Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > RALIURI - COASTA - RALLY SPRINT - CRR

Reply
 
Thread Tools
Old 19-05-13, 16:27   #3151
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

John,in acest caz avem ceva comun,si mie mia placut mia mult sa proiectez,sa construiesc,sa surubaresc,din "pacate" pe vremea mea a trebuit sa si concurez,fiindca ai avut nevoie de un nume sa te cunoasca lumea si de rezultate ca sa primesti ceva ajutor,scoatere din productie,ceva "malai" pentru diverse piese,cauciucuri,ulei,bujii si altele
Ce masina ai?
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 19-05-13, 16:55   #3152
racerVTM

Stage 5
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
in postul meu de mai sus am vrut sa spun anul 1985
si acum o alta intrebare noi punem aici tara la cale cea ce priveste circuitele,dar poate ca pilotii din ziua de azi nici nu vor circuite,sau ma insel?
ce este un Albea made in Turkey?
Sa stii ca aici ai lovit un punct sensibil. Si eu cred la fel ca si tine , ca deja pilotii nu prea sunt incantati de ideea unui circuit de viteza . Nu stiu de ce , dar asa am eu impresia .Se pare ca alergatul umar la umar produce frica si panica . La mersul dupa timp , la coasta , e simplu si nu te vede nimeni ce dai din tine ,daca dai max posibil sau alergi asa la placerea urcarii . Vorbeam odata sa stii cu Paul ( Andronic ) si spunea ca pregateste Lacia ( a doua masina a lui de racing ) pentru raliuri in 2013( sau 2014 depinde de buget ) , si exact aia l-am intrebat si eu de ce nu incearca ceva curse de circuit viteza pe afara si rapsunsul a fost imediat " nu e usor sa alergi la limita ta si a masinii " - avea o mare dreptate aici . Oricum , masinile actuale de coasta ( de la noi din tara ma refer) nu tin mai mult de 5 km max 10 km fara sa fiarba sau sa dea uleiul pe nas , asa ca la circuit e alta socoteala cand alergi poate si 150 km ( sau mai mult ) si masina trebuie sa si tina la maximmmmm ture si cuplu .
racerVTM is offline   Reply With Quote
Old 19-05-13, 19:33   #3153
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by racerVTM View Post
Oricum , masinile actuale de coasta ( de la noi din tara ma refer) nu tin mai mult de 5 km max 10 km fara sa fiarba sau sa dea uleiul pe nas , asa ca la circuit e alta socoteala cand alergi poate si 150 km ( sau mai mult ) si masina trebuie sa si tina la maximmmmm ture si cuplu .
Daca lui Paul ii este frica de circuit...sorry ...Horia tatal lui +RIP, bun prieten cu mine nu avea nici o frica...era la bataie roata la roata si avea sange in el, asta una la mana , adoua la mana noi trebuia sa scoatem o masina sa reziste cel putin "6 duble" cum ziceam noi (o dubla =1 coasta-1 circuit) cum era calendarul de atunci...deci trebuia sa fie si bomba si fiabila...aici este greu sa gasesti compromisul...Tibi stie ca inainte si dupa fiecare coasta noi mai umblam pe "sub fuste" si o tunam pt coasta-circuit, dar ideea sa reziste...la Hungaroring '86 am fost singurul roman care a terminat cursa cu motorizare Lada, tunata la bun simtz ...oricum motorul de Lada 1600 cmc lam testat la maxim (150 cp) cat am putut eu dar lam lasat la 124 CP din ratiuni care sau dovedit benefice ... "nu e usor sa alergi la limita ta si a masinii" ...citat din ce a zis Paul....limita ta tio faci singur si selfcontrolul trebuie sa mearga brici in cazul unor piloti echilibrati psihic...pilotul si masina trebuie sa fie un tot unitar si trebuie sa o iubesti mai rau ca pe nevasta ca sa te asculte...nevastamea ma alerga cu paru' ca la 4 dimineata ma culcam pe patul pliant la garaj langa Easter
__________________
Sunt viu si nevatamat ! In poze sunt chiar eu...Cu capu' stau rau...Se vede la avatar !

Last edited by cornel1955; 19-05-13 at 19:41.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 19-05-13, 20:03   #3154
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by john17 View Post
inclusiv Mercedes!).
Pilotii din Romania de azi nu prea au de unde sa stie ce e acela un circuit, nu stiu cati dintre ei au fost pe afara sa se dea macar de test. Dpmdv - pur personal si nu ma consider pilot cu adevarat chiar daca am participat la coasta, sunt hooby-st si imi place cel mai mult sa surubaresc - la circuit exista sanse de contact "fizic" cu adevrsarii si eu tin prea mult la masina... La coasta macar daca dau cu ea, dau numai din vina mea. Dar asta nu inseamna ca desconsider cumva acest tip de competitie, in nici un caz! Am avut oczia sa fac cateva tururi pe 2 piste de afara (nu in vreun concurs) si de placut mi-a placut!
Mercedes sia retras tot "staff-ul" de acolo de acum 3-4 ani...la circuit exista sanse de contact "fizic" cu adversarii si eu tin prea mult la masina...citat de la tine...pai mai mult ca noi care "surubaream masina de la cap la coada" si dormem langa ele in loc sa dormim langa una de 18 ani sau nevasta nu cred ca ai sa vezi...se poate merge la limita si cu locuri in fata (ca mine ...iar ma laud dar este adevarat) fara accidente...asta e o scuza pt tine ca probabil tre' sa faci un circuit si sami dai dreptate...daca nu te tin pantalonii asta e alta poveste si iti recomand Pampers dar cu atentie ca astia fac copilul cracanat cand se umple

Last edited by cornel1955; 19-05-13 at 20:11.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 19-05-13, 20:11   #3155
DanSGH

Stage 5
 
DanSGH's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 460
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Asa arata Coasta de la Ranca : https://www.youtube.com/watch?v=VNQdmn6oQ5A

Si ca sa fiu si ontopic, cine imi poate da mai multe informatii despre etapele care se organizau in Bucuresti pe circuitul Casa Scantei - Arcul de Triumf - Manastirea Casin? Intreb pentru ca am fost cand eram mic la cateva etape moto, stiu ca au fost si auto, singurul pilot pe care il mai tin minte este Vrajitoru de la moto, am mai prins si pe Aeroportul Baneasa cu vestitele Nove care bateau tot.

Legat de circuitele de la noi, se construiesc doua, unul la Targu Mures, si altul la Adancata pe langa Urziceni, poate atunci or sa apara din nou competitiile auto pe circuit, aproape sigur or sa fie etape moto din RoSBK.

Pana atunci ne raman etapele de Auto Slalom care se desfasoara pe circuitele de karting, dar tot pe timp sunt, foarte rar se prind pe circuit si se fac depasiri, dar si aici s-a bagat FRAS-ul si taxele au crescut ...

Singura varianta valabila, dar "privata", sunt anumite cluburi auto de la noi care fac deplasari in afara, in special pe Hungaroring, unde se dau de placere.

Legat de cupa Dacia Logan : http://www.dacia-clubsport.com/index.php

Si "noua" Dacia Logan care este facuta de o reprezentata care vinde Dacia, nu are nici o legatura cu Dacia Pitesti : https://www.youtube.com/watch?v=Wl7Ju42U0Wo
DanSGH is offline   Reply With Quote
Old 19-05-13, 20:27   #3156
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by DanSGH View Post
Asa arata Coasta de la Ranca : https://www.youtube.com/watch?v=VNQdmn6oQ5A

Pana atunci ne raman etapele de Auto Slalom care se desfasoara pe circuitele de karting, dar tot pe timp sunt, foarte rar se prind pe circuit si se fac depasiri, dar si aici s-a bagat FRAS-ul si taxele au crescut ...

Singura varianta valabila, dar "privata", sunt anumite cluburi auto de la noi care fac deplasari in afara, in special pe Hungaroring, unde se dau de placere.
Bravo...solutia daca chiar te mananca undeva este sa inchiriezi cu ora sau cu ziua un circuit extern...este un pret accesibil si acolo nu te deranjaza nimeni...nu trebuie musai sa apartii unui club te duci dai banu' si mergi cum am mers eu la Monza 3 ore de am ametit ...la Brano Jiri Mikanec Easter pilot 1983+ are inchiriat tot autodromul sa scoata bani....heheeheheeee alta metoda sa scoti bani
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 19-05-13, 20:32   #3157
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Din pacate singura competitie cu depasiri cred ca a ramas autocross-ul. Sau ma insel si nu mai e nimic nici pe acolo ?
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 19-05-13, 20:39   #3158
DanSGH

Stage 5
 
DanSGH's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 460
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by cornel1955 View Post
Bravo...solutia daca chiar te mananca undeva este sa inchiriezi cu ora sau cu ziua un circuit extern...este un pret accesibil si acolo nu te deranjaza nimeni...nu trebuie musai sa apartii unui club te duci dai banu' si mergi cum am mers eu la Monza 3 ore de am ametit ...la Brano Jiri Mikanec Easter pilot 1983+ are inchiriat tot autodromul sa scoata bani....heheeheheeee alta metoda sa scoti bani
N-am vrut sa se inteleaga ca trebuie sa se faca parte dintr-un club anume, se mai duc si cei care nu fac parte din cluburi, am vrut sa fac referire la faptul ca se pleaca organizat, dar neoficial, ci din pasiune, sunt grupuri de prieteni care fac treaba asta destul de regulat.
Personal eu si cu prietenii mei ne limitam la karting momentan, dupa 30 min suntem foarte relaxati si incercam sa pregatim o dacie sau un renault 12 pentru urmatoarea etapa de slalom pe circutiul de karting.
DanSGH is offline   Reply With Quote
Old 19-05-13, 20:41   #3159
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

pai asa este si Hungaroring Track Day ! Te duci , te dai si cu asta basta. NU DESPRE ASTA E VORBA !!!!
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 19-05-13, 20:49   #3160
DanSGH

Stage 5
 
DanSGH's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 460
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
pe Lucien Hora nu il cunosc personal,numai din ce mia povestit Werner.Nu cunosc nici masina,am inteles ca are un motor Cosworth V8 de 3000 cmc amanunte nu cunosc probabil ca anumite piesa trebuie inlocuite si la Resita sau putut confectiona multe piese avind si in vedere faptul ca participa numai la VTM,unde solicitarea nu este asa de mare ca la circuit sau participa si undeva la vreun circuit?
Aceasta este monopostul lui Lucien Hora - Lola : http://www.***********/photos/daniel...7944/lightbox/

Aceasta este cel de-al doilea monospot din campionat, al lui Andrei Dumitresu - Tatuus : http://www.***********/photos/daniel...ream/lightbox/

Si Radical-ul lui Radu Fenyo care participa si la etapele de coasta si la cele de auto slalom : http://www.***********/photos/daniel...7627284365860/

P.s. sper sa nu se considere reclama link-urile postate de catre mine.
DanSGH is offline   Reply With Quote
Old 19-05-13, 20:50   #3161
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by DanSGH View Post
Aceasta este monopostul lui Lucien Hora - Lola : http://www.***********/photos/daniel...7944/lightbox/

Aceasta este cel de-al doilea monospot din campionat, al lui Andrei Dumitresu - Tatuus : http://www.***********/photos/daniel...ream/lightbox/

Si Radical-ul lui Radu Fenyo care participa si la etapele de coasta si la cele de auto slalom : http://www.***********/photos/daniel...7627284365860/

P.s. sper sa nu se considere reclama link-urile postate de catre mine.
daca vrei pune pozele direct. vad ca e restrictie de linkuri
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 19-05-13, 20:53   #3162
DanSGH

Stage 5
 
DanSGH's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 460
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE View Post
pai asa este si Hungaroring Track Day ! Te duci , te dai si cu asta basta. NU DESPRE ASTA E VORBA !!!!
Daca se vrea se poate organiza o cupa privata cum au facut cei din RoSBK (ROMANIAN SUPERBIKE) un campionat care se desfasoara numai pe circuite, nu cum au fost etapele organizate de catre FRM (de anul asta si ei organizeaza pe circuitele din afara tarii), o cupa, un campionat, o competitie auto pe circuitele din afara!
DanSGH is offline   Reply With Quote
Old 19-05-13, 20:56   #3163
racerVTM

Stage 5
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by cornel1955 View Post
Daca lui Paul ii este frica de circuit...sorry ...Horia tatal lui +RIP, bun prieten cu mine nu avea nici o frica...era la bataie roata la roata si avea sange in el, asta una la mana , adoua la mana noi trebuia sa scoatem o masina sa reziste cel putin "6 duble" cum ziceam noi (o dubla =1 coasta-1 circuit) cum era calendarul de atunci...deci trebuia sa fie si bomba si fiabila...aici este greu sa gasesti compromisul...Tibi stie ca inainte si dupa fiecare coasta noi mai umblam pe "sub fuste" si o tunam pt coasta-circuit, dar ideea sa reziste...la Hungaroring '86 am fost singurul roman care a terminat cursa cu motorizare Lada, tunata la bun simtz ...oricum motorul de Lada 1600 cmc lam testat la maxim (150 cp) cat am putut eu dar lam lasat la 124 CP din ratiuni care sau dovedit benefice ... "nu e usor sa alergi la limita ta si a masinii" ...citat din ce a zis Paul....limita ta tio faci singur si selfcontrolul trebuie sa mearga brici in cazul unor piloti echilibrati psihic...pilotul si masina trebuie sa fie un tot unitar si trebuie sa o iubesti mai rau ca pe nevasta ca sa te asculte...nevastamea ma alerga cu paru' ca la 4 dimineata ma culcam pe patul pliant la garaj langa Easter


poate pun o intrebare prosteasca - unde testati pe vremea acea puterea la motoare, nu numai sa stiti cam cat era , dar sa si verificati daca dupa ceva modificari ulterior facute ati produs mai multa puterea sau nu s-a modificat cu nimic. Intreb asta , pentru ca sincer nu cred momentan in nici un dynotester de prin Bucuresti sau de prin tara ( ale unor tuneri consacrati) , care cica fac tuning , si la ei normal ca daca vii si iti umbla ei la masina SIGUR vei avea o putere mare la plecarea acasa , numai ca daca te duci la alt dynotest si nu le zici nimic ca ai umblat deja la masina si ei iti fac niste setari si setaje ( hahahaha) si la plecarea de la ei bineinteles si de acolo ai o crestere de putere si tot asa mai departe . Sincer nu am idee unde le verificati pe vremea acea sa si fiti siguri pe modificarile aduse motarelor ( mi-a venit intrebarea cand am vazut ca ziceai de motorul de LADA ca mergea si la 150 cai , dar safe era pe la 125 cai )
racerVTM is offline   Reply With Quote
Old 19-05-13, 20:57   #3164
DanSGH

Stage 5
 
DanSGH's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 460
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE View Post
daca vrei pune pozele direct. vad ca e restrictie de linkuri
Mersi!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	8692327944_867b8233cf_o.jpg
Views:	54
Size:	655.5 KB
ID:	2777780   Click image for larger version

Name:	8704406082_1089f0aac5_o.jpg
Views:	47
Size:	703.1 KB
ID:	2777781   Click image for larger version

Name:	8070332759_d775ccec05_o.jpg
Views:	47
Size:	443.5 KB
ID:	2777782  

DanSGH is offline   Reply With Quote
Old 19-05-13, 21:24   #3165
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by racerVTM View Post
poate pun o intrebare prosteasca - unde testati pe vremea acea puterea la motoare, nu numai sa stiti cam cat era , dar sa si verificati daca dupa ceva modificari ulterior facute ati produs mai multa puterea sau nu s-a modificat cu nimic. Intreb asta , pentru ca sincer nu cred momentan in nici un dynotester de prin Bucuresti sau de prin tara ( ale unor tuneri consacrati) , care cica fac tuning , si la ei normal ca daca vii si iti umbla ei la masina SIGUR vei avea o putere mare la plecarea acasa , numai ca daca te duci la alt dynotest si nu le zici nimic ca ai umblat deja la masina si ei iti fac niste setari si setaje ( hahahaha) si la plecarea de la ei bineinteles si de acolo ai o crestere de putere si tot asa mai departe . Sincer nu am idee unde le verificati pe vremea acea sa si fiti siguri pe modificarile aduse motarelor ( mi-a venit intrebarea cand am vazut ca ziceai de motorul de LADA ca mergea si la 150 cai , dar safe era pe la 125 cai )
Bancul de test de la Uzina de la Pitesti sa traiesti dar mai aproape era INMT Bucuresti....aveau tot ce trebuie...satisfacut ? ...tunarea eu o facem cu alta chiulasa si alt carburator...si garnitura de chiulasa din cupru de 0.3 mm...in rest totul era la fel. Nu aveam nevoie de prostii dastea cu dynotest pt ca nu aveam calculator, era aprindere normala cu delco electronic si se masura puterea motorului nu puterea la roata ...ca fapt divers o axa cu came de Lada gr A eu am dat pe ea 3000 lei pe vremea aia de la INMT care miau facut si masuratorile...fa calculul la bani acum

Last edited by cornel1955; 19-05-13 at 21:41.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -