12-06-14, 18:02
|
#4621
|
Stage 5
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
ma uitam pe aici si sa stiti ca ce Eastere s-au gandit si produs la noi , chiar aveau forme si infatisari frumoase , mai ales ca erau facute fara schite de proiect sau ceva .
http://forums.autosport.com/topic/60...1#entry4369437
uitati-va ce ARATARE poate sa fie masina nr 54 ( 54 − András Gergely, Hungary, Vasert G01 ) , nu imi pot imagina cum a construit-o , nu s-a uitat un pic la ea si cum arata ????
Last edited by racerVTM; 12-06-14 at 18:05.
|
|
|
12-06-14, 20:40
|
#4622
|
Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Racer,eu lam cunoscut,nu foarte bine,dar totusi pe Andras,era un tip cam ,hai sa zicem ciudar,se potriveste bine cu masina,si ea ciudate,pina in ziua de azi nu am inteles cum statea in ea,ce a avut in cap cind a conceputo,nu stiu dar una trebuie sa o las,a fost o munca imensa sa faci caroseria astfel,de adua nu a adus nimic ca era tot la coada cel mai tare ungur a fost matyas Szigetvari,tot nr 54,pe Metalex tatal sau a fost prieten cu tatal meu vitreg
|
|
|
12-06-14, 20:46
|
#4623
|
Stage 5
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by TG53
Racer,eu lam cunoscut,nu foarte bine,dar totusi pe Andras,era un tip cam ,hai sa zicem ciudar,se potriveste bine cu masina,si ea ciudate,pina in ziua de azi nu am inteles cum statea in ea,ce a avut in cap cind a conceputo,nu stiu dar una trebuie sa o las,a fost o munca imensa sa faci caroseria astfel,de adua nu a adus nimic ca era tot la coada cel mai tare ungur a fost matyas Szigetvari,tot nr 54,pe Metalex tatal sau a fost prieten cu tatal meu vitreg
|
Exact ce zici si tu , CUM STATEA IN EA??? mai avea sa fie cu picioarele pe jos in fata ei . Dar in fine, forma e ciudata rau , cu echilibrarea cred ca statea bine pe ambele punti , aia cred ca a fost ideea lui . Sigur cred ca simtea toate gropile si denivelarile drumului in coloana lui vertebrala . Era cam ca, vrajitoarea pe MATURA
Last edited by racerVTM; 12-06-14 at 21:00.
|
|
|
12-06-14, 21:50
|
#4624
|
Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
HaHa,faina comparatie,si ce motor avea matura,ce cutie,viteza maxima,in fine eu respect pe fiecare care a facut ceva cu mina lui,din capul lui,eu stiu ca nu este simplu,sint convins ca el a avut o idee,sila case mai mari sau intimplat
|
|
|
12-06-14, 22:32
|
#4626
|
Stage 5
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by TG53
HaHa,faina comparatie,si ce motor avea matura,ce cutie,viteza maxima,in fine eu respect pe fiecare care a facut ceva cu mina lui,din capul lui,eu stiu ca nu este simplu,sint convins ca el a avut o idee,sila case mai mari sau intimplat
|
chiar asa , ce surse de inspiratie ai avut, sau ati avut cand s-au construit Easterele ?? Se discutau solutiile sau variantele , cu prieteniii , cu dusmanii , sau se construia ,se proba si apoi se mai modifica una alta ???
|
|
|
12-06-14, 23:01
|
#4627
|
Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
De obicei intru aici cand am cateva minute libere, cu telefonul, acum de pe calculator am (re)vazut materialele. Surprinzator ca unele Eastere sunt "imbracate" in genul celor de Indy actuale!
Interesant si articolul de pe 4t, probabil inspirat de acest topic, chiar daca are unele inadvertente - nu cred, de exemplu, ca era cutia secventiala asa raspandita la Eastere. Si, apropo de asta, astept sa ajunga Tibi la descriere! Cea cu dispozitivul la maneta am vazut-o, dar o astept pe cea "adevarata"
Last edited by john17; 12-06-14 at 23:04.
|
|
|
13-06-14, 00:48
|
#4628
|
Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
John,articolul este interesant,nu stiu cine si cind a fost scris,de unde provin informatiile,dar sint multe greseli,nu vreau sa la comentez aici,pina si informatia cutia trebuia sa fie secventiala ca sa poate fi montata in spatele pilotului citat pentru mine cel care ascris asta nu are habar despre ce este vorba puteti citi singuri,nu provine de la mine dupa cite stiu eu nu a existat in acea vreme,pina in 90 nici un easter nu a avut secventiala,in afara de al meu eu am sa incerc maine sa descriu cutia,dar va rog daca sint neclaritatzi sa intrebatzi
Racer maine mai mult si pentru tine,cea ce priveste inspiratzile
|
|
|
13-06-14, 05:57
|
#4629
|
Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Intrebare: a existat vreun Easter la care motorul si cutia sa faca parte din structura masinii sau toate au fost construite pe un sasiu? Ma refer la solutia folosita in prezent unde suspensia spate se fixeaza pe cutie, iar motorul leaga cockpitul de partea din spate.
Si, uitandu-ma la filmarile vechi de la Resita (coasta) mi-e greu sa cred ca s-au obtinut timpi comparabili cu cei din prezent, la ochi vitezele par incomparabil mai muci iar drumul era ff rau.
|
|
|
13-06-14, 09:26
|
#4630
|
Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
John,prima ta intrebare dupa cite stiu eu nu a existat si acuma trebuie sa diferentiem putin
Cadru tubular cum au fost construite mai toate Easterele,de acuma inainte in loc de Eastere am sa scurtez cu E,deci fiind aproape toata cu cadru tubular nu avea,dupa parerea mea nici un rost.Estonia 21 a avut ceva care se apropia,si anume suspensia spate era complet fixata pe cutie,cu un cadru ajutator,care era cuplat cu cadrul tubular surubat,daca era decuplat era ca o roaba cu doua roti pe care puteai sal impingi,putea fi demontat cu motor cu tot,sau motorul ramanea in cadru,si demontai numai trenul din spate,dar motorul era totusi fixat in cadru tubular idea,dupa mine a fost excelenta,si masinile fiind egale,se putea schimba si intre ele la Riga lam vazut pe Kozankov cum se plimba prin parc cu "roaba"
Idea era interesanta numai pentru monococa,si de fapt cum am discutat mai inainte au existat numai 5 MC cele de la Resita,initial gindita pentru MOTOR LADA SI ACOLO;IN PROIECT ERA TOATA SUSPENSIA FIXATA DE CUTIE CU UN CADRU AJUTATOR PE CUTIE,dar a aparut UAP,am primit motoarele trasnet de Dacia,si a trebuit modificat proiectul sa nascut reductorul Basta
timpi la doman ai dreptae ar fi interesant vreun film ai un link sau altceva eu de exemplu in 82 am inceput cu 2:35,dar indecursul anilor sa inbunatatzit peu a peu,si eu nu cred ca exista vreu film cu E cu motor Lada 1600 nu mai stiu exact anul,darintrun an au participat Tilo si Mathias DDR la coasta cu MT77 cu Barum si Lada 1600 si timpi au fost undeva pe la 2:00,deci atunci am stiut ca se poate sub 2 min ei au avut probleme mari cu drumul rau,masina era foarte joasa nu pentru drumurile noastre,suspensia relativ moale,si in curbele de mare viteza,slefuiau pe drum,problema la MT77 era cunoscuta,din cauza formei era foate tare apasata pe drum,si inca ceva 2:00 al lor sau al meu este inca aproape 20 de secunde peste timpul lui Hora poti bea o cafea daca nu este prea fierbinte,dar ce imi place tu ai recunoscut problemele
mai tirziu trecem la cuti,sau mai aveti intrebari
|
|
|
13-06-14, 16:47
|
#4631
|
Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Racer,nu team uitat ce inspiratzii am avut,au sa scriu asa cum imi aintesc pentru E1 inspiratia a fost Tibi Ciurciu,un om excelent si pasionat,care cred ca am mai scris pe undeva a aparut intro seara la mine la garaj cu un model facut de el si sirma si cred ca a mai avut si citeva poze alb negru,modelul era cum era,facut de un profesor de sport,dupa ce lam convins pe Pisti,el a facut un model mai profesional din sarma de cupru cositorit numai cadru eu am fost modelul pentru dimensiunile corpului uman +20% ca sa intre si Tibi Ciurciu,ca inaltime eram cam la fel,diferentza era la latime primul "cadru" a fost o scara pe care am puso pe doua capre pe care am luat loc in pozitie Fi si Pisti a luat masurile,am mai adaugat doua cozi de matura la inaltime umerilor,,Pisti a mai mizgalit ceva pe Hirtie si a zis ca pentru prima data ajunge si a plecat,si eu trebuie acum sa plec,mai tirziu mai mult
|
|
|
13-06-14, 20:01
|
#4632
|
Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
FOARTE TARE!!!! Faza cu scara mi-a placut maxim
|
|
|
13-06-14, 21:48
|
#4633
|
Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Despre E 1 nu mai sint prea multe de spus,in serial am scris cum a fost facuta carena,mia mult la ochi si sa sa potriveasca pe cadru si nici nu am mia modificat prea mult a fost definitiv prea greu dar am invatat mult
Cutia secventiala un capitol aparte care ma costat mult timp,multi nervi
pentru inceput trebuie sa spun ca la toate 3 E construite cu schimbatorul de viteza(timoneria)nu am fost multumit 100% niciodata vorbesc de H schaltung,indiferent ce am facut nu am avut rezultatele asteptateproblema a fost tija de la maneta pina la cutie in spate,era lunga si trebuia de cel putin 2 ori cotita indiferent ce articulatzi,cardane am folosit de la maneta pina in spate se cumula un joc,nu inmiscarea inainte inapoi ci in cea da rotatienici cu mecanismul descris nu a fost prea bine,fiindca jocul la rotatie ramanea,de acea am si renuntat,avantajul a fost ca puteam folosi toate cutile de dacia cu H schaltung,cu un singur mecanism,plus avantajul ca marsareirul era blocat,trebuia sa ridici blocajul,asta mergea numai in gol,conceptia si constructia a fost destul de lung ca timp prima faza a fost modificarea rapoartelor si atunci am folosit cutia pe masina,pina am facut rost de inca una,mai veche cu care am inceput sa experimentez maine mai mult faza 2
|
|
|
14-06-14, 14:36
|
#4634
|
Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
pentru E2,monococa a m profitat de experientza cu E1 si ca baza de inspiratie au fost niste magazine,cred ca am avut 4 bucati,cred ca erau scoase chiar de Renault,in limba franceza unde erau foarte multe poze cu Renault F1 caroseria de AL nituite cred typ Renault RS10,11 an 1979-1980,DIN PACATE SI MAGAZINELE AU RAMAS IN tARA SI AU FOST DISTRUSE IN INTERNER AM CAUTAT:POATA MAI EXISTA CEVA;DAR EU NU AM GASIT NIMIC VORBESC DE MAGAZINE IN LIMBA FRANCEZA POATE STIE CINEVA MAI MULT
de la Werner am invatat mult,una este sa pun multe intrebari ca idei pot avea multi,bineinteles ne sfatuiam intre noi.altfel nu se poate,din pacate multi cu experienta cea ce priveste tinuta de drum,diverse reglaje nu prea erau multi de unde experianta cu un monopost,poate a fost si bine asa,eram nevoit sa pun creierul la lucru,si nu sa iau toate gata
|
|
|
14-06-14, 21:45
|
#4635
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
inspiratia
|
|
|
|
|