Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > RALIURI - COASTA - RALLY SPRINT - CRR

Reply
 
Thread Tools
Old 19-05-13, 20:35   #3166
racerVTM

Stage 5
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by cornel1955 View Post
Bancul de test de la Uzina de la Pitesti sa traiesti dar mai aproape era INMT Bucuresti....aveau tot ce trebuie...satisfacut ? ...tunarea eu o facem cu alta chiulasa si alt carburator...si garnitura de chiulasa din cupru de 0.3 mm...in rest totul era la fel.
Foarte satisfacut . Pistonele si bielele erau stoc ?? Chiulasa de Lada era buna ca era crossflow si permitea modifcari de canale si mariri de supape. Oricum , din ce inteleg eu , comprimarea motorului era maxim posibila ( si chiar garnitura extrasubtire ) dar benzina nu trebuia super 100 sau peste , ca sa nu detoneze?? sau puneati tetraetil de plumb in ea ( ca se gasea in vremea aia in rafinarii ) sa ii urcati cifra octanica ? Ce nu imi dau seama , erau asa de rezistenti arborii cotiti de LADA si de bine echilibrati ?? Ca presupun ca motorul il invarteai la ture mari ( mai sus de 8000 cred ) si din ce am pus eu mana erau niste biele grele rau de fabrica si pistoanele grele ca naiba .

Last edited by racerVTM; 19-05-13 at 20:39.
racerVTM is offline   Reply With Quote
Old 19-05-13, 21:10   #3167
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Talking Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by racerVTM View Post
Foarte satisfacut . Pistonele si bielele erau stoc ?? Chiulasa de Lada era buna ca era crossflow si permitea modifcari de canale si mariri de supape. Oricum , din ce inteleg eu , comprimarea motorului era maxim posibila ( si chiar garnitura extrasubtire ) dar benzina nu trebuia super 100 sau peste , ca sa nu detoneze?? sau puneati tetraetil de plumb in ea ( ca se gasea in vremea aia in rafinarii ) sa ii urcati cifra octanica ? Ce nu imi dau seama , erau asa de rezistenti arborii cotiti de LADA si de bine echilibrati ?? Ca presupun ca motorul il invarteai la ture mari ( mai sus de 8000 cred ) si din ce am pus eu mana erau niste biele grele rau de fabrica si pistoanele grele ca naiba .
Am zis in paginile dinainte ce am facut in mare la motor dar repet si nu este un secret, cred ca nu se va supara nimeni...ansamblu vilbrochen-volanta usurat mult (multi nu au crezut dar sau convins) si echilibrat la 40. 000 t/m abatere 1 gram, biele usurate aproape la jumatate lustruite si echilibrate pe balanta medicinala ca atunci nu aveam electronice , chiulasa asa cum ai zis, benzina 98 +tetraetil+ulei de ricin....mai vrei ???? mai sunt zeci de interventii asupra motorului si in special la chiulasa unde consta secretul, dar nu dam totul in vileag acum...oricum Lada impinsa la bun simtz (8500 t/min) nu crapa, am incercat eu in teste si nu am reusit , material rusesc foarte rezistent...poate sati confirme si Tibi Gedeon
__________________
Sunt viu si nevatamat ! In poze sunt chiar eu...Cu capu' stau rau...Se vede la avatar !
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 19-05-13, 21:51   #3168
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

noi am facut ce am facut atunci si cat am putut, mai mult din mana si pasiune ajunsa la extrem de ne certam cu familia, decat din tehnologie, dar ma gandesc foarte serios la ce se poate face ACUM cu posibilitatile actuale care sunt imense dar pe bani din pacate pt cei tineri...nui incurajaza nimeni si asi propune pe acest topic sa luam un pic de atitudine contra celor care SABOTEAZA SPORTUL AUTO ROMANESC...putem chiar prin mass media...nu este o instigare , este un punct de vedere al unui grup de fosti piloti, arbitrii si chiar unui fost sef al federatiei auto, cu permisiunea domniei sale care vor sa intr totul in normalitate si sa ne regasim valoarea pe care o avem dar nu se poate materializa ...suntem o tara cu traditie in auto cu valori recunoscute mondial si ne zbatem in mocirla creata dupa '89 de unii intresati cu interese proprii...nu stiu daca va avea ecou mesajul dar merita incercat ca daca stam asa nepasatori la ce se intampla la noi la rubrica sport la TV vom vedea numai fotbal si K1....

Last edited by cornel1955; 19-05-13 at 22:11.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 19-05-13, 22:28   #3169
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Ca am fost intrebat de Nea Tibi - eu am un Opel Manta, am cumparat un cotetz cu 350€ si tot ce am facut la el a fost cu mana mea si in garajul propriu. Din pacate insa am cam ramas "intre etaje" cu dezvoltarea ei din lipsa de fonduri. Sunt niste poze cu ea aici pe forum, se gasesc intrand la profilul meu - albume.
Moshu, sunt poate alte posibilitati acum, dar banc de putere pt motoare nema in Romania, masina de prelucrat arbori cu came nema, de echilibrat arbori la fel... Pe standurile care masoara la roti nu poti seta cu adevarat un motor si cine isi permite il pune pe palet si-l trimite pe afara, cine nu se carpeste cum poate. Si nici prelucrari nu prea mai ai unde face, in anii 80 am facut o groaza de modificari- furate de la cei ca voi - intr-o uzina care n-avea treaba cu auto, am desenat si explicat meseriasilor - care erau intr-adevar meseriasi pe utilajele lor - si s-a executat. Acum ori gasesti un carpaci care face ca din pila, ori platesti cat nu face si tot nu poti fi sigur ca iese! Poate la Resita sa se mai poata face vreun pinion de cutie, dar cu siguranta nu e simpla treaba.
Ce am constatat eu e ca, desi multi sunt nemultumiti de ceea ce se intampla in automobilismul romanesc, mai departe de barfe la coltul dubei de asistenta nu se intampla nimic, toata lumea isi vede propriul interes si nu cred ca s-ar putea organiza ceva ca la moto. Parerea mea, din nou, posibil sa gresesc. Mai in gluma, mai in serios, in 2009 cand s-a marit taxa de inscriere la coasta cu 50% am zis ca ma duc sa ma dau in Bulgaria, oricum de aproape 10 ani merg acolo si la mare si n-am mai calcat pe litoralul nostru...
john17 is offline   Reply With Quote
Old 19-05-13, 23:00   #3170
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by john17 View Post
Ca am fost intrebat de Nea Tibi - eu am un Opel Manta, am cumparat un cotetz cu 350€ si tot ce am facut la el a fost cu mana mea si in garajul propriu. Din pacate insa am cam ramas "intre etaje" cu dezvoltarea ei din lipsa de fonduri. Sunt niste poze cu ea aici pe forum, se gasesc intrand la profilul meu - albume.
Moshu, sunt poate alte posibilitati acum, dar banc de putere pt motoare nema in Romania, masina de prelucrat arbori cu came nema, de echilibrat arbori la fel... Pe standurile care masoara la roti nu poti seta cu adevarat un motor si cine isi permite il pune pe palet si-l trimite pe afara, cine nu se carpeste cum poate. Si nici prelucrari nu prea mai ai unde face, in anii 80 am facut o groaza de modificari- furate de la cei ca voi - intr-o uzina care n-avea treaba cu auto, am desenat si explicat meseriasilor - care erau intr-adevar meseriasi pe utilajele lor - si s-a executat. Acum ori gasesti un carpaci care face ca din pila, ori platesti cat nu face si tot nu poti fi sigur ca iese! Poate la Resita sa se mai poata face vreun pinion de cutie, dar cu siguranta nu e simpla treaba.
Ce am constatat eu e ca, desi multi sunt nemultumiti de ceea ce se intampla in automobilismul romanesc, mai departe de barfe la coltul dubei de asistenta nu se intampla nimic, toata lumea isi vede propriul interes si nu cred ca s-ar putea organiza ceva ca la moto. Parerea mea, din nou, posibil sa gresesc. Mai in gluma, mai in serios, in 2009 cand s-a marit taxa de inscriere la coasta cu 50% am zis ca ma duc sa ma dau in Bulgaria, oricum de aproape 10 ani merg acolo si la mare si n-am mai calcat pe litoralul nostru...
pe vremuri si nu sunt un fan al comunistilor, ba din contra, existau bancuri de motor test si pantografe de copiat axe cu came sau de facut axe dupa ce ii dadeai mielului la incrucisare ca grade si palier rotund sau drept, etc...acum ai dreptate nu mai exista asa ceva...sau poate exista dar nu le mai stim noi...pinioane mai fac mieii de la fosta turbomecanica Militauri si le fac bine daca il cunosti pe meserias...ce stiu sigur ca pe vremea aia nu exista sa nu fac rost de o piesa prelucrata dupa schita mea sau lagare oscilante (uni-ball) , tabla de aluminiu sau strungar care imi facea ce vroiam...asta este si voi va luptati cu un grup mic de interese foarte mari care eu personal leasi da foc

Last edited by cornel1955; 19-05-13 at 23:03.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 19-05-13, 23:18   #3171
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by john17 View Post
Ca am fost intrebat de Nea Tibi - eu am un Opel Manta, am cumparat un cotetz cu 350€ si tot ce am facut la el a fost cu mana mea si in garajul propriu. Din pacate insa am cam ramas "intre etaje" cu dezvoltarea ei din lipsa de fonduri.
De ce nu bagi pozele aici ???? cred ca nu deranjaza pe nimeni...
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 20-05-13, 07:47   #3172
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

sigur nu deranjeaza,din contra eu sint curios
cea ce priveste motoarele eu personal nu am stiut niciodata citi CP am avut indiferent daca Dacia sau Lada.Noi in Resita am vrut sa construim un stand de proba au existat si desene,dar din lipsa de timp am renuntat,pregatirea masinilor a avut prioritate
motorul de Lada maxim 150CP din motorul de 1600 cu posibilitatile de atunci la 8000 ture,1300 la 8500 motorul de serie chiar si pentru 1600 a fost supradimensionat si ca gabarit si ca greutate, foarte multe componente puteau fi usurate,din pacate la gabarit dimensiuni exteriore nu sa putut face prea mult nemtii au avut un motor cu ungere cu carter sec au plasat motorul mai jos
raportul de comprimare a fost limitat,la inceput 1:10,cred ca la urma a fost la liber nu mai stiu sigur tetraetil trebuia sa folosesti ca produs antidetonant,fiinca benzina de98 avea ceva mai putin,eu am folosit ani de zile ulei Castrol RS,il mai folosesc si astazi,nu ma dezamagit niciodata
eu am avut o lista cu modificarile care trebuiau sau puteau fi facute cred ca au fost peste 100,daca faceai totul aveai cca150CP
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 20-05-13, 20:24   #3173
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Talking Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
sigur nu deranjeaza.....
motorul de Lada maxim 150CP din motorul de 1600 cu posibilitatile de atunci la 8000 ture,1300 la 8500 motorul de serie chiar si pentru 1600 a fost supradimensionat si ca gabarit si ca greutate, foarte multe componente puteau fi usurate,din pacate la gabarit dimensiuni exteriore nu sa putut face prea mult ...tetraetil trebuia sa folosesti ca produs antidetonant,fiinca benzina de98 avea ceva mai putin,eu am folosit ani de zile ulei Castrol RS,il mai folosesc si astazi,nu ma dezamagit niciodata
eu am avut o lista cu modificarile care trebuiau sau puteau fi facute cred ca au fost peste 100,daca faceai totul aveai cca150CP
Uitete mai sus cat am usurat si ce am usurat si echilibrat si ai sa vezi de ce mie nu mia crapat motorul niciodata chiar la 8500 ...Tibi pe langa Tetraetil de plumb mai trebuia un ulei suplimentar foarte volatil care iti marea compresia...dansul se numea ulei de ricin care mirosea de la o posta dar pe langa ele eu mai foloseam si nitrometan periculos pt supape dar dozat ca lumea era OK.... ....era o reteta proprie, ilegala dar se inchideau ochii pe vremea aia...Olaru care era starter atunci si pt care am si acum o stima deosebita, imi facea cu ochiul la start ... hai ca mam turnat singur dar nu conteaza...beheheheeee !

Last edited by cornel1955; 20-05-13 at 20:39.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 20-05-13, 21:16   #3174
racerVTM

Stage 5
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by cornel1955 View Post
Uitete mai sus cat am usurat si ce am usurat si echilibrat si ai sa vezi de ce mie nu mia crapat motorul niciodata chiar la 8500 ...Tibi pe langa Tetraetil de plumb mai trebuia un ulei suplimentar foarte volatil care iti marea compresia...dansul se numea ulei de ricin care mirosea de la o posta dar pe langa ele eu mai foloseam si nitrometan periculos pt supape dar dozat ca lumea era OK.... ....era o reteta proprie, ilegala dar se inchideau ochii pe vremea aia...Olaru care era starter atunci si pt care am si acum o stima deosebita, imi facea cu ochiul la start ... hai ca mam turnat singur dar nu conteaza...beheheheeee !
cam ce viteze maxime atingeati pe vremea aia ?? sunt curios , de frane , de aia intrebam , ca mai trebuie sa si opresti jucaria dupa cate o linie dreapta . Nu cred ca in ultima treapta a cutiei de viteza il mai duceai la 8000rpm , nu avea cuplu destul , sau daca da , insemna ca sareati de 225 km/ora , ceea ce nu cred

Last edited by racerVTM; 20-05-13 at 21:35.
racerVTM is offline   Reply With Quote
Old 20-05-13, 21:36   #3175
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by racerVTM View Post
cam ce viteze maxime atingeati pe vremea aia ?? sunt curios , de frane , de aia intrebam , ca mai trebuie sa si opresti jucaria dupa cate o linie dreapta .
Iti cam venea sangele in cap de la 220 la 50 dar asta era chestie de antrenament...pe mine cel mai rau ma deranja casca ...de la 850 gr pe franare cred ca avea 5-6 kile,,,discuri total etrieri Dacia, discuri neventilate dar in instalatie era lichid Lockheed de avioane rezistent la 210 grade din ce miau spus cei care mi lau dat iar la rulmenti vaselina de tren de aterizare de avion an21 , distribuitoare Trabant , 2 pompe frana Trabant fata-spate cu cantar si reglaj manual fata-spate....

Last edited by cornel1955; 20-05-13 at 21:42.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 20-05-13, 21:49   #3176
racerVTM

Stage 5
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by cornel1955 View Post
Iti cam venea sangele in cap de la 220 la 50 dar asta era chestie de antrenament...pe mine cel mai rau ma deranja casca ...de la 850 gr pe franare cred ca avea 5-6 kile,,,discuri total etrieri Dacia, discuri neventilate dar in instalatie era lichid Lockheed de avioane rezistent la 210 grade din ce miau spus cei care mi lau dat iar la rulmenti vaselina de tren de aterizare de avion an21 , distribuitoare Trabant , 2 pompe frana Trabant fata-spate cu cantar si reglaj manual fata-spate....
in ultima treapta a cutiei de viteza il mai duceai la 8000rpm ???? , nu avea cuplu destul cred, sau daca da , insemna ca sareati de 225 km/ora , ceea ce nu cred
racerVTM is offline   Reply With Quote
Old 20-05-13, 21:51   #3177
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Cornele,fiecare dintre noi avea micile lui secrete,eu am folosit ani de zile Castrol R 40,amestecat in benzina ulei de 2 timpi efectul era acelasi ca la tine
Racer,cea ce eu stiu sigur,la Riga exista un radar,eu acolo am fost regitrat cu 219kmh.pentru cursele din tara nu am avut probleme prea mari cu frinele,dar afara frinele mele mau lasat in pana abandon Hungaroringplacute arse,la Schleitz ultimultur am fost pe fier,dar a fost mai bine asa ca si tankul de benzina a fost gol 30litri la 100km
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 20-05-13, 21:54   #3178
racerVTM

Stage 5
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by cornel1955 View Post
Iti cam venea sangele in cap de la 220 la 50 dar asta era chestie de antrenament...pe mine cel mai rau ma deranja casca ...de la 850 gr pe franare cred ca avea 5-6 kile,,,discuri total etrieri Dacia, discuri neventilate dar in instalatie era lichid Lockheed de avioane rezistent la 210 grade din ce miau spus cei care mi lau dat iar la rulmenti vaselina de tren de aterizare de avion an21 , distribuitoare Trabant , 2 pompe frana Trabant fata-spate cu cantar si reglaj manual fata-spate....
ca sa ne mai destindem nitel .... Iti cam venea sangele in cap de la 220 la 50 .... presupun ca te refereai la capul cu casca pe el , nu? ca dincolo era sange destul , altfel nu alergai in cursele alea
racerVTM is offline   Reply With Quote
Old 20-05-13, 22:02   #3179
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by racerVTM View Post
in ultima treapta a cutiei de viteza il mai duceai la 8000rpm ???? , nu avea cuplu destul cred, sau daca da , insemna ca sareati de 225 km/ora , ceea ce nu cred
Noi nu aveam kilometraj dar din turometru la 8500 rpm ne cam dadeam seama de viteza reala functie de rapoartele din cutie...220 a fost viteza maxima a mea la Schleitz '86 pe coborare din padure spre sat...si am mai spus aici, nemtii si rusii cred ca aveau 250 sau 260 cand treceau pe langa noi...iacul de par la final era nemernic rau ca ajungei cum am zis mai sus la 50 km/h de la aprox 220...
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 20-05-13, 22:04   #3180
racerVTM

Stage 5
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
Cornele,fiecare dintre noi avea micile lui secrete,eu am folosit ani de zile Castrol R 40,amestecat in benzina ulei de 2 timpi efectul era acelasi ca la tine
Racer,cea ce eu stiu sigur,la Riga exista un radar,eu acolo am fost regitrat cu 219kmh.pentru cursele din tara nu am avut probleme prea mari cu frinele,dar afara frinele mele mau lasat in pana abandon Hungaroringplacute arse,la Schleitz ultimultur am fost pe fier,dar a fost mai bine asa ca si tankul de benzina a fost gol 30litri la 100km
imi inchipuiam eu ca la domeniul placute de frana nu prea aveati din ce alege pe vremea acea, doar dacia dispunea de discuri de frana iar la oltcil mai tarziu , Ceva de prin aviatie , nu mergea o adaptare ( placute ma refer ) asa sa nu se vada si sa inchida lumea ochii??? Cu tamburi , nimeni nu a incercat ???? oricum cred ca pun o intrebare idioata , ca erau grei ca dracu .

despre vitezele maxime , tot faceam acum niste calcule , de trei simpla si matematica de clasa 2a, cam asa imi iesea si mie unmax de 200- 210km/ora si asta presupund fara reductorul care il ziceati in posturile mai de demult ( care defapt nu e reductor ci e multiplicator ) . Problema era cuplu motorului care era jos de tot la turele alea mari si nu il puteai duce la max de ture cu ultima treapta a cutiei , ca nu putea motorul , nu ca nu vroiati voi ( bineee , si mai depinde si de ce roti foloseati ca diametru vorbind )
racerVTM is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -