Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > RALIURI - COASTA - RALLY SPRINT - CRR

Reply
 
Thread Tools
Old 15-04-11, 20:58   #646
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?

CPP 1986 Resita (revista autoturism)
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC_0078.JPG
Views:	275
Size:	1.70 MB
ID:	1967011  
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 15-04-11, 21:02   #647
nelutz69

Stage 5
 
nelutz69's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 966
Member of:
[DAEWOO]
[DACIA]
Arrow Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?

Quote:
Originally Posted by cornel1955 View Post
cu 111 e Eugen Peteanu "dusmanul meu" dar cel mai bun prieten ...cu 114 e masina lui Werner abandonata probabil cand a plecat din c*****l de romania....
#111 Peteanu Eugen la Oradea 1988
(poza facuta si postata prima data de pilotul Edwin Keleti)

>>>>>>>>>>>>
#114 Werner Hirschvogel la Oradea 1988
(poza facuta si postata prima data de pilotul Edwin Keleti)
masina a fost refacuta si a participat si in 1989 la CPP cu numar licenta #112
__________________
SOLENZA FT / Resita
nelutz69 is offline   Reply With Quote
Old 15-04-11, 21:12   #648
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?

pai in 89` parca asta era masina cea noua a lui Werner.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC_0030.JPG
Views:	91
Size:	184.4 KB
ID:	1967024  
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 15-04-11, 21:12   #649
nelutz69

Stage 5
 
nelutz69's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 966
Member of:
[DAEWOO]
[DACIA]
Thumbs up Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?

Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE View Post
CPP 1986 Resita (revista autoturism)
Prietene esti tare !... am aflat si ceva foarte important din articolul acesta ... si anume ca fotograful care e mentionat in josul pagini detine si o "Rola de filmari" cat si imagini din acea competitie...
Cineva mi-a pomenit de el, cred ca Mircea Ponta sau Peteanu... dar ai uitasem numele... dar cu ajutorul tau am aflat cum il cheama ... P. FUCHS

tre sa dau de el neaparat
nelutz69 is offline   Reply With Quote
Old 15-04-11, 21:27   #650
nelutz69

Stage 5
 
nelutz69's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 966
Member of:
[DAEWOO]
[DACIA]
Arrow Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?

Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE View Post
pai in 89` parca asta era masina cea noua a lui Werner.
Da, este cea mai noua masina a lui in acea perioada, dar ea a fost proiectata si construita in iarna anului 1987/1988

>>>>>>>

...ai aici istoria acestei masini.. Daca vrei poti sa o vezi cu ochii tai, pt ca ea e acum in Timisoara la restaurat...


CPP 1988 Riga (URSS) #114 – Werner Hirschvogel- Romania - motorizare Lada

O DEBUTANTA VICTORIOASA
Formula B8 Easter 1300ccm
Conceputa si construita de propriul ei pilot impreuna cu ing. Stefan Mezaros in iarna 1987/ 1988, masina lui Werner Hirschvogel are un sasiu trapezoidal, din teava de otel (ų 28 mm, grosime 2 mm), cu urmatoarele dimensiuni: lungime 2900 mm, latime 680 si 580. Sasiul cantareste 38 kg. Tot din teava (ų 20 mm) sunt realizate si bratele suspensiei - cele inferioare avand forma de trapez fara tirant, iar cele superioare de forma simpla cu tirant. Pentru fata s-au folosit amortizoare Skoda, iar pentru spate amortizoare de Moskvici. Dimensiunile arcurilor spirale: 50x160x7 (fata), 52x180x9 (spate).
Fuzetele fata si spate sunt de Dacia 1300, usurate la jumatate din greutatea initiala.
Pentru directie s-a utilizat o caseta de Trabant 601.
Masina este asezata pe roti 7"x45x13 (fata) si 8"x45x13 (spate).
Pentru realizarea carenajului s-a facut apel la aluminiu si fibra de sticla.
Motorul Lada 1300 (alezaj - 79 mm, cursa 66 mm) cu care este echipata masina, furnizeaza 100 C.P. la 8000 rot./ min. si la un raport de compresie de 10:1. Cuplul maxim se realizeaza la 6300 rot./ min. Motorul este alimentat printr-o pompa mecanica si un carburator dublu corp Lada. Tot Lada este si ruptor-distribuitorul.
Pentru racire se utilizeaza un radiator Skoda plasat in fata masinii.
Cutia de viteze este de Dacia 1300, cu 4 + 1 trepte.
Alte dimensiuni ale automobilului: lungime intre axe 2300 mm, garda la sol 100 mm. Greutatea totala a masinii, cu plinurile facute (4,5 l ulei, 7 l apa, dar fara benzina) este de 426 kg.
Treptarea cutiei de viteze se face in functie de configuratia traseelor. Exemplu: o cutie pentru coasta Gutaiului (Maramures), asociata unui grup conic 9/34, permite obtinerea, la 8000 rot./ min., a urmatoarelor viteze in cele patru trepte: 60 km/h (I), 88 km/h (II), 115 km/h (III), 140 km/h (IV). Pe un aliniament adecvat, cu un grup conic 10/34, cei 100 C.P. ai motorului, impins la 8000 rot./ min. sunt in masura sa imprime masinii o viteza maxima de 190-200 km/h.(Material din Revista Autoturism, nr. 4/ 1989)



Foto 1) Masina e avariata in 1988 pe Circuitul de la Oradea, ( foto de Edwin Keleti)
Foto 2) Circuit Resita 1989
Foto 3) 'Nea Werner
Foto 4) Aceasi masina dar cu pilotul Constantin Dobre - Coasta Oravita 1995
Foto 5) Aceasi masina in 2010 spre noul ei camin, garajele lui Ducu din Timisoara ... masina va fi restaurata pt a fi masina de forlighter pe Valea Domanului...


Daca imi dai timp iti aduc si imagini de la Riga tot cu aceasta masina in 1989
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Hirschvogel Oradea 88.jpg
Views:	107
Size:	303.4 KB
ID:	1967042   Click image for larger version

Name:	8  Werner HIRSCHVOGEL.jpg
Views:	68
Size:	58.0 KB
ID:	1967043   Click image for larger version

Name:	Werner HIRSCHVOGEL.jpg
Views:	83
Size:	24.8 KB
ID:	1967044  

Click image for larger version

Name:	Coasta 1995_Oravita_ Marila.jpg
Views:	125
Size:	56.6 KB
ID:	1967045   Click image for larger version

Name:	2.JPG
Views:	195
Size:	105.5 KB
ID:	1967046  

Last edited by nelutz69; 15-04-11 at 21:31.
nelutz69 is offline   Reply With Quote
Old 15-04-11, 22:05   #651
Rusanescu

Stage 5
 
Rusanescu's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
Default Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?

Bravo, băieţi.
Continuaţi şi vă veţi bucura de ceea ce găsiţi despre automobilismul sportiv romānesc şi minunaţii lor piloţi de viteză pe circuit stradal şi viteză īn coastă.
Tot īnainte!
Rusanescu is offline   Reply With Quote
Old 15-04-11, 22:12   #652
Rusanescu

Stage 5
 
Rusanescu's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
Default Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?

Quote:
Originally Posted by nelutz69 View Post
... P. FUCHS ....tre sa dau de el neaparat
Nelutzu, īntreabă-l pe dl. Schmelas! Dacă reuşeşti, vorbeşte şi cu dl. Doru Dinu GLĂVAN, ar putea să aibă şi el ceva materiale. El era cel care comenta cursele de viteză de la Reşiţa.
Rusanescu is offline   Reply With Quote
Old 15-04-11, 22:38   #653
nelutz69

Stage 5
 
nelutz69's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 966
Member of:
[DAEWOO]
[DACIA]
Arrow Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?

1989 "Draudzības Kauss" Rīga URSS

in foto avem 3 masini: ultimul nu il recunosc dar primi 2 sant:

#113-Georgie Cacai / Rom - #112 Werner Hirschvogel / Rom


apoi dezastru pt #112 Werner Hirschvogel, masina e distrusa si cursa se intrerupe pt moment...

#112 Werner Hirschvogel / Rom


Formula Easter a lui Werner este luata pe sus de Motostivuitor si cursa se reia


PS: masina ajunsa in tara este refacuta integral si mai participa pana in 1991 la Viteza in Coasta. bate si un record pe Doman la Resita si acesta a rezistat pana a aparut Ionescu Cristea cu Porschele 911 la Resita... apoi masina trece in custodia lui Constantin Dobre de la Oravita...

Last edited by nelutz69; 15-04-11 at 22:41.
nelutz69 is offline   Reply With Quote
Old 16-04-11, 06:27   #654
valentin.nemtanu

Stage 5
 
valentin.nemtanu's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,669
Member of:
[DACIA]
[MERCEDES]
[Opel]
Default Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?

Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE View Post
Un articol cu dedicatie domnului Valentin Nemtanu. Din revista autoturism 1983
Multumesc frumos.
In arhiva detin un mare numar de reviste Autoturism( nu pe toate) iar acest articol, cred , ca este prin revistele lipsa
Descoperirea lui mi-a produs o surpriza, culmea e, ca din partea unor " localnici " mai tineri si "? doctori ? " nu am avut o astfel de bucurie .
valentin.nemtanu is offline   Reply With Quote
Old 16-04-11, 07:03   #655
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?

Quote:
Originally Posted by nelutz69 View Post
#111 Peteanu Eugen la Oradea 1988
(poza facuta si postata prima data de pilotul Edwin Keleti)

>>>>>>>>>>>>
#114 Werner Hirschvogel la Oradea 1988
(poza facuta si postata prima data de pilotul Edwin Keleti)
masina a fost refacuta si a participat si in 1989 la CPP cu numar licenta #112
Miam adus aminte ceva dar nu stiu daca este asa...a trecut mult timp...masina lui Eugen 111 a fost masina lui Lenti Moldovan+ , modificata si restilizata, dupa care Eugen a vanduto la Oravita lui Lelu Tutuianu dupa '86...sper ca nu ma insel, e un test de memorie
__________________
Sunt viu si nevatamat ! In poze sunt chiar eu...Cu capu' stau rau...Se vede la avatar !
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 16-04-11, 07:17   #656
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?

Quote:
Originally Posted by valentin.nemtanu View Post
Multumesc frumos.
In arhiva detin un mare numar de reviste Autoturism( nu pe toate) iar acest articol, cred , ca este prin revistele lipsa
Descoperirea lui mi-a produs o surpriza, culmea e, ca din partea unor " localnici " mai tineri si "? doctori ? " nu am avut o astfel de bucurie .
Valentin nu trebuie sa te surprinda chestiile astea ...nici eu nu stiam ca sunt prezent mai mult pe site-uri straine decat pe la noi (citat de la Nelutzu)...astea sunt materiale rare si de o valoare imensa pt noi si chiar si pt alti pasionati de cursele de odinioara...hai sa depunem un efort colectiv si sa il ajutam cu ce putem cu info pe Nelutzu care face o treaba extraordinara si Road Empire i le "serveste" la fileu ...oricum tiam zis sa stai la coada ca nea Mitica e pe primul loc la "cursa" asta
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 16-04-11, 07:25   #657
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?

Quote:
Originally Posted by nelutz69 View Post
1989 "Draudzības Kauss" Rīga URSS

in foto avem 3 masini: ultimul nu il recunosc dar primi 2 sant:

#113-Georgie Cacai / Rom - #112 Werner Hirschvogel / Rom
Bai ce stil au strainii sa ne stalceasca numele..cu 113 este Gheorghe Cioaca de la Pitesti (sa traiesti !!!) ultimul este Ponta sau Gedeon...nu se vede nimic in poza dar pare a fi Ponta ....ai info cum sa produs accidentul lui Werner ?

Last edited by cornel1955; 16-04-11 at 07:28.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 16-04-11, 09:34   #658
valentin.nemtanu

Stage 5
 
valentin.nemtanu's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,669
Member of:
[DACIA]
[MERCEDES]
[Opel]
Default Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?

Quote:
Originally Posted by cornel1955 View Post
Valentin nu trebuie sa te surprinda chestiile astea ...nici eu nu stiam ca sunt prezent mai mult pe site-uri straine decat pe la noi (citat de la Nelutzu)...astea sunt materiale rare si de o valoare imensa pt noi si chiar si pt alti pasionati de cursele de odinioara...hai sa depunem un efort colectiv si sa il ajutam cu ce putem cu info pe Nelutzu care face o treaba extraordinara si Road Empire i le "serveste" la fileu ...oricum tiam zis sa stai la coada ca nea Mitica e pe primul loc la "cursa" asta
da, Mitica este poll si mai lasi 2 casete, apoi incepe coada noastra.
Baieti buni de toata isprava, care ne incita sa venim cu documente care mai de care mai inedite..
valentin.nemtanu is offline   Reply With Quote
Old 16-04-11, 10:47   #659
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?

Quote:
Originally Posted by valentin.nemtanu View Post
da, Mitica este poll si mai lasi 2 casete, apoi incepe coada noastra.
Baieti buni de toata isprava, care ne incita sa venim cu documente care mai de care mai inedite..
hehehehe ...asa de incitat sau excitat sunt ca mam enervat si ce vam promis va dau...mecanica Easter de la Estonia (fosta URSS), Metalex (Cehoslovacia) si Narva(fosta DDR) masina lui Ulli Melkus+...atentie mare la cerculetze ca am punctat in poze secrete de productie....toate masinile sunt facute de fabrica.....miau venit iar toti dracii cand ma gandesc ca noi romanii le faceam "pe genunchi din pila si polizor"...aveti pe mouse-over denumirea fotografiei...ca mia fost lene sa le dau info la toate POZELE SUNT FACUT O PARTE LA GALATI '83 SI LA RESITA '82 CRED
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	ddr1.jpg
Views:	163
Size:	155.8 KB
ID:	1967546   Click image for larger version

Name:	ddr2.jpg
Views:	152
Size:	209.2 KB
ID:	1967547   Click image for larger version

Name:	ddr3.jpg
Views:	120
Size:	263.7 KB
ID:	1967548  

Click image for larger version

Name:	estonia1.jpg
Views:	136
Size:	168.6 KB
ID:	1967549   Click image for larger version

Name:	metalex1.jpg
Views:	135
Size:	138.9 KB
ID:	1967550   Click image for larger version

Name:	metalex2.jpg
Views:	124
Size:	88.1 KB
ID:	1967551  

Click image for larger version

Name:	metalex3.jpg
Views:	166
Size:	100.1 KB
ID:	1967552   Click image for larger version

Name:	metalex4.jpg
Views:	143
Size:	90.0 KB
ID:	1967553   Click image for larger version

Name:	metalex5.jpg
Views:	153
Size:	75.6 KB
ID:	1967554  

Click image for larger version

Name:	metalex6.jpg
Views:	125
Size:	83.4 KB
ID:	1967555  

Last edited by cornel1955; 16-04-11 at 11:11.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 16-04-11, 11:09   #660
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?

si ultimele poze personale NO COPYRIGHT NEEDED !!! #100 Easter este la vidraru '83 ...cine stie cine este...eu stiu ca era un bulgar...eu eram la gr. N...se vede carburatorul de Lada fara filtru
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	metalex7.jpg
Views:	140
Size:	204.5 KB
ID:	1967590   Click image for larger version

Name:	metalex8.jpg
Views:	158
Size:	199.8 KB
ID:	1967591   Click image for larger version

Name:	metalex9.jpg
Views:	156
Size:	163.3 KB
ID:	1967592  

Click image for larger version

Name:	metalex10.jpg
Views:	154
Size:	195.4 KB
ID:	1967593   Click image for larger version

Name:	vidraru easter.jpg
Views:	188
Size:	81.5 KB
ID:	1967594  

Last edited by cornel1955; 16-04-11 at 11:29.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -