23-04-14, 14:01
|
#4051
|
Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
in moment imi vine greu,dar totusi am sa scriu citeva rinduri,pe Herbert lam cunoscut in 1991,sfirsitul lunii octombrie,am raspuns la un anuntz din ziar,el cauta un mecanic chef pentru echipa sa de curse si eu un loc de munca distantza de la mine acasa pina la el 50km acceptabil,pentru situatia mea de atunci trei saptamani dupa ce am ajuns in Germania el ma intrebat ce stiu sa fac,eu am spus multe,inca citeva intrebari poate 10 minute,ma invitat intro simbata pentru o proba,dupa proba a spus daca vrei,potzi luni sa incepi asta a fost a urmat o perioada de munca intensiva,dar si placuta,am fost acceptat aproape ca un membru de familie,am colindat cu el doi ani Europa,Austria,Italia cortina D`ampezo,Franta,Cehia,Luxemburg,Spania,Portugalia am constriut o masina peste iarna 91-92,am chefuit la victorie,am plins la infrigere,in 93 ma ajutat cu masina lui cea veche sa particip la 4 coaste 2 la Luxemburg coasta foarte scurta 1850m,odata in Franta,odata in Austria mam despartit de el fiindca am gasit un loc de munca aproape de casa 3 km unde lucru si astazi am fost tot timpul cu el in legatura ar fi multe de povestit,dar nu stiu daca mai intereseaza pe cineva
odihneascase in pace
|
|
|
23-04-14, 16:40
|
#4052
|
Stage 5
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
aici este istoria motorului de Lada de curse . Si puteri in jur de 160 de cai numai cu injectie au fost scoase si la peste 1600cmc
http://www.vazi.lv/forums/viewtopic.php?f=30&t=2339
|
|
|
23-04-14, 17:38
|
#4053
|
Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Racer,tu ai dreptate,dar motorul din linkul tau,nu mai poate,fi numit Lada este unMTX cu alta chiulasa si doua axe cu came,facut pentru rally si acum 30 de ani
eu vorbesc de un motor aktual,care este omologat ca Lada in grupa Mondial,regulamentul nu il cunosc exaxct,nici nu ma intereseaza,dar stiu ca trebuie folosite niste componente din motorul de serie,bloc,chiulasa,distributia cu lantz,
MTX este cu totul altceva,este folosit numai blocul si restul este cu totul altceva
|
|
|
23-04-14, 18:05
|
#4054
|
Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by TG53
in moment imi vine greu,dar totusi am sa scriu citeva rinduri,pe Herbert lam cunoscut in 1991,sfirsitul lunii octombrie,am raspuns la un anuntz din ziar,el cauta un mecanic chef pentru echipa sa de curse si eu un loc de munca distantza de la mine acasa pina la el 50km acceptabil,pentru situatia mea de atunci trei saptamani dupa ce am ajuns in Germania el ma intrebat ce stiu sa fac,eu am spus multe,inca citeva intrebari poate 10 minute,ma invitat intro simbata pentru o proba,dupa proba a spus daca vrei,potzi luni sa incepi asta a fost a urmat o perioada de munca intensiva,dar si placuta,am fost acceptat aproape ca un membru de familie,am colindat cu el doi ani Europa,Austria,Italia cortina D`ampezo,Franta,Cehia,Luxemburg,Spania,Portugalia am constriut o masina peste iarna 91-92,am chefuit la victorie,am plins la infrigere,in 93 ma ajutat cu masina lui cea veche sa particip la 4 coaste 2 la Luxemburg coasta foarte scurta 1850m,odata in Franta,odata in Austria mam despartit de el fiindca am gasit un loc de munca aproape de casa 3 km unde lucru si astazi am fost tot timpul cu el in legatura ar fi multe de povestit,dar nu stiu daca mai intereseaza pe cineva
odihneascase in pace
|
Cum sa nu intereseze povestiri vechi cand aproape toti vin aici sa afle asemenea povestiri interesante povestite chiar de cei care au trait acele momente...foarte interesanta evolutia ta alaturi de Herbert si sa stii ca amanunte (in masura in care le poti dezvalui) nu cred ca supara pe nimeni decat pe invidiosi sau pe cei gen "Gica contra" care nu le convine nimic...pe ce masina ai mers pentru Herbert ?
__________________
Sunt viu si nevatamat ! In poze sunt chiar eu...Cu capu' stau rau...Se vede la avatar !
Last edited by cornel1955; 23-04-14 at 18:10.
|
|
|
23-04-14, 19:22
|
#4055
|
Stage 5
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
in 1986 a fost vreun Easter din Romania in cursa de la Schleiz ? cand a fost prima participare in CPP afara din Romania la Easter ??
https://www.youtube.com/watch?v=_MwN0EyoR8E#t=86
Last edited by racerVTM; 23-04-14 at 19:25.
|
|
|
23-04-14, 21:16
|
#4056
|
Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
in 1986 la eastere la Schleiz Peteanu,Bibiri si Gedeon locul 3 pe echipe la Eastere multe abandonuri la ceilaltzi cred ca 86 a fost si primul an unde am concurat afara
Cornele,la ora actuala pot dezvalui tot,eu miam incercat norocul pe vechea masina a lui Herbert,cu care a concurat el in 91,un cadru de Osella modificat si paramodificat cu motor BMW 4 cilindrei din M3 E30,cutie de viteza 5trepte Hewland cu schibator H dar intors pe dos vit1 dreapta spate,a2 dreapta fatza samd o catastrofa ,motorul conform protokolului de pa stand 385CP cum am ajuns sa conurez si multe alte amanunte,urmeaza
|
|
|
23-04-14, 21:17
|
#4057
|
Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by TG53
205 cine este pilotul
|
Vad ca nu sa lamurit nici acum problema "Nea Mitica unde esti? " Pai cand punem o intrebare trebuie sa ne dam peste cap sa cercetam sa vedem raspunsul corect, altfel ramane in "coada de peste"...
|
|
|
23-04-14, 21:23
|
#4058
|
Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Cornele,vorbesti de masina cu nr.205,Nu a avut Igescu mai tirziu si alta masina in poza se vede o carena,sau ma insel?
|
|
|
23-04-14, 21:28
|
#4059
|
Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by TG53
in 1986 la eastere la Schleiz Peteanu,Bibiri si Gedeon locul 3 pe echipe la Eastere multe abandonuri la ceilaltzi cred ca 86 a fost si primul an unde am concurat afara
Cornele,la ora actuala pot dezvalui tot,eu miam incercat norocul pe vechea masina a lui Herbert,cu care a concurat el in 91,un cadru de Osella modificat si paramodificat cu motor BMW 4 cilindrei din M3 E30,cutie de viteza 5trepte Hewland cu schibator H dar intors pe dos vit1 dreapta spate,a2 dreapta fatza samd o catastrofa ,motorul conform protokolului de pa stand 385CP cum am ajuns sa conurez si multe alte amanunte,urmeaza
|
Da Tibi dar inainte a fost Hungaroring '86 unde Easterele au "omologat" circuitul pt luna urmatoare de F1 ..circuitul a fost modificat ulterior dupa iesirea de pe linia dreapta viraj dreapta cu morcovu' unde stim si viraj stanga...pai la 385 CP e un vis pt mine, probabil problemele erau altele...baga mare cu amanunte
|
|
|
23-04-14, 21:33
|
#4060
|
Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by TG53
Cornele,vorbesti de masina cu nr.205,Nu a avut Igescu mai tirziu si alta masina in poza se vede o carena,sau ma insel?
|
Trebuie sa apara Nea Mitica Rusanescu cu date exacte pt ca alfel nu aflam nimic...Igiescu a avut initial aia care eu ii spuneam "bot de cal" si dupa "86 a iesit cu aia cu cioc ascutit, o noua creatie si destul de reusita cel putin ca design
|
|
|
24-04-14, 19:41
|
#4061
|
Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
cu cei 385 CP pentru Cornel un vis,pentru mine la inceput un chin in primul rind la start ambreiajul,Sachs cu doua discuri de ambreiaj,foarte greu de dozat,pentru a ma obisnui am facut citeva incercari,dar 100% nu lam stapanit,a doua problema afost schimbatorul H pe dos,pe urma dozajul cu gazul,prea mult gaz,si te invirteai ca titirezul,undeva in acest topic am citit cu multi cai putere trebuie sa te imprietenesti Cornele credema ca nu este usor si mult timp si posibiltatzi nu am avut,dar mam vindut bine,dar pentru un sezon complet nu am vrut sa ma oblig,din mai multe motive
|
|
|
24-04-14, 20:37
|
#4062
|
Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Dupa cati ani de pauza a fost experienta asta? Dpmdv tot respectul pentru cine are in primul rand curaj sa se dea cu o astfel de masina, iar daca o duce cu bine la sosire e deja performanta!
Totusi de unde pana unde H-ul intors invers?! Am mai intalnit o ciudatenie de gen doar la o Alfa GTA care avusese cutie robotizata pe care se montase selector manual, treptele 5-6 ajunsesera unde normal vin 1-2 si invers, dar pana la urma s-au inlocuit si furcile cu cele de manuala si a revenit la normal. Mai misto a fost ca ei nu gaseau 1 sa plece de pe loc nici dupa ce eu m-am prins si dadusem vreo 2 ture cu ea prin curtea pravaliei Ambreiajele "cu pucuri" sunt in general mai greu de dozat, acum nu stiu cat "ajuta" doua discuri.
|
|
|
24-04-14, 21:25
|
#4063
|
Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
pauza nu a fost mare,nu mai tin bine minte dar cred ca in 91sau tinut in Romania numai coaste,la care am mai participat,cred,eu am ajuns in Germania pe 3 octombrie 91,am avut primele 2 satamani de lucru cu formalitatzile de emigrare,locuintza am avut aranjata mai din timp si asa am primit imediat drept de lucru,si asa cum am scris mai sus am inceput la Herbert Stenger pentru anul1992 am construit pentru Herbert un prototip si Osella cea veche cea de care am vorbit a inchiriato pentru tot sezonul 92 la un tip cu bani multzi care vroia neaparat sa concureze,asta a platit o gramada de bani pentru tot sezonul,dar dupa cum am vazut mai tirziu,tipul voia numai sa impuna la nevasta,care era cu vreo 20 de ani mai tinara,si de fiecare data cind se urca in masina ii tremurau genunchi,era alb la fata si presupun ca si ud in combinezon de rezultate nu vreau sa spun nimic,era tot pe la coada eu cu trupa de mecanici asiguram si pentru el asistentza technica asa era facut contractul cu amanunte despre constructia prototipului am sa revin mai detailat
H invers de ce era asa nu stiu presupun ca are legatura cu Anglia unde astia stau pe dreapta,si schimba vitezele cu mina stinga daca este schimbatorul in mijloc, si BMW M3 E 30 avea linia 1 2normal,deci tragi spre tine,dar 1 era in spate de ce nustiu
pe scurt,tipul dupa citeva curse,era in 92 a disparut,nea informat telefonic ca nu mai vrea si nuare pretentzii la bani,intro seara,dupa citeva fiole ma intrebat Herbert daca nu vreau sa incerc ca masina este platita si sta degeaba,am stabilit niste conditzii,asigurari,samd in Germania nu miau recunoscut licentza,in schimb in Luxemburg,Franta si Austria mai tirziu mai mult
|
|
|
24-04-14, 22:59
|
#4064
|
Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Da, nu stiu de ce am avut impresia ca povestea e mai recenta. Dar oricum puterea masinii nu se compara cu Easterul! Aia cu genunchii si cu udatul pantalonilor confirma ce am scris eu mai sus! Din cate stiu, cutiile de BMW cu 1 in spate, 2-3 si 4-5 pe aceeasi linie sunt asa pt ca 1 se foloseste doar la plecarea de pe loc si ca sa existe mai putine schimbari de linie si sa fie mai rapide manevrele - pe strada cel putin cea mai frecventa e schimbarea intre 2 si 3 pe drumuri virajate de munte. Toate cutiile de genul asta au tr. 5 priza directa (in loc de tr. 4 la cele normale) si rapoarte mai apropiate, eu mi-am pus una pe un BMW 6 (tipul vechi, 635 din 1978 ), dar a fost doar un moft, oricum scotea fum din roti si cu tr. 3 a cv normale, in schimb cu cea sport la drum intins mergea turata aiurea, zgomot si consum cat cuprinde. Dar cine mai era ca mine, cu 1 in jos in Romania anilor 1995! Acum nici nu stiu cum e H-ul la masinile cu volan pe dreapta, sa fie invers? Adica 1-2 spre sofer si nu in stanga masinii? Posibil...
Astept cu interes continuarea povestii, doar daca amintirile nu sunt dureroase insa. Fara sa-l cunosc pe Herbert Stenger si tot nu mi-a cazut bine vestea ca a mai plecat un pilot dintre noi... Odihneasca-se in pace!
Last edited by john17; 24-04-14 at 23:03.
|
|
|
24-04-14, 23:57
|
#4065
|
Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
A aparut un film in memoria Leului, una din masini ar trebui sa fie si prototipul la care a lucrat Nea Tibi: https://youtu.be/r3zASiCOGYs
|
|
|
|
|