Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > RALIURI - COASTA - RALLY SPRINT - CRR

Reply
 
Thread Tools
Old 16-04-14, 19:31   #3976
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

N-am vrut sa intreb, dar ma rodea mai demult (mai ales ca in intersezonul 2013-2014 am aflat fara sa vreau de cateva masini actuale naspa...)! In motorsport se cam practica, s-au descoperit naspe la case mari - vezi Honda F1 care alimentau ultima oara in cursa cu benzina + alice de plumb ca sa treaca la cantarul de final, Ford cu geamuri mai subtiri la WRC etc. A, si la motocros cehii aveau Kawasaki (parca), capacul carterului polizat si scris pe el CZ.
Imi amintesc ca Daniel Mojilian si-a bibilit dupa '90 un motor cu axa in cap, asa numit "de Dacia Familia" (ceva model care n-a vazut productia), dar, dupa mult timp petrecut pe la uzina Dacia unde l-a construit, a fost un fiasco (era montat pe masina de strada si parca a borat la primul drum).

Last edited by john17; 16-04-14 at 19:33.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 16-04-14, 19:45   #3977
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

John,un lucru este clar,trickuri au fost,sint si vor fi intotdeauna,Honda a avut de exemplu pe vremea motoarelor turbo un electromagnet,pe care il montau peste ventilul calibrat la,cred ca4,5 psi,apasa pe buton,electromagnetul atrage supapa,presiunea de supralimentare crestea cca30-40CP instantaneu cea ce ma priveste pe mine,si eu am lucrat cu trickuri,dar in asa fel ca sa nu fur pe nimeni,si nu cum afirma un artikol cu Kulpinski,unde el afirma ca toti au avut motoare mai mari numai el nu eu nu am avut asa ceva niciodata
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 16-04-14, 19:54   #3978
racerVTM

Stage 5
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Sa inteleg ca am deschis cutia Pandorei ???? cu intrebarea mea
racerVTM is offline   Reply With Quote
Old 16-04-14, 20:45   #3979
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Arrow Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by john17 View Post
N-am vrut sa intreb, dar ma rodea mai demult (mai ales ca in intersezonul 2013-2014 am aflat fara sa vreau de cateva masini actuale naspa...)! In motorsport se cam practica, s-au descoperit naspe la case mari - ........................cehii aveau Kawasaki (parca), capacul carterului polizat si scris pe el CZ.
Imi amintesc ca Daniel Mojilian si-a bibilit dupa '90 un motor cu axa in cap, asa numit "de Dacia Familia" (ceva model care n-a vazut productia), dar, dupa mult timp petrecut pe la uzina Dacia unde l-a construit, a fost un fiasco (era montat pe masina de strada si parca a borat la primul drum).
Ce vorbim noi sunt si vorbe si fapte...sa nu uitam cel mai important lucru si ma refer la CPP unde masinile lor erau de uzina inclusiv Easterele si noi in romania ne chinuiam cu pila si bomfaieru' sa facem o masina fara documentatie fara un inginer sa ne dea niste sfaturi si niste formule...a trebuit sa descoperim noi formulele de calcul pt cutare si cutare sa ne facem damblaua...baietii de la INMT miau furnizat o gramada de "ponturi" ...asa ca umblam si noi mai mult decat prevedea regulamentul dar toata comisia de revizie stia si se accepta la amaratii de noi...pe cei de uzina ii desfacea la fiecare cursa in urma unei contestatii si bine facea Marin Tiganu' ca depunea contestatii...cine a fost corect pana la capat ??? NIMENI !!! dar pt ca sportul auto la noi sa mearga mai departe si sa tinem pasul cu strainii se acceptau multe ...Maica Domnului ca vine potopul lui Noe
__________________
Sunt viu si nevatamat ! In poze sunt chiar eu...Cu capu' stau rau...Se vede la avatar !

Last edited by cornel1955; 16-04-14 at 20:51.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 16-04-14, 21:04   #3980
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
John,un lucru este clar,trickuri au fost,sint si vor fi intotdeauna,...................................... ..... cea ce ma priveste pe mine,si eu am lucrat cu trickuri,dar in asa fel ca sa nu fur pe nimeni,si nu cum afirma un artikol cu Kulpinski,unde el afirma ca toti au avut motoare mai mari numai el nu, eu nu am avut asa ceva niciodata
Tibi nu mai fi suparat pe Kulpinski, este un precursor al Easterelor in romania dar trebuia dupa parerea mea sa mearga altcineva adica un "pilot" pe masinile lui...iam spuso personal dupa coasta Magura '84 eu 2 el 3 si dupa circuit Oradea '85 cand lam batut la el acasa...el aste un constructor foarte bun, de exceptie as putea spune, dar ca pilot am rezerve mari...asa ca motoarele lui "mari" erau numai scuze pt stilul defensiv adoptat...masina lui putea mult mai mult
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 16-04-14, 21:37   #3981
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Kulpinski pe coasta de la Bixad - "Turia" in anul 1984, unde podiumul a fost in totalitate Resitean.

1. Peteanu
2. Gherghel
3. Gedeon
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC_0078.JPG
Views:	59
Size:	122.6 KB
ID:	2972999  
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 16-04-14, 21:40   #3982
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Cornele,sa nu ma intelegi gresit,eu nu sint suparat pe Kulpinski,eu am avut o relatie pot sa zic aproape prieteneasca cu el,lam vizitat si la el acasa in locuintza lui antitremur cum zicea el din pacate el a avut o dambla,era foarte incapatzanat si nu accepta ajutor de afara,el voia sa faca totul singur,de exemplu axa cu came el ne banuia pe noi ca avem ceva grozav dar axa lui o facea cu flexul,adevarat am asistat odata la o discutie intre el si Nicu Grigoras,la care el sa plins ca nu primeste de la nimeni nimic,Nicu sa oferit sal ajute,cea ce se intimpla foarte rar,si el a refuzat,ce iar fi dat Nicu,nu stiu dar in orice caz ceva mai bun decit ce vea el el nu avea incredere decit in unguri lui din Ungaria,dar aia nul puteau ajuta decit cu ce primeau si ei de la noi in orice caz eu lam simpatizat si iimi amintesc cu placere de el
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 16-04-14, 21:43   #3983
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Road unde este Bixad Turia nu mi amintesc
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 16-04-14, 21:49   #3984
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
Road unde este Bixad Turia nu mi amintesc
Sf. Gheorghe
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 16-04-14, 23:02   #3985
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

acuma stiu,baile balvanyos cred ca am cistigat coasta asta odata,nu mai stiu sigur
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 17-04-14, 07:05   #3986
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Arrow Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
Cornele,sa nu ma intelegi gresit,eu nu sint suparat pe Kulpinski,eu am avut o relatie pot sa zic aproape prieteneasca cu el,.........................................el nu avea incredere decit in unguri lui din Ungaria,dar aia nul puteau ajuta decit cu ce primeau si ei de la noi in orice caz eu lam simpatizat si iimi amintesc cu placere de el
Si eu lam stimat si inca il apreciez pt ce a facut dar el nu putea sa ma sufere ca nu ma batut niciodata, de fapt nu suporta infrangerea de la unu' care deabia aparuse....nu vreau sal barfesc dar a fost adevarat si la prima mea coasta la Magura '84 , cu motor de serie, mia spus sus dupa prima urcare cronometrata ca ma face si ia zis si sotiei mele...ce treaba avea nevastamea nu stiu...drept urmare la urcarea 2 iam dat aproape 3 secunde si era negru la fata, iar la Galati a doua zi lam tinut numai in spatele meu...nu a fost sportivitate din partea lui...si legat de Balvanyos trebuie sati aduci aminte ca noaptea ti sa urcat sobolanu' pe piept ...heheheeeee ce vremuri...cum putea sa aiba incredere in unguri cand ei erau sub noi??? unul singur mergea mai tare dar ala avea motorul facut de nemti...nu mai stiu cum il chema ?!

Last edited by cornel1955; 17-04-14 at 07:16.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 17-04-14, 09:23   #3987
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Unde se tinea coasta la Balvanyos? Startul de la bai si sosirea sus, unde s-a construit mega-hotelul? S-a alergat vreodata pe drumul care urca spre lacul Sfanta Ana?
john17 is offline   Reply With Quote
Old 17-04-14, 09:34   #3988
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Traseul (intrarea in Bixad pana la sanatoriul Turia) masurand 7,8 km.
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 17-04-14, 09:38   #3989
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE View Post
Traseul (intrarea in Bixad pana la sanatoriul Turia) masurand 7,8 km.
Adica DA. La Grand Hotel Balvanyos.
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 17-04-14, 10:00   #3990
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Ungurul pe care il amintesti se numea Matyas Szigetvari,unul mic si indesat,tatal lui si tata meu vitreg Nagy Bubi si el ungur sau cunoscut foarte bine tu trebuie sa cunosti mentalitatea ungureasca era la mine in casa ca sa poti intelege cum gindeau ei eu am avut deja la motociclism cu Oradea de lucru fratzii Arpad,care gindeau la fel Wilhelm nici nu spera de ajutor de l Easteristi unguri,aia aveau toti motor Lada,ci de la niste cunocutzi din ungaria,care aveau un service Dacia,si el spera ca aia puteau face rost de piese de fapt tot de lanoi,dar pe cai ocolite.Nu am inteles niciodata,dar asta a povestit el tatalui meu bineintzele pe ungureste de acolo stiu,dar sa lasam asta,nu are nici o importanta
Am sa continui serialul cu prima proba,fara carena,numai partea de jos(fundu)era inchis cu tabla de aluminiu am tras masin pina la traseul Valea Domanului,care pe vremea aceea nu era prea circulat,mam asezat in scaun,inca ceva provizoriu,dar totusi cu centuri,am pornit motorul O ce simfonie viteza 1cca7-8 m cerea imediat viteza 2,ce sa spun am fost incantata de demaraj,masina putea fi condusa dar nu pilotata,am facut citeva ture ca sa controlez presiunea de ulei,temperatura apa cam mica,dar mai bine asa,decit prea mare am gindit atunci.Fiin masina comuna cu Tibi Ciurciu date jos sa fac si eu o tura a spus Tibi,dar pina sal instruiesc el a si plecat,dupa primi 200 m o curba drepta Tibi a disparut dupa curba si in momentul urmator un nor urias de praf am luat toti piciorele in spinare,si dupa curba Easterul in sant si Tibi linga el,injurind de mama focului asa sa terminat prima incercare,mare noroc stricat nu a fost aproape nimic si noi am invatat mult Tibi C.ca trebuie sa invete sa conduca masina si mai departe:
in primul rind trebuie masina carenata
cutia de viteza treptarea o catastrofa v 1 prea scurt,inutilizabila,2 si 3 puteai trai,v 4 mult prea lunga
suspensia era prea rigida,pentru astfaltul de atunci
temperatura de apa prea redusa
motorul trebuie reglat carburatie,aprindere carburator Lada novum pentru mine
Au wei,mult de lucru,dar primul pas a fost facut,chiar daca sa incheiat in sant continuarea urmeaza
TG53 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -