11-07-11, 14:37
|
#1651
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Când au început circuitele în România?
si ia sa vedeti alta raritate care numai eu o am ![Twisted Evil](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_twisted.gif) ...in stanga este cu Dacia Gr C Ilie Sporea de la Resita si cu Fiat nu mai stiu cine mergea pe el atunci (Cornel Caprita?sau Alfonso Giordano?)
__________________
Sunt viu si nevatamat ! In poze sunt chiar eu...Cu capu' stau rau...Se vede la avatar !
Last edited by cornel1955; 11-07-11 at 14:46.
|
|
|
11-07-11, 14:45
|
#1652
|
Dacia Driver
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Când au început circuitele în România?
1. GEORGE VALENTIN BIBESCU – in 1905 la bordul automobilului Mercedes (40 CP), la trecerea prin Caucaz – Raid-ul Europa-Asia
2. Afisul primei editii a Marelui Premiu al Bucurestiului disputata in 1 NOV 1936.
3.Marele Premiu al Bucurestiului editia a II-a 1937. In frunte elvetianul Hans Ruesch (Alfa Romeo 3,8l).
4.Aspect de la startul in Marele Premiu al Bucurestiului Editia a II-a disputata in 30 mai 1937
5.Raliul MONTE CARLO (192 ![Cool](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_cool.gif) – Henri Manu (locul 1 in proba de coasta si locul 11 in clasamentul general din 80 de concurenti)
6.Raliul MONTE CARLO (1936) - Traseul probei speciale de indemanare desfasurate la Raliul Monte Carlo ’36, proba care a decis castigatorul cursei – Petre Cristea
7.“Concursul de regularitate si verificarea consumatiunei” (190 ![Cool](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_cool.gif) desfasurat la Octombrie 1908 pe ruta Bucuresti–Pitesti-Bucuresti. Fotografia a fost surprinsa in zona de start, ca s-a dat pe calea Victoriei.
8.CAROL al II-lea la concursul automobilistic desfasurat cu ocazia Lunei Bucurestilor pe Soseaua Jianu in mai 1935
9.JEAN CALCIANU (in stanga) intretinandu-se cu Tazio Nuvolari dupa o cursa la Belgrad in care a concurat cu fosta masina de curse a lui Nuvolari, Alfa Romeo, in 1939.
10. AUTO-UNION-ul de 600 CP cu care Hans Stuck a invins in 1939 in Marele Premiu al Bucurestiului
11. Printul George Valentin Bibescu
Last edited by ROAD EMPIRE; 11-07-11 at 14:50.
|
|
|
11-07-11, 14:52
|
#1653
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Când au început circuitele în România?
esti de belea cu pozele astea...cea mai tare este cu Calcianu-Nuvolari....asta ca sa se stie istoria automobilismului si unde era romania atunci...
|
|
|
11-07-11, 15:46
|
#1654
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
|
Când au început circuitele în România?
Jean CALCIANU
S-a născut în anul 1893 în Dobrogea. Vine în Bucureşti în 1909 să înveţe mecanica. In 1914 se hotărăşte să plece în Franţa, având ca bagaj doar ce învăţase. Se angajează la firma Renault unde continuă să aprofundeze tainele automobilului. Războiul din 1916 îl determină să se întoarcă în România, unde este mecanic de avioane în cadrul Misiunii Franceze. După război se întoarce în Franţa unde repară automobile în atelierul lui Maitre Corniot. Pe Calcianu îl obseda un anumit automobil, pe care îl văzuse în treacăt, şi care se construia într-o mică uzină din satul Molsheim din Alsacia. Era vorba de Bugatti, automobilul ce îngloba multe soluţii mecanice geniale. Reuşeşte să întreţină două astfel de automobile, proprietatea lui Dubonnet, drept răsplată fiindu-i oferit, pentru a concura pe autodromul Miramas, tipul 37 de 1,5 litri. Noaptea, Calcianu lucra de zor în garaj pentru a îmbunătăţi performantele automobilului. O atenţie deosebită o acorda alunecării aerului, înlocuind şuruburile caroseriei cu unele îngropate şi lustruind vopseaua. Ziua cursei: Ettore Bugatti participa cu cei trei piloţi celebri ai săi, Constantini, Jules Groux şi Friederich. Calcianu îşi pune şapca cu cozorocul la spate şi pleacă. Rezultat: 173,6 km/h, noul record stabilit. Ettore Bugatti, care era un model de orgoliu, se apropie plin de ciudă, dar şi curios, observă transformările maşinii şi, cu o palmă trasă pe spatele lui Calcianu, işi exprimă totuşi admiraţia. Se spune că la Corniot s-a petrecut timp de o săptămână, venind sticle de vin vechi din tot sudul Franţei. Bugatti îl angajează la bancul de probă al uzinei. Şase ani rămâne fidel acestei mărci, în timp ce îşi săvirşeşte studiile la Ecole Superieure Technique. Totuşi, la Bugatti nu avea voie să concureze. Reuşeşte, totuşi, să alerge 2-3 curse locale pe un Talbot, reuşind locul 1 la coastă de la Laffrey şi locul 1 pe circuit la Miramas. Nostalgia ţării, prezenţa permanent în sufletul românului, îi grăbeşte plecarea. După depunerea garanţiei de 5000 de franci, obţine reprezentanţa Bugatti pentru România şi revine în ţară. De aici, începe pentru Calcianu o altă viaţă, presărată uneori cu satisfacţii.
Revenit în România, deschide un mic atelier de reparaţii în str. Maltopol. Gh. Nadu, un pasionat de cursele automobilistice, înzestrat cu posibilităţi materiale, pleacă împreună cu Calcianu în Franţa de unde aduc trei automobile Bugatti. Preparată de Calcianu, Bugatti obţine în anul 1931 locul 1 la categoria 2 litri în Marele Premiu de la Lemberg. În acelaşi an, Calcianu stabileşte recordul Bucureşti-Paris, cuprinzând distanţa în 50 de ore pe un Buick. Pierde licenţa Bugatti, împreună cu garanţia depusă, lucreazş doar din pasiune, fără a cere bani, dar este nevoit să se angajeze pe leafă la fabrica de avioane IAR din Braşov, unde se împrieteneşte cu Petre Carp.
În 1934, organizează, împreună cu cei de la IAR prima cursă pe circuit închis din ţară: Marele Premiu al Braşovului. Activitatea lui Calcianu se împarte între bancul de probă al motoarelor avioanelor şi construirea unui automobil de competiţie românesc, Fordul Carp, un monoloc foarte ...nereuşit.
Pe linie de competiţie, Calcianu mai stabileşte un record pe Feleac, unde îl bate pe specialistul coastei, Hans Stuck.
Cea mai frumoasă victorie a lui Calcianu vine în 1939, în Marele Premiu al oraşului Belgrad, locul I în cursa a doua, categoria “Sport” la categoria “Curse” unde întrece toată crema piloţilor germani şi francezi. Câştigâtorului Marelui Premiu al Belgradului în 1939 a fost pilotul Auto Union Tazio Nuvolari. Această victorie o realizase cu Alfa Romeo pe care o pilotase Tazio Nuvolari. Până la izbucnirea războiului, Calcianu aleargă la toate cursele naţionale, câştigând majoritatea lor, având un singur adversar de talie egală: Petre Cristea.
După război, strânge epavele maşinilor de curse şi, cu ajutorul Federaţiei Române de Automobilism şi Motociclism, reuşeşte să le repare. Se retrage, timp de trei ani, la Braşov, datorită problemelor de sănătate. Revine la Bucureşti, aduând cu el maşinile Maseratti, Mercedes şi un BMW. Se simte din ce în ce mai rău, fiind internat. Încetează din viaţa, dar el rămâne totuşi prezent în inimile tuturor pasionaţilor de automobil. Din anul 1973 se acordă Cupa Jean Calcianu, în cadrul Marelui Premiu al Bucureştiului, aceasta dispărând odată cu desfăşurarea curselor în capitală.
Astăzi, poate fi văzut la Muzeul Tehnic din Bucureşti automobilul Duesenberg Straight Eight special construit pentru cursa de la Indianapolis.
|
|
|
11-07-11, 16:41
|
#1655
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Când au început circuitele în România?
Quote:
Originally Posted by Rusanescu
Jean CALCIANU
S-a născut în anul 1893 în Dobrogea. Vine în Bucureşti în 1909 să înveţe mecanica.
|
Excelent material si imi permit sa mai adaug ceva legat de marele Jean Calcianu...iarasi sa se vada ca am avut si avem in continuare talente, chiar "monstrii sacrii"..SORRY DACA E OFF-TOPIC DAR CRED CA SE INSCRIE TOTUSI AICI ![icon_rolleyes2](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_rolleyes2.gif)
Inventatorul tancului a fost un mecanic de origine romana
La inceputul secolului XX, romanii plecati peste hotare aveau cu totul alte preocupari decat cei care, acum, fac imagine proasta tarii. Printre ei s-a numarat si Jean Calcianu, un tanar mecanic care, plecat sa munceasca la Paunde celris, a ajuns sa elaboreze planurile unei masini de razboi. Care avea sa devina celebrul tanc.
Frau Doktor era numele conspirativ al celei mai versate spioane germane din primul razboi mondial. Ea actiona intotdeauna prin intermediul unor tinere si superbe frantuzoaice, care ademeneau cu farmecele lor ofiteri anume alesi, pe care ii iscodeau spre a smulge secrete militare. Asa a ajuns Statul Major german sa intre in posesia planurilor unei masini ciudate, care avea, in loc de roti, senile.
Era vorba despre proiectul a ceea ce avea sa se numeasca nu peste multa vreme tanc.
Pacaleala nemtilor
Inginerii militari au examinat desenele misterioasei masini si au conchis in cor: „Asa ceva este o farsa!“. Ei au calculat ca masina acoperita cu o platosa de otel, purtand un tun, o mitraliera si ditamai senilele greoaie, cantarea enorm de mult, iar motorul „Renault“ cu care era dotata nu putea fi capabil sa o miste din loc.
Bineinteles ca s-au inselat teribil, germanii dandu-si seama de eroarea propriilor lor specialisti cand au vazut aparand pe campul de lupta duzini de tancuri, in fata carora diviziile Kaizer-ului au rupt-o la fuga. Eroarea inginerilor militari germani a provenit din subestimarea puterii motorului tancului. Ei cunosteau ce putea face motorul automobilului „Renault“.
Doar cu putin timp inainte de izbucnirea razboiului avusese loc langa Lyon, in Franta, Marele Premiu al Automobil Clubul Francez, castigat detasat de masinile germane, marca Mercedes, echipate cu motoare de avion, cu o capacitate de 115 CP. Automobilele frantuzesti nici nu s-au putut compara cu cele germane.
Nemtii nu stiau insa un mic amanunt, dar esential, acela ca motorul „Renault“ al tancurilor era de un tip nou, fiind extrem de puternic si cu consum mic de carburant. Ce nu stiau nici germanii si nici chiar francezii, in afara initiatilor, era faptul ca motorul tancului „Renault“ era opera unui tanar mecanic, in varsta de doar 21 de ani, pe nume Jean Calcianu.
CRED CA NU SE MAI POATE ADAUGA NIMIC...ESTE CONCLUDENT SI NU FACE ALTCEVA DECAT SA NE MANDRIM CA AM AVUT ASA INAINTASI INTELIGENTI !!!NU TREBUIE SA NE DAM BATUTI...TREBUIE SA DUCEM STEAGUL STRAMOSILOR MAI DEPARTE...!!!daca este indiferentza sau delasare nu facem decat sa jignim profund artizanii automobilismului sportiv in Romania...
Last edited by cornel1955; 11-07-11 at 17:01.
|
|
|
11-07-11, 17:10
|
#1656
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Când au început circuitele în România?
am fost la Monza acum 4 ani pe circuit si ce am vazut acolo...era o etapa locala de moto.....este incredibil....tineri care isi ridica pe piedestale imense precursorii automobilismului local si nu numai...am o poza bagat in masina Juan Manuel Fangio care este turnata din fier masiv ![Laughing](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_lol.gif) ![Laughing](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_lol.gif) ![Laughing](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_lol.gif) ...o bag cand o voi gasi ![icon_rolleyes2](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_rolleyes2.gif) atentie mare ca pe poza este circuitul vechi si cel nou care este mai lung si pe care am mers cu Piaggio Zip tuningat la 70 CP si a fost extraordinar...o experientza care ma urmarit ani de zile gandind ca acolo au mers monstrii sacrii ai automobilismului mondial
Last edited by cornel1955; 11-07-11 at 17:24.
|
|
|
11-07-11, 17:26
|
#1657
|
Dacia Driver
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Când au început circuitele în România?
Jean Calcianu bun prieten cu Printul Nicolae .
În 1933, Prinţul Nicolae împreună cu „Papa“ Cattaneo au terminat cursa de 24 de ore de la Le Mans pe locul 14, pe un Duesenberg Straight Eight.
Un an mai târziu, la ediţia următoare a cursei l-a avut coechipier pe celebrul pilot britanic Withney Straight. Din păcate, maşina lor a terminat cursa doar pe locul 45.
1.Jean Calcianu, pilotul de la IAR care a organizat „cursa de coastă” de pe actualul „Drum Vechi”, care urcă în Poiana Braşov
2.La bordul Dusenberg-ului Straight Eight, principele Nicoale a triumfat în mai multe întreceri importante
3.Duesenberg-ul Straight Eight al principelui descoperit de militie in anii 50` intr-o sura din Brasov. (poate fi vazut la Muzeul Tehnic din Bucuresti).
4.Adresa prin care firma de comerţ exterior a Securităţii cerea Duesenbergul aflat la Clubul Sportiv „Steagul Roşu” din Braşov
|
|
|
11-07-11, 18:53
|
#1658
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Când au început circuitele în România?
Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE
Jean Calcianu bun prieten cu Printul Nicolae .
Adresa prin care firma de comerţ exterior a Securităţii cerea Duesenbergul aflat la Clubul Sportiv „Steagul Roşu” din Braşov
|
asta a fost cea mai tare faza....nu pot comenta nimic...unde dracu' le gasesti Road ???
|
|
|
12-07-11, 11:55
|
#1659
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,666
Member of: [DACIA] [MERCEDES] [Opel]
|
Re: Când au început circuitele în România?
vad tot, stiu tot !!
Tehnica lui nelutzu, da roade : fata de la receptie ![Very Happy](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tie, Cornele, in loc de steag galben ![Very Happy](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_biggrin.gif) intrucat vb in boxe !!! vei fi penalizat cu masini demontate ! ![Very Happy](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_biggrin.gif) le vz la noapte ! ![Exclamation](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_exclaim.gif)
__________________
Recomandam / distribuim doar uleiuri competitive de top ![](https://forum.4tuning.ro/signaturepics/sigpic42227_1.gif) infomarbr@gmail.com
|
|
|
12-07-11, 16:57
|
#1660
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Când au început circuitele în România?
Quote:
Originally Posted by valentin.nemtanu
vad tot, stiu tot !!
Tehnica lui nelutzu, da roade : fata de la receptie ![Very Happy](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tie, Cornele, in loc de steag galben ![Very Happy](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_biggrin.gif) intrucat vb in boxe !!! vei fi penalizat cu masini demontate ! ![Very Happy](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_biggrin.gif) le vz la noapte ! ![Exclamation](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_exclaim.gif) ![Exclamation](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_exclaim.gif)
|
Ai vazut ca sunt "specialist la strambe" ? team scos si din deplasare...poti sa ma penalizezi cat vrei cu un steag negru cu dunga ca pe tine nu ma pot supara ![Laughing](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_lol.gif) ![Laughing](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_lol.gif) ![Laughing](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_lol.gif) ....vezi ca Road a luato razna cu postarile de mare valoare si tia pregatit numai steaguri galbene....dar dalea cu pete pt ulei ![Laughing](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_lol.gif) ![Laughing](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_lol.gif) ![Laughing](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_lol.gif) ...te asteptam cu poze frumoase si eventual cu filme....eu ma duc sa ma impusc cu fierastraul sa nu te mai deranjez ![Twisted Evil](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_twisted.gif) ...ba da te mai deranjez cu 2 poze vechi care iar numai Moshu' le are...se vede in fatza coada de la Renault al lui Cornel Motoc....Nicu Grigoras este pe grila 2 ![Wink](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_wink.gif) si Mihai Parvulescu este pe dreapta grila 3...sper sa nu ma fi last memoria dar poza e facuta de mine
Last edited by cornel1955; 12-07-11 at 17:02.
|
|
|
12-07-11, 17:19
|
#1661
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Când au început circuitele în România?
Quote:
Originally Posted by WestCopy
Foarte tare acest thread. ![Cool](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_cool.gif) O adevrata comoara pentru cei pasionati de istoria automobilismului sportiv din Romania. Nu mai exista nicaieri pe internet asa ceva. Felicitari !!!! ![Very Happy](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_biggrin.gif)
|
Multumim mult de aprecieri si stai pe aici ca nu ai ce pierde...din pacate eu sunt mai prost de gura si spun totul in fatza....din cauza asta multora nu le convine...ERAM SIGUR CA ASA CEVA NU MAI EXISTA PE NET....aici este o trupa de unicate formata din arbitrii, piloti, copiloti si OAMENI in primul rand, care sunt si au fost cu inima alaturi de sportul auto romanesc...toate bune la voi la Arad !
Last edited by cornel1955; 12-07-11 at 17:30.
|
|
|
13-07-11, 10:34
|
#1662
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Când au început circuitele în România?
O veste trista din nou pt iubitorii sportului auto...mesaj de la Neluzu din Italia care imi permit sal reproduc aici ...sper sa nu se supere pe mine :
[I] Ciudat, sambata am postat pozele cu Georg Plasa, iar astazi sa aflu ca dumineca sa stins din viata cel mai bun si mai rapid Vitezist de turisme din Europa... Georg Plasa nu mai e, pacat, a murit in cursa de la Rieti din Italia in aceasta dumineca...
Fotografiile sant facute in 3 iulie la cursa Trento Bomdone , Italia....
Adio campionule, dumnezeu sa te aibe in paza ...[/I
si linkul de la italieni
http://www.cronoscalate.it/articolo.php?_news=3994
Dzeu sal odihneasca !
si aveti si postarile deschise de Nelutzu aici si pozele cu marele pilot si masina pe care a mers :
https://forum.4tuning.ro/585-raliuri-...ml#post4443962
Last edited by cornel1955; 13-07-11 at 10:40.
|
|
|
13-07-11, 11:23
|
#1663
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Când au început circuitele în România?
o saptamana inainte de tragicul accident (Trento Bondone VTM)
|
|
|
13-07-11, 13:16
|
#1664
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Când au început circuitele în România?
Nelutzu miam permis sa aduc trista veste aici la noi pe forum....sper ca nu team suparat ...dar de azi dimineatza cand am aflat veste trista nu mai pot gandi normal...poate D-zeu sa ne spuna de ce ii ia pe cei buni ????...nu cred ca trebuie sa amintesc de Fane Iancovici...Ludovic Balint, Borbely ,Costica Gherghel,si multi alti piloti de frunte in romania... nu in cele din urma pe Olteanu-Vezeanu morti in drum spre raliul din Portugalia si de Alexandru Solomonescu , ziarist de exceptie care a fost alaturi de cursele din romania la revista Autoturism...no comments! +++...de ce trebuie sa invatzam de la cei care nu mai sunt printre noi...e drept asa...???sau daca Dzeu ii mai lasa printre noi invatzau si copiii astia ceva ....si poate si noi astia mai batrani....never think you are the best...
Last edited by cornel1955; 13-07-11 at 13:27.
|
|
|
13-07-11, 15:24
|
#1665
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Când au început circuitele în România?
si pe langa asta o alta veste trista..Lascarica super moderator se ascunde ...NU AI DREPTUL SA MA PENALIZEZI PE MINE CU INFRACTIUNE...CE DRACU ' taie-ma definitiv daca nuti convine ce zic aici si fa bine spre binele general sa stai descoperit pe PM....asta este o jignire la adresa mea si o ofensa adus celor care au facut ceva in romania ....tu oricum nu ai ce sa ma inveti pe mine si pe multi de aici...am postat aici pt ca pe PM nu merge ...stai si apasa in continuare pe butoane la computer ca la asta tre pricepi...o singura data daca mai indraznesti sa ma "penalizezi" ai sa vezi ce urmeaza... ![Evil or Very Mad](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_evil.gif) ![Evil or Very Mad](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_evil.gif) ![Evil or Very Mad](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_evil.gif) ...si daca scoti mesajul asta e ca mine...nai sange in tine...
Last edited by cornel1955; 13-07-11 at 15:42.
|
|
|
|
|