Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > RALIURI - COASTA - RALLY SPRINT - CRR

Reply
 
Thread Tools
Old 24-05-11, 09:42   #1306
Rusanescu

Stage 5
 
Rusanescu's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
Default Când au început circuitele în România?

Iată că am mai găsit nişte date din activitatea sportivă de motociclism a lui Nea Fane IANCOVICI 1933-1990:

Cariera moto începută în 1948 şi terminată în 1966:
- 3 titluri de campion republican la motocross.
- 3 titluri de campion la circuitele de viteză.
- 2 titluri de campion la probele de regularitate.
- 2 recorduri pe traseele de la Feleac şi Mediaş.
- 2 medalii de aur câştigate cu echipa ROMÂNIEI la celebrele competiţii "six days", una în Gotwaldo (Cehoslovacia) în 1959, alta în Bad Aussen (Austria) în 1960
Titlu de Maestru al Sportului (moto) al doilea obţinându-l la auto (197.
In acea perioada între anii 1948-1966 a aparţinut câtorva cluburi sportive.
Intîi a făcut parte din clubul Dinamo care în acele vremuri se numea clubul Tânărul Dinamovist, mai departe clubul Steaua, încheind la clubul Metalul Bucureşti.
Toate aceste cluburi aveau ramuri sportive diferite, Ştefan IANCOVICI figurând alături de nume ca Lia Manoliu (atletism), Emerich Jenei (fotbal), Dinu Cristea (atletism), Mircea Dobrescu (box), Echi Silaghi (scrimă), Traian Macarie (moto).
De asemena, anul de debut în automobilism este 1966 cind împreună cu Constantin Radovici pe un Renault 10 Major câştiga locul I la clasa 1150 cmc.

Ei, ce ziceţi?
Rusanescu is offline   Reply With Quote
Old 24-05-11, 09:44   #1307
Rusanescu

Stage 5
 
Rusanescu's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
Default Re: Când au început circuitele în România?

Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE View Post
din nou la CNVC Alba Challenge de la Straja ce a avut loc in weekendul ce tocmai a trecut, grupa masinilor istorice a prezentat la start 3 masini, invingator fiind Gunther Graef cu Porsche-ul 911 cu care concureaza si in CNR, fiind urmat pe podium de cele doua superbe BMW 2002 pilotate de Borbely Lorincz si Biernatek Christian.
BMW-ul lui Borbely alerga si acum 30 de ani la VTM
sursa foto: rallymax.ro / Cipi Vanga
PS: atasez un clasament de la coasta Gutinului din revista autoturism din 1975
Da, atunci pilota Laurenţiu BORBELY, tatăl pilotului de azi - Lorincz Borbely.
Rusanescu is offline   Reply With Quote
Old 24-05-11, 10:22   #1308
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Când au început circuitele în România?

Quote:
Originally Posted by Rusanescu View Post
Iată că am mai găsit nişte date din activitatea sportivă de motociclism a lui Nea Fane IANCOVICI 1933-1990:

Cariera moto începută în 1948 şi terminată în 1966:
- 3 titluri de campion republican la motocross.
- 3 titluri de campion la circuitele de viteză.
- 2 titluri de campion la probele de regularitate.
- 2 recorduri pe traseele de la Feleac şi Mediaş.
- 2 medalii de aur câştigate cu echipa ROMÂNIEI la celebrele competiţii "six days", una în Gotwaldo (Cehoslovacia) în 1959, alta în Bad Aussen (Austria) în 1960
Titlu de Maestru al Sportului (moto) al doilea obţinându-l la auto (197.
In acea perioada între anii 1948-1966 a aparţinut câtorva cluburi sportive.
Intîi a făcut parte din clubul Dinamo care în acele vremuri se numea clubul Tânărul Dinamovist, mai departe clubul Steaua, încheind la clubul Metalul Bucureşti.
Toate aceste cluburi aveau ramuri sportive diferite, Ştefan IANCOVICI figurând alături de nume ca Lia Manoliu (atletism), Emerich Jenei (fotbal), Dinu Cristea (atletism), Mircea Dobrescu (box), Echi Silaghi (scrimă), Traian Macarie (moto).
De asemena, anul de debut în automobilism este 1966 cind împreună cu Constantin Radovici pe un Renault 10 Major câştiga locul I la clasa 1150 cmc.

Ei, ce ziceţi?
Aveti aici o brosura din 1962 cu Fane Iancovici concurand pentru METALUL la clasa 175 pe un CZ
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	coperta_int.jpg
Views:	83
Size:	933.0 KB
ID:	2016455   Click image for larger version

Name:	12_aug_62_rezultate.jpg
Views:	123
Size:	1.27 MB
ID:	2016456  
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 24-05-11, 10:29   #1309
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Când au început circuitele în România?

Quote:
Originally Posted by Rusanescu View Post
Da, atunci pilota Laurenţiu BORBELY, tatăl pilotului de azi - Lorincz Borbely.
DA !

Laurentiu Borbely a practicat vreme de aproape trei decenii sportul sau indragit, debutand in 1969, la Baia Mare, in Raliul Maramuresului (Nord-Vest), unde a ocupat primul loc la clasa. Ultima cursa la care a luat parte ca sportiv activ s-a desfasurat tot la Baia Mare, cand implinise varsta de 73 de ani, fiind cel mai varstnic pilot roman care a luat startul in curse oficiale.

In palmaresul sau sunt inscrise un titlu de campion national absolut de raliuri (1975), dar si mai multe titluri de campion national la clasa, atat la raliuri, cat si la VTM si Viteza pe Circuit.

A incetat din viata la Cluj, in varsta de 83 de ani, pe 12 mai 2008, dar legenda merge mai departe prin baiatul sau Lorincz.
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 24-05-11, 11:59   #1310
Rusanescu

Stage 5
 
Rusanescu's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
Default Re: Când au început circuitele în România?

Da, iată o fişă mai completă:

Laurenţiu BORBELY (1921-200

S-a născut în anul 1926 la Cluj-Napoca şi a decedat în 2008. A debutat în raliul în anul 1968 pe un Renault 10. Apoi a concurat şi la viteză în coastă şi viteză pe circuit. A fost legitimat ca sportiv de performanţă la cluburile UNIVERSITATEA Braşov, AUTOTEHNICA BASTOS Bucureşti. În ultimi ani de activitate sportivă a construit o maşină de formulă cu care a concurat în campionatul naţional de viteză în coastă.

Palmares Naţional
Raliuri:
-1969 Vicecampion la clasa 3
-1970 locul 3 în campionatul naţional de raliuri 1100 sport

Viteză în coastă:
-1970 locul 3 Cls. general
-1971 locul 6 Cls. general
-1972 locul 3 Cls. clasa 4
-1973 locul 5 Cls. General, locul 3 clasa 3
-1974 Vicecampion naţional cu echipa UNIVERSITATEA Braşov
-1975 locul 5 general, locul 3 la echipe de UNIVERSITATEA Braşov
-1976-1978 Repaus
-1979 Vicecampion clasa 4
-1980 locul 5 general
-1990 locul 8 general grupa E
-1992 locul 2 general grupa E
-1993 locul 6 Grupa H 2002 Ti
-1992 Vicecampion la clasa H9, locul 3 clasa H7
-1997 locul 7 clasa H4, Campion cu echipa AUTOTEHNICA BASTOS Bucureşti
-1998 locul 7 la grupa H4

Viteză pe circuit:
-1979 Campion la clasa IV
Rusanescu is offline   Reply With Quote
Old 24-05-11, 12:05   #1311
Rusanescu

Stage 5
 
Rusanescu's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
Default Re: Când au început circuitele în România?

Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE View Post
Aveti aici o brosura din 1962 cu Fane Iancovici concurand pentru METALUL la clasa 175 pe un CZ
Mulţumesc, îi mai vedem acolo pe:
- Traian MACARIE - ulterior mecanicul lui Nea Fane IANCOVICI,
- Vasile SZABO - care a alergat şi el la automobilism,
- Gheorghe VOICULESCU - nu ştiu dacă este tatăl sau chiar el - fost secretar general al FRMoto,
- Ovidiu PUIU - fratele lui Aurel PUIU din Braşov care a alergat la automobilism,
Rusanescu is offline   Reply With Quote
Old 24-05-11, 21:58   #1312
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Când au început circuitele în România?

Am zis ca si Road ca este ultima postare a mea...nu ma rabda inima sa vad ca sunt atatea informatii de valoare in ultima pagina si trebuie sa respectam ADEVARUL !!!
se pare ca intruderii de aici au ceva cu mine ...din cauza unui om care zice ca conduce nu stiu ce federatie....voi aparea foarte rar sa nu deranjez...si voi merge in varful picioarelor sa nu ma auda dusmanii
__________________
Sunt viu si nevatamat ! In poze sunt chiar eu...Cu capu' stau rau...Se vede la avatar !
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 24-05-11, 22:16   #1313
valentin.nemtanu

Stage 5
 
valentin.nemtanu's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,669
Member of:
[DACIA]
[MERCEDES]
[Opel]
Default Re: Când au început circuitele în România?

In vremea aceea, cand de activitatea sportiva a vehiculelor motorizate era coordonata de federatia de automobilism si karting, recunoscuta de CNEFS si al carui secretar era Theodor Oprisan ( plecat in SUA......) , s-a desfasurat un curs al caror absolventi au fost prima ( si singura, parca ) generatie de antrenori .
Iata alaturat o legitimatie a unui absolvent, Dumitru Cojan, care mai tarziu a mers pentru institutul de subingineri auto Pitesti si a concurat pe circuite/ coasta prin '80 - '81 pe o Dacia Sport 1400 cu carburator dublu de skoda.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_0002.jpg
Views:	148
Size:	734.7 KB
ID:	2017419  
__________________
Recomandam / distribuim doar uleiuri competitive de topinfomarbr@gmail.com
valentin.nemtanu is offline   Reply With Quote
Old 24-05-11, 23:04   #1314
Rusanescu

Stage 5
 
Rusanescu's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
Default Re: Când au început circuitele în România?

Quote:
Originally Posted by valentin.nemtanu View Post
In vremea aceea, cand de activitatea sportiva a vehiculelor motorizate era coordonata de federatia de automobilism si karting, recunoscuta de CNEFS si al carui secretar era Theodor Oprisan ( plecat in SUA......) , s-a desfasurat un curs al caror absolventi au fost prima ( si singura, parca ) generatie de antrenori.
Iata alaturat o legitimatie a unui absolvent, Dumitru Cojan, care mai tarziu a mers pentru institutul de subingineri auto Pitesti si a concurat pe circuite/ coasta prin '80 - '81 pe o Dacia Sport 1400 cu carburator dublu de skoda.
Vali, din păcate, dacă nu ai ştiut afli acum că dl Theodor OPRIŞAN s-a retras după anii 1990 la Câmpulung Muscel, de unde, acum un an, s-a înălţat acolo sus lângă marii maeştri ai automobilismului românesc: Fane IANCOVICI, Genu IONESCU CRISTEA, Aurel PUIU, Laurenţiu MOLDOVAN, Laurenţiu BORBELY, Nicu GRIGORAŞ, George PREOTEASA, Dorin MOTOC, Loţi BALINT, etc.

Pe continentul american au plecat Cătălin TUTUNARU, Dan AMĂRICĂ, Bibi URSU, Adrian GHELEŞEL, Dan BOBOESCU, Ionel MĂLĂUŢ, Iţă MUREŞAN, etc..... iar Valeriu MITRESCU secretar federal al FRAK (1981-1985), după T. OPRIŞAN este stabilit în Germania.

Last edited by Rusanescu; 24-05-11 at 23:07.
Rusanescu is offline   Reply With Quote
Old 24-05-11, 23:11   #1315
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Când au început circuitele în România?

Buna seara Domnule Rusanescu,

Ma bucur de prezenta dumneavoastra aici si ma bucur de faptul ca ne-am cunoscut.
Lasand deoaparte episodul extrem de mediatizat de la FRAS cand s-au rupt ambasadele acolo, v-am cunoascut si va consider un om serios.
Stiu ca aveti cunostinte foarte vaste despre sportul cu motor cat si despre felul in care acesta este gestionat.
Mai mult am avut cunoastinte comune si inca mai avem oameni care merita tot respectul in lumea auto, oameni care incearca sa miste cate ceva.
Sincer cred ca sunteti de mult mai mare ajutor sa mergeti in intampinarea intereselor auto din Romania in mod direct la forul auto sportiv tutelar din Romania adica FRAS si sa faceti ceva contructiv.
Ar fi de mult mai mare folos si mult mai apreciabil decat sa va asociati imaginea alaturi de oameni care in trecut si in prezent au patat imaginea acestui sport in special prin caracterul lor. Nu e frumos sa-si verse colegii si sa dea lectii despre dreptate si adevar.
Va cunosc si am incredere ca puteti face mult mai mult decat atat si puteti sprijini in mod real fenomenul sportiv auto, vaduvit si atacat in incercarea de a confisca cate ceva din el de catre unii care...
__________________
Professional DynoTuning
sebastian@racingcode.ro
0723691731

SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 24-05-11, 23:13   #1316
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Când au început circuitele în România?

Quote:
Originally Posted by Rusanescu View Post
Vali, din păcate, dacă nu ai ştiut afli acum că dl Theodor OPRIŞAN s-a retras după anii 1990 la Câmpulung Muscel, de unde, acum un an, s-a înălţat acolo sus lângă marii maeştri ai automobilismului românesc: Fane IANCOVICI, Genu IONESCU CRISTEA, Aurel PUIU, Laurenţiu MOLDOVAN, Laurenţiu BORBELY, Nicu GRIGORAŞ, George PREOTEASA, Dorin MOTOC, Loţi BALINT, etc.

Pe continentul american au plecat Cătălin TUTUNARU, Dan AMĂRICĂ, Bibi URSU, Adrian GHELEŞEL, Dan BOBOESCU, Ionel MĂLĂUŢ, Iţă MUREŞAN, etc..... iar Valeriu MITRESCU secretar federal al FRAK (1981-1985), după T. OPRIŞAN este stabilit în Germania.
Bravo nea Mitica!...asa e...lista cu cei de "sus" e aproape complecta ...se pare ca ca pe Vali la lasat memoria...este explicabil si normal
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 24-05-11, 23:47   #1317
PoliBuc

Stage 2
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 38
Default Re: Când au început circuitele în România?

Mai baieti, dragi confrati in ale automobilismului, mai vechi sau mai noi, hai sa lasam diferendele, care nu-si au rostul. Fac apel la cei mai « vechi » sa fie mai impaciuitori, mai toleranti, parca asa ar trebui sa fie « batranii ». Iar pe cei mai tineri sa accepte, poate, exagerarile noastre, care nu tin de tendinta de a ne lauda ci poate, repet ,POATE, de unele feste ale memoriei. Dar ce importanta are, acest topic este dedicat acelor vremuri, hai sa le spunem « romantice ». Cine este interesat, sa posteze , cine nu , sa se abtina. Este ca si cum am polemiza in disputa « cine a fost mai tare », Fangio sau Schumacher, ca sa nu mai viorbim de Senna. Este aberant, sunt epoci diferite, cu tehnologii diferite, cu conditii politice diferite, cel putin in cazul nostru. Asa ca, hai sa ne vedem de treaba. Draga Cornele, nu mai fi asa incrancenat, nu-ti contesta nimeni meritele, ia exemplu de la Vali care isi vede de treaba. Nu are rost sa dam ultimatuum-uri, ca nu mai postam.
Mi-ar face mare placere sa ne intalnim, cumva si cei tineri si cei mai in « etate ». Poate isi aduce aportul, in acest sens, nea Mitica. Sunt convins ca, daca s-ar stabili un loc de intalnire, ar aparea mai multi din « vechea garda »
Scuze pentru lungimea postului, dar mi-ar parea rau ca acest topic sa piara in astfel de dispute. Nu-mi face placere sa citesc asemenea posturi. A inceput asa de frumos ... hai sa ramana asa.
PoliBuc is offline   Reply With Quote
Old 24-05-11, 23:56   #1318
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Când au început circuitele în România?

O alta raritate si totodata un cadou facut de AUTOMOBILIA lui Nea Marin Dumitrescu cu ocazia implinirii a 92 de ani.

revista Autoturism 10/1969, pe coperta careia puteti sa-l admirati pe nea Marin inainte de cursa de viteza in coasta de la Paraul Rece (Fiat 850 Sport Coupe, locul 1 la clasa IV, 2 la general).

sursa: automobilia
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1069.JPG
Views:	137
Size:	81.6 KB
ID:	2017585  
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 24-05-11, 23:57   #1319
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Când au început circuitele în România?

Quote:
Originally Posted by PoliBuc View Post
Mai baieti, dragi confrati in ale automobilismului, mai vechi sau mai noi, hai sa lasam diferendele, care nu-si au rostul. Fac apel la cei mai « vechi » sa fie mai impaciuitori, mai toleranti, parca asa ar trebui sa fie « batranii ». Iar pe cei mai tineri sa accepte, poate, exagerarile noastre, care nu tin de tendinta de a ne lauda ci poate, repet ,POATE, de unele feste ale memoriei. A inceput asa de frumos ... hai sa ramana asa.
asa dorim toti care ne respectam si nu vrea nimeni sa devina o mahala a forumului...dar speram ca se va reveni la normal...foarte frumos postul tau si sper sa se termine cu disputele in contradictoriu
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 24-05-11, 23:59   #1320
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Când au început circuitele în România?

Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE View Post
O alta raritate si totodata un cadou facut de AUTOMOBILIA lui Nea Marin Dumitrescu cu ocazia implinirii a 92 de ani.

revista Autoturism 10/1969, pe coperta careia puteti sa-l admirati pe nea Marin inainte de cursa de viteza in coasta de la Paraul Rece (Fiat 850 Sport Coupe, locul 1 la clasa IV, 2 la general).

sursa: automobilia

hahahahaaaa ce am ras de chestia cu "aprinderea cu tranzistori" de pe coperta
cornel1955 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -