22-06-13, 21:22
|
#3406
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Stiu ca sunt off topic,dar trebuie sa fac anuntul acesta!
Astazi in raliul clujului a avut loc un accident mortal. Un spectator a fost lovit de o masina care a iesit in decor.
Condoleanta familiei si putere si fortza psihica pilotiilor.
Dzeu sa-l odihneasca in pace!
|
|
|
22-06-13, 21:49
|
#3407
|
Stage 2
Join Date: Apr 2011
Posts: 62
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by racerVTM
DA , l-am cunoscut pe Nicu si am vazut si masina de aproape . Era un mare om si destul de tacut in a se exprima si spune ce si cum a facut ceva .Trebuia sa furi de la el ceva ( vorbe adica ) daca vroiai sa aflii ceva . Si mai este ceva , incerc sa dau ce un amic , care stiu ca a gasit si cumparat un ansamblu motor cutie ( prototip zicea el de curse si sra turbo ) de care eu cred ca este adevaratul motor al lui Nicu . Ce spun eu , se intampla in sept/oct 1989 cand nici nu aveam idee ca Nicu plecase deja din tara si amicul meu era disperat sa puna pe masina lui de curse un motor de Renault turbo . Am vazut motorul si cutia de viteze , care era una de R16 , si se parea ca nu e ceva de serie si este prototip . Nu avea sigle nu avea inscriptii si nici serii ceva . Turbo Garet , dar ce m-a surprins atunci este ca era pe injectie mecanica de benzina . In fine , povesti si povesti si multi ani in urma
|
cumva motorul a ajuns la aurel tutuianu
|
|
|
22-06-13, 21:53
|
#3408
|
Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Diin pacate si cursa de la Le Mans este indoliata, un accident chiar in debutul ei soldandu-se cu decesul pilotului... RIP
Revenind - sper sa nu-mi atrag oprobiul pt asta - eu cred ca R5 pilotat de Cornel Motoc era un model Alpine aspirat, sper sa nu gresesc. Imi amintesc o cursa de prin 83 sau 84 pe ciircuitul din actualul Romexpo in care a pilotat ca un nebun - in sens pozitiv - dar tot nu a putut tine piept lui Grigoras. Am vazut live cum taia virajele din spatele pavilionului central trecand cu rotile din interior mult peste bordura.
Actualmente nu stiu sa fie decat 2 masini de formula la coasta + Easterul cu care a venit Lory Borbely de 1 sau 2 ori. Au fost la un moment dat 2 Dallara F3 cu motoare Opel 2.0 la fratii Dumitrescu, iar in 2008 la Sugas - Sfantu Gheorghe a mai participat un monopost dar nu mai tin minte cine, ce si cum, au mai circulat ceva zvonuri ca ar mai fi alte masini, insa nimic nu s-a concretizat prin aparitie la start.
N-am nimic cu nimeni, vilbrochen sau arbore cotit sunt totuna, acu' "dynotest" mie imi inspira testul si nu standul, sunt insa 100% sigur ca intotdeauna corect a fost si este CHIULASA si nu chiulOasa... Asta apropo de o discutie anterioara. Iar ca sa se modifice un rc de la 10:1 la 13:1 prin dilatarea unor biele eu unul nu prea cred, respectand proportia nu-mi dau seama ce se intampla cu piciorul bielei, ca daca se dilata cu 0,1mm cuzinetii transforma uleiul intr-o chestie similara cu Lunarul (vechea vopsea argintie pt sobe)...
Last edited by john17; 22-06-13 at 22:10.
|
|
|
22-06-13, 21:58
|
#3409
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 983
Member of: [DACIA]
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Se pare ca astazi masina care face obiectul acestor discutii si-a schimbat proprietarul. Sper sa mai aflam de la acesta una-alta despre starea ei. https://www.facebook.com/photo.php?f...e=1&permPage=1
|
|
|
22-06-13, 23:39
|
#3410
|
Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by john17
Diin pacate si cursa de la Le Mans este indoliata, un accident chiar in debutul ei soldandu-se cu decesul pilotului... RIP
Revenind - sper sa nu-mi atrag oprobiul pt asta - eu cred ca R5 pilotat de Cornel Motoc era un model Alpine aspirat, sper sa nu gresesc. .........
N-am nimic cu nimeni, vilbrochen sau arbore cotit sunt totuna, acu' "dynotest" mie imi inspira testul si nu standul, sunt insa 100% sigur ca intotdeauna corect a fost si este CHIULASA si nu chiulOasa... Asta apropo de o discutie anterioara. Iar ca sa se modifice un rc de la 10:1 la 13:1 prin dilatarea unor biele eu unul nu prea cred, respectand proportia nu-mi dau seama ce se intampla cu piciorul bielei, ca daca se dilata cu 0,1mm cuzinetii transforma uleiul intr-o chestie similara cu Lunarul (vechea vopsea argintie pt sobe)...
|
Imi pare rau de cei morti dar face parte din joc si tu ca pilot sau spectator iti asumi acest risc....ai dreptate Motoc a mers pe aspirat aia a lui Attila de raliu era turbo...dynotest nu are nici o legatura cu standul de la uzina sau de INMT pt masurarea puterii motorului...corect este CHIULASA....arbore cotit sau vilbrochen (din franceza) erau si pe vremea aia...cu bielele nu am vrut sa mai comentez pt ca este o aberatie si trebuie sa dam date corecte nu inventate...nu mai vorbim de coeficient de dilatare intre fonta sau otel si aluminiu pt ca nu este cazul...pai ce dracu' daca pistoanele ieseau afara din bloc 2mm bielele alea erau din elastic ???? de aia ziceam ca eu stiu ca erau din titan cu dilatare aproape zero....si asta o stiu de la Dinu Silviu pt ca acum nu mai este un secret..
__________________
Sunt viu si nevatamat ! In poze sunt chiar eu...Cu capu' stau rau...Se vede la avatar !
Last edited by cornel1955; 22-06-13 at 23:58.
|
|
|
23-06-13, 00:10
|
#3411
|
Stage 5
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by cornel1955
Imi pare rau de cei morti dar face parte din joc si tu ca pilot sau spectator iti asumi acest risc....ai dreptate Motoc a mers pe aspirat aia a lui Attila de raliu era turbo...dynotest nu are nici o legatura cu standul de la uzina sau de INMT pt masurarea puterii motorului...corect este CHIULASA....arbore cotit sau vilbrochen (din franceza) erau si pe vremea aia...cu bielele nu am vrut sa mai comentez pt ca este o aberatie si trebuie sa dam date corecte nu inventate...nu mai vorbim de coeficient de dilatare intre fonta sau otel si aluminiu pt ca nu este cazul...pai ce dracu' daca pistoanele ieseau afara din bloc 2mm bielele alea erau din elastic ???? de aia ziceam ca eu stiu ca erau din titan cu dilatare aproape zero....si asta o stiu de la Dinu Silviu pt ca acum nu mai este un secret..
|
eu nu inventez si nu exagerez
uite aici:
Ce tolerante am nevoie pentru a folosi o biela din aluminiu?
Când se foloseste o biela din aluminiu ( racing ) , tolerantele de rulare trebuie să fie ajustate deoarece biela din aluminiu va crește mai mult de o biela din oțel. "Se recomandă minimul tolerantei la palier să fie majorat cu 0.002. - 0.005", iar distanta dintre capul pistonului trebuie marita cu 0.060”( 0.060x25.4= 1,52 mm ) ( față de omologul său de oțel ) .
Calculati voi cat creste gradul de compresie cand pistonul urca cu un mm jumate in sus in chiuloasa. Tehnologia este folosita si de masinile moderne de strada ( vezi Mazda motoarele noi Skyactiv care au si diesel si benzina acelasi grad de comprimare 14 adica )
http://rrconnectingrods.com/aluminum...inum-rods.html
http://www.bmeltd.com/rods.htm
Astea erau tehnologii folosite si pe vremurile apuse ale racingului in anii 80 de firme adevarate si profesionale si le foloseau si pe motoarele skoda cu care se alergau la externe daciile noastre
|
|
|
23-06-13, 00:18
|
#3412
|
Stage 5
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by john17
Diin pacate si cursa de la Le Mans este indoliata, un accident chiar in debutul ei soldandu-se cu decesul pilotului... RIP
Revenind - sper sa nu-mi atrag oprobiul pt asta - eu cred ca R5 pilotat de Cornel Motoc era un model Alpine aspirat, sper sa nu gresesc. Imi amintesc o cursa de prin 83 sau 84 pe ciircuitul din actualul Romexpo in care a pilotat ca un nebun - in sens pozitiv - dar tot nu a putut tine piept lui Grigoras. Am vazut live cum taia virajele din spatele pavilionului central trecand cu rotile din interior mult peste bordura.
Actualmente nu stiu sa fie decat 2 masini de formula la coasta + Easterul cu care a venit Lory Borbely de 1 sau 2 ori. Au fost la un moment dat 2 Dallara F3 cu motoare Opel 2.0 la fratii Dumitrescu, iar in 2008 la Sugas - Sfantu Gheorghe a mai participat un monopost dar nu mai tin minte cine, ce si cum, au mai circulat ceva zvonuri ca ar mai fi alte masini, insa nimic nu s-a concretizat prin aparitie la start.
N-am nimic cu nimeni, vilbrochen sau arbore cotit sunt totuna, acu' "dynotest" mie imi inspira testul si nu standul, sunt insa 100% sigur ca intotdeauna corect a fost si este CHIULASA si nu chiulOasa... Asta apropo de o discutie anterioara. Iar ca sa se modifice un rc de la 10:1 la 13:1 prin dilatarea unor biele eu unul nu prea cred, respectand proportia nu-mi dau seama ce se intampla cu piciorul bielei, ca daca se dilata cu 0,1mm cuzinetii transforma uleiul intr-o chestie similara cu Lunarul (vechea vopsea argintie pt sobe)...
|
Intreaba-l pe Paul Andronic ce biele foloseste el la motorul de Mitsu de coasta , La Teliu in 2011 a rupt o biela si a spart motorul , deoarece l-a dus mai sus in setari de 600 cai .
|
|
|
23-06-13, 00:23
|
#3413
|
Stage 5
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE
Stiu ca sunt off topic,dar trebuie sa fac anuntul acesta!
Astazi in raliul clujului a avut loc un accident mortal. Un spectator a fost lovit de o masina care a iesit in decor.
Condoleanta familiei si putere si fortza psihica pilotiilor.
Dzeu sa-l odihneasca in pace!
|
Dumnezeu sa il odihneasca in pace , +RIP
Este mare problema cu spectatorii care vin la curse si nu sunt atenti la locurile unde stau si nu isi dau seama nici cand o masina iese de pe trasa si pierde controlul cel putin sa se fereasca un pic . Organizatorii oricum nu pot face prea multe cu spectatorii inraiti .
Last edited by racerVTM; 23-06-13 at 00:26.
|
|
|
23-06-13, 08:54
|
#3414
|
Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
din pacate acest risc a fost,este si va ramane
|
|
|
23-06-13, 11:08
|
#3415
|
Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Nu am intrat pe link sa studiez treaba cu bielele pt ca mi-e greu de pe tel, dar luand de buna alungirea de 1.5mm (!!) si c.alculand pe servetelul de la micul dejun ar rezulta - pt un motor de 1.4 cu alezaj de 76 - o crestere a rc de la 10:1 la 11.9:1. Mult, dar totusi nu 13:1!
Ramane intrebarea ref la dilatarea piciorului si ce se intampla cu lagarul! Fara servetel apare si acolo o diferenta de ~0.5mm daca pastram proportia...
|
|
|
23-06-13, 13:45
|
#3416
|
Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Hallo John,Hallo Racer adevarul este undeva pe la mijloc,dar de fapt in cazul motorului turbo nu are nici o importantza rc 7,0:1 in cazul R5 Turbo 1980,turbo Garrett T3 pres.supra.0,84
R5 Alpine Turbo 1981 rc 8.6:1,pres.supra.0,45
la motoarele aspirate grupa C rc era si asa in acea perioda la liber cit ducea motorul si benzina
|
|
|
24-06-13, 18:07
|
#3417
|
Stage 2
Join Date: Apr 2011
Posts: 62
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Rezultate Cupa Pacii si Prieteniei Resita 1986
1 N. Grigoras ROM Dacia-1310
2 A. Grigoriev USSR VAZ-2105
3 Yu. Katsai USSR VAZ-2105
4 V. Egorov USSR VAZ-2105
5 P. Bold CZE VAZ-2105
6 Rudolf Machanek CZE Skoda-130LR
|
|
|
24-06-13, 18:18
|
#3418
|
Stage 2
Join Date: Apr 2011
Posts: 62
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
este cumva monopostul lui Cioaca
|
|
|
24-06-13, 18:46
|
#3419
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by iocodesign
este cumva monopostul lui Cioaca
|
NU cred !! Pare un monopost din Ungaria. Se vad reclamele celor de la VOLAN si AUTOKER.
|
|
|
24-06-13, 20:47
|
#3420
|
Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Nu este monopostul lui Cioaca,suspensia fatza a fost total diferita cu bascula si telescoape interioare
|
|
|
|
|