21-06-13, 11:53
|
#3376
|
Stage 2
Join Date: Oct 2012
Posts: 44
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by cornel1955
Si pt tine RACERVTM poate ne spui si cine esti ca noi banuim, dar asa este frumos si civilizat sa vorbim cu un OM nu cu un ID, iar discutiile vor continua pt ca fiecare sia adus aici contributia cu info si poze...deci este randul tau daca tot ne vizitezi (in ciuda faptului ca ai zis ca nu mai postezi aici...vad ca "te mananca" si e de bine...inseamna ca apreciezi ce gavarim noi aici) si in caz ca te "desconspiri" poti sa lasi la spate discutiile avute cu mine ...topicul asta este o enciclopedie a sportului cu motor in tara asta si trebuie continuat pana dam ortu' popii
|
Asa imi place, 10 Domn Cornel
|
|
|
21-06-13, 12:43
|
#3377
|
Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by ipcc
Asa imi place, 10 Domn Cornel
|
apreciez mult si multumesc de "multumiri" dar nu trebuia pt ca aici suntem un nucleu de oameni de curse si toti am adus contributie la astea 226 de pagini sicrise si mi se pare normal ca cineva care apare aici sasi dea numele sa stim cu cine dracu' vorbim...daca se feresc sasi dea numele este tzeapa si nu avem ce discuta cu ei...daia era vorba de "sabotaj" pagina dinainte
__________________
Sunt viu si nevatamat ! In poze sunt chiar eu...Cu capu' stau rau...Se vede la avatar !
|
|
|
21-06-13, 12:51
|
#3378
|
Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by TG53
Eu personal nu il cunosc pe Lucien Hora,dar din cite mia povestit Werner este un pilot excelent,un foarte bun mecanic si un om de treaba.Totusi eu sint putin dezamagit fiindca valoarea lui reala nu o sa o stim probabil niciodata,neavind termeni de comparatie este singura masina sau gresesc?
|
Corect Tibi dar uitete la clipuri cu el si iti vei da seama de stilul de pilotaj al lui Lucien...este pilot adevarat si din cate stiu eu sunt vreo 3 masini la noi dar din motive care nu le inteleg, niciodata nu se intalnesc pe traseu toti si exista o disputa intre clasele de alergatori si contestatii de regulament... este prea complicat pt mine si prefer sa nu mai comentez...pe vremea noastra parca era sportivitate 90% si mancatorie 10%....acum sa inversat
|
|
|
21-06-13, 15:39
|
#3379
|
Stage 5
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by cornel1955
racerVTM asteptam un raspuns de la tine WHAT'S YOUR NAME...altfel te "sabotez"
|
atunci , Sabotaj sa fie ,
de citit am citit tot si zilnic chiar ma enervam de ce nu se mai scrie mai mult aici , dar nu are rost sa ne dam nume , e mai cool sa vedem ce zice unul de altul nestiind exact cu cine se vorbeste de fapt . Nu am chef sa imi povestesc viata , imi place sa o vad pe a altora cu aceasi inima de RACER ca si mine .
|
|
|
21-06-13, 15:46
|
#3380
|
Stage 5
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by cornel1955
bielele erau din titan (Renault)....dintre pilotii adevarati de la noi am omis multi dar este din cauza memoriei care ma cam lasat...pe langa Horatiu lasi mai aminti totusi pe Paul Andronic baiatul bunului meu prieten Horia Andronic+RIP si lista cu piloti adevarati se poate completa...multi nu mai merg din diverse motive, dar inca exista...la capitolul tractiune spate acolo se vede maiestria si mie mia placut foarte mult si nu as dao pe o integrala
|
bielele erau de aluminiu ( mai bine zis dural ) iti spun sigur , Si Paul ( Andronic ) a avut biele tot de dural la Teliu in 2012 si le-a rupt ( una de fapt ) cand a dus setarile in jur de 800 cp si a facut praf motorul. Titanul pe vremea lui Nicu era mai pretios decat aurul , dar duralul de curse se gasea pe la Renault si mai avea si o proprietate mare , pe parcusul incalzirii motorului crestea si compresia la motor , dilatandu-se rau biela si crestea puterea si pe parcursul incalzirii motorului . Lucru stiu de putini pe vremea aia si la controale aveai grad de compresie 10 sau mai mult si in cursa cu motorul super incalzit aveai 13 si nu stia nimeni , numai loc in chiloasa sa aiba pistoanele ,atat trebuia, Aici erau secretele stiute si nestiute de uniiiii.
|
|
|
21-06-13, 16:07
|
#3381
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 983
Member of: [DACIA]
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Daca tot suntem la capitolul TURBO Grigoras, cam pe la ce putere se invartea motorul ala in configuratia si setarile de top? Intreb deoarece informatiile care se gasesc pe diverse forumuri auto sunt contradictorii, vehiculandu-se puteri intre 300 si 450 de cai putere. Este o curiozitate personala, plecata din pasiunea pentru motoarele/chiulasele de R5 Alpine si din faptul ca totusi are si motorul asta limitarile lui. Stiu ca s-au folosit multe "siretlicuri" pentru cresterea puterii motorului (defapt, mai aflam pe-aci ce si cum ) dar totusi cifrele vehiculate mi se par mult prea mari.
Last edited by BH 59 FIF; 21-06-13 at 16:11.
|
|
|
21-06-13, 16:22
|
#3382
|
Stage 5
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by BH 59 FIF
Daca tot suntem la capitolul TURBO Grigoras, cam pe la ce putere se invartea motorul ala in configuratia si setarile de top? Intreb deoarece informatiile care se gasesc pe diverse forumuri auto sunt contradictorii, vehiculandu-se puteri intre 300 si 450 de cai putere. Este o curiozitate personala, plecata din pasiunea pentru motoarele/chiulasele de R5 Alpine si din faptul ca totusi are si motorul asta limitarile lui. Stiu ca s-au folosit multe "siretlicuri" pentru cresterea puterii motorului (defapt, mai aflam pe-aci ce si cum ) dar totusi cifrele vehiculate mi se par mult prea mari.
|
Eu cel putin nu cunosc vreo data exacta vehiculata pe undeva sau certificata de cineva ca martor la vreun dyno test al acelui motor , dar , daca un renault 12 gordini made by renault pe vremea acea aspirat era dus la max 160 cai ( DIN nu SAE ) ( era max dus din motorul de 1600cmc, mai bine zis de 1560 cmc ) la 7000 rpm si daca echipa de raliuri Renault alerga pe motoarele de Renault 11 ( de 1400 cmc si turbo ) cu o turbina de serie dupa cum ei chiar spuneau si aveau in jur de 180 - 200 cp , sa fii sigur ca Turbo al lui Nicu nu sarea de max max 250 cai oricata presiune boost ii facea el dar de alergat in curse sigur il ducea in jur de 180 cp si cu varfuri de 200 cp si ceva cand se juca cu regulatorul de presiune turbo , manual pe care il avea in bord instalat si la indemana .Ideea era ca acel motor avea un cuplu mare fata de aspirate si o repriza buna incepand cu 5000 rpm, cea ce il facea imbatabil in Romania in cursele cu aspiratele care erau de multe ori usor modificate , gen axe sport si carburatoare mari si multe si chiuloase comprimate la max. Acum , daca vorbim de un motor de Renault 5 maxi ,1.4 turbo alpine , ( original Renault Sport ) ala a fost dus la max 350 cai si se alerga doar o cursa doua si era total uzat , avand chiar rulmenti in loc de lagare mai peste tot si doar la arborele cotit lagare . Dar vorbim de altceva acolo .
Last edited by racerVTM; 21-06-13 at 16:37.
|
|
|
21-06-13, 19:39
|
#3383
|
Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by racerVTM
atunci , Sabotaj sa fie ,
de citit am citit tot si zilnic chiar ma enervam de ce nu se mai scrie mai mult aici , dar nu are rost sa ne dam nume , e mai cool sa vedem ce zice unul de altul nestiind exact cu cine se vorbeste de fapt . Nu am chef sa imi povestesc viata , imi place sa o vad pe a altora cu aceasi inima de RACER ca si mine .
|
Am crezut ca putem avea un dialog si sa ne spui cine esti...vad ca nu se poate si esti cu nasu' pe sus si ma iei ca pustii astia cu "cool"...nu mai stii romaneste ????...esti agitator si in nici un caz nu esti Puiu Rusu pt ca el stie si cunoaste... ..este ultimul reply din partea mea si sper si din partea tuturor....sa fi sanatos cu secretele tale inexistente de pilot...am mai avut dastia ca tine paici ..."sabotajul" acum incepe
Last edited by cornel1955; 21-06-13 at 19:51.
|
|
|
21-06-13, 19:46
|
#3384
|
Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by BH 59 FIF
Daca tot suntem la capitolul TURBO Grigoras, cam pe la ce putere se invartea motorul ala in configuratia si setarile de top? Intreb deoarece informatiile care se gasesc pe diverse forumuri auto sunt contradictorii, vehiculandu-se puteri intre 300 si 450 de cai putere. Este o curiozitate personala, plecata din pasiunea pentru motoarele/chiulasele de R5 Alpine si din faptul ca totusi are si motorul asta limitarile lui. Stiu ca s-au folosit multe "siretlicuri" pentru cresterea puterii motorului (defapt, mai aflam pe-aci ce si cum ) dar totusi cifrele vehiculate mi se par mult prea mari.
|
Alin tin sati spun ca Grigore avea 200-220 CP....real....restul sunt speculatii...Renaultul R5 al lui Attila Feriantz (daca am sicris corect) avea 200 CP de serie "mica"de uzina ...era masina de raliu si este off-topic dar cred ca ai inteles esentza ...nu sunt sigur dar si al lui Cornel Motoc era la fel la Gr. C ????
Last edited by cornel1955; 21-06-13 at 20:01.
|
|
|
21-06-13, 19:54
|
#3385
|
Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
din citeva discutzii intre Nicu si Werner stiu ca motorul folosit de Nicu era in stare sa produca 210CP per litru,deci undeva la 300 CP.atit nu a folosit niciodata ,fiindca nu a fost necesar Nicu a fost un pilot inteligent care stia sa protejeze motorul.Nicu si Werner nu au fost prieteni la catarama niciodata,dar sau respectat reciproc,Nicu a avut nevoie de un adversar,altfel ar fi fost plictisitor.In prima faza barcheta a avut motorul de alfa 1300,cam slab,Werner a avut de gind sal inlocuiasca cu unul de 1600,dar dupa discutia cu Nicu a renuntat,efotul financiar ar fi fost mare si fara rezultate
Racer,cea ce spui tu cu dilatarea bielelor este adevarat,dar in cazul motorului turbo nu aduce mare lucru fiindca raportul de comprimara(nu compresia)era undeva pela 8,5 la 1,si prin supraalimentare se modifica exemplu la presiunede 1 barr cca 18,0 la 1
|
|
|
21-06-13, 20:23
|
#3386
|
Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by racerVTM
Eu cel putin nu cunosc vreo data exacta vehiculata pe undeva sau certificata de cineva ca martor la vreun dyno test al acelui motor , .
|
Aici team prins...pe vremea aia in '84 nu exista si nimeni nu stia de dynotest...matale esti ala cu fierul in mana la avatar care e varza la VTM ...nu spun echipa pt care alergi sa nu te facem de rusine ...salutari de la Govora si lasane cu electronica matale ...aici vorbim de fiare vechi
Last edited by cornel1955; 21-06-13 at 20:32.
|
|
|
21-06-13, 20:48
|
#3387
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Puiu Bucur pe circuitul de la Zalau 1986
|
|
|
21-06-13, 21:42
|
#3388
|
Stage 5
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by cornel1955
Aici team prins...pe vremea aia in '84 nu exista si nimeni nu stia de dynotest...matale esti ala cu fierul in mana la avatar care e varza la VTM ...nu spun echipa pt care alergi sa nu te facem de rusine ...salutari de la Govora si lasane cu electronica matale ...aici vorbim de fiare vechi
|
daca a trecut vremea si acum la un dinamometru se zice dynotest nu inseamna ca trebuie sa jignim pe cineva pe care repet , nu il cunosti si vad nu ai chef sa il cunosti ( asta dupa cum vorbesti ) . Daca atunci se zicea vilbrochen si acum se zice arbore cotit inseamna ca pierzi din diplome si cupe ??? cat am alergat eu la curse( de la cart la orice pe 4 roti ) nu ai mers tu pe sosele in plimbare , asa ca pun eu punct si te las pe tine sa iti continui posturile , ( nu ai avut si nu stii ce este ala fair play si in general un pilot trebuie sa stie sa si piarda cateodata .
|
|
|
21-06-13, 22:26
|
#3389
|
Stage 5
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by cornel1955
Alin tin sati spun ca Grigore avea 200-220 CP....real....restul sunt speculatii...Renaultul R5 al lui Attila Feriantz (daca am sicris corect) avea 200 CP de serie "mica"de uzina ...era masina de raliu si este off-topic dar cred ca ai inteles esentza ...nu sunt sigur dar si al lui Cornel Motoc era la fel la Gr. C ????
|
o intrebare se pune, DE CE ? daca avea aceasta putere , pe raliurile si cursele externe era batut de masini cu motoare aspirate de cilindree asemanatoare sau apropiate ??? In Romania inteleg era lider , cu puterea pe care o avea de tinut in frau , deoarece nu avea competitori de puteri prea mari , dar pe extern??
|
|
|
21-06-13, 22:47
|
#3390
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Domnule racerVTM ! ma scuzati ca intervin acuma. Dar daca Grigoras nu a fost bun,Bibiri nu a fost bun,ala nu, ala nu.... dupa parerea dumnevoastra a fost cineva bun ?!!
AAA. SI inca o remarca! Spuneti aici cu o aroganta maxima ca ati mers mai mult in curse decat altii la plimbare. OK ! dar depinde cum ati mers....
|
|
|
|
|