Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > RALIURI - COASTA - RALLY SPRINT - CRR

Reply
 
Thread Tools
Old 19-05-11, 15:49   #1276
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Când au început circuitele în România?

Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE View Post
Pentru ca saptamana viitoare stiu ca va avea loc Raliul Clujului sa va readuc un pic in atmosfera de altadata de pe strazile Clujului - Napoca , pe vremea Circuitelor de Viteza.

Cu amabilitatea unui localnic si anume domnul Edwin Keleti vom face un tur imaginar al Circuitului de la CLUJ

...asadar: START - Startul era in fata la Consiliul Popular, la statuia cu lupoaica spre directia str Napoca (casa Studentilor), deci invers sensului de circulatia a masinilor astazi.
Urma un viraj de dreapta la coloane (unde este clubul Fashion), apoi la clubul Diesel se facea din nou dreapta, ocolind biserica. Dupa inca un dreapta in fata la Melody, se intra la stanga pe Petru Groza, actuala Eroilor (pe partea care acum e pietonala), apoi la colt cu cinema Victoria se intra in stanga pe straduta.
Dupa 100 metri se facea dreapta pe 6 martie inspre catedrala ortodoxa, din nou dreapta spre teatru, iar la stop dreapta pe Eroilor pe partea stanga a drumului (prin fata pe la Transilvania si cofetaria Carpati), completand un tur de pista. (SOSIRE)

PS:

E. Keleti

"Imi aduc aminte in '81 cand a aparut saracul Lenti la etapa de la Cluj a Cupei Pacii si Prieteniei la karting si a prezentat in premiera Formula Easter. Era prima care se construise in tara si lumea striga in extaz: Formula 1, Formula 1"
imi pare rau dar Lentzi a iesit in premiera in '78 cu formula Easter....aici e de discutat cu foto
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 19-05-11, 15:56   #1277
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Când au început circuitele în România?

Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE View Post
se faceau cu aditivi normal !

In plus fata de asta, in general la cursele de viteza se faceau reduceri de greutate peste tot. Cursele fiind scurte (coasta) si relativ scurte (circuit) nu erau mari consumuri de curent, asa ca...exit! La exit ma refer, nu ca plecau fara demaror , ci ca se oprea incarcarea bateriei pe timpul cursei...adica alternatorul se invartea din fulie liber fara a mai produce incarcare si deci castigai cativa cai....


Pe langa asta erau geamuri de plexiglas, capote si panouri de usi din aluminiu, se gaurea tot ce se putea (de ex balamalele capotei, pedalele, suportii de alternator, etc).
Lucrurile se faceau foarte stiintific.
Unii faceau sectiuni in chiuloasa ca sa vada pana unde pot largi galeriile de admisie si evacuare! ETC.....
eu aveam alternatorul lipsa ...adica nu aveam...aveam un intinzator automat cu rullment capsulat si mergea beton...bineintzeles redresorul de 12 V era dupa mine ...adica nevastamea mil aducea unde e nevoie si unde aveam curent cu sectiunile in chiulasa eu stiam din specificatii de la niste rusi cat trebuie sa bag biaxul acolo si cat tre sa fie admisie /evacuare...
__________________
Sunt viu si nevatamat ! In poze sunt chiar eu...Cu capu' stau rau...Se vede la avatar !

Last edited by cornel1955; 19-05-11 at 16:01.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 19-05-11, 15:58   #1278
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Când au început circuitele în România?

Si ca sa fiu in ton cu ce se va petrece zilele astea.

Va mai prezint un mic remember al “Bucuresti Grand Prix” 1936

Circuitul stradal din capitala care a gazduit Grand Prix-ul Bucurestiului interbelic era situat pe soseaua Jianu (in prezent Bulevardul Aviatorilor). Startul se dadea din fata statuii Aviatorilor, pe directia pietei care azi poarta numele lui Charles de Gaulle, unde se ocolea rondul din mijloc, iar intoarcerea se facea in locul numit “Bordei”, aproape de podul peste lacul Herastrau. Pe drumul de intoarcere catre Statuia Aviatorilor se rula pe partea stanga. Suprafata era piatra cubica, doar ca intr-o stare mai buna decat acum. Prima editie (1936) a “Bucuresti Grand Prix”, in aceasta configuratie, a fost castigata de Iorgu Ghica, pe un Maserati, la categoria curse, respectiv de Petre Cristea, la categoria sport. Din anul urmator, competitia devine internationala, echipa BMW trimitandu-si pilotul-emblema, Ernst Henne. Mercenar de cariera, neamtul a castigat lejer cursa masinilor sport. Autor a 76 de recorduri moto de viteza cu BMW, Henne a inceput cu Mercedes in 1934, un prim sezon de curse auto in care a scapat cu viata dintr-un accident teribil la teste pe Nürburgring, apoi la Pescara a fost implicat in accidentul in care a murit Guy Moll si in final a trait scena dramatica a desprinderii acoperisului in timpul unei tentative de record de viteza terestra. Adevarata vocatie si-a descoperit-o in cursele de masini sport cu BMW 328 (in stadiul de prototip), cu care castiga Eifelrennen 1936, iar un an mai tarziu la Bucuresti. Henne a trecut in nefiinta in 2005, la venerabila varsta de 101 ani. Dupa un email la BMW Historisches Archiv, am avut surpriza sa primesc prin posta un CD cu aceste imagini din patrimoniul istoric al firmei bavareze, infatisandu-l pe Ernst Henne in Marele Premiu al Bucurestiului. Tot la editia 1937, a avut loc o cursa a masinilor de Grand Prix, castigata de elvetianul Hans Rüsch (Alfa Romeo 8C-35), un pilot privat cu dare de mana. Petre Cristea castiga in 1938, la volanul unui BMW 328, o editie in care s-a luptat cu pilotul oficial BMW, Paul Heinemann. Aidoma turneelor de tenis din zilele noastre, in anii ’30 existau in lume pana la 60 de intreceri care purtau titulatura de Grand Prix. Dar cele mai importante erau cele nationale, dintre care unele (GP-ul Frantei, Germaniei, Marii Britanii, Belgiei etc) punctau in Campionatul European, precursorul Formulei 1. Cele de prima importanta erau onorate de prezenta celor mai buni piloti ai momentului, cu masini de top. Celelalte erau la indemana pilotilor locali, atunci cand vreo mare echipa nu decidea sa-si ofere o sesiune de teste in regim de concurs. Grand Prix-ul Bucurestiului facea parte din aceasta a doua categorie valorica. Si tot ca in tenisul actual, in cazul acestor curse de mai mica anvergura, numarul si calibrul concurentilor inscrisi la start depindea in mare masura de premiile puse la bataie de catre organizator. Momentul de glorie al circuitului de pe B-dul Jianu s-a consumat pe 25 iunie 1939, cand Hans Stuck lua startul la Bucuresti, la volanul unui Auto Union de Grand Prix. Asa cum scrie chiar pilotul german in cartea sa de memorii din 1967, a castigat detasat intrecerea. Participarea lui intr-o cursa slab cotata precum aceasta a avut un scop propagandistic, acela de a sublinia in ochii publicului roman forta Germaniei. Locul secund i-a revenit lui Petre Cristea, pe un BMW 328. Alt mare pilot roman, Jean Calcianu, a terminat al treilea, la volanul unui “demodat” Ford V8. Aceasta cursa a fost precedata de una rezervata masinilor sport (purtand rotile de rezerva si aparatorile de noroi), in care germanul Paul Heinemann a castigat, urmat de reprezentantul nostru, Theo Kunz (ambii pe BMW 328 ). A doua zi, Stuck a fost invitat sa prezinte bolidul Auto Union familiei domnitoare a Romaniei in incinta Palatului Regal din Bucuresti, unde a facut sa rasune brutalul V16. Bolidul, o capodopera a genialului dr. Ferdinand Porsche, era o curiozitate prin faptul ca uriasul motor de 6.000 cmc era plasat in spatele pilotului, iar tevile de esapament (cate una pentru fiecare cilindru) ieseau deasupra motorului. Cei 16 cilindri erau rezultatul a doua motoare V8 puse in tandem, cu un unic ax cu came, montat la mijloc. Acest veritabil monstru mecanic era capabil de o performanta iesita din comun pentru decada ’30: 100 CP/litru! Cu un an inainte, germanul stabilise recordul Feleacului – legendara proba de coasta din tara noastra – la 3’54” care nu a fost batut pana azi. Stuck a mai concurat in Romania si in alte doua ocazii: la cursele de coasta de la Feleac (1929) si Poiana Brasov (1938 ). In anii ’70, Marele Premiu al Bucurestiului a fost reeditat, de aceasta data fiind vorba de o cursa de turisme, pe un circuit stradal improvizat in cartierul Floreasca.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	g4rg435rg.jpg
Views:	96
Size:	69.3 KB
ID:	2010424  

Last edited by ROAD EMPIRE; 19-05-11 at 16:04.
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 19-05-11, 16:01   #1279
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Când au început circuitele în România?

Quote:
Originally Posted by cornel1955 View Post
imi pare rau dar Lentzi a iesit in premiera in '78 cu formula Easter....aici e de discutat cu foto
Cornele, omul spune probabil cand la vazut in acel an lumea la Cluj. Nu e vorba de cand a aparut prima oara.....in fine !!
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 19-05-11, 16:09   #1280
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Când au început circuitele în România?

Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE View Post
Henne a trecut in nefiinta in 2005, la venerabila varsta de 101 ani. Dupa un email la BMW Historisches Archiv, am avut surpriza sa primesc prin posta un CD i.
Gata ma duc sa ma impusc cu o tzuica...mai dat gata ....vreau si eu un .ISO cu cd-ul cu Henne...fara cuvinte la atata informatie...ma depaseste intelectual si sti f bine cu vizita medicala la noi..."ARE 2 MAINI 2 PICIOARE , CAP NUI TREBUIE...IL DECLARAM APT DE CURSE"
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 19-05-11, 16:12   #1281
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Când au început circuitele în România?

Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE View Post
Cornele, omul spune probabil cand la vazut in acel an lumea la Cluj. Nu e vorba de cand a aparut prima oara.....in fine !!
"Imi aduc aminte in '81 cand a aparut saracul Lenti la etapa de la Cluj a Cupei Pacii si Prieteniei la karting si a prezentat in premiera Formula Easter. Era prima care se construise in tara si lumea striga in extaz: Formula 1, Formula 1" SE PARE CA FORMULAREA E INEXACTA...eu stiu ce am sicris pe baza citatului de sus...trebuie sa respectam adevarul istoric...sorry
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 19-05-11, 16:15   #1282
valentin.nemtanu

Stage 5
 
valentin.nemtanu's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,669
Member of:
[DACIA]
[MERCEDES]
[Opel]
Default Re: Când au început circuitele în România?

Quote:
Originally Posted by cornel1955 View Post
imi pare rau dar Lentzi a iesit in premiera in '78 cu formula Easter....aici e de discutat cu foto
Mai in fata cu vreo 20 de pagini, am retinul ca prima formula in Romania, prima incercare , a fost executata la Oradea, de Kulpinski & Nabosnyl cu mecanica de Fiat 600. Apoi a aparut o masina Easter la ei si cam in aceeasi perioada 78-79 a venit Lenzi cu easterul carenat cu fibra si care a marcat inceputul epocii Romanian-easter.
Din cate imi amintesc mediatizarea, prezenta la start a fost favorabila clujeanului, si cred ca tb sa-i amintim ca " pionierii " vitezisti autohtoni pe masini specializate. Si amintiti-va cu cate greutate aveam acces la mijloacele de informare, la publicatiile de specialitate straine.
__________________
Recomandam / distribuim doar uleiuri competitive de topinfomarbr@gmail.com
valentin.nemtanu is offline   Reply With Quote
Old 19-05-11, 16:23   #1283
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Când au început circuitele în România?

Quote:
Originally Posted by cornel1955 View Post
"Imi aduc aminte in '81 cand a aparut saracul Lenti la etapa de la Cluj a Cupei Pacii si Prieteniei la karting si a prezentat in premiera Formula Easter. Era prima care se construise in tara si lumea striga in extaz: Formula 1, Formula 1" SE PARE CA FORMULAREA E INEXACTA...eu stiu ce am sicris pe baza citatului de sus...trebuie sa respectam adevarul istoric...sorry
Nu este nici o problema . Noi stim adevarul istoric si am si postat aici istoria lor insotita de foto.
Acum probabil omul a povestit probabil din ce isi mai aducea aminte si nu ca si istorie a datelor. Eu nu-l condamn pt. asta !
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 19-05-11, 16:23   #1284
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Când au început circuitele în România?

Quote:
Originally Posted by valentin.nemtanu View Post
Mai in fata cu vreo 20 de pagini, am retinul ca prima formula in Romania, prima incercare , a fost executata la Oradea, de Kulpinski & Nabosnyl cu mecanica de Fiat 600. Apoi a aparut o masina Easter la ei si cam in aceeasi perioada 78-79 a venit Lenzi cu easterul carenat cu fibra si care a marcat inceputul epocii Romanian-easter.
Din cate imi amintesc mediatizarea, prezenta la start a fost favorabila clujeanului, si cred ca tb sa-i amintim ca " pionierii " vitezisti autohtoni pe masini specializate. Si amintiti-va cu cate greutate aveam acces la mijloacele de informare, la publicatiile de specialitate straine.
eu din cate stiu si am avut o legatura stransa cu Lentzi...EL A FOST PRIMUL CU EASTER IN ROMANIA IESIT IN CONCURS...dupa el la 2-3 luni a iesit cel al lui Kulpinski
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 19-05-11, 16:28   #1285
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Când au început circuitele în România?

Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE View Post
Nu este nici o problema . Noi stim adevarul istoric si am si postat aici istoria lor insotita de foto.
Acum probabil omul a povestit probabil din ce isi mai aducea aminte si nu ca si istorie a datelor. Eu nu-l condamn pt. asta !
Lasa vrajeala Road ...fami si mie te rog un .ISO cu Henne...nu te mai lega de nimicuri ca oricum le rezolvam aici ca suntem baieti mari si oricum nu se supara nimeni....incercam si noi o informare cat mai corecta
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 19-05-11, 16:42   #1286
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Când au început circuitele în România?

Quote:
Originally Posted by cornel1955 View Post
Gata ma duc sa ma impusc cu o tzuica...mai dat gata ....vreau si eu un .ISO cu cd-ul cu Henne...fara cuvinte la atata informatie...ma depaseste intelectual si sti f bine cu vizita medicala la noi..."ARE 2 MAINI 2 PICIOARE , CAP NUI TREBUIE...IL DECLARAM APT DE CURSE"
Poze si film cu celebrul "record breaker" Ernst Henne !



Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	dsvsd.jpg
Views:	39
Size:	17.1 KB
ID:	2010455   Click image for larger version

Name:	eef.jpg
Views:	52
Size:	21.2 KB
ID:	2010456   Click image for larger version

Name:	Ernst Henne, Sept.1936,.jpg
Views:	52
Size:	180.3 KB
ID:	2010457  

Click image for larger version

Name:	ernst_henne.jpg
Views:	47
Size:	14.4 KB
ID:	2010458   Click image for larger version

Name:	egerg.jpg
Views:	56
Size:	40.2 KB
ID:	2010459   Click image for larger version

Name:	henne.jpg
Views:	54
Size:	20.1 KB
ID:	2010460  

Click image for larger version

Name:	freefef.jpg
Views:	49
Size:	167.8 KB
ID:	2010461   Click image for larger version

Name:	mercW25e.jpg
Views:	48
Size:	11.1 KB
ID:	2010462   Click image for larger version

Name:	htrhrt.jpg
Views:	64
Size:	34.1 KB
ID:	2010463  

Click image for larger version

Name:	mercW25b.jpg
Views:	54
Size:	14.2 KB
ID:	2010464   Click image for larger version

Name:	ernst-henne-328-.jpg
Views:	47
Size:	343.2 KB
ID:	2010465  
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 19-05-11, 19:51   #1287
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Când au început circuitele în România?

Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE View Post
Poze si film cu celebrul "record breaker" Ernst Henne
este clar ca ma declar depasit de evenimente ...singura chestie care e ciudata si nu imi place este faza cu reclama agresiva a BMW firma si masini de tigani...pai daca erau schmecheri de ce au facut clasa unica si nu au invitat Maserati sau Ferari sau Bugatti sa se vada diferentza ????....sunt extraordinare video dar mesajul este clar RECLAMA COMERCIALA BMW...pacat...eu vroiam ceva din talentul sportivului nu din ce ne baga pe gat bmw...Henne a fost o legenda care a ridicat bmw sus, nu bmw la ridicat pe Henne...
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 19-05-11, 20:08   #1288
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Când au început circuitele în România?

Quote:
Originally Posted by BH 59 FIF View Post
Auzisem ca nu erau chiar la indemana oricui dar asa "scoruri" nici nu mi-au trecut prin cap. Nu degeaba ii tot spun eu consoartei ca defapt strang aur, nu fiare .
Alin nu ma laud este un adevar trecut prin sufletul si buzunarul nostru...pe vremea aia imi permiteam asemenea "scoruri" pt ca aveam "venituri suplimentare"...acum nu...
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 19-05-11, 20:25   #1289
BH 59 FIF
Dacia Driver

Stage 5
 
BH 59 FIF's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 983
Member of:
[DACIA]
Default Re: Când au început circuitele în România?

Inteleg D-le. Bibiri. Ideea de baza este ca motorsportul nu este si nici nu a fost vreodata un sport ieftin (si asta o simt eu cu toate ca sunt foarte departe de a avea o masina pregatita de competitie). Ce este cu adevarat laudabil este faptul ca D-voastra si ceilalti "batranii care alergau pe vremuri" ati facut niste sacrificii extraordinare pentru a va realiza masinile si pentru a le aduce la linia de start. Bine, din cate vad eu D-voastra ati beneficiat si de ajutorul si sprijinul sotiei (un lucru deloc de neglijat ) . In alta ordine de idei, se vorbea putin mai sus despre modificarea chiulaselor. De curiozitate, cu ce raport de compresie mergeati in curse?
__________________
Dacia Break Alpineliebe https://www.youtube.com/watch?feature...&v=-qRd8N3XU5Y

Intalnirea Dacia Clasic 2013 https://www.4tuning.ro/evenimente-aut...013-18457.html
BH 59 FIF is offline   Reply With Quote
Old 19-05-11, 20:45   #1290
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Când au început circuitele în România?

Quote:
Originally Posted by BH 59 FIF View Post
Inteleg D-le. Bibiri. Ideea de baza este ca motorsportul nu este si nici nu a fost vreodata un sport ieftin (si asta o simt eu cu toate ca sunt foarte departe de a avea o masina pregatita de competitie). Ce este cu adevarat laudabil este faptul ca D-voastra si ceilalti "batranii care alergau pe vremuri" ati facut niste sacrificii extraordinare pentru a va realiza masinile si pentru a le aduce la linia de start. Bine, din cate vad eu D-voastra ati beneficiat si de ajutorul si sprijinul sotiei (un lucru deloc de neglijat ) . In alta ordine de idei, se vorbea putin mai sus despre modificarea chiulaselor. De curiozitate, cu ce raport de compresie mergeati in curse?
Am o stima deosebita fatza de tineri ca voi (cu bun simtz nu ca altii care au fost pe aici) ...te rog frumos spune-mi Cornel sau Moshule nu e cazul sa ne domnim...sa trecem la FAPTE !!! , eram pe lada 1300 si luam 5 mm din chiulasa, la Dacia luam 7 mm, ca acum nu mai e secret ...la motorul de lada 1600 am obtinut cu ajutorul unor mari piloti (vezi vreo 3-4 pagini mai sus) 124 CP ...bloc motor de 1500 modificat si pistoane de fiat 124 abarth cu frezari pt supape si garnitura de chiulasa din cupru de 0,5 mm........daca mai vrei info suplimentare maine pe PM cu diametre supape si alte "trucuri" sa nu plictisim lumea pe aici

Last edited by cornel1955; 19-05-11 at 20:52.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -