16-06-14, 13:43
|
#4651
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Racer, internetul tau se rezuma cumva la 4tuning? Uita-te la poze cu monoposturi de circuit si coasta si, daca nu observi cu ochiul liber diferentele intre dimensiunile si unghiurile eleroanelor + unghiul de cadere al rotilor fata, imi dai un pm cu datele si-ti fac programare la un "ochiolog" ca sigur iti trebe "bicicleta" pe nas!
Concluzia: o masina de curse este un ansamblu al naibii de complex si perfectionarea cere, pe langa studii si calcule, o groaza de incercari. Care incercari, cel putin pt monoposturi, nu se prea pot face in Ro nici acum si nu s-au putut face nici in anii '80 decat la etape si "pe furate" pe ici-colo. Rezultatul? Un timp indelungat de la prima prezenta la start pana la aparitia rezultatelor! Daca nu as fi priceput cat de importanta este masa (nu aia de la crashma) jur ca nu as fi dat ~1500€ pe niste piese de fibra la cotetzul meu care si asa nu mere mult mai tare ca un Logan (de cupa, nu "proto"). Si, daca nu vrei sa-i inchiriezi masina ta, Loeb poa' sa se dea la PP cu troleibuzul sau, eventual, cu fumigena lui Mitrasca, je m'en fiche!
Last edited by john17; 16-06-14 at 13:51.
|
|
|
16-06-14, 16:32
|
#4652
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
faza 2 cutia secveventiala am sa incerc sa descriu cit pot mai bine si cit imi mai amintesc au trecut totusi aproape 30 deani deci punct de plecare CV 5 trepte cu rapoartele modificate,pinioane cu craboti si dantura dreapta prim data am taiat in carcasa cutiei,pe parte dreapta,o fereastra pe care am tot marito pina am putut plimba furcile cu mina prin fereastra,scimbind astfel vitezele am pastrat tijele pe care erau fixate furcile,dar a trebuit sa modific furcile,urmatoarea faza,am confectionat o rama din AL.care se potrivea pe fereastra din carcasa,si acum urmeaza o faza,care mia facut dureri de cap rama trebuia sudata pe carcasa,in ziua de azi,cu wig nici o problema,pe atunci da,in sfirsit a resit la sectia motoare electrice UCMR astia sudau si pe dracu fonta,aluminiu,cupru,am prelucrat rama mecanic,ca sa pot fixa cu suruburi 2 sine de otel calit si rectificat intre care sa culiseze in sus si jos o culisaHARTA care sa plimbe furcile,am facut prima data un model din carton,pe urma un model din tabla,si cind a functionatcum am vrut,o placa de otel in care am decupat harta dar placa inca nu am calito,urma pe o parte mecanismul de fixare in fiecare viteza,si pe cealalta parte niste taieturi,care erau necesare pentru deplasarea culisei deocamdata atit,daca exista intrebari?
|
|
|
16-06-14, 17:15
|
#4653
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Normal ca sunt intrebari!
1. Au ramas doar tijele, ai renuntat la mecanismele originale de fixare si zavorare a treptelor?
2. Harta culisa pe directia arborilor din cutie si a tijelor de comanda sau perpendicular?
3. Cum se realizau pasii de deplasare a hartii (pozitia pt fiecare treapta)?
Astea asa, intrebari de incalzire
|
|
|
16-06-14, 21:50
|
#4654
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
John,cele trei tije au ramas,inclusiv mecanismul de fixare a tijei ca sa ramana tija impreuna cu furca in pozitia de exemplu viteza 1 sau alta viteza,de asemenea un mecanism de fixare a avut si harta ca sa fiu sigur ca furca este in pozitia care trebuie,cu cele 2 mecanisme am "jonglat"pina am fost multumit,de fapt viteza trebuie sa fie zavorata,deci nu are voie sa sara afara,dar asta datorita formei de pana a crabotzilor,deci acesta este de fapt fixarea principala
Harta a fost perpendiculara pe directia tijelor,si trebuia miscata pas cu pas in sau si jos,pas cu pas
pe o latura a culisei in faza erau niste adincituri,care foloseau la fixarea culisei,in partea opusa la fel adincituri in care cu 2 stifturi cu o inclinatie de 45 de grade,unul pentru sus,celalalt pentru jos,stifturile erau plasate intrun bloc,mobile cu arcuri,blocul putea fi rotit impreuna cu un arbore pe care era fixata o pirghie cuplat cu tija de comanda de la maneta,datorita unui arc,tot mecanismul revenea in pozitia initiala,cursa maxima de rotatie ere limitata cu 2 suruburi reglabila to sistemul este greu de descris,daca nu ati inteles am sa incerc sa fac niste desene
|
|
|
16-06-14, 22:18
|
#4655
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Inca se fac si acum modificari de cutii din H in secventiale in stilul vechi ,, nu cu solenoizi sau actuatoare pneumatice
|
|
|
16-06-14, 23:04
|
#4656
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Pana la urma mecanismul de selectare a treptelor e acelasi indiferent de cum e actionata harta - direct mecanic, electric, hidraulic etc. Eu pana la TG nu am vazut decat harti circulare - tambur. Un desen ar fi mai mult decat binevenit, vorba ceea, face cat 1000 de cuvinte!
La schimbare banuiesc ca nu mai foloseai ambreiajul, cel putin in sus, dar gazul trebuia ridicat? La retrogradare cum procedai? Acum sunt tot felul de protocoale si ecu motor fie taie 1-2 cilindri, fie da "sprit" pt retrogradare, pilotul nu are decat de actionat maneta sau padelele, dar atunci banuiesc ca sistemele astea.nu le aveai la dispozitie.
|
|
|
16-06-14, 23:32
|
#4657
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
[QUOTE=john17;5717122]
La schimbare banuiesc ca nu mai foloseai ambreiajul, cel putin in sus, dar gazul trebuia ridicat? La retrogradare cum procedai?
sigur apasa ambreiajul si in sus si in jos la schimbari de trepte , altfel PA cutia
|
|
|
17-06-14, 00:18
|
#4658
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
am sa incerc maine sa fac ceva desene,pina una altada pe google
cezetmania.info 1974 apare o pdf datei,unde pe pagina 16 si 17 se vede harta,pentru o cutie de 4 trepte motocicleta CZ de fapt sint liste de piese schimb dar si desene
la scimbarea in sus am folosit cel mai simplu sistem,care a dat si cele mai bune rezultata un buton care intrerupea aprinderea,gazul la fund,apesi butonul.schimb viteza insus,lasi butonul,acuma exista niste sisteme sofisticate,care se monteaza pe cutie,la schimbare inapoi daca aveam neaparat nevoie de frina de motorl apesi ambreiajul,schimi,lasi ambreiajul sau daca voiam 2 sau mai multe trepte inapoi,tineam ambreiajul apasat si schimbam inapoi,trebuia sa treci ca la motocicleta toate treptele,nici o problema
|
|
|
17-06-14, 06:27
|
#4659
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by racerVTM
sigur apasa ambreiajul si in sus si in jos la schimbari de trepte , altfel PA cutia
|
Vad ca "stii" si cu cutiile secventiale/cu craboti! ![Smile](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_smile.gif)
Daca taceai, filozof ramaneai...
Last edited by john17; 17-06-14 at 06:30.
|
|
|
17-06-14, 08:42
|
#4660
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by john17
Vad ca "stii" si cu cutiile secventiale/cu craboti! ![Smile](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_smile.gif)
Daca taceai, filozof ramaneai...
|
si cum se schimba la cutiile cu craboti dupa mintea ta , cu motorul in cuplu maxim si cu pedala la fund si mai pui si frana, cu stangul ,chiar ca sa fie treaba treaba ??? iti spune omul ca schimba cu ambreiajul si tu o tii pe a ta , cu full gaz si retrogradezi in trepte la fel . Nu ti se pare ca delirezi? stii tu alte proceduri in a cupla doi craboti in viteze diferite de rotatie ??? , pe vremea aceea , ???? mai bine incheiem discutia asta , este offtopic si ............
Last edited by racerVTM; 17-06-14 at 08:47.
|
|
|
17-06-14, 10:48
|
#4661
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
intradevar,discutia nu are rost,de functionat a functionat identic cu motocicleta,buton pentru intreruperea aprinderii a avut Bultaco in anii 70,nu este inventia mea,astazi exista sisteme mai sofisticate,cum am spus mai inainte,dar si motoarele sint altele,trasnitul care mia construit aprinderea a realizat si butonul,astfel ca sa nu se intimple nimic in aprindere,am incercat si un sistem semiautomat un buton care sa intrerupa aprinderea cind miscai maneta schimbatorului,viteza in sus,dar nu a functionat prea bine,nu intrerupea intotdeauna si mia fost mila de cutie am facut un desen,nu se vede prea clar,dar cred ca ajunge ca sa intelegeti principiul
daca sint intrebari
mai tirziu faza3
|
|
|
17-06-14, 14:20
|
#4662
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Am inteles, multumesc pt desen.
Quote:
Originally Posted by racerVTM
iti spune omul ca schimba cu ambreiajul
|
Quote:
Originally Posted by TG53
la scimbarea in sus am folosit cel mai simplu sistem,care a dat si cele mai bune rezultata un buton care intrerupea aprinderea,gazul la fund,apesi butonul.schimb viteza insus,lasi butonul
|
UNDE SPUNE OMUL CA SCHIMBA CU AMBREIAJUL? Eu incep sa cred ca nici brasovean nu esti, mai degraba ploiestean, ca prea o intorci... ![Razz](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_razz.gif)
@racer, la cutia cu craboti smecheria e tocmai ca poti schimba fara ambreiaj si castigi timp, nu se duce deloc "pa"! Iti spune unu' care a facut cateva zeci de mii de km cu astfel de cutii, si >90% din schimbarile "in sus" au fost fara ambreiaj! Iar cutiile n-au nici pe draq. Daca nu crezi/stii/pricepi intreaba niste motocilisti, ca automobilistii s-ar putea sa te ia peste picior. Dar nu pot crede ca la vestitul service de curse nu au intrat mai multe masini la care se poate schimba si cu acceleratia la blana, fara buton sau altceva - asta daca nu cumva singurele cutii cu craboti pe care le-ai vazut erau de Raba (nu de alta, dar alea fiind mari sigur nu pot trece neobservate! ![Wink](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_wink.gif) )... Iar daca tu schimbi la curse vitezele "cu motorul la cuplu maxim", sigur in treapta urmatoare pici, daca nu la ralenti, oricum la o turatie la care sta masina pe loc!
Last edited by john17; 17-06-14 at 14:30.
|
|
|
17-06-14, 18:44
|
#4663
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
John17,
La Mulți Ani cu sănătate și spor în toate!
|
|
|
17-06-14, 19:36
|
#4664
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
John,sarbatoresti tu azi cumva,ceva? Daca da atunci si de la mine toate cele bune,si multa,multa sanatate.
imi pare bine ca ai inteles cum a functionat cutia,dar din pacate foarte mult de lucru pentru o astfel de modificare,de acea am avut numai una
faza a 3 am incercat sa schimb vitezele electric; SISTEMUL NU A FOST MONTAT NICIODATA PE MASINA idea a fost otija de otel si 2 bobine de demaror,am experimentat mult,pe bancul de proba a functionat multumitor,beleaua mare era ca trebuia foarte mult curent,pe care in masina nu lam avut,fiindca mergeam numai pe baterie,care nici ele pe acea vreme erau prea grozave,daca este cineva interesat,pot sa dau amanunte
|
|
|
17-06-14, 20:58
|
#4665
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Multumesc, multumesc tuturor pt urari! Sarbatoresc, am mai imbatranit un an...
Mai intrebi, zi si de varianta electrica! Bag seama ca n-a lipsit mult si faceai de-atunci cuomanda cu padele la cutie ![Smile](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_smile.gif) Nici prin cap nu mi-ar fi trecut ca pe vremea aia ar fi existat secventiala in Romania, si h"home made" pe deasupra! Jos palaria, atat pot spune.
|
|
|
|
|