10-07-11, 17:41
|
#1621
|
 Stage 5
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,666
Member of: [DACIA] [MERCEDES] [Opel]
|
Re: Când au început circuitele în România?
da, am ...o dubla !! 
asa ca mai stau ca penalizare in pitlane
|
|
|
10-07-11, 17:54
|
#1622
|
 Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Când au început circuitele în România?
Quote:
Originally Posted by valentin.nemtanu
da, am ...o dubla !! 
asa ca mai stau ca penalizare in pitlane 
|
nu sta la penalizare, apreciem dublele dar zimi o treaba: se mai tine VTM la Stana de Vale ?...7.2 km, 1000 de m dif de nivel (cred ca nu gresesc) sau poate e proba speciala in vreun raliu  ...o coasta infernala combinat viteza cu 8 segmente de "mana" de la jumate in sus...???????
__________________
Sunt viu si nevatamat ! In poze sunt chiar eu...Cu capu' stau rau...Se vede la avatar !
|
|
|
10-07-11, 18:02
|
#1623
|
 Stage 5
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
|
Re: Când au început circuitele în România?
Quote:
Originally Posted by valentin.nemtanu
Asadar, sa continuam topicul si amintirile cu " eroii neamului" nostru................. Festivitatea de premiere a sezonului 1976
an de glorie pentru Daciile 1100 si Fiat 850, chiar si primele Dacia 1300
Si sa ii prezentam, pe randul de jos
?..?..?.. Ludovic ( Loti ) Balint+, Gheorghe ( Dodo) Urdea, Cornel Caprita, ?..?..,Szabo, Dan Amarica, Ovidiu( Puiu) Groapa +,
randul de mijloc
?..?..?.. Dorin Borlovan, ?..?..?.. Nicolae( Niki) Herisanu, Doru Gandu, Eugen Ionescu-Cristea+, ..?,Laurentiu Popa, ..?., Corneliu Tit , Virgil Balas, marin Dumitrescu-tziganu, Stefan Stinica +, ..?
si sus central
Stefan ( Fane) Iancovici+, ..? ( parca e Andrei Belu), Dinu Hutu, Petre Vezeanu +
|
Pe atunci nu eram in sport: Ce ştiu că şi Vasile SZABO a plecat acolo sus... şi s-a alăturat echpei:
randul de jos:
………….?, ………....?, …………....?, Ludovic( Lotzi) Balint +, Gheorghe ( Dodo) Urdea -Germania, Cornel Caprita, ……?, …...?, Vasile SZABO+, prof. Dan Amarica-USA, Ovidiu ( Puiu) Groapa +,
randul mediu:
……?, …...?, Ştefan VASILE, …...?, Dorin Borlovan, ………?, …….?, ……..?, ………?, Niki Herisanu, Doru Gandu-USA, Eugen Ionescu-Cristea+, ………..?, ………….?, Laurentiu Popa, …………?, ……..?, Corneliu Tit, Virgil Balas, Marin Dumitrescu -tziganu, Stefan Stinica, Emilian POPESCU de la Dacia Piteşti-şef echipă,
randul de sus:
Stefan Iancovici+, Dinu Hutu, ( parca Andrei Belu ), Petre Vezeanu +,
|
|
|
10-07-11, 18:11
|
#1624
|
Dacia Driver
 Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Când au început circuitele în România?
Petre Cristea cu un Ford V8 preparat la uzina Ford, din cartierul bucurestean Floreasca. Castigator la Raliul Monte Carlo 1936 .
|
|
|
10-07-11, 18:13
|
#1625
|
 Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Când au început circuitele în România?
Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE
Dupa care vine etapa de la Vidraru unde C. Bibiri vine pe 3 iar dupa doua zile castiga cursa de Viteza pe Circuit in Cupa Argesului.
Si app: daca tot am ajuns la Vidraru...vreau sa imi exprim totala dezamagire si dezabrobare fata dezizia Biroului Federal al FRAS care a decis sa anuleze Raliul Argesului, a patra etapa a Campionatului National de Raliuri Dunlop 2011.
Cititi asta... http://www.acr.ro/_6/1122/COMUNICAT.htm
|
eram in pauza pana maine si rasfoiam "cele 50.000 de accesari"...ma socat articolul de la https://forum.4tuning.ro/585-raliuri-.../page-101.html post #1502...se pare ca trebuie inventata o alta autoritate automobilism-sportiv...cu oameni capabili si fara interese personale, care sa ajute efectiv sportul auto in romania si sa promoveze tineretul care se zbate ca pestele pe uscat....am inceput sa visez...si sa nu mai apara mielul ala behehheeeee!!!(se stie el si daca e baiat destept nu va comenta) sami spuna ca jignesc fras....am cu ce !!!    ...si se mai adauga chestia ca, virgula cunosc personal conducerea de acolo...si asta este mai trist ca ei sunt fosti piloti cu rezultate remarcabile dar care sau schimbat peste noapte...sa fie dracu' chiar asa rau ????...Ovidiule, Fane...wake up...
Last edited by cornel1955; 10-07-11 at 18:29.
|
|
|
10-07-11, 18:22
|
#1626
|
Dacia Driver
 Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Când au început circuitele în România?
Petre Cristea este preocupat deopotriva de cursele de coasta si circuit, la care participa initial cu Ford-ul V8, iar mai apoi cu un BMW 328. Castiga Marile Premii pe circuit la Brasov - in 1935, 1937, 1938, Bucuresti - in 1936, 1938, in 1939 obtinand doua victorii externe la Clasa Sport 2 l, in cursele de GP de la Vila Real (Portugalia) si Cupa Eifelrennen (Nürburgring - Germania), ocazie cu care stabileste un record de circuit care a rezistat pana la mijlocul anilor ’50.
Last edited by ROAD EMPIRE; 10-07-11 at 18:26.
|
|
|
10-07-11, 18:23
|
#1627
|
 Stage 5
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,666
Member of: [DACIA] [MERCEDES] [Opel]
|
Re: Când au început circuitele în România?
R 1 : nu stiu
R2 : si...daca tot stau in pitlane ( si iar se duce Road cu 2 tururi in fata  ) va invit sa tragem cu ochiul la un GT2: ( nu prea erau ei numai zambet  cand fotografiam motorul !!  ) ba chiar au ridicat capota fata la vertical si au tras perdelele.../dar eu...tzac, click..
Asadar in 2 editii ale BCC, s-a prezentat si a participat micuta echipa belgiana Gillet Vertigo cu pilotii de top ai momentului Bas leinders si Renaud Kuppens , ambii belgieni cu licenta 101.
Motorul era un Masserati de uzina, cel care facuse legea in 24 de ore de la Spa, iar restul era opera echipei.
__________________
Recomandam / distribuim doar uleiuri competitive de top  infomarbr@gmail.com
|
|
|
10-07-11, 18:39
|
#1628
|
Dacia Driver
 Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Când au început circuitele în România?
Inca o fotografie cu Petre Cristea pe BMW-ul 328 cu nr 11 .- anul 1939 in Grand Prix-ului Finlandei de la Eläintarharata.
Video: http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=3&ag=88&t=29&a=446
Pe vremea aceea pe BMW 328 mai concura si celebrul Erst Henne
|
|
|
10-07-11, 18:42
|
#1629
|
 Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Când au început circuitele în România?
Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE
Petre Cristea este preocupat deopotriva de cursele de coasta si circuit, la care participa initial cu Ford-ul V8, iar mai apoi cu un BMW 328. Castiga Marile Premii pe circuit la Brasov - in 1935, 1937, 1938, Bucuresti - in 1936, 1938, in 1939 obtinand doua victorii externe la Clasa Sport 2 l, in cursele de GP de la Vila Real (Portugalia) si Cupa Eifelrennen (Nürburgring - Germania), ocazie cu care stabileste un record de circuit care a rezistat pana la mijlocul anilor ’50.
|
excelent Road...sa ne povestesti si cu recordul Buc-Sinaia ...media 142 km/h, care nu a fost batut nici in ziua de azi  ...si nu era asfalt atunci...
Last edited by cornel1955; 10-07-11 at 18:47.
|
|
|
10-07-11, 18:46
|
#1630
|
 Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Când au început circuitele în România?
Quote:
Originally Posted by valentin.nemtanu
R 1 : nu stiu
R2 : si...daca tot stau in pitlane ( si iar se duce Road cu 2 tururi in fata  ) va invit sa tragem cu ochiul la un GT2: ( nu prea erau ei numai zambet  cand fotografiam motorul !!  ) ba chiar au ridicat capota fata la vertical si au tras perdelele.../dar eu...tzac, click..
|
tzac,click iai luat la fix....nici nu stii cat de linistit voi dormi la noapte cu Maserati in fatza ochilor   ...adevarate masini !!!mai stai la pit-lane si spioneaza...e de bine
|
|
|
10-07-11, 18:51
|
#1631
|
Dacia Driver
 Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Când au început circuitele în România?
Alte repere istorice ale automobilismului sportiv de altadata din Romania.
1926-1929 este perioada afirmarii echipajelor romanesti in competitii interne si internationale. Dupa recordul obtinut pe distanta Bucuresti-Paris-Bucuresti, de echipajul H. Manu-N. Constantinescu, cu un Buick, in 103 ore, cu o medie de 53,4 km/h, a urmat, in premiera, realizarea Turului Automobilistic al Romaniei de catre Alexandru Berlescu, pe un Oldsmobile. El a parcurs in 50 de ore 2.447 km, cu o medie orara de 49 km; in anul urmator Alex. Racovita (cu un Steyr de 1.600 cm3) si George Ghica (Buick) au concurat in raliul Monte Carlo cu alti 50 de automobilisti si s-au plasat pe locuri onorabile – 5, respectiv 30. La finele intervalului mentionat apare Ghidul Drumurilor din Romania, cu planse continand harta fizica a zonei cartografiate, la o scara bine aleasa.
Finele lui 1928 aduce o recidiva memorabila a fondatorului ACRR, G.V. Bibescu, cel care organizase in 1905 raidul intercontinental Galati-Ispahan: traversarea Africii pe ruta Dar-es-Salam-Congo-Sahara-Nigeria-Algeria si Maroc, destinatia finala, atinsa in toamna anului urmator, fiind Parisul. Presa franceza a timpului a relatat fugitiv acest eveniment deosebit — probabil pentru ca nu avea un caracter national, iar autovehiculele erau americane…
Cascada afirmarilor continua
1928: Prima editie a raliului San Remo. E. Urdareanu (viitorul Maresal al Palatului sub Carol al II-lea) se plaseaza pe primul loc in zona a doua, pe un Fiat 520, pe un traseu de 3.057 de km; Jean Calcianu, un alt nume mare al automobilismului romanesc, invinge, in cursa de la Miramas (Bouches-du-Rhône – Franta), bolizii lui Ettore Bugatti, in proba de "un kilometru lansat", cu o medie orara de 173,6 km; Marin Butculescu, fiul unui membru fondator al ACR, castiga, pe un Steyr XII, Marele Premiu al ACRR desfasurat pe o distanta de 2.000 km, iar ulterior, pilotand un Buick Spitzer, castiga cursa de coasta de la Avala (Iugoslavia).
In celebra cursa de 24 ore de la Le Mans, fratii George si Matei Ghika se plaseaza, cu un Chrysler pe un foarte onorabil loc 4 in clasamentul general, iar Henry Manu, Alexandru Racovita si Jean Olanescu se plaseaza pe locul 11 (din 80) in raliul Monte Carlo al anului 1929.
1934: Reeditarea cursei de coasta de pe Dealul Feleacului, pe un traseu modernizat de 7 km. Castigator – Misu Sontag, pe un automobil Ford, marca al carei reprezentant era in Romania. In acelasi an, la startul Cupei Alpilor au participat si doua echipaje romanesti (cuplurile Barbu Neamtu-Vintila Frumusanu si Al. Berlescu-H. Meerscheid). Au trecut linia de sosire, la München, doar 94 de echipaje. Cum echipajul Neamtu-Frumusanu obtinuse cei mai buni timpi la probele speciale, i s-a decernat Marele Trofeu al Ghetarilor .
1936: Marele Trofeu al raliului Monte Carlo este castigat de echipajul Petre Cristea-Ionel Zamfirescu
|
|
|
10-07-11, 18:52
|
#1632
|
 Stage 5
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,666
Member of: [DACIA] [MERCEDES] [Opel]
|
Re: Când au început circuitele în România?
Si sa vedem interiorul masinii Gillet Vertigo. Observati pozitia scaunului si a pilotului fata de puntea spate, iar in ultima poza, marcarea de la antrenamente pe culori, a pozitiei de oprire, a rotilor de schimb, etc..etc,
intrucat la schimbarea pilotilor in cursa, si a anvelopelor, totul dureaza secunde si zecimi, bine precizate din antrenamente. Logistica pregatirilor pentru cursa este o inginerie, curatenia in boxa, ordinea tuturor sculelor, accesoriilor, a scaunelor, este asa bine pusa la punct si f. atent urmarita de seful de boxa, in colaborare directa si permanenta cu seful echipei. Cei doi gandesc, urmaresc, dau indicatii foarte scurte, iar echipa executa in totala liniste si concentrare.
Astfel acest GT2 - Gillet Vertigo a realizat cea mai buna clasare la etapa Bucuresti, dupa 3 !!!!sezoane de cautari, tatonari, modificari , pregatiri si antrenamente.
Daca m-am lungit cu acest reportaj, ma alungati din boxe !!
|
|
|
10-07-11, 18:57
|
#1633
|
 Stage 5
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,666
Member of: [DACIA] [MERCEDES] [Opel]
|
Re: Când au început circuitele în România?
Quote:
Originally Posted by cornel1955
tzac,click iai luat la fix....nici nu stii cat de linistit voi dormi la noapte cu Maserati in fatza ochilor   ...adevarate masini !!!mai stai la pit-lane si spioneaza...e de bine 
|
Daca ma lasa Road si prietenii lui ce ne viziteaza aici, iti stric somnul, ducandu-ma in boxa lui Ferrari... sau la un F 2 . ce zici, sa ma intorc la seria cu Logan , ca si acolo au fost lucruri interesante..
|
|
|
10-07-11, 19:06
|
#1634
|
Dacia Driver
 Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Când au început circuitele în România?
3 raritati
1 Raliul Dunarea Galati 80`
2 Campionatului National de Viteza pe Circuit 81` Galati
3 Pista de karting de la Gradina-Publica in 1978( zona triaj CFR) -Galati
|
|
|
10-07-11, 19:08
|
#1635
|
 Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Când au început circuitele în România?
Quote:
Originally Posted by valentin.nemtanu
Si sa vedem interiorul masinii Gillet Vertigo. Observati pozitia scaunului si a pilotului fata de puntea spate, iar in ultima poza, marcarea de la antrenamente pe culori, a pozitiei de oprire, a rotilor de schimb, etc..etc,
Daca m-am lungit cu acest reportaj, ma alungati din boxe !! 
|
stai linistit...nu te alunga nimeni...intradevar ORDINE, DISCIPLINA DE ECHIPA, SIMTZ AL RASPUNDERII la ce bani ai luat de la sponsor si ce trebuie sa faci cu ei...asa se fac curse si performante nu ca la noi
|
|
|
|
|