Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > RALIURI - COASTA - RALLY SPRINT - CRR

Reply
 
Thread Tools
Old 20-02-14, 16:51   #3781
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

poate ca uni dintre cititori se intreaba cine a fost Ianci baci un om excelent,un tehnician de geniu,fost motociclist,a participat actin la constructia motorul de motocicleta SR Steagul Rosu Brasov,a proiectat si construit telefericul Valiug Semenic folosind un motor Diesel dintrun submarin german,si multe altele foarte bun meserias nu numai teoretician din pacate pe aceea vreme a fost deja bolnav,dar si asa nea ajutat mult cu amanunte revin mai tirziu
Pisti a facut desenele intrun timp record si asa am inceput sa facem rost de materiale tevi,tabla de aluminiu si multe altele
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 20-02-14, 20:04   #3782
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Teava trasa, sau din cea obisnuita,"de gard", sudata? Regulamentul prevedea doar niste dimensiuni si limitarile referitoare la provenienta pieselor, sau era mai detaliat? Pt ca masinile par sa difere mult una de alta, ar fi extrem de interesant de aflat cum a gandit fiecare constructor!
john17 is offline   Reply With Quote
Old 21-02-14, 08:17   #3783
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

John.dupa cite imi amintesc regulamentul prevedea numai dimensiunile tevii pentru rollbar diametru si grosimea peretelui in rest nu tin minte sa fi fost data vreo dimensiune cea ce priveste teava pentru cadru.
Teava folosita de mine era trasa,de buna calitate,in Resita in aceea perioda era acest"luxus" posibli si citeva zeci de metri de teava de diferite dimensiuni nici o problema.
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 22-02-14, 00:15   #3784
Azchemotor

Stage 2
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 69
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

GP Monaco 1929
Azchemotor is offline   Reply With Quote
Old 22-02-14, 06:21   #3785
valentin.nemtanu

Stage 5
 
valentin.nemtanu's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,666
Member of:
[DACIA]
[MERCEDES]
[Opel]
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Multumim Azchemotor, excelenta poza si chiar calitatea ei .
Sa mai adaugam ca a fost prezentat o pagina in acest topic si asa am aflat de valoarea lui, de prezenta notabila a unui roman in acele vremuri pe pistele primelor competitii. Ms frumos !
__________________
Recomandam / distribuim doar uleiuri competitive de topinfomarbr@gmail.com
valentin.nemtanu is offline   Reply With Quote
Old 22-02-14, 13:14   #3786
Azchemotor

Stage 2
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 69
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Cu placere.
Pe coperta volumului 2 " The Bugatti Register", primul din dreapta este George Burianu.


Aici este un articol "Povestea celui mai redutabil cuplu de piloti de GP din toate timpurile " in care este mentionat si George Burianu referitor la GP Alessandria 1930.
http://f1gp.ro/2013/12/12/foc-si-ghe...ate-timpurile/

"A fost o cursă fără istoric, cu originalul Iceman ( Achile Varzi) luând conducerea încă de la start şi dominând întrecerea cap-coadă, într-o manieră a la Jimmy Clark, stabilind în acest proces şi un nou record pe turul de circuit( 16’53’’4). Mantovanul Zburător a fost nevoit să vizioneze cursa de la standuri, după ce o scurgere de ulei a generat cedarea unei conducte încă din primele viraje. Ca o curiozitate, singurul abandon în afară de al lui Nuvolari a fost cel al românului Georges Bouriano, pilotând un Bugatti T35B sub culorile Belgiei (ieşire în decor în bucla a 4-a) ".

Voi reveni ,cu duelul din GP Alessandria 1930, dintre Achille Varzi si George Burianu.

Last edited by Azchemotor; 22-02-14 at 13:18.
Azchemotor is offline   Reply With Quote
Old 24-02-14, 12:00   #3787
Azchemotor

Stage 2
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 69
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Grand Prix Alessandria 1930 ( din "La Stampa" 22 aprilie 1930)
" La bella e sfortunata gara del belga Bouriano"


" Il duello tra Bouriano e Varzi si faceva appassionante tanto piu....."


" Bouriano che era sempre alle calcagna di Varzi..."
Azchemotor is offline   Reply With Quote
Old 26-02-14, 11:59   #3788
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

am inceput impreuna cu Tibi Ciurciu cu constructia cadrului,4 tevi principale cred ca au avut diametrul exterior 40mm si restul dupa desenul facut de Pisti,pentru fixarea motorului impreuna cu cutia de viteza am avut la dispozitie un bloc spart Dacia 1300 si o carcasa de cutie 4trepte tot sparta,dar pentru fixarea in cadru a ajuns.Intre timp am inceput sa cautam piese de Dacie in corelatie cu bugetul detul de nevoias.Un var din Timisoara ,care a lucrat la un autoservice mia facut rost de la o licitatie de o Dacie facuta paket sa dat de citeva ori peste cap,karoseria praf,dar piesele de care am avut nevoie au fost intakte,motor,cutie,planetare,fuzete,caseta de directia etc si asa am avut pentru inceput citeva piese de baza.
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 05-03-14, 16:25   #3789
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Programul de la CLUJ de la concursul de Viteza in Coasta de pe FELEAC in 1971,
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1619246_630633860350726_447348645_n.jpg
Views:	63
Size:	71.3 KB
ID:	2950539   Click image for larger version

Name:	1898225_630633980350714_1997707156_n.jpg
Views:	81
Size:	84.8 KB
ID:	2950540   Click image for larger version

Name:	1962779_630634067017372_1818996527_n.jpg
Views:	110
Size:	113.2 KB
ID:	2950541  

Click image for larger version

Name:	1505483_630634133684032_1063852366_n.jpg
Views:	60
Size:	79.9 KB
ID:	2950542  
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 11-03-14, 14:24   #3790
Azchemotor

Stage 2
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 69
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Batalia dintre George Burianu, Enzo Ferrari si marele pilot italian Achille Varzi.

Grand Prix Alessandria 1930.

Traducere din " La Stampa"



Intamplarea a ajutat victoria lui Varzi, intrerupand, chiar cand devenea emotional, duelul inceput la start intre el si belgianul Burianu. Cum se prevazuse deja, acesta din urma se demonstra imediat concurentul cel mai amenintator pentru favorit. Plecand rapid, la sfarsitul primului tur avea deja 40 de secunde avantaj fata de Enzo Ferrari, care era inaintea lui Varzi cu 3 secunde. Se intelegea insa ca fostul campion de motociclism nu avea inca veleitatea de a impinge pana la capat, multumindu-se pentru moment sa-l lase lui Burianu sarcina de a da o fizionomie cursei. Nuvolari nu termina primul tur.


Duelul intre Burianu si Varzi se facea pasionant, dat fiind ca belgianul demonstra ca nu avea nicio intentie sa se lase ajuns din urma de catre italian. La al doilea tur, el pastra inca un avantaj de 30 de secunde asupra lui Varzi, care, la randul lui, il depasise pe Ferrari. La al treilea tur, Varzi, avand in vedere ca un comportament pozitiv in concurs putea deveni periculos, lansa ofensiva, parcurgand cei 32 de km ai circuitului in 16'53'' si3/5 cu media de 113,614 km. Varzi isi batea astfel propriul record de anul trecut, dar nu reusea sa castige circa 10 secunde asupra belgianului, care continua sa alerge ca un indemonit pe Bugatti cea galbena a lui.
Multimea era de-acum pasionata de frumosul duel si astepta cu nerabdare finalul ultimului tur. Continuand urmarirea lui, Varzi ar fi reusit sa treaca primul prin fata tribunelor? Asteptarea era febrila. Iata mieunatul caracteristic al unei masini, pe care il aduce vantul de departe. E un bolid rosu care trece rapid. Varzi! Varzi! Numele campionului e urlat de o suta de guri. Dar urletul nici nu s-a terminat, ca Burianu trece rapid la doua secunde: din fugitiv in urmaritor.

...
Apoi, avea loc accidentul care elimina orice interes fata de competitie. In timp ce concurentii faceau ultimul tur, din senin incepea o violenta furtuna, una din acele furtuni estivale, care intr-un minut provocau confuzie intre spectatori, care incepeau sa caute un adapost. Burianu, care era mereu pe urmele lui Varzi, de care il desparteau doar vreo 10 metri, forta mereu cursa, nebagand in seama terenul ud, devenit in unele puncte alunecos. Intre Valenza si San Salvatore, intr-o curba periculoasa, masina belgianului a avut o derapare inspaimantatoare. Burianu incerca s-o indrepte, dar masina, dupa ce facuse un "cap-coada", a iesit de pe strada, rasturnandu-se. Ghinionistul pilot a fost imediat transportat cu targa la spitalul din Valnza, unde medicii i-au ingrijit unele rani pe fata, care nu dadeau insa nicio preocupare.


Cu retragerea lui Burianu, cursa pierdea orice intres. Varzi era de-acum dominatorul sigur si nu putea fi amenintat de Zanelli care, dupa disparitia belgianului si dupa ce-l depasise la al doilea tur pe Ferrari, ajungea in pozitia a doua. Al treilea era Ferrari, al patrulea Valpreda, al cincelea Brivio si al saselea Sartorio. Aceste pozitii, de la al cincelea tur pana la al optulea, nu trebuiau sa se mai schimbe. Varzi de-acum era sigur de ce avea in spate si nu mai forta, multumindu-se de vantajul obtinut. Acest lucru explica faptul ca recordul sau de anul trecut nu a fost depasit.
Azchemotor is offline   Reply With Quote
Old 12-03-14, 00:14   #3791
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

foarte interesant,eu ma tot mir de unde apar astfel de articole
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 12-03-14, 19:13   #3792
Azchemotor

Stage 2
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 69
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

George Burianu, a relatat ceea ce se intamplase in Grand Prix Alessandria 1930. Isi castigase simpatia italienilor pentru felul in care s-a luptat cu Achille Varzi, dar nenorocul lui a fost ca la un moment, de pe circuit sa fie lovit de o piatra care i-a trecut prin sticla ochelarilor, ranindu-l la ochiul drept. La scurt timp dupa acest moment a urmat iesirea in decor in urma careia a ajuns la spital. Mussolini i-a trimis o medalie care i-a fost inmanata de Automobil Club Alessandria, la iesirea din spital.

Last edited by Azchemotor; 12-03-14 at 19:20.
Azchemotor is offline   Reply With Quote
Old 13-03-14, 09:07   #3793
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

intre timp cred ca au trecut doua luni,cadrul a fost pina la citeva mici detalii gata,cintarea cca.84 kg,in acel moment am crezut ca este excelent,la urma am vazut ca este mult prea greu,sa zvonit ca la garajul moto doi "nebuni" vor sa construiasca omasina de formula bineinteles ca nu a durat mult si am avut o gramada de,hai sa le spunen fani,multi dintre ei au vrut sa ne ajute,fiecare cu ce poate.
Intro seara a aparut Costica Ghergel(RIP)care sia manifestat dorintza mai,oameni buni si eu vreau o masina de formula si asa a inceput,cu o intirziere de aproximativ doua luni constructia easterului nr.2
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 13-03-14, 11:16   #3794
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Cam cati metri de teava intrau la sasiu? 84 kg mi se pare f uror.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 13-03-14, 12:09   #3795
valentin.nemtanu

Stage 5
 
valentin.nemtanu's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,666
Member of:
[DACIA]
[MERCEDES]
[Opel]
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Paul Geanta inainte de a intra in rondou Piata Lenin ( la farfurie - cum spuneau pilotii ) - Circuit viteza Braila
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1978735_497263753713555_1940531773_n.jpg
Views:	94
Size:	27.5 KB
ID:	2954221  
valentin.nemtanu is offline   Reply With Quote
- Copyright 2025 4Tuning -