Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE
pai in 89` parca asta era masina cea noua a lui Werner.
|
Da, este cea mai noua masina a lui in acea perioada, dar ea a fost proiectata si construita in iarna anului 1987/1988
>>>>>>>
...ai aici istoria acestei masini.. Daca vrei poti sa o vezi cu ochii tai, pt ca ea e acum in Timisoara la restaurat...
CPP 1988 Riga (URSS) #114 Werner Hirschvogel- Romania - motorizare Lada
O DEBUTANTA VICTORIOASA
Formula B8 Easter 1300ccm
Conceputa si construita de propriul ei pilot impreuna cu
ing. Stefan Mezaros in iarna 1987/ 1988, masina lui
Werner Hirschvogel are un sasiu trapezoidal, din teava de otel (ų 28 mm, grosime 2 mm), cu urmatoarele dimensiuni: lungime 2900 mm, latime 680 si 580. Sasiul cantareste 38 kg. Tot din teava (ų 20 mm) sunt realizate si bratele suspensiei - cele inferioare avand forma de trapez fara tirant, iar cele superioare de forma simpla cu tirant. Pentru fata s-au folosit amortizoare Skoda, iar pentru spate amortizoare de Moskvici. Dimensiunile arcurilor spirale: 50x160x7 (fata), 52x180x9 (spate).
Fuzetele fata si spate sunt de Dacia 1300, usurate la jumatate din greutatea initiala.
Pentru directie s-a utilizat o caseta de Trabant 601.
Masina este asezata pe roti 7"x45x13 (fata) si 8"x45x13 (spate).
Pentru realizarea carenajului s-a facut apel la aluminiu si fibra de sticla.
Motorul Lada 1300 (alezaj - 79 mm, cursa 66 mm) cu care este echipata masina, furnizeaza 100 C.P. la 8000 rot./ min. si la un raport de compresie de 10:1. Cuplul maxim se realizeaza la 6300 rot./ min. Motorul este alimentat printr-o pompa mecanica si un carburator dublu corp Lada. Tot Lada este si ruptor-distribuitorul.
Pentru racire se utilizeaza un radiator Skoda plasat in fata masinii.
Cutia de viteze este de Dacia 1300, cu 4 + 1 trepte.
Alte dimensiuni ale automobilului: lungime intre axe 2300 mm, garda la sol 100 mm. Greutatea totala a masinii, cu plinurile facute (4,5 l ulei, 7 l apa, dar fara benzina) este de 426 kg.
Treptarea cutiei de viteze se face in functie de configuratia traseelor. Exemplu: o cutie pentru coasta Gutaiului (Maramures), asociata unui grup conic 9/34, permite obtinerea, la 8000 rot./ min., a urmatoarelor viteze in cele patru trepte: 60 km/h (I), 88 km/h (II), 115 km/h (III), 140 km/h (IV). Pe un aliniament adecvat, cu un grup conic 10/34, cei 100 C.P. ai motorului, impins la 8000 rot./ min. sunt in masura sa imprime masinii o viteza maxima de 190-200 km/h.
(Material din Revista Autoturism, nr. 4/ 1989)
Foto 1) Masina e avariata in 1988 pe Circuitul de la Oradea, ( foto de Edwin Keleti)
Foto 2) Circuit Resita 1989
Foto 3) 'Nea Werner
Foto 4) Aceasi masina dar cu pilotul Constantin Dobre - Coasta Oravita 1995
Foto 5) Aceasi masina in 2010 spre noul ei camin, garajele lui Ducu din Timisoara
...
masina va fi restaurata pt a fi masina de forlighter pe Valea Domanului...
Daca imi dai timp iti aduc si imagini de la Riga tot cu aceasta masina in 1989