17-04-11, 22:18
|
#721
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,499
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: Când au început circuitele în România?
Oare Werner nu are ceva contacte?
|
|
|
17-04-11, 22:50
|
#722
|
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 966
Member of: [DAEWOO] [DACIA]
|
Re: Când au început circuitele în România?
Nu am vb cu el inca despre asta... Luci Hora ma instintat ca "Nea Werner" vina saptamana asta acasa la Resita... sper sa il revad sanatos si voinic
Video - Cupa Pacii si Prieteniei - tarile socialiste- Clasa B8 1300cmc
http://www.ddr-formel1.de/Videos/1video.htm
la start: Peteanu Eugen, Cornel Bibiri, Mircea Ponta, Wilhelm Kulpinski...
__________________
SOLENZA FT / Resita
|
|
|
18-04-11, 07:04
|
#723
|
Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Când au început circuitele în România?
Quote:
Originally Posted by nelutz69
Nu am vb cu el inca despre asta... Luci Hora ma instintat ca "Nea Werner" vina saptamana asta acasa la Resita... sper sa il revad sanatos si voinic
Video - Cupa Pacii si Prieteniei - tarile socialiste- Clasa B8 1300cmc
http://www.ddr-formel1.de/Videos/1video.htm
la start: Peteanu Eugen, Cornel Bibiri, Mircea Ponta, Wilhelm Kulpinski...
|
pai hai sati dau si cursa din '89 http://www.balticrace.lv/?l=3&mu=149&news= ...foarte interesant ce propui cu oamenii cu bani dar eu sunt foarte sceptic la faza asta....normal era ca federatia sa sponsorizeze deplasarea la Schleitz...oricum eu iti multumesc mult ca te agiti si sa dea domnu' macar voi de la Resita sa reusiti...aici la Bucuresti nici o sansa de sponsori...daca faceam o casa de curve gaseam sponsori berechet
__________________
Sunt viu si nevatamat ! In poze sunt chiar eu...Cu capu' stau rau...Se vede la avatar !
|
|
|
18-04-11, 07:08
|
#724
|
Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Când au început circuitele în România?
Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE
O poza in care rolurile sunt un pic inversate
Nicu in urmarirea lui Werner...
|
hehehheeeee se mai face si mielul lup si lupul miel
|
|
|
18-04-11, 07:29
|
#725
|
Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Când au început circuitele în România?
Quote:
Originally Posted by nelutz69
Nu am vb cu el inca despre asta... Luci Hora ma instintat ca "Nea Werner" vina saptamana asta acasa la Resita... sper sa il revad sanatos si voinic
Video - Cupa Pacii si Prieteniei - tarile socialiste- Clasa B8 1300cmc
http://www.ddr-formel1.de/Videos/1video.htm
la start: Peteanu Eugen, Cornel Bibiri, Mircea Ponta, Wilhelm Kulpinski...
|
RECTIFICARE : VEZI CA NU ERA KULPINSKI ERA TIBI GEDEON asta era trupa Romaniei la start in '86 Kulpinski a fost anul urmator
|
|
|
18-04-11, 07:51
|
#726
|
Stage 5
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,666
Member of: [DACIA] [MERCEDES] [Opel]
|
Re: Când au început circuitele în România?
Stimati colegi forumisti !
Va propun in sensul acestui thread, sa ma ajutati sau sa ne ajutam sa prezentam clar pt cine intra aici cateva date, care sunt mai putin calre si pt mine:
Asadar, luand chiar titlul ( scuze poate mi-a scapat :
1. cand s-a organizat primul circuit in Romania ?
2. cand s-a oprit organizarea lor ?
3 cand s-a reluat aceasta activitate ( eu, nu am stiut de Timisoara 1969 cu 9 masini )
4. cand au aparut primele easter ? ( parca cel fabricat de Laurentiu Moldovan la Cluj prin ..198....)
5. in anii 80 '-----90 cate eastere au fost in tara ? adica cate erau licentiate in anul ? cu cel mai bogat parc?
6 cand au disparut ele ? 89 / 90 ?
7 cand s-a intrerupt organizarea circuitelor ? ultimul ?
8 apoi prima prezenta internationala, pe circuite, cu auto, cu eastere !
va multumesc.
|
|
|
18-04-11, 08:24
|
#727
|
Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Când au început circuitele în România?
Quote:
Originally Posted by valentin.nemtanu
Stimati colegi forumisti !
Va propun in sensul acestui thread, sa ma ajutati sau sa ne ajutam sa prezentam clar pt cine intra aici cateva date, care sunt mai putin calre si pt mine:
Asadar, luand chiar titlul ( scuze poate mi-a scapat :
1. cand s-a organizat primul circuit in Romania ?
2. cand s-a oprit organizarea lor ?
3 cand s-a reluat aceasta activitate ( eu, nu am stiut de Timisoara 1969 cu 9 masini )
4. cand au aparut primele easter ? ( parca cel fabricat de Laurentiu Moldovan la Cluj prin ..198....)
5. in anii 80 '-----90 cate eastere au fost in tara ? adica cate erau licentiate in anul ? cu cel mai bogat parc?
6 cand au disparut ele ? 89 / 90 ?
7 cand s-a intrerupt organizarea circuitelor ? ultimul ?
8 apoi prima prezenta internationala, pe circuite, cu auto, cu eastere !
va multumesc.
|
Hehehhee, Valentin chiar ca mai pus pe butuci cu intrebarile astea...incepem sa sapam ...ce stiu sigur ca primul Easter a fost facut de Lenti Moldovan in 1978 sau 1979, urmat imediat de cel al lui Kulpinski iar in '89 sa dat drumu la motorizare Lada 1600 si chiar miam facut Easterul pe noua motorizare dar a fost un esec total...Werner mai avea 1600 si parca Igiescu, iar restul Dacia 1400 si Mateescu Oltcit...ca numar de eastere nimeni nu stie exact cate erau dar din cemi aduc aminte 12 erau omologate si cu licenta...alfel erau mai multe...mai sapam
|
|
|
18-04-11, 08:57
|
#728
|
CITROEN Driver
Stage 5
Join Date: Aug 2008
Posts: 3,172
Member of: [Freehand Design Usergroup] [Colectionar Machete] [4Rally] [CITROEN]
|
Re: Când au început circuitele în România?
In 1989 , dupa etapa de la Oradea , circuitele au inceput sa nu mai fie privite cu ochi buni de "conducere" datorita accidentului in urma caruia Gh. Preoteasa si-a pirdut viata . Ultima cursa a fost cea de la Satu Mare care a incheiat si sezonul competional al Campionatului de Viteza pe circuit. Cel putin asa retin din tot ce s-a discutat aici pe topic . Intr-unul din numerele revistei Autoturism din 1990 s-a dat si clasamentul lui '89 iar de atunci liniste si pauza pe toata linia "frontului".....singurele mentionate fiind CNR si Coasta .
__________________
Ardeau strabunele altare/Si ziua coborase-n berna/Treceau ostirile barbare/Peste cetatea mea eterna....
Ploua cu spaima si durere/Peste cetatea mea invinsa/Cadeau barbatii in tacere/Murea un zeu cu tampla ninsa.......
https://forum.4tuning.ro/201-masina-m...ia/page-5.html
Last edited by THUNDER77; 18-04-11 at 09:11.
|
|
|
18-04-11, 09:02
|
#729
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Când au început circuitele în România?
Quote:
Originally Posted by valentin.nemtanu
Stimati colegi forumisti !
Va propun in sensul acestui thread, sa ma ajutati sau sa ne ajutam sa prezentam clar pt cine intra aici cateva date, care sunt mai putin calre si pt mine:
Asadar, luand chiar titlul ( scuze poate mi-a scapat :
1. cand s-a organizat primul circuit in Romania ?
2. cand s-a oprit organizarea lor ?
3 cand s-a reluat aceasta activitate ( eu, nu am stiut de Timisoara 1969 cu 9 masini )
4. cand au aparut primele easter ? ( parca cel fabricat de Laurentiu Moldovan la Cluj prin ..198....)
5. in anii 80 '-----90 cate eastere au fost in tara ? adica cate erau licentiate in anul ? cu cel mai bogat parc?
6 cand au disparut ele ? 89 / 90 ?
7 cand s-a intrerupt organizarea circuitelor ? ultimul ?
8 apoi prima prezenta internationala, pe circuite, cu auto, cu eastere !
va multumesc.
|
La intrebarea nr 1 pot raspunde eu !
In 1934, organizata de Jean Calcianu, impreuna cu cei de la IAR prima cursa pe circuit inchis din tara: Marele Premiu al Brasovului.
Activitatea lui Calcianu se imparte intre bancul de proba al motoarelor avioanelor si construirea unui automobil de competitie romanesc, Fordul Carp, un monoloc foarte ...nereusit.
Pe linie de competitie, Calcianu mai stabileste un record pe Feleac, unde il bate pe specialistul coastei, Hans Stuck. Cea mai frumoasa victorie a lui Calcianu vine in 1939, in Marele Premiu al orasului Belgrad, unde intrece toata crema pilotilor germani si francezi. Aceasta victorie o realizase cu Alfa Romeo pe care o pilotase Tazio Nuvolari. Pina la izbucnirea razboiului, Calcianu alearga la toate cursele nationale, cistigind majoritatea lor, avind un singur adversar de talie egala: Petre Cristea.
Dupa razboi, stringe epavele masinilor de curse si, cu ajutorul Federatiei Romane de Automobilism si Motociclism, reuseste sa le repare. Se retrage, timp de trei ani, la Brasov, datorita problemelor de sanatate. Revine la Bucuresti, aducind cu el masinile Maseratti, Mercedes si un BMW. Se simte din ce in ce mai rau, fiind internat. Inceteaza din viata, dar el ramine totusi prezent in inimile tuturor pasionatilor de automobil. Din anul 1973 se acorda Cupa Jean Calcianu, in cadrul Marelui Premiu al Bucurestiului, aceasta disparind odata cu desfasurarea curselor in capitala.
Last edited by ROAD EMPIRE; 18-04-11 at 09:05.
|
|
|
18-04-11, 09:14
|
#730
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Când au început circuitele în România?
Si la intrebarea nr.3 raspuns partial(deocamdata).
Cred ca undeva prin 66`- 67`
Marin Dumitrescu reprezinta pinionul de transmisie intre generatia de aur ilustrata de Calcianu si Cristea si generatia clasicilor, aparuta dupa anul 1967. Debuteaza in 1948 in cursele de viteza pe circuit, cu Jeep-uri modificate. Bucurindu-se de conditii propice, Marin Dumitrescu devine, intre 1949 si 1958, stringatorul majoritatii titlurilor de campion absolut de viteza pe circuit si coasta. A concurat si in raliuri, alaturi de Petre Vezeanu. Ultimul titlu de campion l-a cistigat cu Dacia 1300, in anul 1976.
Cateva date :
Dupa ce si-a facut ucenicia ca mecanic si a asistat ca spectator la victoria lui Hans Stuck in Marele Premiu al Bucurestiului 1939 (pe un bolid Auto Union de 600 CP), nea Marin a inceput sa concureze pe o motocicleta in Bucurestiul primilor ani de dupa razboi. A trecut pe un Jeep "optimizat" pentru cursele pe circuit, iar apoi a cumparat o masina BMW 328 pe care a transformat-o in monopost, aducandu-i modificari intense. Daca regimul comunist i-ar fi permis sa alerge cu bolizii sai in Europa, Marin Dumitrescu putea fi primul nostru pilot de Formula 1. Sa nu uitam ca, in 1946-1953, patru rezidenti ai RDG disputau curse de Formula 1 sau Formula 2 pe monoposturi numite generic Eigenbau (germ. “constructie proprie”). Acestea combinau baza tehnica a BMW-ului 328 sport cu piese artizanale si cu o gama variata de organe mecanice de la masini de dupa razboi. Pilotul german Hans Stuck, fosta glorie a perioadei interbelice, s-a aventurat si el în competitii cu asemenea exhibitii ingineresti. Povestea transformarii BMW-ului in monopost, dar si a curselor de Jeep-uri din anii 1946-48 sau a primelor competitii auto "comuniste" cu Renault-ul 8 Gordini si a participarilor in Raliul Balcanic le-a strans in volumul autobiografic Un sfert de veac la volanul bolizilor, pe care l-a publicat in 1978, dupa retragerea din curse.
Last edited by ROAD EMPIRE; 18-04-11 at 09:25.
|
|
|
18-04-11, 09:23
|
#731
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Când au început circuitele în România?
Raspuns la intrebarea nr.8
In luna mai 1927, George Fernic din Galati, alearga pe un Bugatti la Indianapolis, clasindu-se in Marele Premiu al 11-lea din 49 de concurenti.
|
|
|
18-04-11, 09:31
|
#732
|
Stage 5
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,666
Member of: [DACIA] [MERCEDES] [Opel]
|
Re: Când au început circuitele în România?
WOW!!!!!
Bravo baieti !Asadar pe scurt : am aflat prima participare internationala, si primul circuit in Romania si primul campion !
Super ! si sa continuam ! Intreruperi ....reluari, etc etc......
|
|
|
18-04-11, 09:39
|
#733
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Când au început circuitele în România?
Raspunsul la intrebare nr.4 il aveti aici:
|
|
|
18-04-11, 12:34
|
#734
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Când au început circuitele în România?
Quote:
Originally Posted by THUNDER77
In 1989 , dupa etapa de la Oradea , circuitele au inceput sa nu mai fie privite cu ochi buni de "conducere" datorita accidentului in urma caruia Gh. Preoteasa si-a pirdut viata . Ultima cursa a fost cea de la Satu Mare care a incheiat si sezonul competional al Campionatului de Viteza pe circuit. Cel putin asa retin din tot ce s-a discutat aici pe topic . Intr-unul din numerele revistei Autoturism din 1990 s-a dat si clasamentul lui '89 iar de atunci liniste si pauza pe toata linia "frontului".....singurele mentionate fiind CNR si Coasta .
|
DA ! deci la intrebarea cu nr.7 a raspuns THUNDER77. Si asa este, ultima cursa a avut loc la Satu Mare in 1989.
Mai adaug ca la finele ultimului sezon campioni au fost 3.
Ovidiu Mazilu la grupa A
Gheorghe Ana la grupa C
Werner Hirschvogel la grupa E
PS: astfel se raspunde si la intrebarea nr.2
Last edited by ROAD EMPIRE; 18-04-11 at 12:36.
|
|
|
18-04-11, 12:43
|
#735
|
Stage 5
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,666
Member of: [DACIA] [MERCEDES] [Opel]
|
Re: Când au început circuitele în România?
Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE
DA ! deci la intrebarea cu nr.7 a raspuns THUNDER77. Si asa este, ultima cursa a avut loc la Satu Mare in 1989.
Mai adaug ca la finele ultimului sezon campioni au fost 3.
Ovidiu Mazilu la grupa A
Gheorghe Ana la grupa C
Werner Hirschvogel la grupa E
PS: astfel se raspunde si la intrebarea nr.2
|
dar la grupa N nu s-a decernat titlul de campion pe 1989 ?
|
|
|
|
|