Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > RALIURI - COASTA - RALLY SPRINT - CRR

Reply
 
Thread Tools
Old 21-05-13, 14:24   #3211
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by racerVTM View Post
iti recomand sa nu ii mai urci cilindreea , devine prea lenes in ture . Idea este sa ii modifici chiuloasa la max de comprimare posibila , sa ii pui multiclapeta pe fiecare cilindru , ii pui o injectie dubla , adica exact ce ai tu acum , inca un pusa cu alte injectoare puse in aspiratia fiecarui cilindru ( gen vechile carburi care aveam pentru mersul in sarcina max alte jgloare si trasee ce se amorsau numai la clapeta full deschisa si full viteza a aerului prin carburator . O sa fie inecata nitel in relanti dar cum urci in ture vei simti alta viata in motor .Supape mari si axa cu 310 (315 chiar) avansata cu 5 grade max ( iti merge bine numai de la 4000 rpm in sus ) , niste serpi pe galerie , originali facuti pentru cursa , nu pe genunchi ca nu ajuta la nimic , si taie din pistoane , chiar daca sunt de race pana la max sub bolt. Apoi baga o aspiratie pe motor cu o palnie mare cat poti de mare si deschisa in fata masini care la viteza ridicata iti aduce un aport de presiune in aspiratie , si astea poti sa le faci tu pe soba din garaj , e no problem

Foarte corect si oricum nu ai ce sa cauti sub 4-5000 de ture intro cursa...eu nu am avut timp sa bag 4 carburatoare orizontale, mergeam cu 2 carburatoare Lada(unul de circuit si unul de coasta) preparate de Fane Iancovici fara pompa de spritz si cu camera in spate....compresia ajuta mai mult decat marirea cilindreei, iar admisia fortata am avuto la Sf Ana coasta dar am dato jos la antrenamente pt ca era un frig de iti inghetau ciorapii si se producea fenomenul de givraj dupa 2 viraje...altfel te ajuta f mult si asta
__________________
Sunt viu si nevatamat ! In poze sunt chiar eu...Cu capu' stau rau...Se vede la avatar !
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 21-05-13, 15:20   #3212
racerVTM

Stage 5
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

ii pui o injectie dubla , adica exact ce ai tu acum , inca un pusa cu alte injectoare puse in aspiratia fiecarui cilindru

si sigur o sa intrebi cum legi injectoarele duble, electric le legi in paralel cu cele ala masinii tale , ( le suporta finalii din calculatorul masini , bineeee se incalzeste calc nitel mai mult , dar no problem ) si mai instalezi o rampa de benzina separata in paralel cu cea veche direct de la rezervor , nu te legi pe aceasi conducta din rezervor ca nu o sa ai destul debit pentru ambele sisteme , cand zic rampa, inseamna totul , pompa electrica separata , regulator de presiune pentru rampa nr doi separata si tot ce mai inseamna la dublu . Si mai poti face o chestie sa mai aduni ceva cai , sa anulezi incarcarea de la alternator si cat faci o urcare pe o coasta sa mergi fara incarcare . Incarci bateria bine inainte de cursa si e no problem ai tensiune destula . Nu castigi cu anularea alternatorul mare lucru ca si putere ( acolo in jur de max max 5 cai ) dar castigi la greu o repriza a motorului de la ture mici la ture mari bestiala , de nici nu iti dai seama de ce ai facut la motor de sare in ture asa repede .Si ar mai fi ceva , redu turatia la tot ce este invartit de motor , pompa apa , pompa servo ,de exemplu daca tii motorul la 7000 rpm ( nu zic mai mult ) deja totul se invarteste la mai mult de 12 000 rpm , degeaba , si fara rost . Redu diametrul la fulia de la vibrochen mai mult de sub jumate din diametru de fabrica si bineinteles o curea de accesorii mult mai scurta
racerVTM is offline   Reply With Quote
Old 21-05-13, 16:33   #3213
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Trucuri si iar trucuri vechi de la moshii de odinioara dar care sunt binevenite...eu nu aveam alternator de loc iar la pompa de apa am marit fulia pt ca la ture multe ai racire mai proasta (adica pp de apa "bate pasul pe loc") ...trucuri sunt multe la chiulasa dar asta e alta poveste ...fiecare amanunt se aduna si in final obtii spor de performanta numai din piesle in miscare

Last edited by cornel1955; 21-05-13 at 16:37.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 21-05-13, 16:53   #3214
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Talking Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

In 1990 am vandut Easterul pe bucati...motorul Lada 1600, rotile complecte, 2 radiatoare de Skoda (aluminiu), caseta de directie "prototip" si alte subansamble unui baiat din Bucuresti...poate apare aici sau poate stie cineva daca a facut ceva cu ele ...asi fi curios numai pt motor pt ca pt vremea aia era o lucrare foarte buna pt niste conditii care nu erau de fabrica, sa nu fi ajuns pe la tigani la fiare vechi...
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 21-05-13, 17:37   #3215
racerVTM

Stage 5
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by cornel1955 View Post
In 1990 am vandut Easterul pe bucati...motorul Lada 1600, rotile complecte, 2 radiatoare de Skoda (aluminiu), caseta de directie "prototip" si alte subansamble unui baiat din Bucuresti...poate apare aici sau poate stie cineva daca a facut ceva cu ele ...asi fi curios numai pt motor pt ca pt vremea aia era o lucrare foarte buna pt niste conditii care nu erau de fabrica, sa nu fi ajuns pe la tigani la fiare vechi...
din 1990 pana acum sunt ceva ani buni , nu cred ca mai stie cineva ceva de acel motor.Sper sa fie cineva sa aiba idee de piesele alea pe unde au ajuns , desi slabe sperante
racerVTM is offline   Reply With Quote
Old 21-05-13, 19:19   #3216
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by racerVTM View Post
din 1990 pana acum sunt ceva ani buni , nu cred ca mai stie cineva ceva de acel motor.Sper sa fie cineva sa aiba idee de piesele alea pe unde au ajuns , desi slabe sperante
Normal ca au trecut multi ani, nu am sperante sa se afle ceva, dar ma intrebam si fac public aici macar sa stiu daca a facut ceva cu ce iam dat eu...pt ca de fapt iam dat "inima" unui Easter + cote si schite...poate stie cineva din Bucuresti prima masina cea de la avatar am vazuto la treaba dar intro stare jalnica la unul din Iasi sau Bacau ...este poza cu ea pe la mijlocul topicului

Last edited by cornel1955; 21-05-13 at 19:22.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 21-05-13, 19:23   #3217
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

John,redectorul a fost montat intre carcaca de ambreiaj si cutie,a fost confectionat din otel sudat,cred ca a fost 100mm de lat.pe o parte a fost fixata cutia,pe cealalta parte carcasa de ambreiaj,centrele axalor au fost dezaxate cred ca 80 mm.la postul 3001 este o poza cu masina lui Ponta unde se vede destul de bine,un amortizor care si el afost fixat pe reductor si in spatele pompei de benzina se vede capacul cu suruburi prin care puteau fi inlocuite pinioanele.Daca mai ai intrebari cu drag.
Apropo toata dicutia dupa parerea mea,despre usurarea vilbrochenului este degeaba,usurarea lui nu aduce mare lucru in afara de bani aruncati si timp pierdut eu nu am avut asa ceva niciodata si nici un resitean din acea vreme restul de piese volanta,biele,pistoane,bolturi DA
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 21-05-13, 19:42   #3218
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
J
Apropo toata dicutia dupa parerea mea,despre usurarea vilbrochenului este degeaba,usurarea lui nu aduce mare lucru in afara de bani aruncati si timp pierdut eu nu am avut asa ceva niciodata si nici un resitean din acea vreme restul de piese volanta,biele,pistoane,bolturi DA
Tibi gresesti grav ...usurarea vilbrochenului, a volantei si a bielelor si echilibrarea iti dau reprize incomparabil mai bune...imi pare rau sa aud treaba asta din gura ta dar mai gandestete pt ca noi nu am fost numai piloti care neam asezat pe scaun si "dai frate cat te tine", neam implicat efectiv la constructia masinilor si a trucurilor pe care le faceam atunci...poate la motoare Dacia cum aveati voi este nashpa sa mai si usurezi ca ele crapau de fabrica...lai intrebat pe Tibi Ciurciu la motorul de Lada daca a usurat piesele de mai sus ????...mai gandestete ! si uite poza pt John cu reductorul : ...eram foarte informat pe vremea aia ca erati dusmanii mei de curse cei mai mari in special Eugen, , dar cei mai buni prieteni in afara cursei...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	000039.JPG
Views:	102
Size:	719.1 KB
ID:	2779575  

Last edited by cornel1955; 21-05-13 at 19:59.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 21-05-13, 20:10   #3219
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Cornele,eu am spus vilbrochenul usurare lui nu aduce prea mult,restul de piese,da nu mai stiu exact,dar cred ca volanta de Daicie a avut 8 sau 10 kile,eu am avut una confectionata din otel ceva peste 2 kile cu coroana cu tot eu am avut d la nemti doua motoare de Lada gata preparate,unul de 1300 varianta veche cu culbutori modificati si axa cu came originala regulamentul vechi si unul de 1600 pe care lam folosit prea putin ambele au avut vilbrochen nemodificat de Dacia nu trebuie sa discutam erai bucuros daca nu se rupea
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 21-05-13, 20:29   #3220
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Multumesc pt info, interesant, chiar nu am stiut pana acum ca s-a folosit asa ceva pt modificarea rapoartelor de transmisie!
ref la sfaturi - unele deja sunt facute, cu altele nu sunt de acord, mai sunt unele care nu se pot... Dupa ce am topit 3 pistoane la o etapa de regional unde am mers ~16 sec blana cu 5 si, fiind putine masini la start, nici nu apuca sa se raceasca "tuciul" intre manse, un amic bun de-al meu care stie bine cu motoarele, a lucrat in cercetare si a proiectat si chinuit multe pe banc, zice; "felicitari!" eu: "de ce p... mea, ca am faramat-o?!?" el: "nuuu, dar la ce vad eu aici inseamna ca nitica putere ai, dar nu mai reista componentele de serie!". Iar ca o corectie, la mine nu vb de AXE, e o singura axa si camera de ardere "baie" in chiulasa de fonta, chiar nu mai am cum comprima cu pistoane stock! Atat arborele cat si volanta sunt grele ca naiba, am avut o volanta usurata dar, de echilibrata ce-a fost + nitica supraturatie, a zbughit-o la Ranca in 2010 - e film pe youtube cum au sarit maruntaiele prin masina https://youtu.be/bYZViTrEwKc?t=3m28s
Apropo, e de grupa H (fara omologare FIA), initial clasa 3 (1600-2000 cmc), ulterior 4 (2000-3000), acum s-au reconfigurat prin desfiintarea clasei 1 si 3ul e 2000-3000. In fine, a mea nu face obiectul discutiei de aici, tot am zis sa-i fac un topic de prezentare dar cand ma gandesc cati tiriplici o sa-si dea cu parerea sa ma invete...
P.S. in 2008 era o masina de strada cu scaun si rollbar, ma duceam pe roti la curse! Si mi-o luam de numa' de la Logane

Last edited by john17; 21-05-13 at 20:38.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 21-05-13, 20:41   #3221
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
Cornele,eu am spus vilbrochenul usurare lui nu aduce prea mult,restul de piese,da nu mai stiu exact,dar cred ca volanta de Daicie a avut 8 sau 10 kile,eu am avut una confectionata din otel ceva peste 2 kile cu coroana cu tot eu am avut d la nemti doua motoare de Lada gata preparate,unul de 1300 varianta veche cu culbutori modificati si axa cu came originala regulamentul vechi si unul de 1600 pe care lam folosit prea putin ambele au avut vilbrochen nemodificat de Dacia nu trebuie sa discutam erai bucuros daca nu se rupea
E hai ca suntem pe la jumatate de acord dar tre' sa fie ca mine si nu poate contesta nimeni ca un arbore usurat si echilibrat nu te poate ajuta....un pic de acolo, un pic de dincolo...se aduna
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 21-05-13, 20:50   #3222
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Hai ca am ras de mam prapadit la povestile lui John...ce sa faci coane ? zi mersi ca masina merge si am vazuto pe site-ul tau si FELICITARI !!! pt curajul de a revigora un Opel Manta...puteai sa dai si tu adresa mai devreme sa vedem ce valori intra aici si vorbesc foarte serios...la capitolul pregatire motor si alte trucuri ai gasit locul potrivit si oamenii potriviti...dar pe PM nu aici !
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 21-05-13, 21:09   #3223
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
eu am avut de la nemti doua motoare de Lada gata preparate,unul de 1300 varianta veche cu culbutori modificati si axa cu came originala regulamentul vechi
Asta cu culbutorii modificati la Lada mia venit la fix pt ca cineva in posturile de mai sus zicea ca vorbesc prostii...se modificau culbutorii in functie de axa folosita si varfurile folosite...eu am avut axa de gr A la 1300 si A2 la 1600 si Marin Tiganu' mia zis ce trebuie facut ca nimeni nu se naste invatat...asculti si de aia mai batrani si mia prins bine !
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 21-05-13, 21:54   #3224
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by racerVTM View Post
cutia de viteza oricum era mare problema si adica a rapoartelor fiecarei trepte. Si acum se foloseste la fel , la coasta se pun cutii de viteza de strada de la masini cu cilindreee mica , acelea fiind scurte sau de la utilitarele pickup ale aceluiasi model de masina ( gen renault kangoo sau vw polo 1,2 ) .
Problema cu treptele este sensibila rau...teoretic cum era pe vremea noastra, daca traiam in rusia sau germania la fiecare coasta sau circuit iti faceai un plan de modificare la rapoartele la cutie , la antrenamente cum facea Grigore +RIP , dar el avea posibilitati iar noi nu...la Vidraru '84 , Lada 1300 90 CP , am testat o cutie tot de la Fane Iancovici +RIP, 8/35 grup si pinioane modificate care ma satisfacut, dar la circuit la pitesti a trebuit sa bag cutie de serie 4 trepte ca nu aveam altceva si care nu mia oferit decat locul 2 ...heheheeeee
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 22-05-13, 06:53   #3225
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

solutia cu culbutorii a fost o solutie de compromis,la inceput a trebuit sa folosesti axa originala dar a functionat.Eu personal am avut doua seturi de culbutori cu caracteristici diferite coasta circuit
TG53 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -