputa de Heinz Melkus tatal lui Ulli,motor Lada cu foarte putzine modificari 90CP,420kg
SRG MT77-2 folosit numai in campionatul intern DDr
MT 77 construit in Dresden Melkus Tassler,an 77 performantele cred ca leam scris undeva mai sus,oficial sau construit 120 buc,cite au mai fost construite la negru,din piese adunate nu se stie exact
in orice caz cea mai reprezentativa masina din DDR MIE PERSONAL NU MIA PREA PLACUT
RTM 78 un unicat construit de Norbert Kernchen,complet distrus intrun accident Sachssenring
ML89 Melkus Lada an 89 masina a fost construita intro cooperatie de multzi piloti,ca raspuns la Estonia rusilor,gindita sa inlocuiasca pe MT77 au fost constriute 2 prototipuri si un sasiu de rezerva,masina a vut probleme mari pe axa din fatza,una a fostmodificata,alta axa fatza si spatele scurtat,nume ML 90 din pacate 90 a fost anul in care a murit Ulli
a mai existat o varianta MB 90 2 masini cu motor BMW
unul din cele doua ML89 participa si azi cu Opitz in Haigo
deocamdata atit
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 11-05-14, 17:28   #4205
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Arrow Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by john17 View Post
Cred ca Tibi vorbea de zonele de absorbtie a energiei la impact, bateria nefiind prea grozava pt asta, nu de pozitionarea ei dpdv regulamentar. Deci nu prea aveti motive de contrazicere
Atunci se puteau intr-adevar face multe, acum nu mai sunt nici utilaje, nici meseriasi... .............................................
Cumva Oltcitul turbo e cel cu YBO la numar?
Pentru mine unul abrevierile sau denumirea Easterelor din alte tari sunt necunoscute, as fi recunoscator pt niste explicatii suplimentare!
Motivele de contrazicere sunt "create" de noi doi ....oricum si bateria aia ajuta in caz de "doamne fereste" ...numarul contine litera Y dar nu este YBO...tot scormonind prin troacele mele am gasit dispozitivul de echilibrat static din '89 cam ruginit dar inca mai functioneaza...si asta fara sa ma duc la Louis sau Heinrike ca nici nu puteam ...ca sa vezi ce ne bubuia mintea atunci tocmai din lipsa unor informatii si materiale , nu mai gasesc adaptarea pt roata de Dacia cu ax cu tot...cred ca e pe la tigani la fiare vechi
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Photo-0032.jpg
Views:	49
Size:	302.7 KB
ID:	2983519   Click image for larger version

Name:	Photo-0034.jpg
Views:	50
Size:	297.6 KB
ID:	2983520  
__________________
Sunt viu si nevatamat ! In poze sunt chiar eu...Cu capu' stau rau...Se vede la avatar !
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 11-05-14, 17:50   #4206
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Arrow Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
Bulgaria
dupa cite stiu eu au avut Metalex,cumparate de la cehi,daca a fost o initiativa privata si fiecare sa descurcat cum a putut sau au avut si lat sprijin nu stiu
.................................................. .............................
Ai uitat Ungaria si Polonia, la unguri mergea simpaticul Zoltan Stiller cu un RAF S preparat de el in garajul propriu si care mie mia placut ...din pacate mergea la nivelul nostru ....deci iar diferenta intre masini facute in uzina si cele facute in garaj, ceilalti unguri Metalex, polonezii Metalex

cred ca Zoli nu se va supara pe pe mine pt poza asta
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Zoltan Stller.jpg
Views:	74
Size:	84.5 KB
ID:	2983536  

Last edited by cornel1955; 11-05-14 at 17:57.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 11-05-14, 19:32   #4207
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Cornele,nu am uitat
dar nu am ajuns acolo
Polonia metalex.dar tin minte ca au avut cite un exemplar unicat,unul cred ca se numea Promot, si inca un tip OTz ce erau nu stiu,miine urmeaza Romania si Rusia astia au avut multe si diferite
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 11-05-14, 19:40   #4208
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Echipa de F1 Lotus Renault din 2014 foloseste "Botul de cal" inspirat de pe easterul de acu 30 de ani din romania

PS: aceasta este o gluma si trebuie tratata ca atare!!!!!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	_W2Q1818.jpg
Views:	46
Size:	239.6 KB
ID:	2983599   Click image for larger version

Name:	1393237774.jpg
Views:	47
Size:	33.7 KB
ID:	2983600  
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 11-05-14, 19:48   #4209
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Talking Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE View Post
Echipa de F1 Lotus Renault din 2014 foloseste "Botul de cal" inspirat de pe easterul de acu 30 de ani din romania

PS: aceasta este o gluma si trebuie tratata ca atare!!!!!
ia sa vina mieii astia behehehee sai dea lui Igiescu drept de "bot" retroactiv 30 de ani
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 11-05-14, 20:00   #4210
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Arrow Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
Cornele,nu am uitat
dar nu am ajuns acolo
Polonia metalex.dar tin minte ca au avut cite un exemplar unicat,unul cred ca se numea Promot, si inca un tip OTz ce erau nu stiu,miine urmeaza Romania si Rusia astia au avut multe si diferite
uite un clasament de la Riga 86 unde apar 2 variante de Promot si un OTZ
aici in al doilea ac de par am facut o "pirueta" de dansator de era sa ies in padure...miam revenit dar pierdusem mult si ma stresau copacii care erau destul de grosi ...atentie la locul 9 cu 1 tur in urma
Formel Easter
1. Toomas Napa UdSSR Estonia 21M 39:05.06 = 146.16km/h
2. Toivo Asmer UdSSR Estonia 21M 39:21.88
3. Viktor Kozankow UdSSR Estonia 21M 39:28.21
4. Vaclaw Lim CSSR Avia AE3 39:31.29
5. Alexander Ponomarew UdSSR Estonia 21M 39:34.37
6. Bernd Kasper DDR MT 77-2 40:32.01
7. Manfred Günther DDR MT 77-2 40:38.28
8. Heinz Siegert DDR MT 77-2 40:39.07
9. Jiri Micanek CSSR MTX / MT 77-2z 1 Rd. zur.
10. Jerzy Mazur Polen MTX 1-06 1 Rd. zur.
11. Andrzej Wojciechowski Polen Promot 83 1 Rd. zur.
12. Mart Kongo UdSSR Estonia 21M 1 Rd. zur.
13. Laszlo Kalmandi-Pap Ungarn MTX 1-06 1 Rd. zur.
14. Istvan Tarro Ungarn MTX 1-06 1 Rd. zur.
15. Tomasz Szecsensky Polen OTZ 2 Rd. zur.
16. Laszlo Oroszlan Ungarn RAF 80 2 Rd. zur.
17. Tomasz Sikora Polen Promot 85 2 Rd. zur.
18. Jiri Moskal CSSR MTX 1-06 2 Rd. zur.
19. Matyas Szigetvari Ungarn MTX 2 Rd. zur.
20. Eugen Peteanu Rum Dacia GT86 4 Rd. zur.
21. GideonTiberiu Rum Dacia GT86 4 Rd. zur.
22. Ponta Mircea Rum Dacia GT86 5 Rd. zur.
23. Corneliu Bibiri Rum Dacia
22. Zoltan Stiller Ungarn RAF S
25 Urmas Pyld UdSSR Estonia 21M DNF
26. Valdis Jonushis UdSSR Estonia 21M DNF
27. Ulli Melkus DDR MT 77-2 Unfall
DNS * Jiri Vesely CSSR RAF 86

Last edited by cornel1955; 11-05-14 at 20:07.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 11-05-14, 20:21   #4211
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Lightbulb Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Hehehehee in ciuda dusmanilor la Pag 20, post 288, fotografia are 1560 views ...incredibil !!! Identificarea pilotilor am complectato eu cu un extras din film unde se vede mai bine
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Schleitz 1986.jpeg
Views:	120
Size:	41.2 KB
ID:	2983620  
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 12-05-14, 09:37   #4212
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

asa cum am promis am sa incerc sa descriu in mare cum sa construit masina C3 eigenbau a lui Herbert.Ideea si totodata visul lui a fost ca noi sa construim o masina prototip cu care el voia sa participe ca scop de reclama in campionatul european de coasta si in cel din Germania.El a sperat,daca rezultatele sint bune sa primeasca un contract exclusiv pentru fabricarea mai multor masini
Idea un cadru din tevi cu profil patrat mie mi sa zburlit parul in cap,dar mult mai usor de lucrat,dar cadrul a fost stabilizat cu placi de AL cca10 mm groase,dar foarte usoare un fel de structura fagure,asta ma linistit putzin,Rollbarul fata si spate a fost din teava rotunda dar executat extern de o firma specialzata
dupa ce cadrul a fost gata am construit bratzele de suspensie din teava OVALA sudate cu Wick unibal din Anglia filet in Zoll
fuzetele fata si spate erau turnate in Cehia aliaj aluminiu,prelucrarea am facuto noi
frine discuri si etriere ATS de la sponsor
telescoape cu arcuri Sachs sponsor pentru inceput am avut la dispozitie 5 seturi
cutie Hewland 5trepte
motor BMW M3 E30 4 cilindri pregatit la firma Randlinger
planetare nu stiu de unde au provenit dar cu astea am avut intotdeauna probleme,slabeua suruburile de fixare,joc in articulatzii
multe anexe leam confectionat noi,tank de benzina,tank de ulei tabla de aluminiu sudata cu Wick,radiatorul de apa a fost si el o constructie proprie
in mare cam asta a fost,daca sint intrebari?
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 12-05-14, 20:14   #4213
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
asa cum am promis am sa incerc sa descriu in mare cum sa construit masina C3 eigenbau a lui Herbert.Ideea si totodata visul lui a fost ca noi sa construim o masina prototip cu care el voia sa participe ca scop de reclama in campionatul european de coasta si in cel din Germania.El a sperat,daca rezultatele sint bune sa primeasca un contract exclusiv pentru fabricarea mai multor masini
Idea un cadru din tevi cu profil patrat mie mi sa zburlit parul in cap,dar mult mai usor de lucrat,........................................... ...................................
in mare cam asta a fost,daca sint intrebari?
intrebari ???? Da bineinteles pt ca eu nu ma urcam pe o masina facuta cu "patrata" la 350 CP chiar ranforsata cu aluminiu (munca si cheltuiala suplimentara....Tibi vreau sa te intreb daca sti de unde ia venit ideea lui Herbert cu teava patrata care intradevar se lucreaza f usor dar nu va avea rezistenta unei tevi rotunde niciodata ? Tu ai incercat sal convingi sa foloseasca rotunda ?
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 12-05-14, 20:24   #4214
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Cum a fost proiectat sasiul? Calculat sau empiric, asa cum ati construit si Easterele? Tare as fi curios sa vad o schita, niste poze, ceva!
Motorul de M3 la ce performante ajungea? Cat cantarea masina?
Astea asa, de incalzire
john17 is offline   Reply With Quote
Old 12-05-14, 21:03   #4215
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Talking Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Probabil ca sasiul lui Herbert arata cam ca cel din poza de mai jos (380 CP Radical)...sunt multe sasiuri cu "patrata" si stabilizari in zonele sensibile...eu oricum nu am curaj la puterile astea sa ma sui intrun "patrat"
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	radical 1 patrat.jpg
Views:	107
Size:	88.8 KB
ID:	2984115  
cornel1955 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -