Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > RALIURI - COASTA - RALLY SPRINT - CRR

Reply
 
Thread Tools
Old 13-03-12, 07:27   #2176
valentin.nemtanu

Stage 5
 
valentin.nemtanu's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,669
Member of:
[DACIA]
[MERCEDES]
[Opel]
Default Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?

Istorie scrisa cu Barcheta lui Werner ( casata ), Olda la Cluj,???? alta prin Pitesti cu motor central, ????? alta la Iasi ( care a ars in padure )...si uite asa se uita totul. Prototipuri, medele unice, initiative, masini care meritau un loc intr-un muzeu, in holul unei federatii, in........
ma scuzati daca visez putin ! nu va cer prea mult
__________________
Recomandam / distribuim doar uleiuri competitive de topinfomarbr@gmail.com
valentin.nemtanu is offline   Reply With Quote
Old 17-03-12, 16:20   #2177
zbvz
Banned

Stage 4
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 281
Default Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?

Quote:
Originally Posted by khamsin View Post
pacat ca a fost distrusa barchetta ,chiar era o masina foarte interesanta.
tin minte ca atunci cand a aparut cu ea la curse ne uitam toti ca la avioane
Era foarte interesanta.....era fantastica.....ne uitam cu totii la ea ca la avioane!!!!!!......hai ma ce reaq era o strutzocamila....era o masina de curse de ROMANIA.....era tare pentru Romania dar in comparatie cu ce se prepara in fostele tari comuniste era o varza puturoasa care nu avea din start carma de campioana pentru simplul fapt ca era o gainarie de masina......nu era nici cea mai tare barcheta din Europa ci o inventie a lu Verner....era o jumatate de masura si clar va rog sa incetati cu mitul asta al barchetei din RESITA.......da-o dracu de barcheta .......putem face un muzeu cu masinile de curse inventate de romanii din RESITA pe vremea lui Ceausescu dar nu putem sa vorbim despre ei ca si despre niste genii....da-o dracu se intoarce Persu in mormant.....
http://ro.wikipedia.org/wiki/Aurel_Persu

Verner este un promotor al curselor din Romania si trebuie luat ca atare....are locul lui pe podiumul comunist si postcomunist pe care nu i-l poate lua nimeni.....si atat ....gata....ce dracu.....

Last edited by zbvz; 17-03-12 at 16:48.
zbvz is offline   Reply With Quote
Old 18-03-12, 19:58   #2178
bobby_gsi2
Opel Driver

Stage 5
 
bobby_gsi2's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,773
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?

Quote:
Originally Posted by zbvz View Post
Era foarte interesanta.....era fantastica.....ne uitam cu totii la ea ca la avioane!!!!!!......hai ma ce reaq era o strutzocamila....era o masina de curse de ROMANIA.....era tare pentru Romania dar in comparatie cu ce se prepara in fostele tari comuniste era o varza puturoasa care nu avea din start carma de campioana pentru simplul fapt ca era o gainarie de masina......nu era nici cea mai tare barcheta din Europa ci o inventie a lu Verner....era o jumatate de masura si clar va rog sa incetati cu mitul asta al barchetei din RESITA.......da-o dracu de barcheta .......putem face un muzeu cu masinile de curse inventate de romanii din RESITA pe vremea lui Ceausescu dar nu putem sa vorbim despre ei ca si despre niste genii....da-o dracu se intoarce Persu in mormant.....
http://ro.wikipedia.org/wiki/Aurel_Persu

Verner este un promotor al curselor din Romania si trebuie luat ca atare....are locul lui pe podiumul comunist si postcomunist pe care nu i-l poate lua nimeni.....si atat ....gata....ce dracu.....
Ai dreptate.....nici macar la cutii de viteze nu se pricepe
bobby_gsi2 is offline   Reply With Quote
Old 08-04-12, 10:50   #2179
TBogdan

Stage 3
 
TBogdan's Avatar
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 114
Default Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?

Salut! Ca fost student la Politehnica Bucuresti, AR, am cautat permanent in cei 5 ani sa gasesc informatii despre masinile de raliuri ale Politehnicii. Insa nu am gasit nimic, nimeni nu mai stie nimic sau nu doresc sa dezvote subiectul. Nu exista nici macar o poza in laboratoare, nu mai zic de piese sau alte materiale. Momentan incerc sa refac si sa modific un motor de Renault 5 Alpine turbo, lasat ani buni neacoperit macar cu o folie. Daca mai stiti pe undeva de existenta unor piese pt motoarele astea as fi bucuros sa le cumpar. Multumesc.

Last edited by Daniel_DRV; 16-04-12 at 16:38.
TBogdan is offline   Reply With Quote
Old 08-04-12, 16:22   #2180
khamsin

Stage 5
 
khamsin's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 347
Member of:
[PORSCHE]
[Old School Cars]
Default Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?

Quote:
Originally Posted by TBogdan View Post
Salut! Ca fost student la Politehnica Bucuresti, AR, am cautat permanent in cei 5 ani sa gasesc informatii despre masinile de raliuri ale Politehnicii. Insa nu am gasit nimic, nimeni nu mai stie nimic sau nu doresc sa dezvote subiectul. Nu exista nici macar o poza in laboratoare, nu mai zic de piese sau alte materiale. Momentan incerc sa refac si sa modific un motor de Renault 5 Alpine turbo, un motor adus in starea de gunoi de niste idioti, lasat ani buni neacoperit macar cu o folie. Daca mai stiti pe undeva de existenta unor piese pt motoarele astea as fi bucuros sa le cumpar. Multumesc.
salut,din cate stiu florin_cars avea de vanzare piese pt motorul acesta
khamsin is offline   Reply With Quote
Old 14-04-12, 20:06   #2181
Dragos78

Stage 1
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 22
Default Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?

Buna seara
Grozav topicul asta. Imi este tare dor de cursele din acea vreme de la Resita. Am vazut destule poze aici (mama ce drumuri bune aveam ). Va scriu in calitate de mic spectator al acelor curse, caci sunt nascut in 1978, eram copil si , impreuna cu prietenii, eram nebuni de fericire cand vedeam ca se pregatesc strazile pt. concurs (adica puneau baloti de paie sau cauciucuri pe la stalpii de pe strada ). Mai mult o sa urmaresc discutiile de aici caci am observat ca sunt useri foarte bine documentati.
Banuiesc ca nelutzu69 e din Resita. Eu stau pe strada Sportului in cartierul Moroasa 2 loc unde era un club auto-moto, langa sala de sport, care a fost sediul lui Werner Hirschvogel, Tiberiu Gedeon dar si al baietilor care mergeau cu motociclete ( mai retin niste nume de piloti Giulea Ionel, Stancovici Sava, Marcel Cretu, Petru Chirita, un mecanic numit Fane, un strungar Ghe. Baciu parca). Am prins si curse intre tarile socialiste la motociclete nu doar auto. Stiu ca odata, cred ca la clasa mare 500 cm au castigat cubanezii. A fost prima data cand am vezut negrii . Doamne ce mergeau aia !!! imi mai aduc aminte de numele unui pilot bulgar de motociclete, Bogdan Nikolov parca.
Intr-o postare am vazut ca userul cornel1955 pomenea de Aurel Tutuianu. Din cate stiu din auzite era din jud. meu CS, de la Moldova Noua si pe atunci chiar se zicea de el ca e cam "nebun". Care e motivul?? Cei care au concurat in acei ani stiu ceva intamplari cu Tutuianu ??
La Cupa Pacii si Prieteniei tin minte un an in care Nicu Grigoras, cred, s-a duelat cu un rus cu o Lada nr. 72, nu mai retin cum il chema. Ceea ce retin este insa numele a 4 rusi care , la categoria easter, ne-au batut mar. Stiu ca in program scria ca mergeau pe masini Estonia( stie careva ce performante aveau ?). Cei 4 erau Viktor Kosankov, Alexandr Potekhin, Urmas Pīld si Toivo Asmer. Sper sa nu fi gresit numele. Unu din ei parca a abandonat. Mai retin ca in ziarul Sportul a aparut un articol despre acea cursa care avea titlul ceva de genul "Cu 196km/h pe circuit..." daca o mai fi pe undeva acel nr. din ziar m-as bucura sa il mai vad.
O alta prezenta deosebita a fost cea a cehoslovacilor de la Narex, un fel de inaintasi al celor care se ocupa de descarcerari azi. Cornel 1955 si altii care au trait pe circuit acele vremuri poate stiu la ce ma refer.
A mai fost un ddr-ist cu un Trabant, care a avut accident chiar pe strada mea, in fata comisariatului militar, a iesit decor. Era murmur intre spectatori cand trecea Trabi. Nu pot sa il uit pe unu cu Oltcitul care taia curbele, urca pe trotuar cu aproape jumate din latimea masinii. Intre bordura si strada era turnat astfalt la o anumita inclinatie care permitea sa incaleci trotuarul.
Aici e un link catre un site local unde apar niste poze de la un concurs din 1984 si CPP din 1986

Last edited by Daniel_DRV; 16-04-12 at 16:35.
Dragos78 is offline   Reply With Quote
Old 14-04-12, 21:58   #2182
valentin.nemtanu

Stage 5
 
valentin.nemtanu's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,669
Member of:
[DACIA]
[MERCEDES]
[Opel]
Default Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?

Va scriu in calitate de mic spectator al acelor curse, caci sunt nascut in 1978, eram copil si , impreuna cu prietenii, eram nebuni de fericire cand vedeam ca se pregatesc strazile pt. concurs (adica puneau baloti de paie sau cauciucuri pe la stalpii de pe strada ).........

Bine ai venit pe forum , Dragos78!
Continua, intrucat despre "nucleul Resita " se pot scrie multe, se pot aminti multe nume si se merita dezvoltat si amintit.
Am reluat un pasaj din postarea ta intrucat mi-am amintit ( eu !!) de anii 1975...1977 si pregatirile circuitului stradal - auto din Braila, chiar si moto cativa ani mai inainte !!
valentin.nemtanu is offline   Reply With Quote
Old 16-04-12, 11:33   #2183
Dragos78

Stage 1
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 22
Default Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?

Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE View Post
Poze noi !

Cupa Pacii si Prieteniei Resita 86`
Doamne, ce imagini, mai ales ca sunt color. Acum imi aduc aminte de masinile rusilor, easterele argintii. Apoi cel cu nr. 78 imi aduc aminte ca avea un brat desprins la roata dr. fata, se vad scanteile in poza. Ii faceau oamenii semne de pe margine dar tot a continuat cursa. Nu mai retin daca s-a oprit pana la urma sau nu. Doamne cand vad astfel de imagini parca simt mirosul de gaze de esapament !! Mie si rusine sa ma mai bag in discutie cand vad ca unii au poze dar si ce sa povesteasca in legatura cu acele timpuri ( eu unul le regret, si nu sunt multe chestii pe care sa le regereti din epoca de aur dar cursele auto-moto erau ceva deosebit atunci, mai ales intr-un oras mai mic cum era Resita).

In calitate de resitean am 2 intrebari ( tine de patriotul local din mine ):

1. De ce a fost ales traseul din Resita de 4 ori pt. a gazdui Cupa Pacii ???
2. Userii care au fost piloti in acea vreme ce parere au despre traseul din Resita, comparativ cu alte trasee urbane din tara? Ar putea face fiecare din eroii acelor zile , care scriu pe acest topic, un clasament al traseelor pe care au evoluat ???
Dragos78 is offline   Reply With Quote
Old 18-04-12, 11:48   #2184
7CS61

Stage 1
 
7CS61's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 20
Thumbs up Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?

Quote:
Originally Posted by Dragos78 View Post
Doamne, ce imagini, mai ales ca sunt color. Acum imi aduc aminte de masinile rusilor, easterele argintii. Apoi cel cu nr. 78 imi aduc aminte ca avea un brat desprins la roata dr. fata, se vad scanteile in poza. Ii faceau oamenii semne de pe margine dar tot a continuat cursa. Nu mai retin daca s-a oprit pana la urma sau nu. Doamne cand vad astfel de imagini parca simt mirosul de gaze de esapament !! Mie si rusine sa ma mai bag in discutie cand vad ca unii au poze dar si ce sa povesteasca in legatura cu acele timpuri ( eu unul le regret, si nu sunt multe chestii pe care sa le regereti din epoca de aur dar cursele auto-moto erau ceva deosebit atunci, mai ales intr-un oras mai mic cum era Resita).

In calitate de resitean am 2 intrebari ( tine de patriotul local din mine ):

1. De ce a fost ales traseul din Resita de 4 ori pt. a gazdui Cupa Pacii ???
2. Userii care au fost piloti in acea vreme ce parere au despre traseul din Resita, comparativ cu alte trasee urbane din tara? Ar putea face fiecare din eroii acelor zile , care scriu pe acest topic, un clasament al traseelor pe care au evoluat ???
Draga Dragos78, iti scrie un "45" care a trait cativa anisori in Resita si care daca vrei a contribuit putin la desvoltarea acestui sport in Resita (1976-1983), a alergat cam peste tot (chiar daca nu in "frunte" dar cum singuri constati atmosfera era fantastica . Circuitul "de acasa" a fost unul dintre cele mai frumoase din cate am vazut personal dar o mare influienta la aceasta (subiectiva) apreciere o avea publicul. Un mare compliment pentru acesti oameni care faceau din acest eveniment sporitv o festivitate de neutat. Eu pot numai sa-i multumesc publicului Resitean pentru aceasta atmosfera neconditionata de sarbatoare.
Iar tie iti doresc succes la acoaterea la iveala a tot ce a fost frumos din vremea aceea pentru ca sportivii noi sa stie cine a pus bazele si in ce conditii s-a lucrat pe atuncea. Mult succes.
7CS61 is offline   Reply With Quote
Old 18-04-12, 15:11   #2185
Dragos78

Stage 1
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 22
Smile Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?

Quote:
Originally Posted by 7CS61 View Post
Draga Dragos78, iti scrie un "45" care a trait cativa anisori in Resita si care daca vrei a contribuit putin la desvoltarea acestui sport in Resita (1976-1983), a alergat cam peste tot (chiar daca nu in "frunte" dar cum singuri constati atmosfera era fantastica . Circuitul "de acasa" a fost unul dintre cele mai frumoase din cate am vazut personal dar o mare influienta la aceasta (subiectiva) apreciere o avea publicul. Un mare compliment pentru acesti oameni care faceau din acest eveniment sporitv o festivitate de neutat. Eu pot numai sa-i multumesc publicului Resitean pentru aceasta atmosfera neconditionata de sarbatoare.
Iar tie iti doresc succes la acoaterea la iveala a tot ce a fost frumos din vremea aceea pentru ca sportivii noi sa stie cine a pus bazele si in ce conditii s-a lucrat pe atuncea. Mult succes.
Multumesc pt. gandurile bune dar sa stiti ca eu am o contributie microscopica pe acest forum. Daca veti rasfoi toate cele 145 de pagini ale acestui topic veti vedea ca sunt useri care sunt enciclopedii in ceea ce priveste sportul cu motor din anii 70-80. Banuiesc ca si dvs. sunteti la fel pt. ca ati trait pe circuit acele vremuri.
Eu doar am dat glas, ca sa zic asa , emotiilor pe care imaginile si povestile despre cursele auto-moto din acei ani mi le-au provocat. In prezent ma uit pe toate paginile acestui topic, acum sunt la pagina 72 si am ce vedea !!!
M-am uitat un pic peste postarile dvs. Ati inceput sa vorbiti de intalnirea cu Nicu Grigoras in Germania. Va rog sa continuati cu istorisirile caci aveti cititori mult mai avizati decat mine.
Sper sa nu dau cu bāta-n balta dar poate vor aparea mesaje si despre cursele moto de pe circuit. Dupa cum am spus in primul meu mesaj pe strada mea era un club in care erau piloti de autoturisme si de motociclete. Hrischvogel, de ex., a fost unul din cei care a concurat, cu succes, in ambele ramuri ale sportului cu motor. Poate o sa auzim si vedem ceva si din istoria sportului pe 2 roti din acei ani.
Dragos78 is offline   Reply With Quote
Old 23-04-12, 21:07   #2186
gigipopandau
Banned

Stage 1
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 16
Default Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?

Quote:
Originally Posted by Dragos78 View Post
In calitate de resitean am 2 intrebari ( tine de patriotul local din mine ):
1. De ce a fost ales traseul din Resita de 4 ori pt. a gazdui Cupa Pacii ???
2. Userii care au fost piloti in acea vreme ce parere au despre traseul din Resita, comparativ cu alte trasee urbane din tara? Ar putea face fiecare din eroii acelor zile , care scriu pe acest topic, un clasament al traseelor pe care au evoluat ???
Dragos sunt 2 (prima #1) dintre cele mai tari intrebari puse pana acum si iti multumesc de implicare aici la sportul adevarat si chinuit ce se facea odinioara...am trecut intamplator aici si am vazut o liniste totala la postari si mam hotarat sa fac un pic de scandal ) asa cum am obiceiul ...in calitate de "user" care a "muncit" pe pistele de atunci nu ca spectator pot sa te lamuresc cu niste treburi destul de "sensibile" pt vremea aceea...aici poate sa confirme si "userul" 7CS61 care e mai batran si mai urat ca mine (sper sa nu se supere)
pt intrebarea #1: Resita a fost aleasa pt ca oamenii din draga conducere de pcr de atunci inclusiv primarul de atunci al Resitei se implicau foarte mult in sportul asta care trebuia sa stea cat mai departe de ceausescu&company
ca nu cumva sa se afle ca noi consumam benzina ( ei preferau sa consumam alcool Saniutza ca nici mancare nu se gasea)...Organizarea a fost totdeauna prima in Romania ia publicul mishuna ca furnicile cu mic si mare sa vada "raliuri" si sa miroasa gaze auto la 9000 t/m...un public si niste oameni extraordinari...alta componenta a fost nucleul sportiv puternic din Resita desi a aparut mai devreme cineva care este ca vulpea care nu ajunge la struguri si il vorbea nashpa pe Werner...sai fie de bine sigur nu va ajunge la nivelul lui Werner si nici macar in Germania...nu sunt un fan al lui Werner care mai umbla la "sectorul influentze locale" dar nu am vorbit de rau niciodata despre un om care a dus steagul prapadit al Romaniei dincolo chiar daca alergam numai noi socialistii vremii...si cu mari sacrificii si improvizatii pt ca atunci nu aveai acces la un kit complet preparat gata de uzina pt masina ta cum e acum...
Pt intrebarea #2 :
traseul din Resita varianta scurta era destul de imbarligat si nu prea aveai unde sa depasesti...din aceasta cauza pt CPP sa ales varianta pe malul Barzavei care mai rasuflai si tu si masina , mai depasheai un miel doi...si mai scadea temperatura la ulei si la apa ...mai trebuiau probabil ceva sicane si 2 viraje 90 combinate cu viraj de viteza pret de 1 km si era un circuit stradal perfect (din punctul meu de vedere)...nu sa putut din cauza configuratiei strazilor ...daca ar fi sa fac un clasament miar fi foarte greu pt de fiecare circuit sau coasta din acea vreme ma leaga amintiri placute , poate cele mai placute din viatza mea care nu se mai pot reedita astazi...si ca sa inchei toata polologhia asta raman fidel resitenilor care miau fost si sunt cei mai adevarati prieteni si cei mai mari dushmani la curse
cu stima si sanatate
Cornel Bibiri ex formula Easter comunista

Last edited by gigipopandau; 23-04-12 at 21:30.
gigipopandau is offline   Reply With Quote
Old 23-04-12, 21:58   #2187
gigipopandau
Banned

Stage 1
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 16
Default Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?

Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE View Post
1981 - Teodor Gheorghe !
Stai ca io daca am fost plecat acum am vazut....Road cred ca ai zbarcito cu 1981 ...sunt poze din 1983 (prima din colaj)... masina din dreapta era a mea...mergeam la Gr N, continua cu 1985...se vede Easteru' lu' moshu' acolo , continua cu Skoda lui G.T., niste poze de familie dupa ce clubul IDMS se autodesfiitase dupa plecarea mea, a accidentului lui George Preoteasa, plecarii lui Nicu Zaberca si a mai multora cu rezultate si se termina cu 1900...toamna....cu 12 trs a lui G.T. (care avea niste jenti care cantareau cat motorul)in viraj la pod la Vidraru...problema este ca ai intitulato prost gheorghe teodor...ce aveti fratilor va cumparat mielu' asta pe toti ???...hai sa fim obiectivi si sa vorbim de merite de pilot nu de organizator al unor indemanari si aici fac apel si la Vali Nemteanu sa respectam ideea acestui forum....CIRCUITE DE VITEZA !!! ???

Last edited by gigipopandau; 23-04-12 at 22:26.
gigipopandau is offline   Reply With Quote
Old 24-04-12, 08:48   #2188
Dragos78

Stage 1
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 22
Default Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?

Quote:
Originally Posted by Dragos78 View Post

Intr-o postare am vazut ca userul cornel1955 pomenea de Aurel Tutuianu. Din cate stiu din auzite era din jud. meu CS, de la Moldova Noua si pe atunci chiar se zicea de el ca e cam "nebun". Care e motivul?? Cei care au concurat in acei ani stiu ceva intamplari cu Tutuianu ??
V-am recunoscut stilul desi aveti alt id
Aveti vreo amintire despre pilotul din citatul de mai sus ?? Era o intrebare pe care am scris-o in primul meu mesaj de pe acest forum.
Dragos78 is offline   Reply With Quote
Old 24-04-12, 18:30   #2189
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?

hai sa va mai delectez cu niste poze !

Cupa Păcii şi Prieteniei 1988 Resita
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1_wm.jpg
Views:	133
Size:	217.3 KB
ID:	2410950   Click image for larger version

Name:	2_wm.jpg
Views:	81
Size:	186.8 KB
ID:	2410951   Click image for larger version

Name:	3_wm.jpg
Views:	91
Size:	157.6 KB
ID:	2410952  

Click image for larger version

Name:	5_wm.jpg
Views:	101
Size:	192.2 KB
ID:	2410953   Click image for larger version

Name:	6_wm.jpg
Views:	91
Size:	138.9 KB
ID:	2410954   Click image for larger version

Name:	7_wm.jpg
Views:	132
Size:	210.8 KB
ID:	2410955  

Click image for larger version

Name:	8_wm.jpg
Views:	93
Size:	192.1 KB
ID:	2410957   Click image for larger version

Name:	9_wm.jpg
Views:	99
Size:	193.7 KB
ID:	2410958  
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 25-04-12, 12:52   #2190
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?

fără cuvinte......
Daniel_DRV is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -