Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > RALIURI - COASTA - RALLY SPRINT - CRR

Reply
 
Thread Tools
Old 07-05-14, 13:30   #4186
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

poza color 115 Cornele,studiaza bine poza 4septembrie 87 Valea Domanului locul 2 si eu am pacatuit amortizoare afara,inclinate ,in curent de aer pfui,glumesc dar solutzia nu a fost prea buna
poza cu renumita remorca ,Nicu Zaberca,Lajos Naboshny,capul lui mos Martin Andrei,cel cu camasa in dungi Anton Schultz,cu piciorul pe roata Tibi Ciurciu cel intotdeauna flamand iam dat ceva de mancare
Echipa CSM Resita Hirschvogel,Ghergel,Peteanu,Petru Iovan si subsemnatul 23 iulie1983,doua zile inainte de a implini 30 de ani cadoul mi lam facut singur,locul 3la coasta,locul 2 la circuit
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	amintiru.jpg
Views:	135
Size:	125.8 KB
ID:	2981539  
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 07-05-14, 14:54   #4187
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Frumos cadou!
Carena facuta din fibra pe model si finisata la exterior iese grea ca trebuie incarcat mult, nu prea e pont... Dar oricum nu cred ca poate iesi mai ieftin un unicat construit "pe genunchi" fata de un Radical sh, iar daca ai sasiul si "cada de baie intoarsa" (caroseria) restul se reconditioneaza/inlocuieste usor si relativ ieftin. De ex Radical-ul care a aparut la noi in campionat a costat parca 13000 lire, nu mai retin daca a intrat si remorca in pret, dar sigur a fost o carena frontala rezerva, probabil/posibil si alte piese.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 08-05-14, 12:47   #4188
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

cu carena ai dreptate cea ce priveste greutatea si flexibilitate nu este asa flexibila dar noi am folosito asa dar asta mai tirziu
am sa continui cu serialul anul competitional 82 sa incheiat si eu am tras concluzile pentru primul an nu a fost rau si am invatat mult
situatia era o masina care functiona,grea,un motor care nu sa stricat dar slab,doua cutii de viteza care functionau bine 4 trepte ce este de facut? in primul rind masina trebuia usurata am organizat o trupa care au polizat fuzetele,au facut gauri in cadru,au usurat bratzele,au inlocuit diverse tevi de ranforsare cu altele mai usoare ,am usurat arcurile si telescoapele am cistigat vreo 80 kg cum se va arata la sfirsit
eu intre timp mam ocupat de motor,am usurat si lustruit bielele,vilbrochen nou,cuzinetzi noi,set pistoane romanesti,erau mai usoare decit setul franzuzesc,am prelucrat chiulasa,supape mai mari confectionate din supape de camion,am vrut sa usurez volanta,dar atit cit am vrut eu nu se putea,asa ca am strunjit una din otel,care era foarte usoara,tinea numai coroana de demaror si un pic de suprafatza pentru discul de ambreiaj,daca tin bine minte aici am cistigat vreo 7 kg zona GRI cea ce priveste regulamentul
ambreiaj am folosit atunci unul original,nu mai tin minte cred ca exista unul cu 170 mm si unul 180 mm parca Dacia 1310 dar sar putea sa ma insel poate isi mai aminteste cineva am montat motorul cu axa de came nu mai stiu exact,dar conforma grupa A,chiulasa cu supapele noi si arcurile speciale,lam impachetat bine ca sa nu raceasca peste iarna si mam ocupat de procurare unor jentzi pentru slckurile Barum,cred ca am mai modificat ceva la schimbatorul de viteza am cochetat deja pe atunci cu un schimbator secvential dar mai tirziu ceva mai mult despre aceasta tema,deschis mai erau doua probleme carburatorul pe care inca nul intelegeam prea bine si un nou sistem de esapare plus problema cu temperatura motorului,nu am fost multumit,temperatura facea ce vroia,fara termostat am hotarat sa mai incerc odata cu noul motor
continuarea urmeaza
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 08-05-14, 14:40   #4189
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Dap, 170mm ambreiajul de D1300 si 180mm de 1310!
Volanta a fost strunjita din bara ("billet")? Echilibrata ulterior sau nu? Mie mi-a traznit sa fac una din tabla de otel de 20mm grosime, insa parca imi aduc aminte ca am citit undeva ca, tabla obtinandu-se prin laminare, nu stiu cum se modifica structura metalului si nu e bine. Plus ca eu sunt patit cu volanta (cea stock din fonta usurata si echilibrata doar static pt ca nu am avut alte posibilitati). VIDEO

Last edited by john17; 08-05-14 at 14:42.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 08-05-14, 18:30   #4190
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
poza color 115 Cornele,studiaza bine poza 4septembrie 87 Valea Domanului locul 2 si eu am pacatuit amortizoare afara,inclinate ,in curent de aer pfui,glumesc dar solutzia nu a fost prea buna.............................
Eu sincer sa fiu sunt pacatos din nastere desi sunt botezat cu acte in regula ...miam facut un calcul simplu si intre solutia ta si a mea si pushrod sau pullrod era diferenta de greutate si de reglaj...mie mia convenit suspensia "in aer" si la incarcarea pe fata mergea destul de bine...ale voastre "tzopaiau" din cauza monstrilor de amortizoare si arcuri ...voi foloseati amortizoare de Dacia mai mari si mai grele decat cele ale mele de Lada deci si arcurile erau mai mari si mai grele....nu exista o solutie unica la suspensii...exista o solutie de care esti multumit ...eu am fost multumit cand nu mia mai fugit fatza...
__________________
Sunt viu si nevatamat ! In poze sunt chiar eu...Cu capu' stau rau...Se vede la avatar !
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 08-05-14, 18:44   #4191
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Arrow Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by john17 View Post
Nu am nici un fel de abilitati cu lucrul in fibra + ar trebui construit model, apoi matrita dupa el si, la a 3-a mana, carena... Cornel se ocupa cu asa ceva parca, pt motociclete insa .................................................. ..........
Exact : model, matrita, carena finala....si nu numai pt moto ...intre timp am mai evoluat si noi cu carbon sau compozite ...este realizabil 100% ce zici tu...carenele la Easter erau undeva la 1-1.5 mm la rusi la Estonia...baietii de la resita miau trimis in '88 o carena de 5 mm grosime pt monococa, dar pana la urma am facut una de 1.5 mm cu ajutorul "vecinilor" de la "Fire si Fibre Sintetice" din Bucuresti
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 08-05-14, 19:57   #4192
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

John,de fapt ce sa intamplat la motorul tau din video,carcasa ambreiaj am vazzut o spartura dar in rest numi dau seama
Volanta,volantele de fapt am avut 2,una pregatita pentru ambreiajul mare cred ca 200mm nu au fost strunjite din tabla care era un otel inferior OL37 sau asa ceva,ci strunjite dintrun otel foarte bun,nu mai stiu denumirea,se folosea la arbori de turbine,unul din multii mei prieteni,care a fost o vreme si mecanic la mine,lucra la sectia de ebosare UCMResita si mia taiat 2 felli,restul lam facut tot in uzina la sectia scularie strunjire,gauri,filete,am fretat coroana demaror.pe urma am echilibrato dinamic,cred ca pina la 10000 ture,tot la noi la uzina,pe o masina care echilibra rotoare de turbosuflante pentru motoarele Diesel de lokomotive a trebuit numai un dispozitiv de fixare,la scularie nici o problema daca se poate face si azi asa ceva la Resita,nu stiu si DACA DA probabil costa o avere.Atita timp cit am folosit motoare Dacia am folosit cele 2 volante fara nici un fel de probleme
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 08-05-14, 22:58   #4193
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Deci au fost facute ca la carte! Eu am cautat peste tot pe unde am stiut si n-am gasit unde s-o echilibrez dinamic, am facut-o "pe genunchi" cu un dispozitiv de la Louis pt roti moto - un ax asezat pe un U cu cate 2 rulmenti pe fiecare brat.
La mine s-au retezat suruburile si volanta a rupt priza cutiei facand toate distrugerile. Banuiesc ca deja falfaia cand nu mi-a intrat in viteza, la a 2-a incercare am pus gazul jos sigur ca i-am infipt-o si, neintrand nici atunci treapta, a sarit turatia undeva la 9000rpm. Apoi a mai mers ~30m si a crapat. A fost singura data cand am avut camera pt interior (o jucarie "spion", format telecomanda de alarma auto)

Last edited by john17; 08-05-14 at 23:05.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 09-05-14, 08:37   #4194
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

John,probabil ca ai dreptate,eu presupun ca nefiind echilibrata 100% si turatia in gol mare,sau produs vibratzii care au slabit suruburile si atunci au fost forfecate este o presupunere
teoria spune ca motoarele de cursa nici nu au nevoie de o volanta,de fapt este necesara numai o placa care preia ambreiajul si coroana demaror pe acea vreme am avut de gind sa incerc si o volanta din aluminiu material cap de piston forjat de la un motor dieselvSulzer 12LDA 28,dar am renuntzat trebuia totusi un inel de otel fretat pentru frictiunea ambreiajului,manopera ar fi fost mai mare decit cistigul,cele de otel au fost excelente si aveam pela 2500ture un relanti cit de cit acceptabil
Cornele,monococa a avut initial un sistem de suspensie PULL ROD KNEE LEVER pentru axa spate excelent,era totul fixat pe reductor,dar in fatza daca trebuia facut ceva la amortizor era un volum de munca imens,de aia am incercat cu amortizoare externe,dar nu am avut greutate pe fatza,Estonia 25 de exemplu are in bot montata bateria,eu am vrut sa am greutatea central,plus bateria in bot mi sa parut mie foarte periculos,la un impact frontal o aveai in bratze cu acid cu tot
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 09-05-14, 10:09   #4195
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Plus daca e in fata puntii se va opune masa ei schimbarii de directie (bateria).
Daca ati fost atent motorul meu mergea inca dupa incident, deci nu-i trebuia volanta!
john17 is offline   Reply With Quote
Old 09-05-14, 11:15   #4196
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

John,in primul rind te rog sa nu ma mai domnesti,pentru tine sint Tibi
Bineinteles am observat ca motorul a mai functionat,de acolo am si dedus ca de fapt numai volanta era de vina.Cea ce priveste echilibrarea,trebuie facuta,cu toate ca la ale mele din otel a fost foarte putzin de echilibrat,daca este usoara si materialul compact,nu ca la volanta de fonta care este turnata si dupa aceia prelucrata
Bateria(greutate)in bot ai dreptate fiindca este o pirghie din centrul masini pina in fata peste 1 metru si asta bineinteles se simte
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 09-05-14, 18:40   #4197
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Arrow Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
....................................
teoria spune ca motoarele de cursa nici nu au nevoie de o volanta,de fapt este necesara numai o placa care preia ambreiajul si coroana demaror ...............................................
Cornele,monococa a avut initial un sistem de suspensie PULL ROD KNEE LEVER pentru axa spate excelent,era totul fixat pe reductor,dar in fatza daca trebuia facut ceva la amortizor era un volum de munca imens,de aia am incercat cu amortizoare externe,dar nu am avut greutate pe fatza,Estonia 25 de exemplu are in bot montata bateria,eu am vrut sa am greutatea central,plus bateria in bot mi sa parut mie foarte periculos,la un impact frontal o aveai in bratze cu acid cu tot
Asa este mergand tot timpul peste 4-5000 t/min nu ai nevoie teoretic de inertia volantei...stabilizarea o fac celelalte piese in miscare...sistem de echilibrare static cum zice John aveam cu doi rulmenti de 8 pe fiecare parte pt roti, dar tot ansamblul VOLANTA-ARBORE lam echilibrat dinamic atunci la INMT la 40 000 t/m cu abatere sub 1 gram ...daca stii poti ...eu in fata la monococa nu aveam bateria ci era placa de lest de 20 kg deci mie mia convenit de minune...daca oricum era un impact frontal eu gandesc ca nu mai conta acidul de pe tine ci faptul ca scapai cu 2 maini si 2 picioare...capatzana oricum nu aveam niciunul
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 09-05-14, 19:37   #4198
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Arrow Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Ia sa vedeti ce am gasit tot la noi pe 4tuning (nu in alte tari) ce se poate face cu un Oltcit 1300 (acum7 ani) cu pasiune si inventivitate romaneasca...din motive lesne de inteles am ascuns firma si proprietarul...sunt numai un "releu" intre 2 topicuri...daca este offtopic KILL AND DESTROY !!! ...sunt numai testele pe motorul de 100 CP, pt poze nu am acordul de postare
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	oltcit-turbo dynotest1.jpg
Views:	74
Size:	138.2 KB
ID:	2982517  

Last edited by cornel1955; 09-05-14 at 19:46.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 09-05-14, 20:04   #4199
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Cornele,iarasi trebuie sa te contrazic,capatzana aveam toti,ca altfel nu aveai pe ce sa pui CASCA,numai ca in capatzana nu era mare lucru,haha dar sa lasam gluma la o parte,mie mia explodat o baterie in nas,cred ca la o cursa la Zalau cind am schimbat bateriile te rog sa ma crezi ca nu mia venit sa rad,noroc cu ochelarii
nu mai stiu exact din ce an,dar regulamentul prevede o zona de amortizare in fatza exact nasul si doua lateral cu dimensiuni concrete dar ,dupa cum stim acum rusii nu sau prea deranjat.in orice caz ML89 a fost construit dupa regulament.Eu tot vorbesc despre ML89 dar nu stiu daca stie toata lumea despre ce vorbesc ?
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 09-05-14, 20:32   #4200
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Talking Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
Cornele,iarasi trebuie sa te contrazic,capatzana aveam toti,ca altfel nu aveai pe ce sa pui CASCA,numai ca in capatzana nu era mare lucru,haha .................................................. ..................Eu tot vorbesc despre ML89 dar nu stiu daca stie toata lumea despre ce vorbesc ?
Si mie imi pare rau sa te contrazic , dar am regulamentul de atunci pe undeva prin pod si il voi gasi si nu specifica nimic de amplasamentul bateriei....apropo de CASCA in 83 am dat pe casca mea Germania democrata
1000 de lei ...erau practic inexistente aceste articole dar cu relatii te "lipeai" de ele...costumul de pilot, manusile si cagula mi la facut mama mea si a muncit mult la ele ....acum le gasesti pe toate drumurile...asta ca sa se vada ca nu aveam materiale de concurs dar aveam "relatii" in alte sectoare gen "echilibrari dinamice" si altele care acum au cam disparut sau exista dar numai pe bani grei pe la firme particulare care au preluat sau inchiriat Turbomecanica si INMT Bucuresti...e totul ca la balamuc !!!
cornel1955 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -