01-05-11, 09:41
|
#1006
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?
Hai bafta Nelutzule si sa auzim de bine. Lasa ca si la Trento exista internet !
|
|
|
01-05-11, 15:05
|
#1007
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?
In anul 1982 s-a infiintat ptr. coasta si circuit o clasa asa zisa A2 si creata in cadrul Campionatului Tarilor Socialiste.
Ca si element specific avea faptul ca se putea utiliza un carburator de autoturism din productia tarilor socialiste.Si
pentru ca pe atunci la noi in tara nu se fabricau carburatoare dublu corp, toti alergatorii romani utilizau carburatorul
de Lada. Aveai voie sa il supui la orice prelucrari dar sa ramana piesele originale.Se majorau la strung difuzoarele si conicitatea
de sub el, cat si placa de baza care continea axele cu clapetele, cu min. 2 mm. Pentru a pastra clapetele originale se intindeau
prin ciocanire dupa care se rectificau pe un mic dispozitiv ptr.a asigura cilindricitatea lor in pozitia normal inclinata. Bineinteles
ca urma o alta imperechere de jigloare principale cu cele de frana de aer.Galeria de admisie era la "liber" si era confectionata
din teava de otel sudat pe flanse.In fotografia anexata se vede o astfel de masina pe circuitul (Dan Niristeanu) desfasurat in 23.07.1983 in oras
la Resita (a ocupat locul III la A2).In acel an marea lupta s-a dat insa la clasa regina intre Werner Hirschvogel pe barcheta si
Nicu Grigoras pe Dacie. W.H. avea insa si o Dacie de A2 cu care alerga in cadrul Campionatului Tarilor Socialiste .La A2 (national) printre actorii principali se numarau Stefan Iancovici si Victor Nicoara
care se pare ca au si castigat la Resita concursul.
|
|
|
01-05-11, 15:16
|
#1008
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?
Quote:
Originally Posted by cornel1955
Multumesc mult Road pt chestia cu Duesemberg....nu poti uita astfel de bijuterii auto...favorita mea ramane totusi Bugatti...usoara , puternica si aerodinamica...sa nu uitam ca in perioada 50-54 tentativa au avut si cei de la Mercedes dar fara succes...masinile italiene bateau tot...a fost si un accident teribil daca tin bine minte cand motorul unui Mercedes sa desprins de sasiu in urma coliziunii si a intrat in tribune si a maturat tot pe acolo
|
redau un citat dintr-o carte senzationala: "Un sfert de veac la volanul bolizilor - Memoriile unui campion", scrisa de domnul Marin Dumitrescu. o recomand orcui, din suflet. Dl. Dumitrescu prezinta cu multa savoare cursele din romania incepand de la recordul lui hans stuck pe feleac, trecand prin cursele de monopsturi din anii 40-50 si pana la coastele din 1976.
o sa redeau un fragmente din primul capitol (5, 4, 3, 2, 1... Go!) :
"Rulez cu pedala la fund pe aliniamentul de pe soseaua Kiseleff, venind dinspre Arcul de Triumf, si vad cum se apropie vertiginos virajul in ac de par. Franez cat mai tarziu, claviaturez pedalele si manevrez maneta, operand o rapida trecere de sus in jos. [...] Jean Clacianu, cu un loc bun pe grila de start, s-a instalat in frunte inca din plecare si cum Maserati-ul sau se invatreste impecabil, este greu de crezut ca-l voi mai putea ajunge. [...] Intre Petre Cristea si mine nu se mai afla decat Vasile Abrudan, care conduce un Duesenberg de 280 CP. [...] Largimea tevii de esapament a Duesenbergului este impresionanta. Din aceasta teava [...] tasnesc flacari intermitente de o ciudata culoare roz-albastruie care, pentru cateva fractiuni de secunda, imi creeaza senzatia ca-mi lumineaza drumul catre un hau negru ce ma absoarbe. Este prima data in viata mea cand iubesc abisul... Pe marginea lui, spectatorii - ca un zid viu - veniti sa vada suferintele ingenunchierii ori triumful. Ei bine, cu imaginea aceasta voi ramane, adanc intiparita in suflet, mai mult decat cu bucuria straduitei mele victorii de astazi"
|
|
|
01-05-11, 20:37
|
#1009
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?
Astazi o masina din trecut a fost prezenta la Campulung la CNVC;
BMW-ul cu Laurentiu Borbely care acu 30 de ani concura alaturi de Legendele automobilismului romanesc.
foto: Bogdan Barabas
Last edited by ROAD EMPIRE; 01-05-11 at 20:45.
|
|
|
01-05-11, 22:07
|
#1010
|
Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?
Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE
Astazi o masina din trecut a fost prezenta la Campulung la CNVC;
BMW-ul cu Laurentiu Borbely care acu 30 de ani concura alaturi de Legendele automobilismului romanesc.
foto: Bogdan Barabas
|
Laurentiu Borbely a fost un pilot de exceptie si cu mare caracter dar totusi BMW (firma care nu o o agreez de loc) putea sai dea la start la Resiita '83 macar 5 suruburi originale de la cardan(care sau rupt) ...
__________________
Sunt viu si nevatamat ! In poze sunt chiar eu...Cu capu' stau rau...Se vede la avatar !
|
|
|
01-05-11, 22:31
|
#1011
|
Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?
Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE
redau un citat dintr-o carte senzationala: "Un sfert de veac la volanul bolizilor - Memoriile unui campion", scrisa de domnul Marin Dumitrescu. o recomand orcui, din suflet. Dl. Dumitrescu prezinta cu multa savoare cursele din romania incepand de la recordul lui hans stuck pe feleac, trecand prin cursele de monopsturi din anii 40-50 si pana la coastele din 1976.
o sa redeau un fragmente din primul capitol (5, 4, 3, 2, 1... Go!) :
"Rulez cu pedala la fund pe aliniamentul de pe soseaua Kiseleff, venind dinspre Arcul de Triumf, si vad cum se apropie vertiginos virajul in ac de par. Franez cat mai tarziu, claviaturez pedalele si manevrez maneta, operand o rapida trecere de sus in jos. [...] Jean Clacianu, cu un loc bun pe grila de start, s-a instalat in frunte inca din plecare si cum Maserati-ul sau se invatreste impecabil, este greu de crezut ca-l voi mai putea ajunge. [...] Intre Petre Cristea si mine nu se mai afla decat Vasile Abrudan, care conduce un Duesenberg de 280 CP. [...] Largimea tevii de esapament a Duesenbergului este impresionanta. Din aceasta teava [...] tasnesc flacari intermitente de o ciudata culoare roz-albastruie care, pentru cateva fractiuni de secunda, imi creeaza senzatia ca-mi lumineaza drumul catre un hau negru ce ma absoarbe. Este prima data in viata mea cand iubesc abisul... Pe marginea lui, spectatorii - ca un zid viu - veniti sa vada suferintele ingenunchierii ori triumful. Ei bine, cu imaginea aceasta voi ramane, adanc intiparita in suflet, mai mult decat cu bucuria straduitei mele victorii de astazi"
|
nea MARIN... ESTE NEA MARIN....DUMITRESCU...UN OM SI DUPA ACEEA PILOT..sau merge si invers cu acceptul domniei sale..."nea Marine facem una mica intre batrani???" eu am un Mallaguti 180 tunat reversetrIke contra a ce vrei tu...nu e pariu e CHALLENGE
Last edited by cornel1955; 01-05-11 at 22:43.
|
|
|
02-05-11, 05:17
|
#1012
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,499
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?
Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE
Astazi o masina din trecut a fost prezenta la Campulung la CNVC;
BMW-ul cu Laurentiu Borbely care acu 30 de ani concura alaturi de Legendele automobilismului romanesc.
foto: Bogdan Barabas
|
Am avut bucuria sa o vad de cateva ori pe circuit si mi-a placut desi pilotul nu era hotarat pentru un combat veritabil.
Masina era mult prea protejata, dar cu toate astea era o prezenta incantatoare, colorand peisajul anost al curselor din acea vreme.
Acum pilotata bine cred ca are sanse sa bata I-ul cu fruntea sus.
|
|
|
02-05-11, 16:41
|
#1013
|
Stage 5
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,666
Member of: [DACIA] [MERCEDES] [Opel]
|
Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?
Quote:
Originally Posted by SEBASTIAN
Am avut bucuria sa o vad de cateva ori pe circuit si mi-a placut desi pilotul nu era hotarat pentru un combat veritabil.
Masina era mult prea protejata, dar cu toate astea era o prezenta incantatoare, colorand peisajul anost al curselor din acea vreme.
Acum pilotata bine cred ca are sanse sa bata I-ul cu fruntea sus.
|
Masina ( ieri la Muscel )arata ca pe vremuri ( BMW-ul lui Borbely ),
dar ca sa bata in 2011 clasa I, mai are de trecut de Gugu, si , eu , nu-i dau sanse.
Imi amintesc de acum cca 20 de ani, cand se discuta ca" in garaj la Borbely se intra cu papuci ca la muzeu, iar sculele si cateva piese sunt ordonate si parca neumblate de mana de om ". Personal imi amintesc, ca d-l Borbely, statea langa masina in parc si gonea copii, sa nu puna mana pe masina, sa nu se atinga de ea, iar de curatenia din interior sau din motor ( intrucat am facut multe revizii tehnice la coaste ) era iesita din comun !
|
|
|
02-05-11, 17:19
|
#1014
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?
Quote:
Originally Posted by valentin.nemtanu
Masina ( ieri la Muscel )arata ca pe vremuri ( BMW-ul lui Borbely ),
dar ca sa bata in 2011 clasa I, mai are de trecut de Gugu, si , eu , nu-i dau sanse.
Imi amintesc de acum cca 20 de ani, cand se discuta ca" in garaj la Borbely se intra cu papuci ca la muzeu, iar sculele si cateva piese sunt ordonate si parca neumblate de mana de om ". Personal imi amintesc, ca d-l Borbely, statea langa masina in parc si gonea copii, sa nu puna mana pe masina, sa nu se atinga de ea, iar de curatenia din interior sau din motor ( intrucat am facut multe revizii tehnice la coaste ) era iesita din comun !
|
Dar nici nu ma interesa sa bata la vreo clasa , eu doar am remarcat o prezenta a unei masini din trecutul de care vorbim aici
poza 1. VTM Brasov 87`
Restul pozelor CNVC Campulung 2011
foto:Bogdan Barabas
|
|
|
02-05-11, 18:32
|
#1015
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?
Quote:
Originally Posted by valentin.nemtanu
Stimati colegi forumisti !
Va propun in sensul acestui thread, sa ma ajutati sau sa ne ajutam sa prezentam clar pt cine intra aici cateva date, care sunt mai putin calre si pt mine:
Asadar, luand chiar titlul ( scuze poate mi-a scapat :
1. cand s-a organizat primul circuit in Romania ?
2. cand s-a oprit organizarea lor ?
3 cand s-a reluat aceasta activitate ( eu, nu am stiut de Timisoara 1969 cu 9 masini )
4. cand au aparut primele easter ? ( parca cel fabricat de Laurentiu Moldovan la Cluj prin ..198....)
5. in anii 80 '-----90 cate eastere au fost in tara ? adica cate erau licentiate in anul ? cu cel mai bogat parc?
6 cand au disparut ele ? 89 / 90 ?
7 cand s-a intrerupt organizarea circuitelor ? ultimul ?
8 apoi prima prezenta internationala, pe circuite, cu auto, cu eastere !
va multumesc.
|
O rectificare la intr. nr. 7
Multi au sustinut ca ultima cursa de Viteza pe circuit a fost in 89` la Satu Mare parca, dupa accidentul mortal a lui Preoteasa de la Oradea.
Am facut rost de 2 poze care contrazic acest lucru.
La Baneasa in 1995 a fost ultimul circuit organizat in Ro. Uitati-va in planul indepartat cati spectatori erau !!! Si, daca nu ma insel, acestia erau chiar platitori...in timpul Salonului Auto
in prima poza apare George Grigorescu tot la Baneasa in 1994
In acea cursa a adus Goellner primul S2 in Romania si a si castigat.
Last edited by ROAD EMPIRE; 02-05-11 at 18:36.
|
|
|
02-05-11, 18:37
|
#1016
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,499
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?
Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE
Dar nici nu ma interesa sa bata la vreo clasa , eu doar am remarcat o prezenta a unei masini din trecutul de care vorbim aici
poza 1. VTM Brasov 87`
Restul pozelor CNVC Campulung 2011
foto:Bogdan Barabas
|
Totusi trebuie sa remarcam pedanta si sa invatam de la cei care se comporta astfel cu automobilul, chiar merita respect.
Era important ca participa ca ne colora peisajul si greu de crezut ca intr-o tara comunista ii era prea mult permis sa casiti cu alta masina decat cea autohtona.
Sa ne aducem aminte de campania de promovare a oltuciturilor' cant au aparurut. Au fost suprasustinute pentru a putea fi vandute.
|
|
|
02-05-11, 20:34
|
#1017
|
Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?
Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE
Dar nici nu ma interesa sa bata la vreo clasa , eu doar am remarcat o prezenta a unei masini din trecutul de care vorbim aici
poza 1. VTM Brasov 87`
Restul pozelor CNVC Campulung 2011
foto:Bogdan Barabas
|
excelente poze si de mare valoare...multzam fain Road...maine pregatesc si eu un nou set de poze personale si cu detalii cum vrea Nelutzu
|
|
|
02-05-11, 20:43
|
#1018
|
Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?
Quote:
Originally Posted by valentin.nemtanu
Masina ( ieri la Muscel )arata ca pe vremuri ( BMW-ul lui Borbely ),
!
|
chestia cu papucii e mortala...fiecare are cate o "pasarica" , eu de exemplu lucram singur la Easter si nu acceptam sfaturi sau "musafiri" in jurul meu...de atunci mi sa spus "MUTU" ...si miam atras o gramade se dusmani din colegii de club, dar prefer 100 de dusmani adevarati decat 1 prieten fals ...Borbely+ a fost un luptator in conditiile modeste de la aceea vreme...
|
|
|
02-05-11, 20:59
|
#1019
|
Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?
Quote:
Originally Posted by faustino
Este primul meu post aici, deoarece am considerat ca ar fi bine sa stau in banca mea, printre atatea nume mari si persoane importante
Privesc cu nesat in fiecare zi posturi, amintiri, povestioare, realizari ale Dumneavoastra, cei care au participat la Adevaratele curse
Dar de cateva posturi incoace vad ca si aici or sa inceapa unele divergente si pareri mai mult sau mai putin subiective....
Realizarile lui Sebastian sunt foarte importante, si nu e cazul sa le amintim aici...
Rugamintea mea, a unui simplu spectator, care doreste sa afle cat mai multe despre perioada de adevarata GLORIE a curselor romanesti, este sa lasam fiecare de la noi, si sa putem continua pe acelasi ton amiabil si familial, topicul acesta....
Fara amintirile celor care posteaza zilnic aici, acest tread ar fi gol....si nu cred ca vrea nimeni asta....
Stima
|
chiar sunt curios sa vedem ceva din realizarile lui ca prea vorbesti cu convingere..poate ne mai luminam si noi un pic...mai faustino aici este "retro" nu avem treaba cu turbocompresoare si calculatoare de bord ...aici se aduc materiale vechi de mare valoare (cel putin pt noi care suntem aici) si ne bucuram la fiecare poza care nu stiam de ea...noi am facut ceva iar de vorbe suntem satui...FAPTE SI DOVEZI, asta e deviza aici...sper ca ai intzeles !
|
|
|
02-05-11, 21:31
|
#1020
|
Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?
Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE
In anul 1982 s-a infiintat ptr. coasta si circuit o clasa asa zisa A2 si creata in cadrul Campionatului Tarilor Socialiste.
Ca si element specific avea faptul ca se putea utiliza un carburator de autoturism din productia tarilor socialiste.Si
pentru ca pe atunci la noi in tara nu se fabricau carburatoare dublu corp, toti alergatorii romani utilizau carburatorul
de Lada. Aveai voie sa il supui la orice prelucrari dar sa ramana piesele originale.Se majorau la strung difuzoarele si conicitatea
de sub el, cat si placa de baza care continea axele cu clapetele, cu min. 2 mm. Pentru a pastra clapetele originale se intindeau
prin ciocanire dupa care se rectificau pe un mic dispozitiv ptr.a asigura cilindricitatea lor in pozitia normal inclinata. Bineinteles
ca urma o alta imperechere de jigloare principale cu cele de frana de aer .
|
unul din aceste carburatoare "preparat" lam avut pe Easter...era cadou de la nea Fane Iancovici+ si il pastrez si acum alaturi de cupe...o smecherie mare la el, nu are pompa de spritz si e normal...mergeai numai intre 5000-8000 de ture iar cu pompa la schimbare de viteza pleca innecat. Este logica treaba si in configuratia asta te duceai ca din pusca singura problema era givrajul...la sf Ana viteza in coasta mia inghetzat, norocul meu a fost ca eram la vale pentru alinierea la start
|
|
|
|
|