17-05-13, 23:59
|
#3136
|
Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Uitati-va ca si liiniutele s-au mutat pe aeroporturi!! Sa nu comparam glisierele de la Monte Carlo si structurile montate pt Fia Gt cu ce s-ar putea face pt o etapa nationala. Am vz live in 2009 cum au facut nemtii intr-o noapte circuit in Trier pt superspeciala de wrc, am ramas prost! Pai n-ajung banii de 3 campionate romanesti de raliuri si coasta la un loc sa faci asta pe 2km de strada!
Iar standardele vrem - nu vrem au evoluat enorm din anii '80 in ceea ce priveste siguranta in motorsport. Singura sansa ar fi un circuit dedicat, dar de unde bani? Nimeni nu investeste, cu sumele alea poate face altceva mult mai profitabil. Plus ca industria auto e la pamant, nici un mare constructor sau comerciant de masini nu-si permite sa sustina un astfel de proiect. Sa nu aduc vorba aici de razboiul celor 2 "roze" (sau rozete) care incearca fiecare sa-si traga automobilismul pe turta proprie, marele perdant fiind sportul auto, ei n-au obtinut anul trecut nici un leu de la bugetul statului, au luat insa alte federatii - de bridge si poate chiar de bambilici...
Last edited by john17; 18-05-13 at 00:06.
|
|
|
18-05-13, 08:36
|
#3137
|
Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
John,in citeva punkte trebuie sa te contrazic in cea ce priveste circuitele tu spui ca ai vazut live cum au facut nemtii circuitul de la Trier dar ai intrebat si ce sau cit primesc cei care muncesc eu pot sa ti spun nimic si anume toti sint freiwilige voluntari care fac asta din pasiune,sint de exemplu firme care punla dispozizie masini,macarale,mincare,bautura,vopsea,corturi samd.,asta functioneaza de ani de zile si se transmite din generatie in generatie,mult mai multe amanunte nu sint necesare,dar te rog sa ma crezi,asa se organizeaza multe evenimente in Germania
cea ce priveste standardul de siguranta,ai dreptate sa modificat dar asta nu inseamna ca trebuie sa fie mai scump
constructia unui autodrom,si eu am visat ani de zile,dar eu cred la ora actuala ca nueste necesar sa tii toate etapele pe un singur circuit plictisitor
constructia si intretinerea scumpa, si probabil nerentabil multe circuite in lume nu se pot tine Turcia,Lausitzring pina si celebrul Nürburgring este falimentar
ar mai fi multe de spus si speram ca se va modifica ceva un lucru pentru mine este clar,sportul automobilistic fara circuite este ca inotul fara apa,dai din miini si piciore dar nu te misti din loc
cu drag T.Gedeon
|
|
|
18-05-13, 10:11
|
#3138
|
Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Perfect adevarat, dar treburile in Germania sunt asezate, mentalitatea se formeaza greu, iar la noi toata lumea se uita la cat ii iese - valabil pt organizatori, federatie, guvern, pana la ultimul betiv din carciuma. Pt a face o chestie e nevoie de o strategie coerenta pe termen lung si niste manageri, lucruri care lipsesc (nu numai) in automobilism... Stiu ca sunt circuite falimentare in lume, dar stradale au ramas cateva unde primeaza traditia si eforturile pt a disputa curse pe ele sunt enorme. La noi fiecare incearca sa stranga de niste tigla noua de pus pe casa din cursele pe care le organizeaza si, daca vede ca altcineva incearca sa faca si el ceva, nu stie cum sa-i dea in cap... Raman insa la parerea ca aprobari pt disputarea unui circuit stradal gen anii 80 nu va mai da nimeni! Si cunosc relativ bine demersurile care trebuiesc facute pt organizarea unor competitii motorizate.
Last edited by john17; 18-05-13 at 10:15.
|
|
|
18-05-13, 22:37
|
#3139
|
Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by racerVTM
Din ratiuni de securitate ???? Ce poate sa insemne securitate , cand o gramada( legal si nonlegal racers) se dau noaptea printre masini si pietoni adormiti si politia nu comenteaza . .... La Monte Carlo , nu mai zice nimeni nimic de securitatea traseului si se alearga cu 300+ km/ora . De aia suntem noi romani si romani vom ramane , daca mereu gasim raspunsuri pe care sa ni le dam inaintea intrebarilor. Sa organizam ceva circuite de viteza si apoi mai vedem cu securitatea cum stam , sau nu mai avem cojonesssss sa alergam pe masini puternice acum ????
|
Degeaba Racer...ne luptam cu un sistem post comunist si nu vreau sa deranjez acest topic minunat cu politica, dar cred ca trebuie procedat ca la rusi cu autodromul din Siberia !!!!...au cooptat mari firme auto din America si lau inchiriat si pt teste de prototipuri pt ei dar si cu competitii interne clasa 1600 Easter Mondial si altele...baieti destepti si au atras capital barosan si leau si oferit ceva in schimb...am materialul undeva cu detalii despre circuit, maine le bag aici sa vedeti ca fara nici un ban se poate face ceva DACA SE VREA !!! ...circuitul din Siberia este omologat FIA Gr. 3 , dar pt inceput e suficient ...aviz amatorii adica fras...hai sariti pe mine iar ca ma iau de fras care este o rusine pt sportul auto romanesc, dar nu sunt singur ...sunt oameni de valoare, fosti si actuali sportivi, care au aceleasi idei ca mine....maine detalii despre Siberia !
__________________
Sunt viu si nevatamat ! In poze sunt chiar eu...Cu capu' stau rau...Se vede la avatar !
Last edited by cornel1955; 18-05-13 at 23:03.
|
|
|
18-05-13, 22:53
|
#3140
|
Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by TG53
ar mai fi multe de spus si speram ca se va modifica ceva un lucru pentru mine este clar,sportul automobilistic fara circuite este ca inotul fara apa,dai din miini si piciore dar nu te misti din loc
cu drag T.Gedeon
|
Bravo Tibi...asta gavaream mai sus...circuitele sau autodroamele nu sunt de ne realizat...cu conditia sa existe vointa fara un castig imediat...el vine in timp, asta este problema romanilor
|
|
|
18-05-13, 23:06
|
#3141
|
Stage 5
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by cornel1955
Degeaba Racer...ne luptam cu un sistem post comunist si nu vreau sa deranjez acest topic minunat cu politica, dar cred ca trebuie procedat ca la rusi cu autodromul din Siberia !!!!...au cooptat mari firme auto din America si lau inchiriat si pt teste de prototipuri pt ei dar si cu competitii interne clasa 1600 Easter Mondial si altele...baieti destepti si au atras capital barosan si leau si oferit ceva in schimb...am materialul undeva cu detalii despre circuit, maine le bag aici sa vedeti ca fara nici un ban se poate face ceva DACA SE VREA !!! ...circuitul din Siberia este omologat FIA Gr. 3 , dar pt inceput e suficient ...aviz amatorii adica fras...hai sariti pe mine iar ca ma iau de fras care este o rusine pt sportul auto romanesc, dar nu sunt singur...sunt oameni de valoare care au aceleasi idei....maine detalii despre Siberia !
|
Nu avem nici o sansa in Romania sa se organizeze ceva , cu bani sau fara bani , oricum , parerea mea este ca nu se vrea din anumite ratiuni ale FRAS , pe care sincer nu le inteleg. Singura , dar singura ,dupa parerea mea , este echipa Dacia Renault ca firma care poate sa organizeze ceva si sa traga dupa ea si alti organizatori , dar Renault nu prea vrea sa ridice Loganul prea sus , pentru ca marketingul spune sa nu ii ia fata lui Clio , Asa ca nu stiu ce sa mai zic ...... Eu deja ii vad pe bulgari inaintea noastra organizand ceva si sa iti spun drept nu suntem departe de ei , ca si distanta , si ne putem duce acolo , dar este rusinos
|
|
|
18-05-13, 23:22
|
#3142
|
Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Sambata-duminica 19-20 mai, din cate stiu este VTM Ranca...o coasta de mana 80%, foarte misto care am facuto din curiozitate pt ca nu am mai mers pe ea acum 3 ani underground cu masina unui prieten, noaptea, o Honda cu 200 de cp...este impresionanta coasta si se va vedea valoarea pilotului...am inteles de la oamenii de acolo ca au pus mana de la mana se dezapezeasca pana sus la Transalpina ca e interes financiar...bravo lor si celor care au pus banii...Salvamontul spunea ca nu este posibil...uite ca A FOST POSIBIL !!! ...DECI DACA VREI, POTI !
|
|
|
18-05-13, 23:38
|
#3143
|
Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by racerVTM
Nu avem nici o sansa in Romania sa se organizeze ceva , cu bani sau fara bani , oricum , parerea mea este ca nu se vrea din anumite ratiuni ale FRAS , pe care sincer nu le inteleg. Singura , dar singura ,dupa parerea mea , este echipa Dacia Renault ca firma care poate sa organizeze ceva si sa traga dupa ea si alti organizatori , dar Renault nu prea vrea sa ridice Loganul prea sus , pentru ca marketingul spune sa nu ii ia fata lui Clio , Asa ca nu stiu ce sa mai zic ...... Eu deja ii vad pe bulgari inaintea noastra organizand ceva si sa iti spun drept nu suntem departe de ei , ca si distanta , si ne putem duce acolo , dar este rusinos
|
Sanse sunt, dar eu sunt satul de noile politici de piata de la noi care dincolo sunt clare : sunt ford si vreau reclama ! si are reclama prin modelul cutare pilotat de un meshter care cunoaste si cu un nume in sport ...cu bulgarii lasai ca oricum si la gr. Easter au fost peste noi atunci si probabil si acum...vorbeam mai sus si Tibi a fost suparat si pe bune dreptate de "ajutorul" nepretuit al uzinei de la Pitesti...ce dracu mai speri de la o uzina care a facut pact cu diavolu' si pe Renault sicrie MADE IN TURKEY ! este valabil si pt Fiat...ce performante pot avea motoare facute in turcia ca daca bagi un tuning la ele mergi probabil 1 km si crapa ?????...zero !
|
|
|
19-05-13, 08:05
|
#3144
|
Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Dap, astazi sunt mansele de concurs la Ranca, ieri au fost antrenamente. Dar de deszapezit nu s-a deszapezit portiunea unde se alearga ci probabil mai sus pe Transalpina. Soseaua aia de cand a fost asfaltata atrage lume multa si cred ca localnicii au inteles ca asta poate insemna $$. Eu zic ca, pe langa mana, trebuie si "oo", dar si ceva caluti ca e cam abrupta. Dar e superba!
Cum ziceam mai inainte, producatorii auto nu se simt deloc bine si e exclus sa finanteze acum astfel de proiecte, Loganul nefiind un model sportiv nu are de ce sa fie promovat astfel. Fiaturile facute la turci sunt, dpdv al calitatii asamblarii, peste cele italiene! Crede-ma, am lucrat >8 ani cu ele. Dar asta e alta poveste.
|
|
|
19-05-13, 08:12
|
#3145
|
Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
se pare ca marea problema in Romania a ramas sau,si mai rau sa intensificat,prima data si foarte repede vreau sa cistig,si dupa aceea fac ceva,daca mai fac Pacat
cea ce face FRAS nu prea am inteles concret dar am vazut ca au taxe si nu mici si un catalog de amenzi sa le traiasca
daca nu sa schimbat mentalitate la uzina Dacia va rog sa nu va faceti iluzii prea mari probabil ca de frica,daca ei ajuta creste copilul si cindva este mai mare ca tata asta am aflato pe pielea mea prin 8
|
|
|
19-05-13, 10:38
|
#3146
|
Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by TG53
cea ce face FRAS nu prea am inteles concret dar am vazut ca au taxe si nu mici si un catalog de amenzi sa le traiasca
daca nu sa schimbat mentalitate la uzina Dacia va rog sa nu va faceti iluzii prea mari probabil ca de frica,daca ei ajuta creste copilul si cindva este mai mare ca tata asta am aflato pe pielea mea prin 8
|
Tibi numai noi putem intelege fenomenele astea dar trebuie explicate si celor tineri pe care eu ii incurajez 'off-line" si faptul ca Mihai Marinescu, Ovidiu Zaberca si baiatul lui Lelu Tutuianu alearga afara cu succes, Ovidiu alearga acum in romania printre pauze, asta denota faptul ca la noi este kk maka si sportul auto sub directa indrumare a organelor de @!!%#**& !!! fras este in colaps si se va duce dracu' in maxim 1 an...bani multi,taxe mari ca tre' sa manance si mieii de la fras ceva si partea sportiva se duce p..ii de suflet...si John are dreptate si totusi vorba lui Make Mateescu care ma incuraja cand eram la Hungaroring si muream de frica cu balaurii din CPP (nu este o rusine sa recunosti ca intradevar aveam puls 140 la start) "SA FIM OPTIMISTI !!!" !!!
Last edited by cornel1955; 19-05-13 at 11:07.
|
|
|
19-05-13, 10:54
|
#3147
|
Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
si acum sa vedeti ce este la rusi unde foamea e mai mare ca la noi :
Autodrom Moscow, Moscow (2004–2007)
Neva Ring, Saint Petersburg (2004–2006)
Red Ring, Krasnoyarsk (2009–2010)
NRING Circuit, Nizhny Novgorod (2010–2012)
Lipetsk (2009–2011)
Kursk (2008–2011)
Vorobyovy Gory, Moscow (2006)
Dmitrov (2009)
Orlovsky Ring, Oryol (200
Luzhniki Olympic Complex, Moscow (2008, 2011)
Smolensk Ring, Smolensk (2011-2012)
Kazan Ring, Kazan (2011-2012)
Autodrom Saint Petersburg, Saint Petersburg (2011-2012)
Moscow Raceway, Moscow (2012)
Autodromul Moscova este o pista de curse situata în apropiere de Moscova, la 13 km de Moscova și la 31 km de centrul orașului. Pista este construită în aeroportul Miachkovo zona care a fost utilizat pentru curse din 2001. După reconstrucție totală în 2005, a fost singura facilitate de curse în Rusia, până la circuitul Red Ring care a fost deschis în Siberia în 2007. Designul satisface normele FIA Gradul 3. Este echipat cu 18 boxe, 13 × 6 m fiecare, turn de control cursa cu sistem de evidență de timp, tribune pentru 2000 de spectatori și un mic hotel.
Pista este în uz nu numai pentru sport de performanta, ci, de asemenea, de conducere de amatori si evenimente corporate, cum ar fi Porsche Club Russland, Mazda Sport Cup, Land Rover și teste cursa Jaguar, Alfa Romeo test drive, etc... este destul de clar de unde se pot scoate bani cu conditia sai folosesti corect pt ce iai luat...incep sa ma enervez din nou
Last edited by cornel1955; 19-05-13 at 11:05.
|
|
|
19-05-13, 11:18
|
#3148
|
Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by john17
Fiaturile facute la turci sunt, dpdv al calitatii asamblarii, peste cele italiene! Crede-ma, am lucrat >8 ani cu ele. Dar asta e alta poveste.
|
Aici ai dreptate pt ca un prieten al meu are un Albea made in turkey, ales de mine de la reprezentantza si are 180.000 Km si te dai la el ca in prima zi ...iam schimbat injectoarele la 160.000 si atat ...compresie mai da si la altii, presiune de ulei masurata cu ceasul lu' moshu 4.5 , 2000 t/min , la 95 grade !!!!!
Last edited by cornel1955; 19-05-13 at 11:22.
|
|
|
19-05-13, 12:08
|
#3149
|
Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
in postul meu de mai sus am vrut sa spun anul 1985
si acum o alta intrebare noi punem aici tara la cale cea ce priveste circuitele,dar poate ca pilotii din ziua de azi nici nu vor circuite,sau ma insel?
ce este un Albea made in Turkey?
|
|
|
19-05-13, 12:41
|
#3150
|
Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Albea este un model Fiat destinat pietelor est europene si sud americane, se mai numeste Siena prin Brazilia si Argentina, mai are o ruda, Palio. In Ro a fost oarecum concurent cu Logan - masina incapatoare, de familie, cu motorizare mica (1.2 si 1.4) si relativ ieftin. Este produs in Turcia (multi constructori fac acolo mai ales modele ieftine si/sau utilitare, inclusiv Mercedes!).
Pilotii din Romania de azi nu prea au de unde sa stie ce e acela un circuit, nu stu cati dintre ei au fost pe afara sa se dea macar de test. Dpmdv - pur personal si nu ma consider pilot cu adevarat chiar daca am participat la coasta, sunt hooby-st si imi place cel mai mult sa surubaresc - la circuit exista sanse de contact "fizic" cu adevrsarii si eu tin prea mult la masina... La coasta macar daca dau cu ea, dau numai din vina mea. Dar asta nu inseamna ca desconsider cumva acest tip de competitie, in nici un caz! Am avut oczia sa fac cateva tururi pe 2 piste de afara (nu in vreun concurs) si de placut mi-a placut!
Last edited by john17; 19-05-13 at 12:43.
|
|
|
|
|