http://www.bucharestgrandprix.ro/bgp...talii-circuit/
http://www.autogp.org/en/events.php
Despre circuit
Circuitul din Jurul Palatului Parlamentului este cel de al doilea circuit stradal din Auto GP si va oferi o etapa interesanta pentru pen-ultimul eveniment din sezon. Circuitul a fost creat sub supravegherea designerul Hermann Tilke, creatorul altor circuite din Formula 1 precum cele din Sepang (Malaezia), Bahrain sau Shanghai (China), si preferatul lui Bernie Ecclestone.
Istoric circuit Palatul Parlamentului 2007-2008
Detalii circuit
Lungime circuit : 3071 m
Curbe la dreapta : 8
Curbe la stanga : 7
Suprafata circuit: 48.850 mp
Suprafata paddock: 32.500 mp
Linia de start/finish se afla in partea de est a Palatului Parlamentului, in fata intrarii principale din Bvd. Libertatii.
Paddock este situat in Piata Constitutiei, aproape de Bvd. Unirii, in fata intrarii principale in Palatul Parlamentului.
Program
Vineri, 19 august
Eco Challenge – Atata putere revarsata inseamna si multe noxe degajate in atmosfera Eco Challenge e ceva cu totul diferit – o cursa a celor mai putin poluante vehicule.
Moto Race- 32 de motociclete te vor convinge, daca mai era nevoie, ca doua roti pot fi cel putin la fel de rapide ca patru roti.
Sambata, 20 august
Antrenamente si calificari Auto GP si Cupa Dacia Logan
Duminica, 21 august
Auto GP – Viteza se dezlantuie in jurul Palatului Parlamentului
Cupa Dacia Logan – Masina nationala romaneasca intra pe circuit pentru a-si dovedi performantele
Piloti
Un roman alearga la Bucharest Grand Prix 2011
Pentru prima data de la intrarea Bucurestiului pe harta internationala a curselor de masini, un roman va concura pe asfaltul Bucharest Grand Prix 2011. Pilotul Michael Herck (22 de ani), nascut in Bucurestisi naturalizat in Belgia, care in prezent concureaza in GP 2 (anticamera Formulei 1), va fi prezent pe grila de start a cursei Auto GP desfasurata la Bucuresti.
Detalii AUTO GP
Intr-o cursa de mare viteza, adevarata valoare a unui pilot iese la iveala atunci cand toti concurentii folosesc aceeasi masina. Iar aceasta valoare trebuie recompensata.
Acestea sunt motivele pentru care a aparut Campionatul Auto GP. Plecata din Statele Unite, Auto GP este o competitie automobilistica in care toti pilotii folosesc aceeasi masina, cu aceleasi dotari, si concureaza pentru obtinerea unora dintre cele mai mari premii in bani acordate in circuitele profesioniste. In total, valoarea premiilor acordate in fiecare etapa din Auto GP se ridica la suma de 200.000 de euro pe weekend.
Masina pe care concureaza pilotii din Auto GP este un sasiu Lola B05/52, cu motor Zytek de 3,4 litri, V8, care dezvolta o putere totala de 550 cai-putere si ajunge la o viteza maxima de 300 de km/h. Desi reuseste sa atinga aceste perfomante impresionante, motorul cantareste doar 120 kg. Cutia de viteze este una semi-automata, cu 6 viteze, cu padele pe volan. Greutatea masinii, fara sofer, este de 615 kg.
Performantele masinilor din Auto GP plaseaza aceasta competitie pe unul dintre primele locuri din Europa dupa performantele masinilor din Formula 1 care au 630 de cai-putere si celor din GP 2 care au 612 cai-putere.
O etapa din Auto GP tine doua zile. In prima zi se desfasoara antrenamentele si sesiunea de calificari, iar in cea de-a doua zi au loc cele doua curse.
Antrenamente: 2 sesiuni a cate 30 de minute
Calificari: 30 de minute
Cursa 1: 90 km, cu oprire obligatorie la pit stop
Cursa 2: 70 de km, cu reverse grid (concurentii pleaca in ordinea inversa a sosirii din prima cursa).
Calendar Auto GP 2011
23-24 martie: Barcelona, Spania (teste)
13-15 mai: Monza, Italia
3-5 iunie: Hungaroring, Ungaria
17-19 iunie: Brno, Cehia
15-17 iulie: Donington, Marea Britanie
29-31 iulie: Oschersleben, Germania
19-21 august: Bucuresti, Romania
2-4 septembrie: Valencia, Spania