07-04-14, 20:26
|
#3841
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
in 1985 cind am cistigat la Vidraru pot sati spun un lucru Cornele si anume ca in tunel am inchis ochii,am strins bucile si am tinut piciorul drept la fund,dac as mai face asta si in ziua de azi,nu cred dar asa a fost atunci am iubit riscul si viteza in tunel ioc lumina,stinga dreapta o bordura si cind intrai in tunel vedeai undeva in departare o gaura luminata aproape ca in tunelul de la Monaco lumina
|
|
|
07-04-14, 20:47
|
#3842
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by TG53
in 1985 cind am cistigat la Vidraru pot sati spun un lucru Cornele si anume ca in tunel am inchis ochii,am strins bucile si am tinut piciorul drept la fund,dac as mai face asta si in ziua de azi,nu cred dar asa a fost atunci am iubit riscul si viteza in tunel ioc lumina,stinga dreapta o bordura si cind intrai in tunel vedeai undeva in departare o gaura luminata aproape ca in tunelul de la Monaco lumina
|
Am zis si eu treaba asta cu multe posturi in urma...noi nu aveam faruri si intram la noroc, plus ca se accentua totul la trecerea de la soare la bezna totala...aveai cam 20-30 de metri din cate mai imi aduc aminte timp in care nu vedeai nimic si mergeai ca chioru' pana vedeai lumina si te bazai numai pe memorie ca sa tii trasa sigura...lasa ca sunt unii care cu tot cu faruri sau dat de pereti in tunelul ala asa ca noi am scapat...la Monaco totusi este luminat si am auzit ca au pus lumini si la noi ...pacat ca nu se mai tine Vidraru
__________________
Sunt viu si nevatamat ! In poze sunt chiar eu...Cu capu' stau rau...Se vede la avatar !
|
|
|
07-04-14, 23:16
|
#3843
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
nu stiu daca mai citeste cineva aici in forum,ar fi bine de stiut,dar ce sai faci,inmasura posibilitatzilor eu scriu mai departe AHOI[/QUOTE]
No problem , se citeste in continuare . Noi astia mai noi nu prea avem cu ce ne lauda pe aici , asa ca ne ramane de citit doar si este totul interesant INCA . bafta la postari in continuare
|
|
|
08-04-14, 09:35
|
#3844
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
John,in primul rind ar fi interesant de stiut ce vrei de fapt sa modifici si de ce?
poate pot eu sau altzii sa te ajute dar pentru asta ar fi necesar de stiut citeva detalii am inteles Opel Manta si mai departe an de fabricatie,motorizare etc
Cornel are dreptate cind spune ca cea ce este valabil de exemplu la o masina de formula(Easter) nu poate fi folosit la o limusina,dar eu cunosc aici in Germania citiva piloti pe care pot sai intreb.Din pacate,eu personal ma pricep numai la masini de formula,restul nu ma prea interesat,cred ca sint singurul care,asa cum am scris mai demult,am concurat numai pe easter fara a trece prin celelalte clase.Daca domnul Rusanescu cauta prin arhivele sale secrete mai gaseste pe unul sau altul,dar mie personal nu este nimeni cunoscut
Cea ce priveste constructia Easterului urmeaza in curind o continuare
|
|
|
08-04-14, 21:58
|
#3845
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Uite Mr. John alt desen handicapat deal meu si daca nici acum nu ai inteles sorry si cu regret apucate de formule ca sa aplici ce gavarim noi aici si lasa limuzinele asa cum lea facut fabrica ![Smile](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_smile.gif) ...singurul turism la care sa aplicat un unghi de fuga foarte mare a fost Mercedes dar nu stiu cum ii spune la tip si model...unghiul de cadere negativ avea avantaj pe viraje iar cel de fuga la viteze mari pt ca practic rotile fata veneau singure pe linia dreapta...nu mai stiu cat aveam eu unghiul de fuga dar la ochi era cam cel din desen...concentreazate bine si ai sa intelegi...geometria fata la noi, raportul de greutate fata-spate si suspensiile contau extrem de mult, altfel te duceai in balarii si te mancau serpii...
|
|
|
09-04-14, 09:51
|
#3846
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
asa cum am promis continui sistemul de racire antrenarea pompei de apa simpla curea trapezoidala fulie la pompa de apa,doua radiatoare Skoda plasate lateral stinga dreapta si legate in serie la inceput am scos termostatul,dar cum se va dovedi mai tirziu a fost o greseala
Motorul era montat,daca va mai amintitzi fara galerie,pe care am modificato intre timp pentru un carburator dublu corp Lada care era permis de regulament.Dupa ce am montat galeria,tin minte ca am confectionat un sistem de esapare foarte simplu si scurt,detalii nu mai tin minte si asa am ajuns la marele moment pornirea motorului
continuarea urmeaza
|
|
|
09-04-14, 12:12
|
#3847
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by cornel1955
Uite Mr. John alt desen ...
|
Exact asa intelesesem si asta e desenul, mersi ca m-ai scutit si l-ai pictat matale! ![Smile](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_smile.gif)
Pt ca a intrebat Nea Tibi: este o Manta B 1979 cu motor de Rekord 2.2, pe spate am facut o punte hibrida din cea de Manta cu trompe si planetare de Commodore (cred) si am prindere la roti 5x120mm, pe fata ramasese 4x100 si voiam sa le aduc la acelasi numitor. Am facut rost intre timp de la un coleg de forum de niste butuci de BMW E23 si e mult mai simplu sa gasesc rulmenti conici corespunzatori sau sa fac bucse de adaptare (cel putin rulmentul interior e mai mare) decat sa ingineresc alte fuzete.
In poza 1 e in stg o fuzeta de BMW E36 (are rulment dublu drept si era greu de pus butucul pe fuzeta mea) si cea de Manta, la BMW bratul de care se prinde bieleta e in exterior (fata masinilor ar veni in partea de sus a foto), Manta vad ca se apropie nitel (initial mi-a scapat ca are caseta in fata puntii si ca urmare bratul ar trebui sa iasa in afara), la un Fiat 124 Abarth pe care il am acum in "laborator" pare si acolo ca respecta regula si bratul se duce in interior, fiind inspre spate! (poza 2). Drept ca la BMW-ul al carei fuzeta apare in foto s-ar putea sa fie deportul negativ si proiectia amortizorului, care e si axa pivotului superior, sa pice undeva mult in exterior si atunci s-ar incadra si el...
Stiu ca unghiurile n-au legatura cu masinile de strada, totusi n-am crezut ca fuga era atat de mare! Oricum masinile sportive au fuga mai mare, M3 E46 cel putin are prinderea superioara a amortizorului excentrica fata de oala, am avut un Audi Quattro din '84 la care pivotul inferior era ca o secera si venea mai in fata decat la modelul 4x2 care il avea drept. Cu prima ocazie o sa studiez formula lui Andrei Dumitrescu sa vad cum vine treaba acolo si ce unghiuri are.
Dar sa lasam off topicul cu troacele mele si sa aflam "noutati" de la voi, e mult mai interesant!
Last edited by john17; 09-04-14 at 12:26.
|
|
|
09-04-14, 15:42
|
#3848
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by john17
+1 cititor! ![Smile](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_smile.gif)
Am sa fac un desen (extra-handicapat) pt ca nu mi-e clara o chestie pe care a spus-o Cornel mai inainte, aia cu axa pivotului + levierul de directie al fuzetei care ar trebui sa pice pe centrul puntii spate, am vreo 3 tipuri de fuzete in studiu si la toate levierul de directie e in plan cu axa pivotului, daca nu chiar mai in afara, deci nici poveste sa ajunga acolo... Nu s-o aplica la masinile de serie, sau poate n-am priceput eu bine..?
|
Ma bucur ca ai inteles dar nu din prima, probabil ai mai consultat si pe altii ![Smile](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_smile.gif) , iar liniile imaginare nu sunt o poveste, exact acolo se incrucisau...pe tema asta as putea sati vorbesc o pagina de posturi pt ca a fost nebunia si pasiunea noastra sa testam diferite configuratii ale geometriei pt ca nimeni nuti spunea decat pe jumatate...daca vrei o alta schema de geometrie cum ai zis tu ca toate sunt in acelasi plan, ia de la moshu o poza...dar si la asta bratul este deviat putin spre exterior... voi gasi si o poza cu Metalex (o am sigur undeva) sa vezi ca pivotii si gaura de bieleta din brat niciuna nu este in nici un plan nici vertical nici orizontal...e aiurea dar functioneaza ![Smile](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_smile.gif) ...nu este o regula ce am zis eu dar este regula care am aplicato dupa 3 testari si 1 an competitional la Easter si a stat masina pe drum...
|
|
|
09-04-14, 19:56
|
#3849
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Intelesesem din prima, m-am pacalit tot rasucind fuzete pe banc, am scapat din vedere ca la una e bratul in fata si la alta in spate, plus ca nu m-am gandit decat azi ca amortizorul la E36 e inclinat pe fuzeta...
Eu va admir enorm pt ce ati construit cu mainile voastre! Astept "marfa" noua, bag nasul de 3-4 ori pe zi sa vad ce ati mai scris.
|
|
|
09-04-14, 22:08
|
#3850
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by TG53
asa cum am promis continui sistemul de racire antrenarea pompei de apa simpla curea trapezoidala fulie la pompa de apa,doua radiatoare Skoda plasate lateral stinga dreapta si legate in serie l............
continuarea urmeaza
|
legat tot de racire la mine radiatoarele erau in paralel, unite transversal cu tuburi de aluminiu ca erau mai usoare decat furtunele, fara electroventilator, fara termostat (pe vreme rece gen coasta Sf Ana unde givrau carburatoarele mergem cu un radiator astupat), iar fulia pp de apa era cu 25% mai mare in diametru pt ca la turatii mari pompa cu fulie normala bate pasu' pe loc si atunci e belea mare...deci 2 masini tip monococa de alum. si 2 constructii complect diferite ![Smile](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_smile.gif) din cap pana la coada...asteptam urmarea promisa de Tibi si daca nu deranjaza voi merge paralel cu el cu descrierile constructive din ce mai imi aduc aminte
|
|
|
09-04-14, 22:37
|
#3851
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Sa deranjeze?! Doamne fereste!
Sunt curios cat de mult colaborati si va ajutati intre voi si cat tineati secrete diferite solutii tehnice.
|
|
|
09-04-14, 23:09
|
#3852
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by john17
Sa deranjeze?! Doamne fereste!
Sunt curios cat de mult colaborati si va ajutati intre voi si cat tineati secrete diferite solutii tehnice. ![Smile](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_smile.gif)
|
heheheeeee !!!! vorba mare zisesi...exact cum gavaream mai devreme toata lumea iti spunea secrete pe jumatate si este valabil si relatia intre Tibi si mine de atunci...la restaurant eram cei mai buni prieteni dar in cursa cei mai mari dusmani ![Twisted Evil](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_twisted.gif) ... de exemplu eu am banuit ca Tibi are cutie secventiala dar nu am aflat decat acum din gura lui...el era mut eu mut (mie oricum la servici mi se spunea "mutu") Nea Titi Surloiu RIP+ mia spus la o revizie ca Tibi ar avea asa ceva dar pt bunul mers al sportului auto care atunci se facea cu mari sacrificii el a fost un mare domn si nu sa aflat...de colaborat colaboram in limitele "eu trebuie sa ies primul" deci asa stateau lucrurile...acum ca mam ramolit am inchis poarta si ma sunat vecina ca mia ramas nevasta pe strada ![Smile](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_smile.gif) ...Nicu Grigoras RIP+ sia uitat nevasta in benzinarie in Grecia mergand spre raliul Acropole prin anii '80 cred si sa intors multi kilometri pt recuperare de nevasta...
Last edited by cornel1955; 09-04-14 at 23:16.
|
|
|
09-04-14, 23:46
|
#3853
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by TG53
..........................Motorul era montat,daca va mai amintitzi fara galerie,pe care am modificato intre timp pentru un carburator dublu corp Lada care era permis de regulament.Dupa ce am montat galeria,tin minte ca am confectionat un sistem de esapare foarte simplu si scurt,detalii nu mai tin minte si asa am ajuns la marele moment pornirea motorului............
|
Pai Tibi pana la pornirea motorului la care tremuram toti de emotie cred ca ar trebui si ceva detalii cu modificari cu secrete cum zicea John ca acum nu mai ne ferim ca atunci....ce vrei sa scapi repede din ghiarele celor care ne urmaresc ![Laughing](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_lol.gif) ![Laughing](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_lol.gif) ![Laughing](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_lol.gif) ???...eu oricum merg alaturi de tine ca sa fie 2 info simultan...noi le stim, este bine sa le stie si cei tineri desi acum totul a evoluat dar ce zicem noi aici poate fi un punct de plecate pt ei
|
|
|
10-04-14, 08:22
|
#3854
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,666
Member of: [DACIA] [MERCEDES] [Opel]
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
La Braila, un campion din anii 2011 - 12 pe nume Ionutz Chesaru, incepe sa construiasca un prototip gen Morgan three Whellers, pentru fiul sau cu intentia de a-l motoriza cu motor de 1000 moto !
felicitari pentru initiativa si succes mai departe !
__________________
Recomandam / distribuim doar uleiuri competitive de top ![](https://forum.4tuning.ro/signaturepics/sigpic42227_1.gif) infomarbr@gmail.com
|
|
|
10-04-14, 09:15
|
#3855
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
John,greseli am facut toti,important este ce ai invatzat din greselile facute
cel mai bun exemplu este povestea termostatului pe aceea vreme se spunea vrei sa mergi la curse scoate termostatul lucru pe care lam facut si eu,vad ca si Cornel,am montat DOUA radiatoare si eu cu tuburi de aluminiu numai curburile erau de cauciuc si eram sigur ca este cea mai buna solutie trebuie sa adaug ca atunci eram incepator,prima masina primul motor,prima cutie
intre timp am inceput sa studiez un pic carburatorul de Lada alt teren nou pentru mine,la fel si delcoul dar despre astea toate mai tirziu
ca sa raspund privind cutia secventiala,am construito mult mai tirziu,bineintzeles nu am facut reclama cutia a fost legala,conform regulamentului,dar in prima faza am avut probleme cu marsarierul si Titi Surloiu avea obiceiul sal controleze,era dreptul lui si de accea am ales eu o solutie de compromis
Cornele,eu am sa incerc sa descriu toata evolutia in ansamblu,cronologic,pentru mine mai usor,raspund cu drag la intrebari
|
|
|
|
|