15-07-11, 14:15
|
#1682
|
Dacia Driver
 Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Când au început circuitele în România?
Daca tot se vorbeste de vremuri de pionierat !
“Sprintul’ a fost scos in lume o singura data. La un Mare Premiu al Bucurestiului. L-a avut la comenzi pe miticul Gh. Morassi, primul campion din istoria curselor a Dacia. Intr-un interior spartan, in care era singur cu talentul sau, Gigi s-a batut extraordinar. Nu doar cu ceilalti, ci si cu o tinuta de drum capricioasa, ce l-a constrans la un tete-a-queue controlat cu maiestrie. A terminat in Top 5.
|
|
|
15-07-11, 18:30
|
#1683
|
 Stage 4
Join Date: Apr 2009
Posts: 272
|
Re: Când au început circuitele în România?
Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE
Daca tot se vorbeste de vremuri de pionierat !
“Sprintul’ a fost scos in lume o singura data. La un Mare Premiu al Bucurestiului. L-a avut la comenzi pe miticul Gh. Morassi, primul campion din istoria curselor a Dacia. Intr-un interior spartan, in care era singur cu talentul sau, Gigi s-a batut extraordinar. Nu doar cu ceilalti, ci si cu o tinuta de drum capricioasa, ce l-a constrans la un tete-a-queue controlat cu maiestrie. A terminat in Top 5.
|
Ce vrei sa spui prin exprimarea: "Sprintul" ??
Te referi la un tip de competitie (adica accelerare), sau un inceput de drum.
Poti sa detaliezi? 
Din ce-mi aduc aminte ... Morassi era un pilot de "bataie", deci s-ar potrivii cu un sportiv de viteza pe km limitat. (dar cred ca te referi la o porecla de automobil .... sau la "triciclul" din videoclip  - scuze, asa se intampla cand se fragmenteaza subiectul  )
Last edited by raulllamboiu; 15-07-11 at 18:43.
|
|
|
15-07-11, 19:06
|
#1684
|
Dacia Driver
 Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Când au început circuitele în România?
"Sprintul" = porecla prototip a automobilului Dacia Sport din foto condus atunci de Morassi.
|
|
|
15-07-11, 19:51
|
#1685
|
 Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,499
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: Când au început circuitele în România?
Prima data prototipul Brasovia, ulterior Sportul 1410.
Chiar daca nu se poate spune ca a fost o mare reusita trebuie subliniat si incurajat faptul ca au incercat si ca au oferit o alternativa interesanta.
Foloseau un motor de 1397cc, cutie de viteze 4 si ulterior 5 trepte.
Motorul era mai comprimat si carburatorul parca un 32IRMA cu difuzor mai mare si jigloare de 165...
Masina era mai usoara, mai aerodinamica si suspensia cu alte arcuri si amortizoare, avand o garda la sol mai joasa o tinuta mai ferma si barele stabilizatoare cu cativa mm mai groase.
Sa speram ca in curand Dacia sau Ford vor produce un model ieftin derivat din cel de serie mare cu imbunatatiri similare.
|
|
|
15-07-11, 22:34
|
#1686
|
 Stage 5
Join Date: Oct 2006
Posts: 1,730
Member of: [DACIA]
|
Când au început circuitele în România?
Scuze de off topic... dar poate candva, cumva voi putea readuce zambetul in sufletul unor oameni, ca tot veni vorba de Brasovia si Dacia Sport.
|
|
|
15-07-11, 22:44
|
#1687
|
CITROEN Driver
 Stage 5
Join Date: Aug 2008
Posts: 3,172
Member of: [Freehand Design Usergroup] [Colectionar Machete] [4Rally] [CITROEN]
|
Re: Când au început circuitele în România?
Mie unul mi l-ai redat  Superba fratioare , s-o stapanesti sanatos !!!!!!!!!!
|
|
|
16-07-11, 07:23
|
#1688
|
 Stage 5
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,666
Member of: [DACIA] [MERCEDES] [Opel]
|
Re: Când au început circuitele în România?
Apreciez postarea ta, si mai ales calitatea pozelor, ce aduc a prezentare si lansare!! bravoo, tie si celorlalti pasionati care au cateva Dacii de admirat.
|
|
|
16-07-11, 14:17
|
#1689
|
 Stage 5
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
|
Când au început circuitele în România?
Cititi despre o problemă serioasă începută în 2006 la Tg. Mureş.....
În baza H.G. Nr. 1184 din 6 septembrie 2006 a fost aprobată transmiterea din domeniul public al statului şi din administrarea Ministerului Apărării in domeniul public al judelului Mureş şi in administrarea Consiliului Judelean Mures, a terenului in suprafala de 345.912 mp, situat pe teritoriul oraşului Ungheni şi a comunei Sinpaul, la 19 km de Municipiul Tirgu Mureş.
Terenul, fost Poligon pentru tancuri, este situat la o distanla de peste 2 km de zona locuită, 5 km de Aeroportul lnternaţional Transilvania Tirgu Mureş, 4 km de drumul naţional DN 15 (E 60), 1,70 km de drumul judeţean DJ 1518 şi aproape de viitoarea
autostradă Bucureşti - Braşov-Oradea.
În vederea valorificdrii terenului obţinut, a fost realizat un Studiu de fezabilitate pentru construirea unui complex de agrement şi sport, intitulat "Parc auto pentru sporturi cu motor''. Studiul rezultat urmează a fi folosit pentru pregătirea unei Cereri de finanţare în cadrul PROGRAMULUI OPERATIONAL REGIONAL, AXA PRIORITARA 5 _ Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului, DOMENIUL DE INTERVENTIE 5.2 - Crearea, dezvoltarea, modernizarea infrastructurii de turism pentru valorificarea resurselor naturale şi creşterea calităţii serviciilor turistice.
Valoarea proiectului rezultată in urma realizării Studiului de fezabilitate este de 58.0586.772,10 lei (15.862.073 Euro).
Traseul pistei este alcătuit dintr-o succesiune de aliniamente şi curbe. Racordarea aliniamentelor adiacente se va efectua în funcţie de condiţiile locale, viteza de proiectare li mărimea razei de curbură.
Circuitul are o lungime totală de 3.574,34 m din care lungimea totală a aliniamentelor
este de 2.840,61m, iar a curbelor 733,73 m.
Ştie cineva ce s-a mai întâmplat? În septembrie 2008 FRAS a transmis un aviz de principiu pentru acest parc auto.
Aveţi şi forma circuitului...
.................................................. .................................................. .......
Vom avea circuit auto de 3.7 kilometri lângă Târgu Mureş!
De Mircea Meşter
Publicat Marti, 09.11.2010
Localitatea Ungheni, situată lângă Târgu Mureş, va fi locul în care va fi construit primul circuit independent de curse din istoria ţării noastre. Acesta va avea o lungime de 3.7 kilometri.
Primul circuit adevărat de automobilism construit n România va fi ridicat începând cu anul 2011, lângă Târgu Mureş. Bugetul va fi susţinut în proporţie de 70% din fonduri europene deja aprobate, costurile prevăzute pentru ridicarea acestui circuit fiind de 10 milioane de euro.
Noul circuit va avea o lungime de 3.7 kilometri, lăţimea sa fiind de 14 metri. În aceste condiţii, el va putea organiza curse auto fără probleme. Conform specialiştilor contactaţi de Automarket, o problemă a desenului iniţial al pistei este faptul că spaţiile de eşapare sunt foarte reduse, lucru care ar putea pune piedici în calea viitoarei omologări pentru competiţiile de prim rang ale FIA. De asemenea, noul circuit nu va avea zone intermediare de cronometrare, un element care însă poate fi rezolvat până la inaugurarea circuitului.
În acest moment, proiectul se află în stadiul de licitaţii pentru acordarea drepturilor de construcţie, lucrurile urmând să demareze cel mai devreme în 2011.
Desenul iniţial al circuitului de la Ungheni, pe care îl aveţi în galeria foto alăturată, este unul atipic pentru circuitele europene şi îi aparţine unei companii maghiare. Vorbim de porţiuni de viteză care alternează cu ace de păr sau şicane, aceste caracteristici dezvăluind o configuraţie medie spre rapidă.
Vom reveni cu detalii atunci când ele vor fi disponibile.
Last edited by Rusanescu; 16-07-11 at 14:20.
|
|
|
16-07-11, 16:03
|
#1690
|
Dacia Driver
 Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Când au început circuitele în România?
Din cate imi amintesc, firma care a castigat "licitatia" a disparut peste noapte.
La noi se tot aud zvonuri despre circuite care se vor construi in viitor, dar lucrurile se taraganeaza ceva de genu autostrazilor din Romania, care de 20 de ani nu mai apar. Despre implicarea FRAS, nu mai are rost sa zic ceva, se vede cu ochiul liber ce si cum......
|
|
|
16-07-11, 16:40
|
#1691
|
 Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Când au început circuitele în România?
circuitul nu mi se pare extrem de reusit si nu am intzeles de ce a trebuit sa apelam la unguri pt desen...noi pilotii romanii nu puteam sa ne reunim sa facem asta din experienta de concurs??...cred ca da si mult mai bine si cu costuri mai mici...ca sa nu zic mai multe....oricum singurul care se pare a fi sigur 50% este cel de la brasov...deocamdata
|
|
|
16-07-11, 17:18
|
#1692
|
 Stage 5
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,666
Member of: [DACIA] [MERCEDES] [Opel]
|
Re: Când au început circuitele în România?
Cornele, raspunsul e de 2 ori NU, cel putin.... iata si de ce...
1. Cati din fostii alergatori se implica astazi in ceva concret pentru aceasta pasiune, si din acei care se implica cat % e de apreciat si evidentiat...... Elanul si motivatia s-au stins in ani, cu varsta, etc.. etc..
2. Noi am incercat, ca traseele pentru probele de viteza-indemanare locale sa fie desenate de concurenti......si a iesit cam fiasco !! Pt ca se certau intre ei, doreau sa complice inutil trasa, s.a.m.d. ba....culmea nu mai participau asteptand de sus Plocoane / Laude, chiar s-au retras....  
Cam ca pe aici, pe acest topic , cateodata.. 
3....de ce nu se implica acum nume sonore( fosti licentiati ) in acest proiect, sau Tarlungeni, sau Arad sau..... altul macar sa aflam concret de la un specialist.. oare ce lipseste ?
Initiativa ? curajul unui drum necunoscut? Nu e cazul la alergatori ...
__________________
Recomandam / distribuim doar uleiuri competitive de top  infomarbr@gmail.com
|
|
|
16-07-11, 19:20
|
#1693
|
Dacia Driver
 Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Când au început circuitele în România?
Eu cred ca pana nu exista vointa politica nu se va intampla nimic.
Sa ne amintim doar ce s-a intamplat cu celebrul circuit stradal de la Bucuresti, care in 2009 a pierdut licenta FIA. Atunci "Marele Primar" Sorin Oprescu declara ca nu-l mai intereseaza "city challenge" si nu va interveni in nici un fel pentru pastrarea curselor de GT la Bucuresti. O greaseala imensa de marketing si nu numai.
Poate daca vine iar vreun mare mahar de pe la turismul mondial si ii sugereaza LENUTEi, ca un asemenea concurs ar putea fi un vector de imagine al " brandului" ei cu frunza, poate atunci se va intampla ceva. Pana atunci nimic.
Aduceti-va aminte ca marele pasionat de MOTORSPORT, fostul prim ministru Tariceanu nu a facut nici un fel de lobby pentru crearea unui circuit de viteza in Romania.
Iar cat despre piloti, eu cred ca ei trebuie sa alerge, nu sa construiasca circuite.
Nu cred ca sportivii trebuie sa-si construiasca arenele unde sa isi desfasoare activitatea. Asta e doar parerea mea personala.
E mult de spus si mult mai mult de facut, dar cred ca totul e in van.......din pacate !!!
Last edited by ROAD EMPIRE; 16-07-11 at 19:27.
|
|
|
16-07-11, 21:46
|
#1694
|
Dacia Driver
 Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Când au început circuitele în România?
Nelu Dobrovolschi .
|
|
|
16-07-11, 22:01
|
#1695
|
 Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Când au început circuitele în România?
Quote:
Originally Posted by valentin.nemtanu
Cornele, raspunsul e de 2 ori NU, cel putin.... iata si de ce...
1. Cati din fostii alergatori se implica astazi in ceva concret pentru aceasta pasiune, si din acei care se implica cat % e de apreciat si evidentiat...... Elanul si motivatia s-au stins in ani, cu varsta, etc.. etc..
2. Noi am incercat, ca traseele pentru probele de viteza-indemanare locale sa fie desenate de concurenti......si a iesit cam fiasco !! Pt ca se certau intre ei, doreau sa complice inutil trasa, s.a.m.d. ba....culmea nu mai participau asteptand de sus Plocoane / Laude, chiar s-au retras....  
Cam ca pe aici, pe acest topic , cateodata.. 
3....de ce nu se implica acum nume sonore( fosti licentiati ) in acest proiect, sau Tarlungeni, sau Arad sau..... altul macar sa aflam concret de la un specialist.. oare ce lipseste ?
Initiativa ? curajul unui drum necunoscut? Nu e cazul la alergatori ...
|
ai si tu dreptate Vali dar revenim la cei 50%...noi pilotii nu ne certam...ne spunem parerea despre configuratia circuitului si o firma abilitata in acest sens are in componentza 2-3 5- piloti care dau indicatiile...restul depinde de SPONSORI care isi recupereaza banii ulterior....SPUNEMI SI MIE CAt costa proiectarea unui asemenea circuit ????....iar cu privire la punctul 3 se stie ca multi piloti siau vandut casele sa faca acest sport(unul il cunosc personal la Resita)...deci nu se implica nimeni din cauza proastei coordonari a sportului auto romanesc ...gata tac din gura sa nu mai spun prostii adevarate  
Last edited by cornel1955; 16-07-11 at 22:03.
|
|
|
|
|