20-03-13, 20:33
|
#2881
|
Stage 2
Join Date: Apr 2011
Posts: 62
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by nelutz69
care stiti putina germana
wie alles begann...
Die Liebe zum Motor-Rennsport musste schon sehr groß sein, wenn man einen neuen Daccia, auf den sieben Jahre gewartet werden musste, gegen einen klapprig rostigen Lada mit Hänger, aber oben auf einem abgelegten Rennwagen eintauscht. So hat wohl alles begonnen, das Basteln, Schrauben, aus und einbauen, ausprobieren und alles wieder und wieder. Matthias Stark und seine Rennbraut Kerstin hatten sich Anfang der 80er Jahre dem Auto- Rennsport verschrieben. Der erste Renner war ein HTS (Hartmut-Tassler-Motorsport) 1300 ccm, dunkelblau mit Goldver-zierungen. Über Frühjahrstraining und Berg- Zeitfahren auf dem Schleizer Dreieck erwarb sich Matthias Stark die Lizens für Rundstreckenrennen. So hieß es Erfahrungen auf den Pisten Schleiz, Sachsen-Ring und Frohberg zu sammeln, denn die Konkurrenz war groß, bis zu 30 Rennwagen starteten oft in einem Rennen. Ab 1984 in der LK 2 erreichte der Lobensteiner mehrere vordere Plätze, aber auch einen Total Crash mit Totalschaden auf dem Sachsen-Ring. Ab 1985 wurde ein MT 77 angekauft, er erhielt die Kontex-Werbung „Modische Blusen aus Blankenstein“.
Mit dem neuen Rennauto erkämpfte sich Matthias Stark die Leistungsklasse I durch gute Platzierungen. Die neuen Ost-Sponsoren Jagdwaffen Suhl und VEB Chemie Greiz machten den Start für viele Rennen auf den bekannten Pisten in Ostdeutschland, Ungarn, Polen und Rumänien möglich, bei denen der Lobensteiner oft die schwarz weiß karierte Flagge als Erster sah. Seit dem Jahre 2000 gibt es die Formel Easter im Rahmen der Historischen Automobilrennsport Interessengemeinschaft Ostdeutschland (HAIGO) mit den Anforderungen an die Rennfahrer, dass die meisten Teile der Technik im Auto auf den Stand des Jahres 1989 verbleiben, nur Reifen, das Fahrwerk und bestimmte Motorenteile müssen auf dem neuesten Stand sein. Inzwischen gibt es Konkurrenz im heimischen Rennstall. Sohn Oliver setzt die Tradition des Vaters fort. Er steuert jetzt den MT 77 und ihm gelang 2006 ein erster Sieg auf der böhmischen Rennstrecke in Most.
Tja so wars !!! Euer Charly
http://www.stark-motorsport.com/historie.html
al 3- lea di fotografie este Peteanu Eugen sau nu?
articol preluat de la STARK Motorsport | oli@stark-motorsport.com
|
Cum a început totul ...*Iubirea de motor de curse trebuia să fie foarte mare, atunci când un nou Daccia, a trebuit să aștepte timp de șapte ani, schimbate pentru un rahitic ruginit Lada cu remorca, dar pe partea de sus a unei curse aruncată. Totul a început atât de bine, încercați să instalați bricolaj, șuruburi, și de la, și totul din nou și din nou. Matthias Stark și mireasa lui Kerstin curse au fost angajate la curse începutul anilor '80 masina. Primul hit a fost un HTS (Hartmut-Tassler Motorsport) 1300 cc, albastru închis cu reduceri Goldver. Despre Spring Training și la munte timp studiu pe Matia Schleiz Stark însuși a achiziționat licența pentru curse de circuit. Belta experiențele pe pantele Schleiz pentru a colecta Saxonia-inel și Frohberg, ca concurenta a fost mare, de până la 30 de masini de curse de multe ori a început într-o cursă. Din 1984, în LK 2 a ajuns la poziții de top Lobensteiner mai multe, dar, de asemenea, o cadere totala., Prin pierderea totală în Saxonia-ring Din 1985, un 77 MT a fost achiziționat, el a primit de publicitate contexte "bluze modă Blankenstein".*Cu noua masina de curse, Matthias clasa Stark performanță M-am luptat prin intermediul unor rezultate bune. Noul est-sponsori de vânătoare arme Suhl și VEB chimie Greiz făcute de pornire pentru multe curse posibile de pe pante renumite din Germania de Est, Ungaria, Polonia și România, în cazul în care de multe ori Lobensteiner văzut steagul alb și negru carouri primul. Din anul 2000 este de Paști formula, ca parte a istoric Motor Racing Syndicate Germania de Est (Haigo) cu cerințele pentru cal de curse pe care cele mai multe părți ale artei rămân în mașină la nivelul anului 1989, doar anvelope, șasiu și anumite părți de motoare trebuie să fie la curent. În același timp, există o concurență în curse interne. Fiul Oliver continuă tradiția tatălui său. El controlează acum 77 MT și prima sa victorie în 2006, la pista cehă a reușit în mai.
|
|
|
20-03-13, 22:58
|
#2882
|
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 966
Member of: [DAEWOO] [DACIA]
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Nea Tibi, pe ce Easter a mers Stefan Meszaros ?
|
|
|
21-03-13, 07:58
|
#2883
|
Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Ocazional,pe a lui Costica Ghergel,de fapt pe ambele eastere a lui Ghergel.La interesat,in orice caz mai mult partea tehnica decit rezultatele in cursa.El a vrut sasi faca o parere proprie,fiindca noi am avut atunci 4 eastere cu 4 parari diferite.
|
|
|
22-03-13, 03:48
|
#2884
|
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 966
Member of: [DAEWOO] [DACIA]
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
#174 Ernestin Simion - Autoclub ITSAIA Timisoara
|
|
|
22-03-13, 14:38
|
#2885
|
Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
poza de mai sus cu Peteanu in mijloc esta Tilo Börner nr. de concurs 58 in DDR
|
|
|
23-03-13, 01:40
|
#2886
|
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 966
Member of: [DAEWOO] [DACIA]
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Nea Tibi
|
|
|
23-03-13, 07:36
|
#2887
|
Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Nelutz
terbuie sa recunosc ca habar nu am unde este facuta poza ?
|
|
|
23-03-13, 19:38
|
#2888
|
Stage 1
Join Date: Apr 2012
Posts: 22
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Poza e facuta chiar in fata garajului de langa sala de sport din Moroasa 2. In dreapta se vede o parte din blocul unde stau eu si in prezent. Super poza !!!
|
|
|
23-03-13, 20:42
|
#2889
|
Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Dragos
multumesc ca mai lamurit,acuma recunosc locul,treptele care urca spre blocul tau,in spate cred ca este Dacia mea iar alaturi cred ca Skoda 1000mb a fostului meu mecanic
Esti si tu cumva in poza?
cu drag Tibi
|
|
|
23-03-13, 21:51
|
#2890
|
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 966
Member of: [DAEWOO] [DACIA]
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
...poza e facuta in fata la Sala Sportului, e clar, ce nu e clar pt mine si e f important e sa aflam anul aveti pe masina roti de tabla pe spate si roti de aluminiu pe fata, exact asa ati mers si in competitia CUPA PACII si PRIETENIEI si ma intreb? o fi anul 1986 sau 1988 ???... precizez ca stiu ca in anul 1987 Resita si Romania nu a organizat CUPA internationala.
...deci care este anul? e important sa aflam anul pt ca am mai multe poze si nu le pun pana nu stabilesc exact timpul lor
...de ce nu a organizat Romania Cupa Pacii in 1987?...
...anexez cele 2 fotografii, cea de la Garaj in Moroasa si cea de pe Circuit pe Bulevard langa malul Barzavei in timpul competitiei CUPA PACII...
__________________
SOLENZA FT / Resita
|
|
|
23-03-13, 22:56
|
#2891
|
Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Nelutz
trebuie sa fie 1988,in 1986 am concurat inca cu monococa in varianta scurta am sa incerc sa pun o poza.Pe TG 86 lam inceput in 1986 din motivul pe care ti leam scris,dar primele probe leam facut in87.
pentru ce nu sa tinut cursa internationala in 1987 nu mai stiu exact,cred ca a fost ceva in legatura cu Pitesti.Poate stie Cornel mai mult.
Varianta scurta monococa poza de sus
|
|
|
23-03-13, 23:02
|
#2892
|
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 966
Member of: [DAEWOO] [DACIA]
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Da asa este Nea TIBIaveti dreptate.....si eu tind sa cred ca acele 2 poze sant din anul 1988, pentru ca in acel an a avut si accident/Unfall Heinz Siegert DDR cu MT 77 si de asemenea si Toomas Napa cu Estonia 21M de fapt ei erau liderii si in lupta dintre ei pt primul loc sau acrosat iar Heinz Siegert sa izbit violent de un copac de pe marginea traseului iar Toomas Napa a mai reusit sa se redreseze dar directia a fost foarte afectata si a terminat pe locul 5 la Resita in 1988... ...
a beneficiat de aceasta lupta rusul Viktor Kosankow UdSSR /Estonia 21 si a iesit invingator la clasa Easter 1300ccm urmat pe 2 de Toivo Asmer UdSSR/Estonia 21 pe 3 venind Ourmas PyldUdSSR/Estonia 21 un podium rosu sovietic ...
din lotul Romaniei au terminat doar 3- pe locul 15. Tiberiu Gedeon pe 16. Wilhelm Kulpinski iar pe 17. Dorian Igescu.... Peteanu sa aflat printre ghinionistii care au abandonat din motive tehnice cred....
Cursa a avut 12 tururi de circuit si au avut de parcurs 91.572 km nu am timpi dar cred ca era undeva in jurul a 50 de minute o mansa
|
|
|
24-03-13, 08:05
|
#2893
|
Stage 1
Join Date: Apr 2012
Posts: 22
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by TG53
Dragos
multumesc ca mai lamurit,acuma recunosc locul,treptele care urca spre blocul tau,in spate cred ca este Dacia mea iar alaturi cred ca Skoda 1000mb a fostului meu mecanic
Esti si tu cumva in poza?
cu drag Tibi
|
Nu, nu sunt in poza dar eram prezent aproape zilnic la garaj ca si alti copii. Multumesc lui Nelutzu pt fotografie. Ce amintiri, eu doar atat am, amintiri si acelea destul de vagi, in rest citesc tot ce postati voi aici . Cand auzeam din casa pe cei de la moto ca ieseau pe sosea sa isi incerce jucariile, roiu afara
Vad ca dl. Bibiri a cam disparut de pe aici. O fi in concediu ?
Last edited by Dragos78; 24-03-13 at 08:10.
|
|
|
24-03-13, 08:38
|
#2894
|
Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Situatia in1987 si in ani urmatori afost destul de incurcata din cauza regulamentului ca intodeauna.
incepind din 1987 a fost permis folosirea a doua carburatoare duple Weber si in acelasi an sa trecut pe motoare de 1600.Singurele tari cu motoare 1300 am fost noi si DDR in campionatul intern pina in 1988.Heinz a avut in cursa dela Resita un motor de 1300,rusii toti 1600 de acolo podiumul rosu.in DDR au fost pina in 1989 doua clase 1300 si 1600
Si din acest motiv am inceput eu in 86 constructia lui TG86 pentru motor Lada 1600,in rest am concurat cu monococa cu motor Dacia 1300
Dragos,nici eu nu stiu ce este cu Cornel,sper sa apara caci fara el este ca ciorba fara sare.
cu drag Tibi
|
|
|
25-03-13, 15:33
|
#2895
|
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 966
Member of: [DAEWOO] [DACIA]
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Program "CUPA PACII si PRIETENIEI" 1986-Resita
incerc sa caut toti pilotii din lista de participare am inceput bineinteles cu Nr 1 de licenta...
|
|
|
|
|