Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > RALIURI - COASTA - RALLY SPRINT - CRR

Reply
 
Thread Tools
Old 18-04-11, 12:49   #736
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Când au început circuitele în România?

Quote:
Originally Posted by valentin.nemtanu View Post
dar la grupa N nu s-a decernat titlul de campion pe 1989 ?
Dupa informatiile pe care le am, in 89` nu exista grupa N.
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 18-04-11, 12:52   #737
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Când au început circuitele în România?

La intrebarea nr.6 pot spune ca easterele sigur nu au disparut in 89` , pentru ca stiu ca in 1990 se alerga in grupa E la Viteza in Coasta cu Werner, Tutuianu, Gedeon...
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 18-04-11, 12:53   #738
Rusanescu

Stage 5
 
Rusanescu's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
Default Re: Când au început circuitele în România?

Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE View Post
DA ! deci la intrebarea cu nr.7 a raspuns THUNDER77. Si asa este, ultima cursa a avut loc la Satu Mare in 1989.
PS: astfel se raspunde si la intrebarea nr.2
Răspuns la întrebarea 1, ar putea fi:

La Bucureşti, la 8 noiembrie 1906 s-a organizat prima cursă de viteză (cursa kilometrului lansat) pe un traseu amenajat pe Şoseaua Kiseleff, între Piaţa Victoriei şi Bufet (restaurantul “Doina” de azi). Pe primul loc se clasează LEON LEONIDA cu un automobil GOBRON de 60 C.P.

În anul 1936, la 1 noiembrie are loc prima competiţie de anvergură de viteză pe circuit: MARELE PREMIU AL BUCUREŞTIULUI. Competiţia s-a organizat până în 1939.

Dacă nu greşesc întrebarea 2 cred că se referă la cursele dinainte de 1944.
E vorba de 1939.

Last edited by Rusanescu; 18-04-11 at 12:55.
Rusanescu is offline   Reply With Quote
Old 18-04-11, 13:04   #739
Rusanescu

Stage 5
 
Rusanescu's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
Thumbs up Re: Când au început circuitele în România?

În aprilie 1908 are loc una dintre cele mai mari curse de viteză pe circuitul Bucureşti-Băneasa-Herăstrău, urmărită de aproape yece mii de spectatori, înşiruiţi pe un traseu lung de 6670 m.La cursă s-au înscris zece dintre cei mai iscusiţi automobilişti ai vremii, din care patru au renunţat să mai ia startul.
Mărcile de automobile erau: GOBRON, FIAT, BERLIET - toate având 40 CP, MERCEDES-45 CP, PIPE-50 CP, TOURAND şi DIETRICH - ambele de 60 CP, apoi un MERCEDES şi un PIPE de 80 CP.
Traseul a fost parcurs de 6 ori, adică 40 km. Interesul publicului se îndrepta către Bibescu şi Cămărăşescu, acesta din urmă câştigând cursa.
Ei au trecut de media de 70 km pe oră.
Rusanescu is offline   Reply With Quote
Old 18-04-11, 13:10   #740
Rusanescu

Stage 5
 
Rusanescu's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
Thumbs up Re: Când au început circuitele în România?

În 1910 se organizează Marele Premiu al Automobil Clubului ROMÂN câştigat tot de Cămărăşescu cu o medie orară de 97 km.
Apoi se intră în anonomat, pentru a....reizbucni cu putere după încheierea primului război mondial.

Extrase din cartea BOLIZII DE FOC scrisă de Dumitru LAZĂR şi Florin POPESCU în 1970 şi apărută în 1972, cu o prefaţă de Amedee GORDINI (Paris-1970), în editura Stadion.
Rusanescu is offline   Reply With Quote
Old 18-04-11, 13:23   #741
Rusanescu

Stage 5
 
Rusanescu's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
Default Re: Când au început circuitele în România?

După 1939, cursele încetează şi se reiau în 1948 când Federaţiei Române de Motociclism i se adaugă secţia de automobilism şi devine FRAM.
Se organizează Marele Premiu al RPR la Bucureşti, Marele Premiu al Braşovului, Campionatul de Viteză în Coastă (etape DAIA, PREDEAL, SINAIA). Vechilor campioni CALCIANU şi CRISTEA li se adaugă, începând din 1950, V. ŢÎNŢĂREANU, V. ABRUDAN, Al. UŢĂ, Marin DUMITRESCU.
Ultimele curse de coastă şi circuit au loc în 1957, după care în 1958 apare ASOCIAŢIA AUTOMOBILIŞTILOR ROMÂNI, care peste 9 ani, în 1967, prin HCM nr. 614 se înfiinţează ACR, în cadrul căreia apare Comisia Sportivă Naţională Auto (CSNA). În 1966 seorganizează prima ediţie a Raliului ROMÂNIEI, iar în 1968 se creează CN de Viteză în Coastă.
To be continue....
Rusanescu is offline   Reply With Quote
Old 18-04-11, 13:28   #742
Rusanescu

Stage 5
 
Rusanescu's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
Default Re: Când au început circuitele în România?

Răspuns la nr. 4:
Primul Easter construit de Wilhelm KULPINSKI din Oradea a apărut în 1979 la cursa de coastă, H.C., de lângă Beiuş- STÂNA DE VALE. Apoi în 1980 a apărut şi cel al lui Laurenţiu MOLDOVAN. Kulpinski, Nabosnyi din Oradea şi Moldovan din Cluj au participat h.c la cursa de coastă BĂIŞOARA.
Rusanescu is offline   Reply With Quote
Old 18-04-11, 13:29   #743
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Când au început circuitele în România?

......prima cursa de automobile (Bucuresti-Giurgiu-Bucuresti) s-a desfasurat in 1904, Romania fiind printre primele 6 tari din lume care au organizat curse automobilistice de viteza. Concursul a fost castigat de George Valentin Bibescu cu o medie orara de 66 km/h.
In anul 1901, G.V. Bibescu reusea un record de exceptie, cu un celebru autoturism Buick, venind de la Geneva la Bucuresti(1827 km) in 73 de ore.
In 1905, G.V. Bibescu, Leon Leonida si Mihai Ferekide, insotiti de doua femei, Marta Bibescu si Maria Ferikide, realizeaza cel mai indraznet raid al timpului, cu trei automobile decapotabile. Caravana a plecat de la Galati in luna aprilie si a ajuns la Ispahan, fosta capitala a Persiei, in luna iunie. Cele trei autovehicule(de 16, 20 si 40 CP) au transportat prin drumurile de cosmar ale Europei rasaritene si Asiei 28 de geamantane, 6 cufere, 15 bidoane cu benzina si ...10 carabine. Peripetiile au fost povestite de scriitorul francez Claude Anet in cartea 'La Perse en automobile', si el participant la raidul automobilistic cel mai palpitant al timpului.
Primul roman laureat intr-o proba internationala de viteza in coasta a fost Ion Maican. In anul 1906, el a ocupat locul al treilea la cursa de la Chateau-Thierry(Franta) din cei 90 de concurenti prezenti la start.
Primul rallye-auto din Romania a avut loc la 16 iunie 1907 si a fost, de fapt, o cursa intre automobile si un balon. Acesta avea la bord trei ofiteri iar automobilele trebuiau sa-i urmareasca zborul si sa ajunga la locul de aterizare inaintea balonului. Cistigatorul a fost un automobilist.
Prima cursa Bucuresti-Paris-Bucuresti in mers continuu, fara opriri, a fost realizata in anul 1926 de catre automobilistul roman Henri Manu in echipaj cu N. Constantinescu.
Prima etapa Bucuresti-Paris(2750 km) a fost parcursa in 52 de ore, la inapoiere, pe acelasi traseu, realizandu-se cu o ora mai putin. Dupa patru ani, Bizu Cantacuzino, doctor Dinopol si celebrul ing. Jean Calcianu au parcurs distanta Bucuresti-Paris in 44 de ore.

Raliul Monte Carlo - cel mai celebru raliu din lume, a avut la start in 1927 pe Alexandru Racovita, plecat din Bucuresti cu un Steyr si George Ghica, plecat din Bruxelles cu un Buick. Racovita s-a clasat pe locul 5 iar Ghica pe 30 la probe generale si pe primul loc la confort. In 1928, Henri Manu cistiga premiul 1 la cursa de coasta si ocupa locul al 11 in clasamentul general. In 1936, Petre Cristea, impreuna cu Gogu Constantinescu si Ionel Zamfirescu, cistiga Raliul Monte Carlo pe un Ford modificat de catre cei trei, realizind prima victorie a firmei Ford in acest celebru raliu.
8 recorduri simultane - cea mai uimitoare performanta obtinuta de un roman peste hotare a fost calificarea lui Matei Ghica in fruntea a 8 probe la Monthery, Franta, la 13 iulie 1928. Alergind pe o masina special construita, pe care o botezase Cosette, el bate urmatoarele recorduri mondiale: proba de 5 km din mers, proba de 5 mile din mers, probele de viteza la 50 km, 50 mile, 100 km, 100 mile si proba de o ora, viteza medie cu plecarea de pe loc.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	erqr.JPG
Views:	61
Size:	56.8 KB
ID:	1970648  
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 18-04-11, 13:36   #744
Rusanescu

Stage 5
 
Rusanescu's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
Thumbs up Re: Când au început circuitele în România?

Răspuns nr. 5:
Vă rog să număraţi în ataşament.
Este clasamentul final al CN de Viteză pe Circuit din anul 1988.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1988_EASTER.jpg
Views:	155
Size:	877.0 KB
ID:	1970652  
Rusanescu is offline   Reply With Quote
Old 18-04-11, 13:43   #745
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Când au început circuitele în România?

poza de la Marele Premiu al Bucurestiului (6 iunie 1948 cu Alexe de Vassal.)

Ultimul print al automobilismului din Romania, Alexe de Vassal s-a nascut in aceeasi luna si in acelasi deceniu cu Automobil Clubul Roman, adica la 15 aprilie 1910, cu doar 6 ani mai tarziu decat ziua in care s-a semnat - la 5 aprilie 1904 - actul de constituire a ACR.
La implinirea celor 9 decenii de viata - in 15 aprilie 2000 - urmasul unui conte de Vassal a fost sarbatorit, cu respect si consideratie, nu doar in calitatea sa de Vicepresedinte de onoare al ACR, dar si ca o personalitate de factura europeana, ce si-a dedicat intreaga viata promovarii automobilismului si aviatiei sportive. Tatal sau, o cunoscuta persoana publica a primei jumatati de secol (intre altele si presedinte al reprezentantei General Motors in Romania), a reusit sa-i obtina aprobarea pentru examenul de conducere auto la doar 15 ani! Asa se face ca, de 75 de ani Alexe de Vassal este conducator auto, si mai apoi preparator de motoare, actualul autoturism al Seniorului fiind un Subaru pe care il conduce (ba uneori il regleaza!) zilnic.
Alaturi de reputatii Petre Cristea, Jean Calcianu, Titu Manicatide, Matei Ghica, Alex Berlescu, Sandu Costaforu, Alex. Papana(celebrul aviator, M. Butuculescu, Dudu Frim, Alexe de Vassal a facut parte din generatia de aur a automobilismului sportiv romanesc(cu dosebire intre anii 1930-1939), ultima cursa de referinta la care a participat, impreuna cu Petre Cristea, fiind editia din 1938 a Raliului Monte Carlo.
Dupa razboi, reuseste sa readuca in actualitate traditiile automobilismului romanesc(este animatorul, in 1948, al infiintarii Federatiei Romane de Automobilism si Motociclism - F.R.A.M.), in 1960 se numara printre fondatorii Asociatiei Automobilistilor Romani, iar, in 1967, contribuie nemijlocit la renasterea Automobil Clubului Roman, care reuneste, treptat, sub aceasta nobila titulatura, intreaga miscare automobilistica din Romania.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	yetj.JPG
Views:	74
Size:	50.4 KB
ID:	1970655  
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 18-04-11, 13:57   #746
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Când au început circuitele în România?

2 poze tari

Hans Stuck la Brasov 1940 si Fiatul 514 in Coasta la Brasov
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	hty.JPG
Views:	84
Size:	43.0 KB
ID:	1970679   Click image for larger version

Name:	hrhrt.JPG
Views:	73
Size:	38.0 KB
ID:	1970680  
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 18-04-11, 14:05   #747
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Când au început circuitele în România?

Mai trebuie spus ca prima tentativa de construire a unui automobil de competitie romanesc, Fordul Carp, un monoloc foarte ...nereusit a avuta Jean Calcianu.

PS: o alta masina de legenda care astazi, poate fi vazuta la Muzeul Tehnic din Bucuresti automobilul Duesenberg Straight Eight (1930)special construit pentru cursa de la Indianapolis.

Automobil de curse construit special pentru celebra cursa de 500 de mile disputata pe circuitul de la Indianapolis. Axa din fata este asimetrica, deoarece pe circuitul de la Indianapolis se alearga in sens opus acelor de ceasornic, iar pista este usor ridicata la exteriorul virajelor. Avand din vedere faptul ca ovalul de beton toate virajele sunt de stanga, sistemul de directie permite abordarea lor la viteze ridicate. Duesenberg-ul a ajuns in Romania in anul 1932. Este propulsat de un motor de 8 cilindri in linie, 4900 cmc, alezaj-cursa 88,9 x 110, 265 CP, 5000 rpm, doua axe cu came, compresor, viteza maxima 210 km/h, greutate 900 kg. Motorul prezinta o particularitate demna de mentionat : bujiile sunt fixate intr-o antecamera, solutie ce evita ancrasarea, fenomen foarte frecvent intalnit la motoarele de curse, cu implicatii negative asupra performantelor. Cu acest automobil a concurat pilotul Abrudan. Automobilul a supravietuit razboiului si in anii ’70 se gasea in stare de functionare Uzina Tractorul Brasov. Caroseria automobilului poarta urmele “bataliilor” la care a luat parte. Masca radiatorului nu este originala. In 1978 uzina doneaza automobilul muzeului. In urma cu ceva timp donatorul a incercat sa recupereze Duesenberg-ul motivand faptul ca automobilul a fost transferat temporar muzeului, intrucat in uzina nu existau conditii optime de conservare. Valoarea unui astfel de automobil, in stare restaurata, depaseste 250.000 USD. In tara a mai exista un automobil Duesenberg SJ (8 cilindri in linie, 6880 cmc, 320 CP, 220 km/h, construit in doar 30 de exemplare, pret nou - 10.000 USD), cel mai puternic automobil din Romania, a carui urma s-a pierdut in timpul razboiului. Revenind la varianta de competitii trebuie mentionat ca un exemplar similar este expus in Brooklands Museum din Anglia. Cu acest automobil a concurat celebrul pilot american Whitney Straight.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	shggs.JPG
Views:	72
Size:	68.4 KB
ID:	1970682  
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 18-04-11, 15:42   #748
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Când au început circuitele în România?

Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE View Post
Raspunsul la intrebare nr.4 il aveti aici:
foarte tare postarea dar Lenti Moldovan a fost primul cu Easter si la 2-3 saptamani a iesit Kulpinski...si chiar nu conteaza cine a fost primul...2 pionieri ai masinilor de formula Ester si cinste lor....dar trebuie sa dam info corecte ca altfel ne "jucam" pe aici ...si mi se pare referitor la ce ai postat mai sus ca anul 1934 este "prea incoace"...deja erau "evoluati" si romanii atunci si aveam deja campioni care faceau ravagii pe afara...Valentin nea dat rau de furca cu intrebarile lui
__________________
Sunt viu si nevatamat ! In poze sunt chiar eu...Cu capu' stau rau...Se vede la avatar !
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 18-04-11, 15:51   #749
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Când au început circuitele în România?

Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE View Post
Mai trebuie spus ca prima tentativa de construire a unui automobil de competitie romanesc, Fordul Carp, un monoloc foarte ...nereusit a avuta Jean Calcianu.

PS: o alta masina de legenda care astazi, poate fi vazuta la Muzeul Tehnic din Bucuresti automobilul Duesenberg Straight Eight (1930)special construit pentru cursa de la Indianapolis.

Automobil de curse construit special pentru celebra cursa de 500 de mile disputata pe circuitul de la Indianapolis. Axa din fata este asimetrica, deoarece pe circuitul de la Indianapolis se alearga in sens opus acelor de ceasornic, iar pista este usor ridicata la exteriorul virajelor. Avand din vedere faptul ca ovalul de beton toate virajele sunt de stanga, sistemul de directie permite abordarea lor la viteze ridicate. Duesenberg-ul a ajuns in Romania in anul 1932. Este propulsat de un motor de 8 cilindri in linie, 4900 cmc, alezaj-cursa 88,9 x 110, 265 CP, 5000 rpm, doua axe cu came, compresor, viteza maxima 210 km/h, greutate 900 kg. Motorul prezinta o particularitate demna de mentionat : bujiile sunt fixate intr-o antecamera, solutie ce evita ancrasarea, fenomen foarte frecvent intalnit la motoarele de curse, cu implicatii negative asupra performantelor. Cu acest automobil a concurat pilotul Abrudan. Automobilul a supravietuit razboiului si in anii ’70 se gasea in stare de functionare Uzina Tractorul Brasov. Caroseria automobilului poarta urmele “bataliilor” la care a luat parte. Masca radiatorului nu este originala. In 1978 uzina doneaza automobilul muzeului. In urma cu ceva timp donatorul a incercat sa recupereze Duesenberg-ul motivand faptul ca automobilul a fost transferat temporar muzeului, intrucat in uzina nu existau conditii optime de conservare. Valoarea unui astfel de automobil, in stare restaurata, depaseste 250.000 USD. In tara a mai exista un automobil Duesenberg SJ (8 cilindri in linie, 6880 cmc, 320 CP, 220 km/h, construit in doar 30 de exemplare, pret nou - 10.000 USD), cel mai puternic automobil din Romania, a carui urma s-a pierdut in timpul razboiului. Revenind la varianta de competitii trebuie mentionat ca un exemplar similar este expus in Brooklands Museum din Anglia. Cu acest automobil a concurat celebrul pilot american Whitney Straight.
Multumesc mult Road pt chestia cu Duesemberg....nu poti uita astfel de bijuterii auto...favorita mea ramane totusi Bugatti...usoara , puternica si aerodinamica...sa nu uitam ca in perioada 50-54 tentativa au avut si cei de la Mercedes dar fara succes...masinile italiene bateau tot...a fost si un accident teribil daca tin bine minte cand motorul unui Mercedes sa desprins de sasiu in urma coliziunii si a intrat in tribune si a maturat tot pe acolo
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 18-04-11, 16:01   #750
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Când au început circuitele în România?

Quote:
Originally Posted by valentin.nemtanu View Post
WOW!!!!!
Bravo baieti !Asadar pe scurt : am aflat prima participare internationala, si primul circuit in Romania si primul campion !
Super ! si sa continuam ! Intreruperi ....reluari, etc etc......
Pai ceti pasa tie ?...neai pus pe jar...nevastamea zice ca am inebunit...ca scotocesc prin toate revistele si cartile vechi din "pod" ...ai reusit cu intrebarile astea sa ne "dai foc" cel putin mie
cornel1955 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2025 4Tuning -