21-05-13, 08:36
|
#3196
|
Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by TG53
reductorul sau multiplicatorul a fost montat numai pe monococa,al doilea Easter facut de mine a avut avantage si dezavantage ideal a fost penteru duble din tara unde era o coasta si si un circuit perechea de pinioane era schimbata in 10 minute dar bineinteles treptarea in cutie ramanea,se modifica numai viteza finala dezavantaj plus se pierdea si un pic de putere.atunci nu am avut de ales,fiindca am avut osingura cutie grup special,montat in cutie pe partea cealalta
la TG86 al 3 lea easter am avut mai multe cutii,cu treptare diferita,pe care le montam acasa si la cursa schimbam numai cutia complet la TG 86 mergea foarte repede
|
Pt Schleitz am folosit o cutie poate prea lunga dar mau ajutat vitezele 1-2-3 si uitete la filmul cu startul sa vezi ce tare am plecat...5 era lunga rau si pierdeam putere dar sus pe palier si la vale la intrarea in padure mergea bomba la Riga am luat tzeapa ca era mai imbarligat circuitul si in dreptul radarului eram abia la 157 km/h iar rusii si nemtii aveau 180-190
__________________
Sunt viu si nevatamat ! In poze sunt chiar eu...Cu capu' stau rau...Se vede la avatar !
|
|
|
21-05-13, 08:48
|
#3197
|
Stage 5
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by john17
Merci, merci! Ca sa nu fiu complet deplasat o sa pun un link de youtube ca stiu ca e acceptat, la sfarsit e adresa site-ului meu unde, pe langa poze, am scris pe scurt cate ceva despre masina: https://youtu.be/xeuEuswoEKI
Scuze de off topic
Ziceti voi ca se mai poate echilibra un vilbrochen la INMT?! Eu ma gandeam ca ar trebui sa aiba Turbomecanica, dar acolo nu prea mai poti baga nimic... De studiat.
Daca al meu cotetz, care nu cred nici in ruptul capului ca ar avea >150 cp pt ~900 kg, face >160 km/h la deal (4 mi se termina la 158 si de cateva ori a trebuit sa dau 5), mi se pare f posibil ca Easterele sa faca vitezele de care s-a vb! Rotile lor banuiesc ca erau toate 13', ca si cele de formula de astazi care insa au balonul mai mare - Morcov de ex punea pe Golf gume sh de la puntea fata Dallara.
|
la Turbomecanica nu prea se poate intra , este farmacie la bancul lor de echilibrare mecanica , deoarece s-au dus vremurile comuniste unde orice nenea intra si repara si facea ce piesa vroia el , acum, totul e pe bani si pe factura ( mare rau suma ) , dar oricum nu au sdv-rile necesare unui vibrochen.Fac numai ansamblele de turbo ( pe care le monteaza in toata lumea , mai ales pe Mercedes - nu este reclama este realitatea ) si le verifica la 300.000 rpm ( nu e gresit 30o mii ) .
Tot INMT ( institutul sau facultatea cum ii mai zice acum ) este varianta cea mai buna, deoarece acolo este gen laborator de probe si teste si mai poti face ceva.Idea este ca mai nou, la motoarele mai noi ma refer , ansamblul vibrochen este OK ( usor adica ) el de fabrica si nu mai ai ce echilibra mare lucru si chiar nu este necesar. De exemplu , SUPERNOVA ( bomba pe roti +400cp ) turbo a lui PUIU RUSU , avea vibrochen si bloc motor de diesel ( max 4500 rpm de fabrica ) si la cursa mergea si la 9000 rpm cu varfuri de 11000 rpm ( si mai sus dar limita electronica ) si nu avea nici o treaba cu rezonante si vibratii . Si Opelul tau , axe si chiuloasa cu injectie progresiva ( dubla injectie ) sa ai si il duci in 11000 rpm si nu are nimic .
|
|
|
21-05-13, 09:28
|
#3198
|
Stage 5
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by racerVTM
la Turbomecanica nu prea se poate intra , este farmacie la bancul lor de echilibrare mecanica , deoarece s-au dus vremurile comuniste unde orice nenea intra si repara si facea ce piesa vroia el , acum, totul e pe bani si pe factura ( mare rau suma ) , dar oricum nu au sdv-rile necesare unui vibrochen.Fac numai ansamblele de turbo ( pe care le monteaza in toata lumea , mai ales pe Mercedes - nu este reclama este realitatea ) si le verifica la 300.000 rpm ( nu e gresit 30o mii ) .
Tot INMT ( institutul sau facultatea cum ii mai zice acum ) este varianta cea mai buna, deoarece acolo este gen laborator de probe si teste si mai poti face ceva.Idea este ca mai nou, la motoarele mai noi ma refer , ansamblul vibrochen este OK ( usor adica ) el de fabrica si nu mai ai ce echilibra mare lucru si chiar nu este necesar. De exemplu , SUPERNOVA ( bomba pe roti +400cp ) turbo a lui PUIU RUSU , avea vibrochen si bloc motor de diesel ( max 4500 rpm de fabrica ) si la cursa mergea si la 9000 rpm cu varfuri de 11000 rpm ( si mai sus dar limita electronica ) si nu avea nici o treaba cu rezonante si vibratii . Si Opelul tau , axe si chiuloasa cu injectie progresiva ( dubla injectie ) sa ai si il duci in 11000 rpm si nu are nimic .
|
si am uitat sa mai precizez, biele de aluminiu si pistoane race scurte cu un segment doar ( de drag race )
|
|
|
21-05-13, 10:12
|
#3199
|
Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by racerVTM
la Turbomecanica nu prea se poate intra , este farmacie la bancul lor de echilibrare mecanica , deoarece s-au dus vremurile comuniste unde orice nenea intra si repara si facea ce piesa vroia el , acum, totul e pe bani si pe factura ( mare rau suma ) , .
|
Cu parere de rau dar iar vorbesti fara sa cunosti si nu este bine sa dam informatii eronate...nici pe vremea aia nu putea intra "orice nenea" pt ca era militarizat tot....eu ce am facut acolo am facut prin C-tin Hlebovski, Bibi Ursu, grasu' de Marinescu amicul meu bun si altii de acolo cu legitimatie...eu nu am intrat niciodata acolo...le dadeam piesele, banul si imi veneau inapoi la garaj asa cum am comandat !...tratamentul termic la pinioane il faceam "peste gard" pe Bd. Constructorilor mai jos de podul Ciurel
|
|
|
21-05-13, 11:11
|
#3200
|
Stage 5
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by cornel1955
Cu parere de rau dar iar vorbesti fara sa cunosti si nu este bine sa dam informatii eronate...nici pe vremea aia nu putea intra "orice nenea" pt ca era militarizat tot....eu ce am facut acolo am facut prin C-tin Hlebovski, Bibi Ursu, grasu' de Marinescu amicul meu bun si altii de acolo cu legitimatie...eu nu am intrat niciodata acolo...le dadeam piesele, banul si imi veneau inapoi la garaj asa cum am comandat !...tratamentul termic la pinioane il faceam "peste gard" pe Bd. Constructorilor mai jos de podul Ciurel
|
este exact ce spuneam eu si nu este eronat , intra oricine avea prieteni sau relatiii, acum nu intra NIMENI . Asta este diferenta de atunci si acum ( acum numai cu bani si daca se poate , daca nu pa , go in Hungary si fa acolo ) scuze ,poate sunt agresiv dar asta este realitatea.
De ce crezi ca Onoriu (oricum nu imi place ce a facut din masina aia , dar este alta treaba ) a fost in Ungaria sa isi prepare masina , pentru ca acolo inca se mai poate face ceva si rezonabil la pret
|
|
|
21-05-13, 11:42
|
#3201
|
Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by racerVTM
este exact ce spuneam eu si nu este eronat , intra oricine avea prieteni sau relatiii, acum nu intra NIMENI . Asta este diferenta de atunci si acum ( acum numai cu bani si daca se poate , daca nu pa , go in Hungary si fa acolo ) scuze ,poate sunt agresiv dar asta este realitatea.
De ce crezi ca Onoriu (oricum nu imi place ce a facut din masina aia , dar este alta treaba ) a fost in Ungaria sa isi prepare masina , pentru ca acolo inca se mai poate face ceva si rezonabil la pret
|
Nu ne referim la situatia actuala in care ti se iau bani cu japca pe niste lucrari de proasta calitate si in curand vom ajunge sa ne tundem in Bulgaria ca e mai ieftin....Mitsubishi Lancer al lui Cornel Motoc din 1983 era preparat in Anglia pr gr A si el mergea la gr.C cu cu mare succes cot la cot cu Nicu , Werner. Ghe Ana, Ilie Sporea si altii...cam asta era diferenta sa prepari un motor la noi si al prepara afara chiar si atunci
Last edited by cornel1955; 21-05-13 at 11:48.
|
|
|
21-05-13, 11:44
|
#3202
|
Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
LA MULTI ANI COSTICILOR SI ELENELOR !!! si aveti grija cum petreceti
|
|
|
21-05-13, 11:48
|
#3203
|
Stage 5
Join Date: Sep 2005
Posts: 460
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Am cautat in calculatorul vechi si am mai gasit 2 imagini cu masina lui John de la Rasnov din 2008, calitatea lor lasa de dorit, dar ...
|
|
|
21-05-13, 12:16
|
#3204
|
Stage 2
Join Date: Aug 2010
Posts: 72
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Va salut pe toti si am sa spun cateva pe scurt, fara suparare.
Noi mecanici nu mai avem.. sa desfiintat tot... Inainte se alerga la curse din pasiune si pentru mirosul de benzina... cum a zis si nea cornel mai sus, (DORMEAM LANGA MASINA SI NEVASTA MA ALERGA CU PARUL, CA NU DORMEAM LANGA EA). Acum ce vezi pe la curse? MITSUBISHI, SUBARU... testere, cipuri si tot asa. "Masini puternice, piloti slabi, pe vremuri era invers". Sa nu mai vorbim de o licenta de pilot si o etapa de coasta... Mazilule sa-ti dea Dumnezeu sanatate tata, ai dus sportul asta in rapa.. dar vad ca iti merge foarte bine si nu te opresti deloc.. BRAVO tine-o tot asa, sa vedem unde ajungem.
Numai bine.
|
|
|
21-05-13, 12:37
|
#3205
|
Stage 5
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by Dacia-Motorsport
Va salut pe toti si am sa spun cateva pe scurt, fara suparare.
Noi mecanici nu mai avem.. sa desfiintat tot... Inainte se alerga la curse din pasiune si pentru mirosul de benzina... cum a zis si nea cornel mai sus, (DORMEAM LANGA MASINA SI NEVASTA MA ALERGA CU PARUL, CA NU DORMEAM LANGA EA). Acum ce vezi pe la curse? MITSUBISHI, SUBARU... testere, cipuri si tot asa. "Masini puternice, piloti slabi, pe vremuri era invers". Sa nu mai vorbim de o licenta de pilot si o etapa de coasta... Mazilule sa-ti dea Dumnezeu sanatate tata, ai dus sportul asta in rapa.. dar vad ca iti merge foarte bine si nu te opresti deloc.. BRAVO tine-o tot asa, sa vedem unde ajungem.
Numai bine.
|
Nu mai avem mecanici pentru ca nu se mai fac mecanici , exista numai contabili , ingineri de doi lei scosi la norma si oameni cu bani care ii fac prin diverse variante , curate si necurate ,
Stiu ca sunt offtopic scuze. dar realitatea este trista si cruda . In cativa ani nu vom mai avea nimic in sportul automobilistic SIGUR asta .Deja ma uit ca nici specatatori nu mai sunt , decat pe unele probe mai turistice si atat.
|
|
|
21-05-13, 13:22
|
#3206
|
Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by Dacia-Motorsport
Va salut pe toti si am sa spun cateva pe scurt, fara suparare.
Noi mecanici nu mai avem.. sa desfiintat tot... Inainte se alerga la curse din pasiune si pentru mirosul de benzina... cum a zis si nea cornel mai sus, (DORMEAM LANGA MASINA SI NEVASTA MA ALERGA CU PARUL, CA NU DORMEAM LANGA EA). Acum ce vezi pe la curse? MITSUBISHI, SUBARU... testere, cipuri si tot asa. "Masini puternice, piloti slabi, pe vremuri era invers". Sa nu mai vorbim de o licenta de pilot si o etapa de coasta... Mazilule sa-ti dea Dumnezeu sanatate tata, ai dus sportul asta in rapa.. dar vad ca iti merge foarte bine si nu te opresti deloc.. BRAVO tine-o tot asa, sa vedem unde ajungem.
Numai bine.
|
Problema este si altfel privita de mine...pot fi si subaru si mitsu si orice altceva, dar de ce li se da in cap unor tineri pasionati de "oldies", refacute, preparate de tineri entuziasti si chiar la Brasov in aprilie am vazut o Dacia 1300 care mergea foarte frumos si o nova bomba...cu mazilu laso moarta ca mam dat la el dar pe o ureche ii intra si iese pe urechia aialalta....nu sunt pesimist dar cum gavaream mai sus sportul auto la noi este in declin ca toate celelalte si eu ii mai dau maxim 1 an de supravietuire daca nu intervine cineva sa faca ceva inafara propriului buzunar...hai ca e sarbatoare mare azi si macar sa ne treaca supararea ...de maine vom fi iar suparati
Last edited by cornel1955; 21-05-13 at 13:31.
|
|
|
21-05-13, 13:28
|
#3207
|
Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
E motorul original, CIH cu chiulasa de fonta, a fost 2.0 si acum e un 2.2 de Rekord cu axa Kent 310 grade si comprimat, usurate biele, ce am putut face "pe soba in garaj". Planuiam un 2.5 cu pistoane + biele Wossner, dar e lipsa de fonduri. Stiu ca se pierde timp, se castiga in schimb fani Erau oricum urcari de antrenament alea pe care m-am jucat.
Ca sa fie si ceva on topic: pe ce cutie si cum, unde era montat reductorul? La solutia clasica motor fata - tractiune spate stiu ca se monta un angrenaj planetar, "overdrive", dar la o masina de formula nu-mi dau seama unde s-ar incadra un grup de pinioane care sa fie si usor accesibil.
|
|
|
21-05-13, 13:38
|
#3208
|
Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by john17
E motorul original, CIH cu chiulasa de fonta, a fost 2.0 si acum e un 2.2 de Rekord cu axa Kent 310 grade si comprimat, usurate biele, ce am putut face "pe soba in garaj". Planuiam un 2.5 cu pistoane + biele Wossner, dar e lipsa de fonduri. Stiu ca se pierde timp, se castiga in schimb fani Erau oricum urcari de antrenament alea pe care m-am jucat.
Ca sa fie si ceva on topic: pe ce cutie si cum, unde era montat reductorul? La solutia clasica motor fata - tractiune spate stiu ca se monta un angrenaj planetar, "overdrive", dar la o masina de formula nu-mi dau seama unde s-ar incadra un grup de pinioane care sa fie si usor accesibil.
|
Nu ai cum sa montezi "cutia cu maimutze" la motor fata decat daca 20 cm il impingi in fata...la fel si pt motor spate...are un capac deasupra si cum a zis Tibi in 10 min ai schimbat configuratia...ATENTIE ! este un reductor sau multiplicator pe cutia de baza...nu face minuni decat daca mai schimbi si la CV ceva sau alt grup functie de configuratia coastei sau circuitului...tot cutia de la rusi ramane tare cu capac la spate pe unde ii scoti toate matzele afara in 15 min si schimbi tot
Last edited by cornel1955; 21-05-13 at 13:46.
|
|
|
21-05-13, 13:55
|
#3209
|
Stage 5
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by cornel1955
Nu ai cum sa montezi "cutia cu maimutze" la motor fata decat daca 20 cm il impingi in fata...la fel si pt motor spate...are un capac deasupra si cum a zis Tibi in 10 min ai schimbat configuratia...ATENTIE ! este un reductor sau multiplicator pe cutia de baza...nu face minuni decat daca mai schimbi si la CV ceva sau alt grup functie de configuratia coastei sau circuitului...tot cutia de la rusi ramane tare cu capac la spate pe unde ii scoti toate matzele afara in 15 min si schimbi tot
|
reductorul este singura varianta de a modifica rapoartele usor ( sau mai usor ale transmisiei ) dar , schimband sensul de rotire al cutiei de viteze a trebuit si un grup final montat pe invers in cutie ca sa nu ai 4 viteze inapoi si una inainte. Era singura varianta mai lejera pe vremea aia de a avea o masina de coasta si una de circuit ( gen doi in unu ) .Dar cutia de viteza oricum era mare problema si adica a rapoartelor fiecarei trepte. Si acum se foloseste la fel , la coasta se pun cutii de viteza de strada de la masini cu cilindreee mica , acelea fiind scurte sau de la utilitarele pickup ale aceluiasi model de masina ( gen renault kangoo sau vw polo 1,2 ) .
|
|
|
21-05-13, 14:15
|
#3210
|
Stage 5
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by john17
E motorul original, CIH cu chiulasa de fonta, a fost 2.0 si acum e un 2.2 de Rekord cu axa Kent 310 grade si comprimat, usurate biele, ce am putut face "pe soba in garaj". Planuiam un 2.5 cu pistoane + biele Wossner, dar e lipsa de fonduri. Stiu ca se pierde timp, se castiga in schimb fani Erau oricum urcari de antrenament alea pe care m-am jucat.
Ca sa fie si ceva on topic: pe ce cutie si cum, unde era montat reductorul? La solutia clasica motor fata - tractiune spate stiu ca se monta un angrenaj planetar, "overdrive", dar la o masina de formula nu-mi dau seama unde s-ar incadra un grup de pinioane care sa fie si usor accesibil.
|
iti recomand sa nu ii mai urci cilindreea , devine prea lenes in ture . Idea este sa ii modifici chiuloasa la max de comprimare posibila , sa ii pui multiclapeta pe fiecare cilindru , ii pui o injectie dubla , adica exact ce ai tu acum , inca un pusa cu alte injectoare puse in aspiratia fiecarui cilindru ( gen vechile carburi care aveam pentru mersul in sarcina max alte jgloare si trasee ce se amorsau numai la clapeta full deschisa si full viteza a aerului prin carburator . O sa fie inecata nitel in relanti dar cum urci in ture vei simti alta viata in motor .Supape mari si axa cu 310 (315 chiar) avansata cu 5 grade max ( iti merge bine numai de la 4000 rpm in sus ) , niste serpi pe galerie , originali facuti pentru cursa , nu pe genunchi ca nu ajuta la nimic , si taie din pistoane , chiar daca sunt de race pana la max sub bolt. Apoi baga o aspiratie pe motor cu o palnie mare cat poti de mare si deschisa in fata masini care la viteza ridicata iti aduce un aport de presiune in aspiratie , si astea poti sa le faci tu pe soba din garaj , e no problem
|
|
|
|
|