Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > RALIURI - COASTA - RALLY SPRINT - CRR

Reply
 
Thread Tools
Old 11-04-14, 21:38   #3871
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE View Post
Cornele, explica te rog daca iti amintesti,care naiba era paralela intre michelin si danubiana?!!!!!!!???!!!!
Nici una ...atunci bagai ce vroiai fara probleme era o moda sa pictezi masina intro economie fara de piatza reclame pt care trebuia sa iei cashcaval...noi nu luam nimic dar nici nu ni se dadea nimic...in '85 la Resita a fost prima data cand pe pontoanele laterale spre spate aveam 2 reclame Bosch si nu mau lasat in cursa pana nu leam scos ...a fost un inceput al economiei de piatza cel putin la curse...
__________________
Sunt viu si nevatamat ! In poze sunt chiar eu...Cu capu' stau rau...Se vede la avatar !
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 11-04-14, 21:47   #3872
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Thumbs up Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
Cornele,cu poza de la Satu Mare ai deschis o rana.a fost varianta care nu mia reusit asa cum am vrut eu,nu mia placut a fost in acea vreme un trend copie Parmalat Brabham BMW BT52 an 1983 nu mia reusit si nu mia placut si nici nu a mers prea bine nu stiu de de,am presupus ca nu corespundea repartitia greutatzi
vezi John ca si noi am facut greseli,ma costat o gramada de munca,multa nocturna,dar asa a fost situatia
Tibi nu am vrut sa te ranesc dar pt mine toate Easterele construite in comunism sunt valoroase si ca realizare si sentimental ...ai mai sus raspunsurile mele indirecte cu repartitia greutatii care la mine a mers bine si la primul si la al 2-lea Easter...special am facut comentariul pt tine la urma....masina ta era cumva subviratoare si tinea curba drept si nu reglai frana fata-spate manual, sau ma insel eu ???

Last edited by cornel1955; 11-04-14 at 21:59.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 11-04-14, 22:00   #3873
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

John,problema in tunel nu erau farurile,intradevar nu aduceau prea mult,ci pozitia in Easter foarte joasa ,aproape culcat si nu vedeai bordurile stinga dreapta aici era marea pacoste Intrebare ai stat sau ai condus vreodata o masina de formula de abia atunci realizezi diferentza
Racer,intrebarea ta este interesanta cea ce priveste motoarele,dar prea generala
vrei sa stii easterul din Romania,sau cel mai in CPP conform regulamentului CPP sau cel mai tare motor montat in Easter indiferent de regulament
Motoarele de doi timpi erau in Easter interzise,motorul de Trabant nu venea in discutie,dupa cite stiu eu in campionatul DDR clasa Trabant existau motoare cu 70-75 CP deci pentru Easter oricum prea slab
Wartburg la motociclism clasa atas erau folosite motoare de Wartburg,existau zvonuri ca au 120 CP dar sigur nu sint daca a fost adevarat
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 12-04-14, 07:22   #3874
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

M-am urcat doar pe loc in formula, iar partea cu vizibilitatea mi-a scapat...
Stiu un motor de Wartburg modificat la max de un motociclist, avea printre altele 3 carburatoare moto, statea baraca langa Renault 16TS la "liniuta", cu pornitul era mai greu insa, Nu cunosc cifre si era pe o masina de strada. La Easter, cel putin in Ro, cred ca motoarele Lada erau cele mai puternice.
Cat priveste eleroanele, Andrei Dumitrescu a pus anul trecut unele mult mai mari pe formula lui si spune ca s-a imbunatatit enorm tinuta masinii pe viraje, iar acolo sigur nu are 200km/h. Eu stiam ca elementele aerodinamice au efect de pe la 80km/h, dar e o info urechistica.

Last edited by john17; 12-04-14 at 07:39.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 12-04-14, 08:46   #3875
racerVTM

Stage 5
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Racer,intrebarea ta este interesanta cea ce priveste motoarele,dar prea generala
vrei sa stii easterul din Romania,sau cel mai in CPP conform regulamentului CPP sau cel mai tare motor montat in Easter indiferent de regulament

Ok, scuze , daca nu am fost prea clar , in primul rand eram curios de motoarele de pe Easter in Romania, stiu ca erau doar de Dacia si Lada , dar cam cati cai aveau si ce modificari extreme erau aduse la aceste motoare. Iar , intrebarea doi , se referea la CPP si in Europa de est , ce motoare se puneau pe Easterele in CPP ??? . Sunt curios deoarece , tot s-a vorbit de structuri si caroserii si directii , dar stim cu totii ca la acest vehcul numit Easter , aveai motor aveai loc pe podium , nu aveai motor mai asteptai nitel . Stiu ,ca unii carcotasi vor spune ca pilotul face totul , dar la linii drepte , NUMAI motorul face legea . Pilotul face totul in raliuri , dar la cursele de viteza , motorul face totul . Cine stie ,stie, cine nu , nu vrea sa recunoasca asta .
racerVTM is offline   Reply With Quote
Old 12-04-14, 08:51   #3876
racerVTM

Stage 5
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

o comparatie se poate face cu timpii de pe atunci , intre un Easter pe o coasta si o Dacia campioana de atunci , pe aceleasi trasee si in aceleasi zile ?? vreau sa vad unde si ce insemna diferenta de greutate , pe aceasi proba ( stiu , ca fiind piloti diferiti nu se pune , dar consideram piloti egali in maiestire)
racerVTM is offline   Reply With Quote
Old 12-04-14, 09:08   #3877
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Din cate imi amintesc masinile de grupa C scoteau timpii cei mai buni. Dar daca vb de Dacia turbo deja e cu totul altceva ca si putere. Acum eu stiu ca la raport putere/greutate egal are avantaj masina mai usoara, insa Easter avea unele limitari regulamentare (ex. carburatorul), iar C era "la liber".
Domnu' @racer, Lancia aia despre care ne povesteai apare pe coaste sau e un soi de Elodia?

Last edited by john17; 12-04-14 at 09:35.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 12-04-14, 10:46   #3878
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Racer,acuma este intrebarea mai clara si putem discuta.de la bun inceput vreau sa fie clar ca eu vorbesc de mine si motoarele mele sau de ce stiu sigur de exemplu Uli Melkus monta si un motor BMW 1600 preparat nu stiu citi cai dar presupun ca peste 200 CP cred ca asta a fost cel mai puternic montat pina in anii 90 in Easter
sa incepem cu motor Dacia 1300 cel pe care lam montat in primul easter descris mai sus cred ca avea in jur de 75-80CP carburator Lada dublu corp,raport compresie 1:10 limitat de regulament,esapament deschis,fara alternator,si citeva alte mici modificari.Peste iarna am intrat un pic mai adinc in motor am sa povestesc la momentul potrivit
despre Lada pot sa povestesc de abia din 1986,deci ultimul meu Easter,care a inceput cu un motor Lada 1200 di comerz pina la varianta 1600 cu doua caruratoare Weber orizontale cca145CP cea ce stiu sigur,rusii au avut un motor Lada 1600 care avea peste160CP
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 12-04-14, 11:50   #3879
racerVTM

Stage 5
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Domnu' @racer, Lancia aia despre care ne povesteai apare pe coaste sau e un soi de Elodia?[/QUOTE]

Lancia aia inca sta in garaj , nu sunt bani pentru finalizarea ei ( vezi ai la altii sunt aceleasi probleme finaciare ) . Motorul triflux a costat o gramada reconditionarea lui , si , apropo, poate vezi o Lancia la Paul ( Andronic ) , pentru ca Mitsu lui de coasta ,devine istorie , il vinde sau este vandut deja .
racerVTM is offline   Reply With Quote
Old 12-04-14, 11:55   #3880
racerVTM

Stage 5
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
Racer,acuma este intrebarea mai clara si putem discuta.de la bun inceput vreau sa fie clar ca eu vorbesc de mine si motoarele mele sau de ce stiu sigur de exemplu Uli Melkus monta si un motor BMW 1600 preparat nu stiu citi cai dar presupun ca peste 200 CP cred ca asta a fost cel mai puternic montat pina in anii 90 in Easter
sa incepem cu motor Dacia 1300 cel pe care lam montat in primul easter descris mai sus cred ca avea in jur de 75-80CP carburator Lada dublu corp,raport compresie 1:10 limitat de regulament,esapament deschis,fara alternator,si citeva alte mici modificari.Peste iarna am intrat un pic mai adinc in motor am sa povestesc la momentul potrivit
despre Lada pot sa povestesc de abia din 1986,deci ultimul meu Easter,care a inceput cu un motor Lada 1200 di comerz pina la varianta 1600 cu doua caruratoare Weber orizontale cca145CP cea ce stiu sigur,rusii au avut un motor Lada 1600 care avea peste160CP
multumesc pentru raspunsul sincer si la obiect . sunt curios acum daca cineva mai are listele cu timpii de pe coaste sa facem o paralela intre un Easter si o Dacia de coasta . Diferenta de greutate trebuia sa isi spuna cuvantul ( circa 420 Kilo , cum spunea cineva mai inainte si un 1000 kilo a uni Dacii usurate la greu ) si nu ma refer la Dacia turbo a lui Nicu , ci doar de Daciile aspirate de top ale epocii
racerVTM is offline   Reply With Quote
Old 12-04-14, 12:03   #3881
racerVTM

Stage 5
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

sa incepem cu motor Dacia 1300 cel pe care lam montat in primul easter descris mai sus cred ca avea in jur de 75-80CP carburator Lada dublu corp,raport compresie 1:10 limitat de regulament,esapament deschis,fara alternator,si citeva alte mici modificari.

Cred ca este cea mai de bun simt exprimare a unei puteri a motorului de Dacia cu care se alerga in acei ani . Mai mult deja duce in absurd . Stiu ca il enervez pe Cornel , dar cand aud de puteri de 120 de cai la un motor de Dacia , in Romania anilor trecuti ma refer doar, deja nu miroase a bine exagerarea . Abia Renault cu a lui echipa de race a scos puterile astea din R12 avand axe cu came speciale si pistoane ce in Romania nu se vedeau niciodata . Nu mai zic de chiuloasele speciale cu supape de 45 mm diametru .Si abia ei au scos 160 de cai la 8000 rpm dar nu au vandut seturile acelea la nimeni , decat ei le foloseau .
racerVTM is offline   Reply With Quote
Old 12-04-14, 14:09   #3882
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Red face Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Dacia 1300 stock avea 930kg, usurata de curse nu cantarea o tona nici cu un urs la volan! Cca 75cp am avut pe Dacia DE STRADA cu motor 1.4 modificat, din cate cunosc Daciile de top gr C depaseau bine 100.
Lancia lui Paul o stiu prea bine, as exagera spunand ca am concurat impreuna , dar am participat la niste etape la care a alergat cu ea! Acum e facuta replica Martini gr A si de vanzare, in nici un caz nu va concura in campionat, poate doar de imagine/placere, Mitsu e viu din cate stiu si planurile sale ar fi de o barcheta. Problema fara rezolvare la Lancia sunt diferentialele care nu rezista la puterea si cuplu dezvoltate de cea a lui Paul in configuratia de top de pana in 2008-9, asta pe langa sasiul care e depasit si nu mai face fata modelelor moderne de integrale. Restul e Elodia!

Last edited by john17; 12-04-14 at 14:15.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 12-04-14, 14:21   #3883
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

cea ce priveste paralela timpilor si aici trebuie sa facem o diferntiere de exemplu
valea domanului timpi nu mai stiu
Gr.A Iancovici,Nicoara,Ciuca motor preparat ei ziceau cca 110-115CP,masina mult usurata si lucrul celmai importat cauciucurile marimea dupa cite stiu era limitata dar provenientza era la liber cei mai multi aveau Michelin
Gr.C sa zicem Grigoras Dacia Turbo nu stiu daca mai avea 700kg.daca suflai un pic mai tare se indoia tabla,repartitia greutatii sa discutat aici destul,radiator plus altele in portbagaj,motorul spunetzi voi citi cai,stiu ca putea rela din interior cu o roata,si din nou cauciucurile gr.C aproape la liber latime si fabricat si Nicu avea,va rog sa ma credetzi exact ce avea nevoie
Gr.Easter Tibi Gedeon an 1983
masina easter primul cum am mai spus,foarte greu cca.600,motor cum am spus mai inainte cca75-80 CP si cauciucuri am avut atunci un set Pirelli de strada cu profil in fata normal,in spate un pic mai late dimensiunile nu le mai stiu cumparate de la un sofer de TIR din Bulgaria,plus primul meu an de curse cred,precizez,cred ca timpul meu a fost undeva pe la2,33 si grupa C2,17
bineinteles ca situatia in ani urmatori sa imbunatatzit,masina mai usoara,motor mai tare,cauciucuri mai bune,dar niciodata la nivelul unui MIchelin noi eram obligatzi prod.socialista Barum,in plus in fiecare cursa cistigam experientza la sfirsit am tinut pas cu Gr.C vorbesc de coasta din pacate la circuit nu avem nici o comparatzie
daca mai sunt intrebari,raspund cu drag
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 12-04-14, 16:41   #3884
racerVTM

Stage 5
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Easter 2,33 si grupa C 2,17

totusi , putem afla niste timpi din anul ..88 sau ..89 sa facem o comparatie intre grupa Easter si grupa C de exemplu ??? Sunt curios pentru ca in ziua de azi inteleg ca toata lumea vrea Easter si se justifica . pentru ca vedem motor de 500 cai pe Lola bate de le sta apa in radiatoare pe Mitshu si alte aratanii de 850 cai si la diferente mari ( vezi Paul si Ono ) . Dar pe vremea trecuta Easterele care erau usoare ( asa se zicea ) nu ajungeau cel putin la timpii unei Dacii grele ( cel putin cu greutatea dubla fata de a unui Easter ) , oricum nu cred ca o Dacia poate sa ajunga la 700 - 800 kilo , nu ai de unde taia , fiind numai fier la greu pe ea in sasiu . In fine, timpi concreti daca avem sa discutam pe ei ,motarele fiind similare , eu asa zic .
racerVTM is offline   Reply With Quote
Old 12-04-14, 16:48   #3885
racerVTM

Stage 5
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Cca 75cp am avut pe Dacia DE STRADA cu motor 1.4 modificat,

crezi ca daca presupui ca aveai 75 de cai trebuie sa si credem ca erau 75 cai. Ai pus si tu pe un dyno , sau si tu crezi ca daca face zgomot mare si ture multe si invarte rotile pe loc asta inseamna ca si are cai multi ???? asta vreau sa demomstrez aici , ca pe vremea respectiva motoare trebuiau sa fie la acele Eastere si atat , ca piloti erau foarte buni chiar
racerVTM is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -