05-05-14, 18:42
|
#4171
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by TG53
foarte,foarte interesant dar ar fi bine daca am stii mai mult cine,unde,cind a fost construita,mai exista,a participat undeva la vreo cursa interesanta constructia cu tevi profil patrat nu am avut curajul din cauza torsionarii cu teava patrata este mult mai usor de lucrat
|
S-a alergat cu asa ceva inainte de 1970 in Franta si cateva alte tari din Europa
|
|
|
05-05-14, 20:28
|
#4172
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Racer,in acest caz trebuie sa te dezamagesc,daca sa alergat in Franta nu poate fi vorba de Easter masini de formula au existat foarte multe,cehii de exemplu au avut formula Skoda,masini foarte simple si modificari minore,cu anvelope profilate si inguste,fara ajutoare aerodinamice,eu am vazut doua curse la Most,foarte multe masini la start,masinle erau aproximativ egale ca performantza dar au fost cele mai interesante curse,cu multe depasiri,iesiri in decor,dar bataie la singe.Probabil asa ceva era si masina din poza ta
|
|
|
05-05-14, 22:18
|
#4173
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by TG53
Racer,in acest caz trebuie sa te dezamagesc,daca sa alergat in Franta nu poate fi vorba de Easter masini de formula au existat foarte multe,cehii de exemplu au avut formula Skoda,masini foarte simple si modificari minore,cu anvelope profilate si inguste,fara ajutoare aerodinamice,eu am vazut doua curse la Most,foarte multe masini la start,masinle erau aproximativ egale ca performantza dar au fost cele mai interesante curse,cu multe depasiri,iesiri in decor,dar bataie la singe.Probabil asa ceva era si masina din poza ta
|
ai perfecta dreptate , eu am gresit cand am scris ca erau formula EASTER cu motoarele Citroen boxer. Am vrut sa dau un exemplu de folosire profi a motorului boxer de Citroen pe un sasiu tubular
|
|
|
05-05-14, 22:50
|
#4174
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
facem o noua paranteza si anume in vesnica mea cautare de motoare care intrau in discutie pentru falosire in Easter mam informat si referitor la motorul de Oltcit cel de 1129 ccm cu 54 CP lam cunoscut foarte bine am posedat un Oltcit si am surubait destul,dar pentru Easter nu intra in discutie fiindca in varianta originala 1129 ccm era prea slab si alte piese vorbesc axa came nu gaseai nimic cel putzin eu am intrebat si la uzina acelasi sprijin ca de la Dacia NIMIC daca asi fi avut un motor ca cel din poza ta cu 110 poti fi sigur ca las fi folosit cu conditia sa corespunda regulamentului nu stiu exact ce a avut Mache in Easterul sau,poate stie cineva,dar nici la motorul Dacia nu facea fatza,fiabil si atit
|
|
|
06-05-14, 08:57
|
#4175
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
oameni buni,o intrebare la pagina 2373 este o poza cu un motor,din pacate nu se vede prea bine,dar eu sint aproape sigur ca este motorul pe care lam vazut pe vremuri la Ciuca si cred ca si la Dan Necula in masina cine stie mai mult?
|
|
|
06-05-14, 19:09
|
#4176
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Dupa mine e motorul Dacia cu axa in cap.
Si, pt ca m-ati intrebat mai demult, mi-ar placea sa construiesc o barcheta cu motor de motocicleta, insa e mai degraba vis decat proiect, iar daca as avea bugetul si mai ales timpul necesar cred ca totusi as cauta una de-a gata, altfel nu mai am nici o sansa sa ma dau cu ea in viata asta... Desi parca partea de constructie mi-e mai draga decat pilotajul.
|
|
|
06-05-14, 20:54
|
#4177
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by TG53
oameni buni,o intrebare la pagina 2373 este o poza cu un motor,din pacate nu se vede prea bine,dar eu sint aproape sigur ca este motorul pe care lam vazut pe vremuri la Ciuca si cred ca si la Dan Necula in masina cine stie mai mult?
|
Este un motor VW 1.8 aspirat , cu injectie multipunct ( cu calculator custom ) si cu aspiratie multiclapeta ( nu sunt carburatoare Dellorto ) , foarte comprimat , in jur de 11.1. A fost folosit pe Kit car Nova , produs si pregatit de SETCAR Brasov . In jur de max max 200 cp ( 8500 rpm ) cu axa de 315 grade . Pistoane forjate cu 2 segmenti doar si biele de duraluminiu. Vilbrochen otel forjat si bloc de motor cu carter uscat . Avea aprinderea cu inductor magnetic si cu delcou , chair daca avea calculator de injectie , acesta fiind produs special de competitie
Last edited by racerVTM; 06-05-14 at 20:58.
|
|
|
06-05-14, 20:57
|
#4178
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
[QUOTE=john17;5702713]Dupa mine e motorul Dacia cu axa in cap.
nu este motorul de Dacia cu axa in cap , se vede dupa iesirea de furtun de racire din chiuloasa spre radiator, care este la capatul celalalt al chiuloasei motorului
|
|
|
06-05-14, 21:25
|
#4179
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Racer,cred ca ai dreptate,daca ma uit mai atent la poza cred ca este un motor VW ce ma deruteaza este capacul culbutor da aluminiu,motorul Dacia cu axa in cap ,din pozele vazute avea un capac de tabla si delcoul in bloc,cel de care vorbesc eu,montat in masina lui Puiu Ciuca a avut capac de aluminiu,stiu sigur fiindca a avut o fisura si pierdea ulei noi am demontat capacul si lam reparat la mine la garaj la Resita a fost la o cursa la Resita,de aia stiu sigur ca a avut capac de aluminiu ,si Puiu Ciuca a afirmat ca asta este noul motor Dacia
John,am inteles bine,ceva in gen Radical?
|
|
|
06-05-14, 23:05
|
#4180
|
Stage 2
Join Date: Jan 2014
Posts: 46
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Nea Tibi, despre motorul asta vorbiti? Daca da, este un 1600cc OHC, cu axa in cap. A fost montat pe dacia liberta, nove de raliu si cateva berline pe vremuri, la curse. Dan Necula avea motorul acesta montat pe liberta lui scurtata. Sa auzim de bine.
|
|
|
06-05-14, 23:31
|
#4181
|
Stage 2
Join Date: Jan 2014
Posts: 46
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Nicu Grigoraş, Andrei Belu, Dan Necula, doar o parte din greii automobilismului romānesc.
|
|
|
06-05-14, 23:57
|
#4182
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Cum spuneam, motorul "de Dacia Familia"! Adica asta, cu conducta de racire cu tot: Nu seamaa a VW deloc. https://forum.4tuning.ro/461-dezmembr...dacia-ohc.html
Da, ceva Radical, ca "gen" facut pe soba in garaj nu cred ca mai apuc, pana o fac sa stea pe drum mai trec cateva curse/sezoane + cred ca e mai ieftin unul de-a gata. Desi ma mananca taaaare sa-mi iau o Hayabusa - motocicleta cu 3 variante: 1. ma dau cu 300km/h si mor, 2. ma dau cu 300, nu mor si incepe sa-mi placa si 3. nu-mi place, o desfac si-mi fac masina de coasta
Last edited by john17; 07-05-14 at 00:16.
|
|
|
07-05-14, 00:20
|
#4183
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Dear INMT,tu nici nu stii ce bucurie miai facut cu pozele cu motorul,fiindca ,pot sa spun ca asta este motorul de care am vorbit tot timpul fisura in capac a fost undeva la prinderea delcoului,tin minte si suruburile de chiulas IMBUS varianta lui Ciuca a fost cu galeria pentru 2 carburatoare acuma pot sa dorm linistit,am avut deja dubii ce priveste memoria
John,eu as alege varianta 3 nu stiu de ce posibilitatzi dispui,dar un radical este posibll de realizat,dupa parerea mea cea mai mare problema este realizarea carenei,cel putzin pentru noi aici
|
|
|
07-05-14, 06:33
|
#4184
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Nu am nici un fel de abilitati cu lucrul in fibra + ar trebui construit model, apoi matrita dupa el si, la a 3-a mana, carena... Cornel se ocupa cu asa ceva parca, pt motociclete insa ![Smile](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_smile.gif) Vazand cat a muncit Andrei Dumitrecu la carenele Tatuus-ului dupa ce au montat Nissan V6 pe el parca nu m-as incumeta. Mai trebuie o masa/gabarit pe care sa construiesti sasiul, munca enorm de multa, iar la final fara un circuit unde sa faci teste, nici macar "semi legale pe Valea Domanului", setarea a tot ce inseamna sasiu e misiune imposibila.
Dar e off topic, mai bine povestiti-ne in continuare despre constructia Easterului si, musai, a prototipului din Germania!
Last edited by john17; 07-05-14 at 06:36.
|
|
|
07-05-14, 09:23
|
#4185
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
John.imi place ca esti realist si vezi lucrurile asa cum sint,intradevar nu este simplu eu am un coleg de lucru,care a mers citiva ani la Karturi,si anul trecut a vrut si el sa construiasca un radical,el dispune de ceva posibilitatzi financiare si ma intrebat daca il ajut,eu am spus da,am facut o lista pe care lam rugat sa o studieze,impreuna am hotarat ca este posibil de realizat cu exceptzia carenei un volum de munca mare pentru un unicat,cu toate ca am renuntzat la matriza,ne trebuia totusi un model 1:1 asa am facut si carenele la monococa in 1984/85 dar ai partea frumoasa in interior,exteriorul trebuie prelucrat asa ca a renuntzat la proiect
eu am sa povestesc si cum am construit prototipul,dar saptamana viitoare,vineri este inmormantarea lui Herbert,el stiind ca este bolnav a transformat atelierul in cara am constrit masina intrun muzeu cu multe exponate,masini,cupe,diplome,poze am sa vizitez muzeul,poate imi mai amintesc citeva amanunte,sint si multi mecanici care lau insotzit in cariera lui de 40 ani motorsport,pe citiva ii mai cunosc
|
|
|
|
|