Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > RALIURI - COASTA - RALLY SPRINT - CRR

Reply
 
Thread Tools
Old 21-03-11, 02:29   #346
nelutz69

Stage 5
 
nelutz69's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 966
Member of:
[DAEWOO]
[DACIA]
Arrow Re: Când au început circuitele în România?

CPP 1988 Riga #114 – Werner Hirschvogel- Romania - motorizare Lada



O DEBUTANTA VICTORIOASA
(Material din Revista Autoturism, nr. 4/ 1989)
Conceputa si construita de propriul ei pilot in iarna 1987/ 1988, masina lui Werner Hirschvogel are un sasiu trapezoidal, din teava de otel (ř 28 mm, grosime 2 mm), cu urmatoarele dimensiuni: lungime 2900 mm, latime 680 si 580. Sasiul cantareste 38 kg. Tot din teava (ř 20 mm) sunt realizate si bratele suspensiei - cele inferioare avand forma de trapez fara tirant, iar cele superioare de forma simpla cu tirant. Pentru fata s-au folosit amortizoare Skoda, iar pentru spate amortizoare de Moskvici. Dimensiunile arcurilor spirale: 50x160x7 (fata), 52x180x9 (spate).
Fuzetele fata si spate sunt de Dacia 1300, usurate la jumatate din greutatea initiala.
Pentru directie s-a utilizat o caseta de Trabant 601.
Masina este asezata pe roti 7"x45x13 (fata) si 8"x45x13 (spate).
Pentru realizarea carenajului s-a facut apel la aluminiu si fibra de sticla.
Motorul Lada 1300 (alezaj - 79 mm, cursa 66 mm) cu care este echipata masina, furnizeaza 100 C.P. la 8000 rot./ min. si la un raport de compresie de 10:1. Cuplul maxim se realizeaza la 6300 rot./ min. Motorul este alimentat printr-o pompa mecanica si un carburator dublu corp Lada. Tot Lada este si ruptor-distribuitorul.
Pentru racire se utilizeaza un radiator Skoda plasat in fata masinii.
Cutia de viteze este de Dacia 1300, cu 4 + 1 trepte.
Alte dimensiuni ale automobilului: lungime intre axe 2300 mm, garda la sol 100 mm. Greutatea totala a masinii, cu plinurile facute (4,5 l ulei, 7 l apa, dar fara benzina) este de 426 kg.
Treptarea cutiei de viteze se face in functie de configuratia traseelor. Exemplu: o cutie pentru coasta Gutaiului (Maramures), asociata unui grup conic 9/34, permite obtinerea, la 8000 rot./ min., a urmatoarelor viteze in cele patru trepte: 60 km/h (I), 88 km/h (II), 115 km/h (III), 140 km/h (IV). Pe un aliniament adecvat, cu un grup conic 10/34, cei 100 C.P. ai motorului, impins la 8000 rot./ min. sunt in masura sa imprime masinii o viteza maxima de 190-200 km/h.
Werner Hirschvogel la o premiere in 2010 la Resita
in prezent traieste in Germania dar in fiecare vara isi face concediul la Resita cand e Etapa Nationala de Viteza in Coasta ca sa isi revada colegii si elevii...

Foto 2 :Circuit Oradea, chiar daca este distrusa, masina va fi refacuta integral si participa si in sezonul 1989 cu si mai mult succes fotografie de la Edvin Keleti
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	#114 Werner Hirschvogel_Romania _Lada.jpg
Views:	141
Size:	61.7 KB
ID:	1927784   Click image for larger version

Name:	Hirschvogel Oradea 88.jpg
Views:	194
Size:	303.4 KB
ID:	1927785  
__________________
SOLENZA FT / Resita

Last edited by nelutz69; 21-03-11 at 02:44.
nelutz69 is offline   Reply With Quote
Old 21-03-11, 02:36   #347
nelutz69

Stage 5
 
nelutz69's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 966
Member of:
[DAEWOO]
[DACIA]
Arrow Re: Când au început circuitele în România?

CPP 1988 Riga #115 – Tiberiu Gedeon / Romania / Dacia
www.ussr-autosport.ru
nelutz69 is offline   Reply With Quote
Old 21-03-11, 02:46   #348
nelutz69

Stage 5
 
nelutz69's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 966
Member of:
[DAEWOO]
[DACIA]
Arrow Re: Când au început circuitele în România?

CPP 1988 Riga #118 – Wilhelm Kulpinski / Romania / Dacia
www.ussr-autosport.ru
nelutz69 is offline   Reply With Quote
Old 21-03-11, 14:44   #349
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Când au început circuitele în România?

Quote:
Originally Posted by nelutz69 View Post
CPP 1988 Riga #118 – Wilhelm Kulpinski / Romania / Dacia
www.ussr-autosport.ru
se vede ca nu ai avut somn aseara...nici eu...dar am cedat mai devreme decat tine pe la 2.20...ca sunt mai batran ...heheheeeeee !!!! mishto poze in special cea cu George...mai am eu cu el pe undeva prin arhiva alb-negru a mea ...peroada 85-86...mai scormonesc pe acolo
__________________
Sunt viu si nevatamat ! In poze sunt chiar eu...Cu capu' stau rau...Se vede la avatar !
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 21-03-11, 17:53   #350
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Când au început circuitele în România?

Quote:
Originally Posted by nelutz69 View Post
CPP 1988 Riga #114 – Werner Hirschvogel- Romania - motorizare Lada



O DEBUTANTA VICTORIOASA
(Material din Revista Autoturism, nr. 4/ 1989)
Conceputa si construita de propriul ei pilot in iarna 1987/ 1988, masina lui Werner Hirschvogel are un sasiu trapezoidal, din teava de otel (ř 28 mm, grosime 2 mm), cu urmatoarele dimensiuni: lungime 2900 mm, latime 680 si 580. Sasiul cantareste 38 kg. Tot din teava (ř 20 mm) sunt realizate si bratele suspensiei - cele inferioare avand forma de trapez fara tirant, iar cele superioare de forma simpla cu tirant. Pentru fata s-au folosit amortizoare Skoda, iar pentru spate amortizoare de Moskvici. Dimensiunile arcurilor spirale: 50x160x7 (fata), 52x180x9 (spate).
Fuzetele fata si spate sunt de Dacia 1300, usurate la jumatate din greutatea initiala.
Pentru directie s-a utilizat o caseta de Trabant 601.
Masina este asezata pe roti 7"x45x13 (fata) si 8"x45x13 (spate).
Pentru realizarea carenajului s-a facut apel la aluminiu si fibra de sticla.
Motorul Lada 1300 (alezaj - 79 mm, cursa 66 mm) cu care este echipata masina, furnizeaza 100 C.P. la 8000 rot./ min. si la un raport de compresie de 10:1. Cuplul maxim se realizeaza la 6300 rot./ min. Motorul este alimentat printr-o pompa mecanica si un carburator dublu corp Lada. Tot Lada este si ruptor-distribuitorul.
Pentru racire se utilizeaza un radiator Skoda plasat in fata masinii.
Cutia de viteze este de Dacia 1300, cu 4 + 1 trepte.
Alte dimensiuni ale automobilului: lungime intre axe 2300 mm, garda la sol 100 mm. Greutatea totala a masinii, cu plinurile facute (4,5 l ulei, 7 l apa, dar fara benzina) este de 426 kg.
Treptarea cutiei de viteze se face in functie de configuratia traseelor. Exemplu: o cutie pentru coasta Gutaiului (Maramures), asociata unui grup conic 9/34, permite obtinerea, la 8000 rot./ min., a urmatoarelor viteze in cele patru trepte: 60 km/h (I), 88 km/h (II), 115 km/h (III), 140 km/h (IV). Pe un aliniament adecvat, cu un grup conic 10/34, cei 100 C.P. ai motorului, impins la 8000 rot./ min. sunt in masura sa imprime masinii o viteza maxima de 190-200 km/h.
Werner Hirschvogel la o premiere in 2010 la Resita
in prezent traieste in Germania dar in fiecare vara isi face concediul la Resita cand e Etapa Nationala de Viteza in Coasta ca sa isi revada colegii si elevii...

Foto 2 :Circuit Oradea, chiar daca este distrusa, masina va fi refacuta integral si participa si in sezonul 1989 cu si mai mult succes fotografie de la Edvin Keleti
foate mishto descrierea dar la Schleitz '86 pe coborarea in padure cu viraj stanga aveam 8000 ture la motor de 1300 LADA ,acelasi motor ca al lui Werner il aveam eu in 1989 si avea 124 CP masurati la INMT ca uzina pitesti nu ne lasa sa facem nimic la ei...ca sa stie largul auditoriu...din pacate motorul nu a dat rezultate...era motor lada 1500 modificat pistoane de fiat abarth 124...si cilindreea de 1598...nu prea mia iesit in '89 desi am avut ajutor si moral si financiar, si nu pot sa nu ii numesc acum ...poate vad postul... pe sefii mei de atunci...Ghigiu si Adi Popa care mau ajutat extrem de mult si am si acum multumiri pt ei...rar oameni ca ei...este bine sa mai se nasca oameni ca ei

Last edited by cornel1955; 21-03-11 at 18:00.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 21-03-11, 19:01   #351
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Când au început circuitele în România?

Marele premiu al Bucurestiului 24 septembrie 1978

Alfonso giordano(Fiat 131 Abarth) si Fane Iancovici (Renault 12 Gordini)

Coasta La Stana de Vale in acelasi an , cu Gh. Morassi(renault gordini)

Si un post scriptul al aceluiasi an
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC_0067.JPG
Views:	166
Size:	131.6 KB
ID:	1928823   Click image for larger version

Name:	DSC_0078.JPG
Views:	176
Size:	144.8 KB
ID:	1928824   Click image for larger version

Name:	DSC_0087.JPG
Views:	204
Size:	1.64 MB
ID:	1928827  


Last edited by ROAD EMPIRE; 21-03-11 at 19:12.
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 21-03-11, 19:08   #352
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Când au început circuitele în România?

toata stima pt Werner...eu eram la inceput dar un inceput in fortza...si sa vazut clar... (fara modestie)...si mai sarac la capitolul cutii de viteze ...aveam 4 trepte la circuit 8/35 de facea motorul 8000 de ture si nu se spargea...si 5 trepte la coasta...nu mai stiu raportul la grup pt coasta dar era criminal si "mestecai" in schimbator de te lua dracii !!!
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 21-03-11, 19:12   #353
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Când au început circuitele în România?

Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE View Post
Marele premiu al Bucurestiului 24 septembrie 1978

Alfonso giordano(Fiat 131 Abarth) si Fane Iancovici (Renault 12 Gordini)

Coasta La Stana de Vale in acelasi an , cu Gh. Morassi(renault gordini)
haaaaaa coane esti din ala vechi ca noi...pai cine sa aiba poze cu Alfonso ???? date in primire si zi cine esti nu cu pseudonim....noi suntem aici pe numele noastre reale !!! bravo pt poze !!!
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 21-03-11, 19:25   #354
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Când au început circuitele în România?

2 scanuri faine din 80`

PS: Domnule Cornel sunt doar un umil pasionat de motorsport. Numele mea adevarat este Egon, dar sigur nu are nici un fel de relevanta.

Pe mine ma doare si am tot stat si m-am gandit unde au disparut toate aceste masini exceptional\e?! Nu pot sa cred si sa inteleg ca aceste masini sunt topite.
Pur si simplu refuz sa cred asa ceva. Cred ca datoria noastra a tuturor este sa readucem aceste masini (sa le readucem) la Viata. Si aici ma refer si la cei cu putere financiara enorma cum ar fi spre exeemplu Uzinele Dacia. care obligatoriu ar fi trebuit sa investeasca in masini astea pur si simplu pentru a fi in muzeu.
Nu pot nici sa-mi explic faptul ca nu au un MUZEU !!!!!!
Cred ca si ACR ul ar putea sa se implice in salvarea acestor masini ,si Fras-ul cu dom` MMAZILU in frunte. Sau a uitat de unde a plecat?!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC_0061.JPG
Views:	197
Size:	655.9 KB
ID:	1928846   Click image for larger version

Name:	DSC_0069.JPG
Views:	172
Size:	1.72 MB
ID:	1928847  

Last edited by ROAD EMPIRE; 21-03-11 at 19:32.
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 21-03-11, 19:49   #355
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Când au început circuitele în România?

Alta faina din 82` la Bucuresti Grand Prix cu Motoc, Tutuianu su Ciuca !
Iata si Daciile lui Ursu si Paul Geanta care arata intr9un mare fel !!!

APP: are cineva poza cu easterul lui Constantin Hlebovschi facuta la I.N.M.T. ?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC_0132.JPG
Views:	228
Size:	274.7 KB
ID:	1928933   Click image for larger version

Name:	DSC_0130.JPG
Views:	242
Size:	152.9 KB
ID:	1928946  

Last edited by ROAD EMPIRE; 21-03-11 at 19:52.
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 21-03-11, 20:01   #356
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Când au început circuitele în România?

Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE View Post
2 scanuri faine din 80`

PS: Domnule Cornel sunt doar un umil pasionat de motorsport. Numele mea adevarat este Egon, dar sigur nu are nici un fel de relevanta.

Pe mine ma doare si am tot stat si m-am gandit unde au disparut toate aceste masini exceptional\e?! Nu pot sa cred si sa inteleg ca aceste masini sunt topite.
Pur si simplu refuz sa cred asa ceva. Cred ca datoria noastra a tuturor este sa readucem aceste masini (sa le readucem) la Viata. Si aici ma refer si la cei cu putere financiara enorma cum ar fi spre exeemplu Uzinele Dacia. care obligatoriu ar fi trebuit sa investeasca in masini astea pur si simplu pentru a fi in muzeu.
Nu pot nici sa-mi explic faptul ca nu au un MUZEU !!!!!!
Cred ca si ACR ul ar putea sa se implice in salvarea acestor masini ,si Fras-ul cu dom` MMAZILU in frunte. Sau a uitat de unde a plecat?!
ai dreptate...pozele sunt Toboc '81 sau'82... si sunt de exceptie asa cum am bagat si eu 10 pagini mai sus ...cine crezi ca poate face ceva daca REGULAMENTUL DUNLOP 2011 este de cacat si ai numai indatoriri si verificari si omologari si toate pe bani grei care ii baga fras in buzunarul personal...ce vrei sati spun mai mult?? eu ii cunosc personal pe oamenii de la fras si am alergat toti in acelasi timp...dar nu pot fi de acord cu faptul ca regulamentul nou nu incurajeaza nimic...pacat ca sunt acesti oameni la conducerea fras si nu numai..nu sunt avocat dar ma intreb daca niste oameni incapabili de a face un regulament de bun simtz si care CULMEA au fost sportivi !!! nu pot fi dati jos prin opinia celor care le baga taxe in buzunar (sa mai imi dea si mie daca au prea mult) am promis aseara un post exploziv ...pe alt site mi lau taiat...PROPUN CA SI CE AU FACUT OAMENII DIN ROMANIA CU SABOTAREA STATIILOR DE BENZINA sa faca toti care alearga la ora actuala chiar cei care au sponsori si bani...si am prieteni care ma apreciaza printre cei cu bani(nu ma dau mare dar asta e realitatea si ii respect si eu) ...SA NU MAI PARTICIPE 1-2 -3 ANI LA COMPETITII NATIONALE SI INTERNATIONALE...CAT E NEVOIE SI SA VEDEM DE UNDE ISI VOR LUA BANII DOMNII DE LA FRAS....OVIDIULE ZIS SI MAZILU...AVEAM O IMPRESIE BUNA DESPRE TINE...SI VREAU SA O MENTIN LA FEL...FA CEVA PT SPORTUL IN CARE AM MERS AMANDOI...SA AIBA SI COPIII ASTIA O SANSA...POATE MAI ESTE O SANSA SI PENTRU EI...NOI NEAM DAT PE PISTE DAR ACELASI DREPT IL AU SI CEI TINERI....SUNT INFORMAT CA CITESTI TOPICUL ACESTA SI DACA ESTI BARBAT IESI IN STRADA MULTUMESC ANTICIPAT !!! sper sa nu ma taie si de aici

Last edited by cornel1955; 21-03-11 at 20:04.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 21-03-11, 20:03   #357
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Când au început circuitele în România?

Asta e cu dedicatie !
pe 20 mai 1983 la Paraul Rece Castigator la grupa N este Cornel Bibiri
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC_0180.JPG
Views:	176
Size:	1.20 MB
ID:	1928960   Click image for larger version

Name:	xdcsac.JPG
Views:	99
Size:	45.5 KB
ID:	1928965  
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 21-03-11, 20:13   #358
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Când au început circuitele în România?

Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE View Post
Asta e cu dedicatie !
pe 20 mai 1983 la Paraul Rece Castigator la grupa N este Cornel Bibiri
hahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa multumesc mult ! esti tare...vremuri apuse...citeste mai sus ce am bagat ca deja am luat foc cu ce se intampla cu sportul in Romania....uitete mai sus un pic
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 21-03-11, 20:24   #359
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Când au început circuitele în România?

Cu placere
Dap! Acuma nu sunt intru totul de acord,si anume aici ma refer la faza cu o greva a pilotiilor. Cred ca nu ar rezolva mai niumik cum nu a rezolvat nici faza ce o faceam noi cu protestele in benzinarii.
Saracii si asa nu prea mai au unde sa se "dea" .
Eu cred ca lipseste cadrul in care sa se fi organizat competitii auto.
Pai nu vedeti cearta dintre Fras si Frak sau cum io spune au` la federatia de karting. Sa nu mai spun de celelalte competitii cum sunt cele de drag sau drift.

Intrebare : de ce nu se mai organizeaza curse de viteza pe circuit?!!! cred ca ar fi o prpaganda extraordina a motorsportului in Romania in general.
Eu stiu foarte bine ca oamenii sunt avizi de com[petitii si curse auto so sunt dornici sa mearga sa vada. Din pacate nu prea mai au unde.


Ps; in alta ordine de idei inca 2 poze
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC_0073.JPG
Views:	174
Size:	1.45 MB
ID:	1929013   Click image for larger version

Name:	DSC_0189.JPG
Views:	114
Size:	767.0 KB
ID:	1929014  

Last edited by ROAD EMPIRE; 21-03-11 at 20:27.
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 21-03-11, 20:27   #360
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Când au început circuitele în România?

nelutzule !!!! wake up my friend uite ce mia dat road empire mai sus .....la grupa N...tare rau ca si filmul tau cu schleitz 1986...ala ma bagat in draci daia am stat aseara pana la 2.20 dimineatza
cornel1955 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -