Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > RALIURI - COASTA - RALLY SPRINT - CRR

Reply
 
Thread Tools
Old 11-08-14, 12:29   #4906
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

dupa modificarile la carburator ,am modificat putin si delcoul,am demontat capsula vacum,am fixat platoul si am reglat aprinderea dupa datele pe care leam avut de la nemti.Tin minte ca era deja seara tirziu dar nu mam putut abtine si am pornit motorul,pentru prima data,si la a treia incercare a pornit,citeva secunde in relanti,doua trei gazuri,si lam oprit scandalul era prea mare,pentru ora tirzie,dar primul pas era facut,zilele urmatoare urmau citeva probe,nerabdare mare
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 11-08-14, 14:11   #4907
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Mai tii minte cumva cat era avansul la turatii mari? Centrifugalul a fost si el modificat?
Ref la metal vs plastic si "built" vs "bought", din pacate vremurile s-au schimbat, eu am ramas prost can am mers cu o masina ceva mai moderna, nu ultimul racnet si f putin elaborata! Si ma refer in primul rand la tinuta, cat de ascultatoare e si cat de usor se inscrie pe viraje. Iar pretul era sub 1/2 din cat am investit eu, fara sa pun munca! Pe undeva e normal ca lumea sa mearga in directia asta, fara bani nu poti face mare lucru, iar daca ii ai iti cumperi fierul de-a gata. Sigur, dispare placerea constructiei si satisfactia pe care o ai cand faci biciul cu mana ta si mai si pocneste! Dar unii nu au partea asta si se bucura ca se dau, sau poate pt o cupa. Chiar, prin alte parti cati piloti-constructori mai sunt, ca la noi ii cam numeri pe degete?
john17 is offline   Reply With Quote
Old 11-08-14, 14:47   #4908
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Talking Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by john17 View Post
Chiar, prin alte parti cati piloti-constructori mai sunt, ca la noi ii cam numeri pe degete?
eu personal acum mas apuca de o dracie cal putere/kilogram, am proiectul si posibilitatile de executie, sudura, matrite, carboane si alte nenorociri...dorinta exista dar sponsorii sau dat la fund...am vrut anul trecut sa o fac dar miam luat tzeapa ...si ca sa ma laud o fac mai tare ca Lola, Made in Romania sa planga Lucian pe umarul meu la un spritz cu el la Resita
__________________
Sunt viu si nevatamat ! In poze sunt chiar eu...Cu capu' stau rau...Se vede la avatar !
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 11-08-14, 18:22   #4909
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Fara nici cea mai mica intectia de a te jigni sau de a nega aptitudinile tale de constructor, pt a face o masina la nivelul de care spui ai nevoie de multe resurse, pe langa un proiect as zice genial si o executie pe masura - astea ar putea fi, nu zic nu - e nevoie de multe ore si muuuulti km de teste, setari, ajustari, modificari.
Eu unul m-as bucura sa apara o masina "home made" capabila de rezultate de top!
john17 is offline   Reply With Quote
Old 11-08-14, 19:50   #4910
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

John,si centrifugalul a fost modificat,pentru pornirea motorului am avut aprox.4-5 grade si peste 3000un avans constant 10-12 grade
la carburator,am uitat sa spun am modificat si pompa de spritz,cu duoa ramuri cu gaura in fiecare ramura 0,3 mm,stropea in ambele camera,la 10 actionari cca.8-9 ccm
cu cei care au ceva bani sisi cumpara ceva iti dau dreptate,dar de obicei apar problemele mai tirziu cind se strica ceva si iarasi ai nevoie de bani,piese schimb,un sac fara fund
si eu asi fi bucuros sa apara o masina sau mai multe home made,nu la nivelul de care vorbeste Cornel,dar ceva mai simplu cu motor200 250 cp,pentru traseele de coasta ajunge,eu raman la parerea mea,ca se poate au aratat cei de la Iasi,pacat ca sau orientat dupa parerea mea gresit
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 11-08-14, 21:12   #4911
racerVTM

Stage 5
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

[QUOTE=TG53;5733501]John,si centrifugalul a fost modificat,pentru pornirea motorului am avut aprox.4-5 grade si peste 3000un avans constant 10-12 grade.................t/QUOTE]

Nu cumva era cam mic avansul de 12 grade la turatia de 8000 rpm si la compresia marita de 10.0 (sau peste chiar) ? Cu avans centrifugal bun si variabil se ajunde la mot de serie la poate 20 grade si la numai 5500rpm
racerVTM is offline   Reply With Quote
Old 11-08-14, 21:19   #4912
racerVTM

Stage 5
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Lola de Romania se pare ca are probleme cu piesele Made in Resita. O planetara a cedat .la ambreiaj ii bate sinter dupa fiecare etapa.pacat

Last edited by 26WRC; 12-08-14 at 00:43.
racerVTM is offline   Reply With Quote
Old 12-08-14, 04:39   #4913
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Thumbs up Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by john17 View Post
Fara nici cea mai mica intectia de a te jigni sau de a nega aptitudinile tale de constructor, pt a face o masina la nivelul de care spui ai nevoie de multe resurse, pe langa un proiect as zice genial si o executie pe masura - astea ar putea fi, nu zic nu - e nevoie de multe ore si muuuulti km de teste, setari, ajustari, modificari.
Eu unul m-as bucura sa apara o masina "home made" capabila de rezultate de top!
Nu ma jignesti ! HaHaHa !...ai uitat ca am 3 Eastere facute de manutzele mele pe vremea comunistilor cu resurse materiale aproape zero , acum este mult mai simplu...se poate face ce am zis mai sus si in plus am avantajul de testare pe plan local cu inchidere de circulatie cum faceau resitenii cu multi ani in urma ...pai ce vorbim de "home made" ? ...easterele noastre ce dracu erau ???? Tibi poate sa spuna unde ajungeam noi cu "nebunia" de a crea si perfectiona o jucarie cu care sa te dai extrem si erai un fel de cobai...un cosciug pe roti cum zicea Fane Iancovici RIP+...Credema ca pot face asa ceva dar cu bani
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 12-08-14, 09:39   #4914
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

motorul lada 1300 original,sper sa imi amintesc bine,a avut avans 15grade la turatie peste 2500 ,mie ca sa fiu cinstit,mia fost frica de detonatzii ca de dracu,cu benzina de atunci cifra octanica 98,dar era mai mult zama de varza,de aceia am plecat cu 12 gr. avans,pe masura posibilitatzilor benzina mai buna,bineinteles ca am incercat si alte valori,daca am ajuns la 20 gr.nu stiu
Lola de Resita exact asta este problema mare la masini perfomante si trebuie sa fim cinstiti daca apar astfel de probleme dupa coasta nici nu vreau sa ma gindesc ce sar intimpla dupa un circuit de 100 km plus citeva antrenamente banuiesc ca ar fi de mult in lumea celor drepti,exact asta este motivul pentru care pledez eu pentru masini mai simple,cu piese mai ieftine si posibilitatea de a face singur cit mai mult,chiar daca nu sint asa de perfomante ca monstrii sacri Lola,Mitshu,Ferrari,dar cu bani mai putini
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 12-08-14, 17:45   #4915
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Planetara Lolei nu e facuta la Resita, si nici "sinter" nu are de ce sa bata la ambreiaj dupa 3 demaraje serioase/etapa, ca din 5 urcari pe care le face minim 2 sunt "de voie"! Cate abandonuri a avut pana acum? Eu imi amintesc 3 - iesire in decor Teliu (2010 parca), electric Poiana 2013 si planetara de acum 3 zile. Mitsubele cate turbine, planetare, diferentiale, motoare au spart/rupt? Fara numar!
Afara se da lumea cu tot felul de cotetze, Corse, Simca, Golf 1&2, masini usoare din constructie si preparate "dupa gust" si, bineinteles, buget. La noi, asa cum e toata societatea, nu exista clasa de mijloc, exista saraci care ar pune si placute sh la masina de strada si li s-a topit plasticul tabloului de bord in dreptul becului de rezerva combustibil si aia care se sparg in ALS-uri cu x6, q7, cayenne etc. Fix asa e si la curse - sunt 10-20 care vin din pasiune cu bani din salariu si altii dupa care se aude numa' "partz-partz-partz" ca sunt fie pe vesnica decelerare, fie au prea multe gaze... Cu cateva exceptii, dar in patria Loganului sunt mai multe mitsube decat Dacii - asta la raliu, ca la coasta e un singur Logan, si ala un fel de gr E "silhouette"!
john17 is offline   Reply With Quote
Old 12-08-14, 19:56   #4916
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

John,obiectiv si la subiect ca intotdeauna,exact si parerea mea,multi vor mai sus decit posibilitatzile,cei mai putini reusesc si restul sint dezamagitzi
Parerea mea despre Lola este ca sia indeplinit pe deplin scopul pentru care a fost achizitionata,multe curse si titluri de campion jos cu palaria,de la idee si pina la realizare un succes a fost achizitionata sa castige impreuna cu un pilot bun curse de COASTA si misiunea a fost indeplinita si probabil ca o vreme va mai fi si mai departe asa.Cei care vor sal bata trebuie sa reactioneze pe pista si nu la masa verde,Este unul din putini piloti care sau incumetat la un monopost.
cu cotetele de afara ai dreptate,aici vezi masini care nici nu mai stii ca au existat,Golf 1,Kadett samd,dar la cei mai multi este un Hobby sil fac de placere,fara cheltuieli prea mari,aici ar trebui regindit sistemul,sa aiba posibilitatea si cei cu bani mai putini sa faca ceva,monstrii sacri pot ramane,dar sint tot mai putini
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 13-08-14, 07:03   #4917
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Pai acolo mie unul mi se par mai putine flatulatii, daca are omul nevoie de o masina care sa-l transporte si bugetul e mic isi ia Logan sau Sandero. La noi daca isi permite Logan isi ia minim Golf, iar daca are bani de Golf ia BMW seria 5. Cum sa vina cu un cotetz la curse?! Din pacate pt cei cu bugete mici si pasiune multa exista doar etapele regionale, dar pt mine e de neinteles de ce acolo se srang doar cate 15 concurenti... Asa nici nu au de unde sa apara piloti tineri, selectia se face exclusiv dupa buget si nu exista o pepiniera, in afara de 2-3 copii care au intrat sub aripa unei echipe puternice nu se face absolut nimic!
john17 is offline   Reply With Quote
Old 14-08-14, 08:12   #4918
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

John,aici ai dreptate,cei mai multi se orienteaza dupa nevoie,ca sa cheltuie bani mai putini.
cu pepiniera este greu in Romania,aici face mult ADAC pe linie sportiva,kart,motociclism,automobilism dar dupa parerea mea mai important sint marile concerne de automobile BMW,Audi,Mercedes pina si VW,care din pacate lipsesc in Romania si dupa informatzile mele nici ACR nu face nimic,cu toate ca este membru FIA,deci practic daca vrei sa faci automobilism,numai pe cont propriu.Asa ca se pare ca pe vremea mea a fost mult mai bine,cu toate ca benzina era pe cartela
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 14-08-14, 12:09   #4919
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Usor n-a fost, doar ca dificultatile erau altele!
Cu implicarea unora sau altora se pot scrie romane, au fost cateva tentative dar atat lipsa de mediatizare cat si incompetenta diriguitorilor automobilismului de a "vinde" produsul si-au spus cuvantul. ACR a avut acum ani buni o cupa Logan la coasta, acum fras are una la raliuri, au mai fost cupe Ford Ka si Fiesta, acum a aparut una Suzuki, tot la raliuri, dar nu sunt structurate astfel incat sa aiba succes ca si pepiniere.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 14-08-14, 15:29   #4920
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

aici am sa inchei discutia despre situatia actuala si am sa continui cu TG 86,care era in mare gata pentru probe
echipata era masina pentru probe
-set vechi slickuri Barum
-motor Lada 1300 cum este descris mai sus,trebuia inca un pic rodat si reglat
-cutie 5 trepte rapoarte ptr.coasta,dar nu secventiala
-carena era completa,dar inca nevopsita
-lipseau stabilizatoarele fata spate
voiam sa fac la Doman citeva urcari ca sa am o imagina generala despre masina tinuta de drum,frine, si cema interesa in mod deosebit motorul cu modificarile facute si ideal reglat trebuia sa aiba 125-130CP la 8500 ture(dupa spusele prietenilor mei din DDR) nu am fost pe stand de proba
am ales o zi cind lucram dupa amiaza,mai putini spectatori si circulatia pe Valea Domanului era aproape inexistenta
dupa 2 urcari am constatat urmatoarele
-tinuta de drum masina era prea joasa pentru asfaltul de atunci,gropi,denivelari si fata mult prea tare
-schimbatorul de viteze mai ales la schimbat inapoi lasa mult de dorit
-frine raportul fata spate nu corespundea,atunci nu am avut inca posibilitatea de reglaj din interiorul masini
- in schimb cu motorul am fost foarte multumit,facea usor 8000,mai mult nu am incercat,presiune ulei super,nu ca la Dacia in schimb a aparut vechea mea problema cu temperatura de apa,motorul era mult prea rece,fara termostat si cu doua radiatoare
DECI MULT DE LUCRU
TG53 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -