Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > RALIURI - COASTA - RALLY SPRINT - CRR

Reply
 
Thread Tools
Old 14-05-13, 20:59   #3106
PoliBuc

Stage 2
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 38
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by racerVTM View Post
Nu se supara el asa doar din una doua , e un om de mare valoare ,numai ca astepta si altii si apara la taste si sa impartaseasca din povestile acelor vremuri .A fost o perioda a automobilismului care nu se va mai intoarce niciodata . Se faceau masini din nimic si erau pilotate la maxim posibil , la limite la care azi doar doi sau trei piloti mai merg ( adica ori crapa ori scoate timp bun ) Azi se alearga sa dea bine la sponsori si sa nu se rupa masina , ca se mai mearga si in proba urmatoare .Se mergea atunci la pasiune , acum la reclama si mai usurel sa nu rupem vreo roata
Intradevar, acele vremuri n-au cum sa se mai intoarca. Tehnologia evolueaza, este ca trecerea timpului, numai intr-un sens. Nu se poate compara ce a fost atunci cu ce se intampla acum, in sportul acesta. Asta trebuie sa inteleaga toti. Cei tineri sa aprecieze cu ce "tinichele" ne dadeam noi si ,credeti-ma, se faceau minuni, curse spectaculoase, cei mai vechi, sa nu spun altfel, sa aprecieze efortul celor de acum pentru a performa. Nu este usor, trebuesc multi bani ca sa practice acest sport, la varf. Fiecare la vremea lui.
Incerc sa-mi mai aduc aminte din povestile de pe vremea aia.
Pe curand
PoliBuc is offline   Reply With Quote
Old 14-05-13, 21:09   #3107
racerVTM

Stage 5
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by PoliBuc View Post
Intradevar, acele vremuri n-au cum sa se mai intoarca. Tehnologia evolueaza, este ca trecerea timpului, numai intr-un sens. Nu se poate compara ce a fost atunci cu ce se intampla acum, in sportul acesta. Asta trebuie sa inteleaga toti. Cei tineri sa aprecieze cu ce "tinichele" ne dadeam noi si ,credeti-ma, se faceau minuni, curse spectaculoase, cei mai vechi, sa nu spun altfel, sa aprecieze efortul celor de acum pentru a performa. Nu este usor, trebuesc multi bani ca sa practice acest sport, la varf. Fiecare la vremea lui.
Incerc sa-mi mai aduc aminte din povestile de pe vremea aia.
Pe curand
Tin sa te contrazic ( daca nu e cu suparare ) Si acum se poate performa cu masini ieftine ( dar performante inca ) cu modificari de rigoare si ample , dar crede-ma , nimeni nu mai este mecanic acum , toata lumea asteapta sa cumpere doar piese scumpe si produse de furnizori performanti si doar sa le monteze , sa resofteze un calculator si GATA masina de curse .Dar nimeni nu mai vrea sa munceasca cu orele si sa isi bata capul cum sa scoata 500 de cai din ceva care de fabrica este de doar 200 cai .Sunt masini in parcurile de dezmenbrari care asteapta sa fie atacate si transformate .Toti vor Mitsu si Suburu sa scoate mii de cai cu bani multi . Sunt si acum motoare de FIAT aspirate care scot peste 200 de cai si super suficient de multi pentru o coasta cu doua roti motrice . Tine-ti minte golfurile de la resita cu cutii de strada si cu motoare aspirate , dadeau lectii ( ca timpi vorbind ) la majoritatea 4x4 pe coaste .
racerVTM is offline   Reply With Quote
Old 14-05-13, 22:14   #3108
PoliBuc

Stage 2
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 38
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by racerVTM View Post
Tin sa te contrazic ( daca nu e cu suparare ) Si acum se poate performa cu masini ieftine ( dar performante inca ) cu modificari de rigoare si ample , dar crede-ma , nimeni nu mai este mecanic acum , toata lumea asteapta sa cumpere doar piese scumpe si produse de furnizori performanti si doar sa le monteze , sa resofteze un calculator si GATA masina de curse .Dar nimeni nu mai vrea sa munceasca cu orele si sa isi bata capul cum sa scoata 500 de cai din ceva care de fabrica este de doar 200 cai .Sunt masini in parcurile de dezmenbrari care asteapta sa fie atacate si transformate .Toti vor Mitsu si Suburu sa scoate mii de cai cu bani multi . Sunt si acum motoare de FIAT aspirate care scot peste 200 de cai si super suficient de multi pentru o coasta cu doua roti motrice . Tine-ti minte golfurile de la resita cu cutii de strada si cu motoare aspirate , dadeau lectii ( ca timpi vorbind ) la majoritatea 4x4 pe coaste .
Pai nu prea ma simt contrazis. Asa este, cum zici. Poate nu m-am exprimat ... complet. Si acum se pot reinvia niste "vechituri" dar niste "vechituri" de acum, sa zicem, 15-20 ani, pe cand eu ma refeream la anii '80, cand nu aveam la dispozitie decat "banala" Dacie.
Concluzia ar fi ca este loc de muuuulta munca, numai ca , la capitolul acesta stam cam prost. Ar fi multe de zis...
PoliBuc is offline   Reply With Quote
Old 14-05-13, 22:58   #3109
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

hallo racerVTM intrebarea despre motorul de Alfa sud se refera la motorul lui Werner sau despre motorul de Alfa boxer in general?Motorul lui Werner lam cunocut foarte bine
cu stima T.Gedeon
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 15-05-13, 11:04   #3110
racerVTM

Stage 5
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
hallo racerVTM intrebarea despre motorul de Alfa sud se refera la motorul lui Werner sau despre motorul de Alfa boxer in general?Motorul lui Werner lam cunocut foarte bine
cu stima T.Gedeon
Cu stima. Vorbeam de motorul lui Werner . Daca l-a mai pus Werner si pe alte masini , inafara de barcheta lui . Si eram curios daca avea modificari multe fata de fabrica , deoarece stiu ca acest motor de fabrica era cu doua dublu carburi verticale Dellorto ( mai mult decat suficiente, bineinteles ca de cursa trebuiau alte jetaje ) si cu curele de distributie ( ceea ce pe vremea aceia era SF ) , putand sa modifici usor avansul la axele cu came ( cea ce acum se poarta la greu ) . Am avut pa mana cateva motoare de acest fel si mergeau mai mult decat bestial ele de fabrica . Delcoul era pe sensor si aprinderea era Marelli cu avans dinamic .Pe la axele cu came poate a facut rost de altele de cursa. Ce vremuri /////
racerVTM is offline   Reply With Quote
Old 15-05-13, 13:19   #3111
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

daca vorbim despre motorul lui Wener,trebuie sa vorbim in primul rand putin si despre OMUL Werner cu printe altele cele doua calitati talentul ca pilot si talentul ca preparator de automobile si motociclete nimeni ca el a stiut sa faca cu mijloace modeste,lucruri mari
pentru motorul de Alfa a adus din Germania axele cu came,curelele dintate si schitzele pentru esapament asta a fost totul restul a fost modificat de el,raport de compresie,supape mai mari,culbutori,si multe altele cind a abandonat barcheta a vindut motorul si cutia,dar nu mai stiu lui cine in barcheta afost montat de Tibi Ciurciu un motor de Dacia 1400
daca mai sint intrebari,cu drag
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 15-05-13, 13:32   #3112
racerVTM

Stage 5
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Am inteles si multumesc de informatii , eram mai mult ca sigur ca a luat motorul si l-a modificat de la zero , cum se zice . Omul si pilotul , Wernel , este un gigant al curselor de pe acele vremuri si la fel ca si multi altii , nu erau numai piloti de curse si preparatori de mare maiestrie si pricepere , cu puterile de atunci , unde o piesa straina era mai usor sa fie copiata decat sa se faca rost de ea . Un acelasi tip de maestru al sporturilor este acum , dupa parerea mea bineinteles , Lucien Hora ( Resita) care a ridicat Lola la nivel de maxima performanta, la noi bineinteles unde sa intretii o masina de asemenea nivel necesita un buget no limit . Apropo de LOLA , cred ca acum este 50% - 50% made in Romania , dupa cum am vazut eu pe ea anumite piese , modificate si adaptate . Asa si trebuie , daca ai sange si cunostiinte mecanice.

Last edited by racerVTM; 15-05-13 at 13:34.
racerVTM is offline   Reply With Quote
Old 15-05-13, 19:35   #3113
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

pe Lucien Hora nu il cunosc personal,numai din ce mia povestit Werner.Nu cunosc nici masina,am inteles ca are un motor Cosworth V8 de 3000 cmc amanunte nu cunosc probabil ca anumite piesa trebuie inlocuite si la Resita sau putut confectiona multe piese avind si in vedere faptul ca participa numai la VTM,unde solicitarea nu este asa de mare ca la circuit sau participa si undeva la vreun circuit?
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 15-05-13, 19:52   #3114
racerVTM

Stage 5
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
pe Lucien Hora nu il cunosc personal,numai din ce mia povestit Werner.Nu cunosc nici masina,am inteles ca are un motor Cosworth V8 de 3000 cmc amanunte nu cunosc probabil ca anumite piesa trebuie inlocuite si la Resita sau putut confectiona multe piese avind si in vedere faptul ca participa numai la VTM,unde solicitarea nu este asa de mare ca la circuit sau participa si undeva la vreun circuit?
NUUU, numai in VTM alearga cu ea. Si asta este o intrebare , de ce nu se mai fac acum circuite de viteza ( competitii de viteza ) .Sa nu imi spuna cineva ca nu putem avea in tara un circuit al nostru pe care sa se alerge fiecare cu ce vrea si cu ce poate .
racerVTM is offline   Reply With Quote
Old 16-05-13, 06:32   #3115
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

poblema circuitelor in Romania este indradevar trista,daca ma gindesc ca cei mai multi piloti din ultimii ani nu au participat la nici un circuit,multi isi termina cariera,fara a trai farmecul circuitelor lupta roata la roata,clipele din timpul startului,dorintza de a depasi pe cel din fatza.Asa de frumoase cum sint coastele este totusi numai o lupta cu ceasul Mazilu ar trebui de fapt sa stie acest lucru.
Va rog sa nu mio luati in nume de rau,dar nici o coasta,slalom sau altele nu pot inlocui un circuit,stiu cea ce spun fiindca am avut marele noroc sa iau parte la multe circuite in cariera mea,atit la auto cit si la moto.
inca odata,nu vreau sa supar pe nimeni,dar cred ca in acesta directie trebuie sa se schimbe ceva ma gindesc atit la piloti cit si la spectatori pe vremuri la Resita era sarbatoare cind se tineau cursele,la Schleiz de asemenea cu aproximativ 250.000 de spectatori
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 16-05-13, 15:23   #3116
racerVTM

Stage 5
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Se poate organiza , daca se vrea bineinteles , cursa de viteza pe circuit la Pipera ( la Bucuresti ) cum era pe vremuri ( si moto si auto ) si nu incurca nici o circulatie , deoarece este in afara traficului din DN1 sau autostrada noua A3 ( Ploiesti Bucuresti ) .
Se poate organiza , bineinteles la Resita ( cum era pe vremuri ) sau la Constanta ( la Mamaia ) avand ruta ocolitoare pe Navodari pentru devierea traficului .
racerVTM is offline   Reply With Quote
Old 16-05-13, 17:52   #3117
valentin.nemtanu

Stage 5
 
valentin.nemtanu's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,669
Member of:
[DACIA]
[MERCEDES]
[Opel]
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by PoliBuc View Post
Fratilor, n-am mai intrat demult pe acest frorum (nu mi-au placut disputele orgolioase), dar vreau sa aducem un omagiu celui care a fost PAUL BADEA, care s-a stins din viata aseara (12.05.2013) ora 20.00, infarct. Pentru cei care nu-l cunosc, a fost component al echipei "de aur" a Politehnicii Bucuresti, impreuna cu Mihai Alexandrescu, Radu Dumitrescu, Sergiu Celebidache. Altfel, a fost patronul firmei BADSI, primul importator de NISSAN in Romania. Nu-mi vine sa cred ca vorbesc la trecut despre el. Sunt ravasit.
D-zeu sa te odihneasca, prietene.
Inmormantarea, maine, 14.05.2013, ora 13.00, cimitirul Ghencea Militar.

Nea Mitica stie mai multe si mai frumos, sa ne spuna despre Paul, eu nu mai pot, acum.
Dumnezeu sa-l ierte !
Condoleante familiei intrucat prea timpuriu s-a oprit !
valentin.nemtanu is offline   Reply With Quote
Old 16-05-13, 20:59   #3118
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Dumnezeu sal odihneasca pe Paul si imi pare rau ca nu am vazut anuntul lui Costel ...toti ne cunoastem sau ne cunosteam si cu atat este mai greu sa suporti o veste ca asta....no coments!
__________________
Sunt viu si nevatamat ! In poze sunt chiar eu...Cu capu' stau rau...Se vede la avatar !
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 16-05-13, 21:13   #3119
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Am promis ca este ultimul meu post (post 3092, pag.207 ), dar ma convins racerVTM ca gresesc...stie prea multe, este informat despre fostele competitii din tara si sub acest ID nou !!!!!! cred ca se ascunde cineva din vremurile acelea...daca nu vrea sa ne spuna cine este nu este problema dar aici toti ne cunoastem si fara ascunzisuri de nume...oricum racerVTM bine ai venit la "Spitalul de nebuni Old Racers" !!!! Eventual te asteptam si cu ceva poze ca "Info" vad ca ai destule
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 16-05-13, 21:34   #3120
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
poblema circuitelor in Romania este indradevar trista,daca ma gindesc ca cei mai multi piloti din ultimii ani nu au participat la nici un circuit,multi isi termina cariera,fara a trai farmecul circuitelor lupta roata la roata,clipele din timpul startului,dorintza de a depasi pe cel din fatza.Asa de frumoase cum sint coastele este totusi numai o lupta cu ceasul, Mazilu ar trebui de fapt sa stie acest lucru........
...in acesta directie trebuie sa se schimbe ceva ma gindesc atit la piloti cit si la spectatori pe vremuri la Resita era sarbatoare cind se tineau cursele,la Schleiz de asemenea cu aproximativ 250.000 de spectatori
Tibi ai punctat exact la fix...la coasta ca la coasta fiecare lupta cu dusmanul invizibil care este cronometrul...la circuit este totul la 180 de grade...cand pleaca 20 sau 22 de masini de la start (vorbesc ca si tine in cunostiinta de cauza) la CPP, incepe nebunia si sa creasca adrenalina (la unii cu sange... ), dar chiar la intern cred ca se vor strange destui la start cu conditia sa se revina la circuite...de ce cupa logan se poate desfasura la casa lu' Bula ? deci se poate !...Tibi despre Ovidiu nu mai imi spune ca el ar trebui sa stie primul ce trebuie facut pt ca el a trait vremurile alea si se bucura de rezultate, care erau foarte bune...daca el se pare ca are alte interese sa le formuleze clar in fata tinerilor piloti la una din adunari si sa le spuna ca la noi sub patronajul fras nu vor fi circuite de viteza, iar copiii astia nu vor stii niciodata cum este sa mergi roata la roata cu adversarul si sa simti pulsul la 130!

Last edited by cornel1955; 16-05-13 at 21:36.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -