01-05-14, 16:43
|
#4126
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
asta este de inteles,fiecare a profitat de ce exista pe aceea vreme,pitestenii de uzina,de fapt imi amintesc acum cind a fost domnul Cioaca la mine la Resita ca sa ia Easterul mia spus deja atunci ca are un motor trasnet si o cutie cu 5 trepte modificata,ma intrebat de ce nu am folosit si eu o astfel de cutie,pentru mine atunci un vis,voi din capitala ati avut INMT Fane,nea Marin si multzi altzi si noi la Resita uzinele,multi prieteni si fanatici care daca era nevoie ajutau zi si noapte PE GRATIS fiecare cu ce putea sint bucuros ca am trait acele vremuri si nu regret nimic,sint insa mirat ce rezonantza au dezlantzuit povestile noastre nu asi fi crezut ca mai intereseaza pe cineva.Bineintzeles ca rad si ma amuzez,dar sint totusi mirat cite detalii mai apar de exemplu aripa lui Cioaca atunci nu am observato
|
|
|
01-05-14, 18:39
|
#4127
|
Dacia Driver
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Nu e nimic de mirat. Oamenii sunt flamanzi de asemenea informatii, cu atat mai mult cu cat sunt povestite chiar de fostii piloti din acele vremuri. Si sa nu uitam ca topicul se aporopie de 350.000 de accesari. Contribuim si noi cu ce putem ( poze, info,cronici,etc.),dar cel mai extraordinar e faptul ca avem aici oameni ca si Cornel, ca si dumneavoatra nea Tibi, domnul Rusanescu,Nemtanu si altii. Tot inainte !!!!
|
|
|
01-05-14, 18:59
|
#4128
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE
Nu e nimic de mirat. Oamenii sunt flamanzi de asemenea informatii, cu atat mai mult cu cat sunt povestite chiar de fostii piloti din acele vremuri. Si sa nu uitam ca topicul se aporopie de 350.000 de accesari. Contribuim si noi cu ce putem ( poze, info,cronici,etc.),dar cel mai extraordinar e faptul ca avem aici oameni ca si Cornel, ca si dumneavoatra nea Tibi, domnul Rusanescu,Nemtanu si altii. Tot inainte !!!!
|
Gata cu laudele ![Laughing](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_lol.gif) preferam sa ne critice lumea ca din contre iese ceva bun...oricum multam Road pt cuvintele frumoase si am vazut si eu alea 350.000 de "flamanzi de info"...pana una alta o poza de la Riga 1986 cu "un grup de nebuni" facuta si donata mie de Make Mateescu cu dedicatie pe spate...poza a fost facuta pe malul fluviului Daugava la 28 iulie 1986...
de la stanga la dreapta Eugen Peteanu, Dolica mecanicul lui, Mircea Ponta, Make si bineinteles Moshu'...lipseste Tibi care cred ca era la barul din spate ala cu usi negre si cu body(garzi) 2/2
__________________
Sunt viu si nevatamat ! In poze sunt chiar eu...Cu capu' stau rau...Se vede la avatar !
|
|
|
01-05-14, 19:19
|
#4129
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by TG53
................sint bucuros ca am trait acele vremuri si nu regret nimic,sint insa mirat ce rezonantza au dezlantzuit povestile noastre nu asi fi crezut ca mai intereseaza pe cineva.Bineintzeles ca rad si ma amuzez,dar sint totusi mirat cite detalii mai apar de exemplu aripa lui Cioaca atunci nu am observato
|
Si eu sunt bucuros de acele vremuri care au fost cei mai frumosi dar si chinuiti ani ai nostri...numai noi putem sa povestim ce a fost...pana una alta aripa mea spate regulamentara ca si la voi 1986 inainte de Hungaroring si normal greierele pe post de noCopyright
Last edited by cornel1955; 01-05-14 at 19:23.
|
|
|
01-05-14, 19:25
|
#4130
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Cornele ,cu barul ai dreptate,aveau o vodca trasnet,dar si cu bodygarzile blonde,Riga,plaja Jurmala,mai omule unde ai fost
|
|
|
01-05-14, 19:47
|
#4131
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by TG53
Cornele ,cu barul ai dreptate,aveau o vodca trasnet,dar si cu bodygarzile blonde,Riga,plaja Jurmala,mai omule unde ai fost
|
cred ca am facut cu schimbul la bar ![Laughing](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_lol.gif) ..fetele alea 2 faceau toti banii...Verner se lipise deja ![Twisted Evil](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_twisted.gif) ...mai este o poza pe vapor completa cu toti...nu mai stiu un dracu am puso...am in schimb o poza cu cutia lui Berndt Kasper 1984 Resita(daca am sicris corect) si nu stiu ce este ![icon_rolleyes2](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_rolleyes2.gif) ...ala e numai diferentialul, pinioanele cred ca sunt in fata...poate stie cineva
Last edited by cornel1955; 01-05-14 at 19:55.
|
|
|
01-05-14, 21:08
|
#4132
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Toate MT77 au avut cutia asa montata,diferentialul in spate,asta este deja varianta imbunatatita,cu discurile de frine la roti,primele au avut discurile de frina linga cutie ca la oltcit de asta erau MT77 si asa de lungi,dar marele dezavavtaj ca sa schimbi rapoartele trebuia sa demontezi cutia mustaciosul mecanic a lui Ulli,Frank avea niste tubulare lungi de un metru,ca sa desfaca suruburile carcasa ambreiaj motor la ML 89 Opitz a intors cutia cu pinionele in spate, semana pe undeva cu Hewland DDR isti,au avut un concept foarte bun pentru constructia masinilor,dar a avut un mare dezavantaj daca se modifica ceva mai mare la o masina,trebuiau toate modificate,nu stiu daca intzelegetzi ce vreau sa spun,trebuie sa cunosi sistemul lor de lucru am sa revin cu amanunte
|
|
|
01-05-14, 21:38
|
#4133
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by TG53
Toate MT77 au avut cutia asa montata,diferentialul in spate,asta este deja varianta imbunatatita,cu discurile de frine la roti,primele au avut discurile de frina linga cutie ca la oltcit de asta erau MT77 si asa de lungi,dar marele dezavavtaj ca sa schimbi rapoartele trebuia sa demontezi cutia .................................................. ................. am sa revin cu amanunte
|
Asta am priceput dar cutia in sine de unde provenea ? ceva de serie socialista sau artizanala ???
|
|
|
01-05-14, 21:57
|
#4134
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by TG53
Toate MT77 au avut cutia asa montata,diferentialul in spate,asta este deja varianta imbunatatita,cu discurile de frine la roti,primele au avut discurile de frina linga cutie ca la oltcit de asta erau MT77............................................
|
Discurile gen Oltcit langa cutie au avut avantajul ca pana la etrieri erau racoarde metalice, cu etrierii la roti aparea o "intarziere" in franare din cauza racoardelor elastice....eu personal am folosit racoarde de Trabant cu adaptare, pt ca aveau un material mai tzapan decat Dacia
|
|
|
01-05-14, 23:18
|
#4135
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
cutia initial a provenit del Wartburg 312,foarte multe modificari Henrik Opitz a fost specializat pentru cutie mai tirziu a construit si ungerea cu carter sec pentru motorul de Lada
|
|
|
02-05-14, 09:37
|
#4136
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Daca aveam si noi pe vremea aia racoarde "racing" se imbunatatea mult de tot franarea...acum se baga furtune performante si la ATV de 110 cmc...uitati poza mai jos si sunt ale mele de la una din "roabele mele handy"
|
|
|
02-05-14, 10:50
|
#4137
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
MT 77 cu discurile linga cutie NU A AVUT PROBLEME EFICIENTZA FRINELOR,problema a fost aceiasi ca la mine cu motorul tare si anvelope late se rupeau planetarele linga roata ei foloseau ca si noi planetare de la o masina slaba Wartburg cu tractiune fatza,unde "capatul" sau cum ii spune de linga roata era mobil in toata directziile,ei au incercat sa modifice prin sudura dar nu functiona intotdeauna la ei daca se rupea planetara aveau frina numai pe trei roti ce inseamna asta,cred ca nu trebuie sati spun
am o intrebare ce cutie si planetare foloseau rusii,stie cineva,ce are de exemplu Estonia 25 astazi nu gasesc nici unde vreo informatie
|
|
|
02-05-14, 11:34
|
#4138
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by TG53
MT 77 cu discurile linga cutie NU A AVUT PROBLEME EFICIENTZA FRINELOR,problema a fost aceiasi ca la mine cu motorul tare si anvelope late se rupeau planetarele linga roata ei foloseau ca si noi planetare de la o masina slaba Wartburg cu tractiune fatza,unde "capatul" sau cum ii spune de linga roata era mobil in toata directziile,ei au incercat sa modifice prin sudura dar nu functiona intotdeauna la ei daca se rupea planetara aveau frina numai pe trei roti ce inseamna asta,cred ca nu trebuie sati spun
am o intrebare ce cutie si planetare foloseau rusii,stie cineva,ce are de exemplu Estonia 25 astazi nu gasesc nici unde vreo informatie
|
Uite aici ce se folosea pe post de planetare la Metalex si cred ca si la Estonia...indestructibile !!! Alea de Wartburg se rupeau daca nu lucrau aproape de orizontala adic la forta maxima...eu ma gandeam atunci sa pun planetare de Oltcit dar am renuntat...planetarele de Dacia fiind noi au rezistat cu brio dar la gume nu asa de late ...eu aveam 235/50/13 ![Crying or Very sad](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_cry.gif) ...Mache a avut mecanica de Oltcit completa....problema la el era ca motorul era de serie
Last edited by cornel1955; 02-05-14 at 11:44.
|
|
|
02-05-14, 11:57
|
#4139
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by TG53
.....................................la ei daca se rupea planetara aveau frina numai pe trei roti ce inseamna asta,cred ca nu trebuie sati spun
...............................................
|
Stiu treaba asta dar planetarele de Oltcit aveau cu totul alta conceptie fata de Dacia....la roata aveau o colivie in alta colivie cu 6 bile, iar la cutie o tripoda cu ace...erau sensibile la viraje dar in pozitia "drept" nu puteai sa le rupi, erau calculate pt franare si totdeauna forta de franare este mai mare decat cea de accelerare...cehii au gandit bine treaba cu "mini-cardane" pe post de planetara si Estonia 25 cu ce are pe spate si Helga Heinrich din campionatul German cu multumiri pt foto !!!
Last edited by cornel1955; 02-05-14 at 12:11.
|
|
|
02-05-14, 12:32
|
#4140
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Si alta poza (putin offtopic dar nu chiar grav) cu Frau Helga Heinrich ( many thanks for your photos Helga) ...poza este 2013 ...si in spate se vede o masina care pe John o sal imbolnaveasca ![Twisted Evil](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_twisted.gif) ....pe mine deja ma dat gata cand am primito
Last edited by cornel1955; 02-05-14 at 12:34.
|
|
|
|
|