Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW |
30-09-09, 17:13
|
#706
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 12,564
Member of: [Moderators] [4Rally] [Shadows Racing Team] [ALFA ROMEO]
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
ce bani? daca pun asta imi mai sta pornit?
|
|
|
30-09-09, 19:35
|
#707
|
Stage 5
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,113
Member of: [Moderators]
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Pune un ulei 10W40 sau 10W60 (depinde in ce perioade a anului folosesti uleiul, daca folosesti doar vara e bun 10W60 dar pt iarna nu mai e asa bun, un ulei "all season" e 10W40)
De mancat ulei orice motor mananca dar depinde cat. La 10-12 mii de km ar trebui sa ia 1 litru. Al meu momentan ia 1L la 7000 km si mecanicul zice ca inca e bine nu trebuie sa imi fac griji. Din ce stiam eu un motor de M ia 1L de ulei la 3-4000 km in conditii normale. Oricum motoarele noastre nu mai sunt noi deci la 200-300.000 km nu te poti astepta la consum de ulei 0.
Vasco cupla e de 2.0 ?
__________________
BMW E46 320i '99
|
|
|
30-09-09, 19:45
|
#708
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Jul 2008
Posts: 5,383
Member of: [BMW]
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Despre vascocupla va rog sa schimbam topicul.....este al doilea link din semnatura mea
Iar ce ziceti voi despre vascocuplaj eu zic exact contrariul.....exact ce zice si sharpe, numai ca poate nu l-ati inteles......pai daca pornesti motorul fiind rece, si vascocupla sta(nu se invarte), inseamna ca nu e bun vascocuplajul. Bimetalul(solutia) din centrul vascocuplajului se "dilata" sau "inmoaie" sa zic asa, atunci cand radiatorul ii emana multa caldura si atunci se invarte mai repede, asa ca daca vascocuplajul e moale si atunci cand e rece motorul nu-i bine, va trebuie alt vascocuplaj. Eu pe cel vechi(inainte de asta nou) il opream cu mana si cand era motorul rece si cand era fff incins, de nici nu puteam sa pun mana pe radiator....deschisai astazi tema asta cu toti 3 mecanicii mei, si toti acelasi lucru imi zisara.
Last edited by GOGU_VL; 30-09-09 at 19:57.
|
|
|
30-09-09, 21:17
|
#709
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 12,564
Member of: [Moderators] [4Rally] [Shadows Racing Team] [ALFA ROMEO]
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Deci, in concluzie, la mine e bine daca porneste odata cu motorul ?
|
|
|
30-09-09, 21:30
|
#710
|
Stage 4
Join Date: Sep 2006
Posts: 203
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Fratilor voi ce parere avetzi despre tobele din comert??? sunt bune de ceva ??? ma refer la cele din "inox" care sunt in jur de 250-350 lei!!! as vrea sa-mi pun o finala dar nu st ce sa fac!!! unii spun ca sunt bune ca se aud frumos, ca dau putere motorului dar vreau sa stiu parerile voastre ca voi sunteti posesori de e36!!!
RESPECT!!!
|
|
|
30-09-09, 23:04
|
#711
|
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
putere nu visa.. fara serpi si cat-delete, nu scoti. poate mai scoti un cal, maxim doi dintr-o finala buna. insa pt design si sunet.. io zic ca snt f bune! plus, e inox.. nu mai ai treaba cu el ca rugineste, si arata bine. vezi doar sa nu iei o toba prea mica, sa "paraie" ca ultima gioarsa. mergi pe una mai mare, chiar daca snt mai scumpe ca cele mici, insa o sa aiba un timbru mai grav.. mai gros. p.s.: vezi ca tobele alea nu snt bolt-on. nu stiu la 4 cilindrii, dar la 6, finala e putin curbata. deci va trebui sa te duci la cineva sa iti faca un traseu pt finala aia. nu e mare branza, doar ca nu e bolt-on! bafta!
__________________
From WTF to DIY to OMG
|
|
|
30-09-09, 23:04
|
#712
|
Stage 5
Join Date: Mar 2009
Posts: 453
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Da multumesc frumos pt raspunsuri.
Deci cu fum nu da nici cind e rece .
Am mai vb azi cu cineva si mi-a zis ca a fost greseala mea ca m-am luat dupa ala care mi-a vindut masina (am cumparato acum 6 luni) el avind ulei in ea tot 5w/30 fiind cald rau afara vara asta trebuia un ulei mai gros 10w/40 sau 10w/60 asta e greseala mea in citeva zile o sa il schimb. cred ca 10w/40 Castrol
Voi ce ziceti?
|
|
|
30-09-09, 23:09
|
#713
|
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Quote:
Originally Posted by vali-tgm
De mancat ulei orice motor mananca dar depinde cat. La 10-12 mii de km ar trebui sa ia 1 litru. Al meu momentan ia 1L la 7000 km si mecanicul zice ca inca e bine nu trebuie sa imi fac griji.
|
io zic ca ai putea sa-ti faci niste griji acolo.. ) al meu are 350.000 si imi ia cam o juma de litru intre schimburi (8000km). si asta in conditiile in care trag de ea zilnic, pana la limitare. 320i unui prieten, la ~200.000km nu ia nimic intre schimburi de ex. sau daca ia, ia insesizabil, pt ca pe joja nu scade mai nimic. deci nu va culcati pe ideea "asa prevede".
|
|
|
30-09-09, 23:34
|
#714
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Jul 2008
Posts: 5,383
Member of: [BMW]
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Quote:
Originally Posted by eduard_1
Fratilor voi ce parere avetzi despre tobele din comert??? sunt bune de ceva ??? ma refer la cele din "inox" care sunt in jur de 250-350 lei!!! as vrea sa-mi pun o finala dar nu st ce sa fac!!! unii spun ca sunt bune ca se aud frumos, ca dau putere motorului dar vreau sa stiu parerile voastre ca voi sunteti posesori de e36!!!
RESPECT!!!
|
Intradevar unele sunt bune altele nu.
Dar daca ai p-acolo vreo reprezentanta Borla eu zic sa te duci la ei.....gasesti ceva pe masura cerintelor tale si la ce bani vrei. Eu spre exemplu acum 2ani, m-am dus la Borla la Pitesti, la sediul lor, mi-a urcat-o pe elevator, mi-a taiat finala mea, si mi-a zis: pe care-o vrei? P-asta Mi-a pus-o de forma pe finala, iar unu sus accelera, eu fiind jos, si mi-a zis daca-mi place zgomotul.....hm.....am zis: alta , si m-am oprit la a4-a finala, care mi-a placut mie cel mai mult si i-am zis: gata, asta sudeazo.....mi-a sudat-o si aia a fost.....Am dat 650ron cu tot cu montaj, full inox, iar daca o vezi acum pe masina pt prima data, zici ca ieri am montat-o
Sau spre exemplu, poti lua numai toba si sa-ti alegi tu ce tips vrei.
claudiu29 - eu iti recomand 10w/40 BMW, pentru ca, c-am asta se baga in motoarele noastre......bine acum depinde si cum dispui cu banii
Stima E36
|
|
|
01-10-09, 00:19
|
#715
|
Purtator cuvant MR Craiova
Stage 5
Join Date: Oct 2005
Posts: 397
Member of: [Midnight Racers] [BMW]
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Quote:
Originally Posted by mistreku
io zic ca ai putea sa-ti faci niste griji acolo.. ) al meu are 350.000 si imi ia cam o juma de litru intre schimburi (8000km). si asta in conditiile in care trag de ea zilnic, pana la limitare. 320i unui prieten, la ~200.000km nu ia nimic intre schimburi de ex. sau daca ia, ia insesizabil, pt ca pe joja nu scade mai nimic. deci nu va culcati pe ideea "asa prevede".
|
e relativa treaba mistretule
in general motoarele de turatie (cum sunt ale noastre) trebuie sa pape ulei,mai ales in forja
sa-ti explic (logic) si de ce
in momentul in care haleste ulei inseamna ca ori da pe la semeringurile de la supape,ceeace nu e bine ori il papa pe la segmenti,ceeace e relativ bine
de ce relativ...fiindca asta inseamna o oarecare uzura in segmenti
de ce e bine?fiindca inseamna ca se ung segmentii si camasile calumea
a mea mananca ulei in draci si am fost la Mihaitza la garaj inainte sa pleci tu si i-am masurat compresia : 10
mai bine de atat nici nu visez dupa 224.000 km
inca o chestie legata de elicopteru' colegului de forum : exista o alta posibilitate,respectiv ca omu' chiar sa aiba electroventilator,stiu ca 318is cu motor de 1.9 asa are si e normal sa-i porneasca (un fel de check) electroventilatoru' la pornirea motorului si atunci nu-si mai are rost discutia
cat despre tobele finale,le recomand mai ales daca sunt puse de baietii de la Borla de la Pitesti,care fac o treaba excelenta
chinezariile sau turcismele noastre din comert sunt bune doar sa incurce,eventual urla ceva acolo si mai mult rau fac,daca nu stii sa alegi dimensiunile iti pot si sugruma evacuarea
mistretu ar trebui sa spuna cum se cunoaste la putere si la buzunar un set de tobe calumea,ca el a facut efortu' si are pe masina ceva frumos
apropo mistret,cum e prin uk? ca vad ca nu mai dai nici un semn
|
|
|
01-10-09, 00:22
|
#716
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Jul 2008
Posts: 5,383
Member of: [BMW]
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Deci sa-nteleg ca nu sunt singurul multumit de cei de la Borla, nu ?
|
|
|
01-10-09, 02:19
|
#717
|
BMW Driver
Stage 2
Join Date: Feb 2009
Posts: 74
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Quote:
Originally Posted by eduard_1
Fratilor voi ce parere avetzi despre tobele din comert??? sunt bune de ceva ??? ma refer la cele din "inox" care sunt in jur de 250-350 lei!!! as vrea sa-mi pun o finala dar nu st ce sa fac!!! unii spun ca sunt bune ca se aud frumos, ca dau putere motorului dar vreau sa stiu parerile voastre ca voi sunteti posesori de e36!!!
RESPECT!!!
|
vrei cai ori comanzi ceva calumea si la calumea ma refer la traseu complet "serpi-finala" ori faci ceva calumea "tot din inox cu debit marit..si ce mai trebuie" si poate scoti 2-3 cai..daca ii scoti..doar finala..o skimbi daca vrei sa sune sau daca vrei sa iti arate altfel in spate
__________________
Detin un E36 2.0i in curs de modificare..incet incet..doar e criza financiara :P
Nu Viteza Ne Omoara..Ci Inconstienta !!!
|
|
|
01-10-09, 02:43
|
#718
|
Stage 5
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,205
Member of: [Opel] [2 Roti]
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Quote:
Originally Posted by mistreku
io zic ca ai putea sa-ti faci niste griji acolo.. ) al meu are 350.000 si imi ia cam o juma de litru intre schimburi (8000km). si asta in conditiile in care trag de ea zilnic, pana la limitare. 320i unui prieten, la ~200.000km nu ia nimic intre schimburi de ex. sau daca ia, ia insesizabil, pt ca pe joja nu scade mai nimic. deci nu va culcati pe ideea "asa prevede".
|
nu stiu cum e la 6cyl dar la mine la 1.8 am mers cu un schimb vreo 16000 si am completat doar 1l de ulei folosesc castrol 10w40...masina are 305000km. am auzit ca la motoarele uzate ar trebui un ulei mai gros ? gen 15w40 ?
__________________
Iubiţi-vă BMW-urile vechi, că altele la fel nu se mai fabrică !!!
NU exista viata dupa kitul de M de la BMW !!!
Last edited by 69WRX; 01-10-09 at 02:48.
|
|
|
01-10-09, 03:02
|
#719
|
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Quote:
Originally Posted by sharpe
e relativa treaba mistretule
in general motoarele de turatie (cum sunt ale noastre) trebuie sa pape ulei,mai ales in forja
sa-ti explic (logic) si de ce
in momentul in care haleste ulei inseamna ca ori da pe la semeringurile de la supape,ceeace nu e bine ori il papa pe la segmenti,ceeace e relativ bine
de ce relativ...fiindca asta inseamna o oarecare uzura in segmenti
de ce e bine?fiindca inseamna ca se ung segmentii si camasile calumea
a mea mananca ulei in draci si am fost la Mihaitza la garaj inainte sa pleci tu si i-am masurat compresia : 10
mai bine de atat nici nu visez dupa 224.000 km
cat despre tobele finale,le recomand mai ales daca sunt puse de baietii de la Borla de la Pitesti,care fac o treaba excelenta
chinezariile sau turcismele noastre din comert sunt bune doar sa incurce,eventual urla ceva acolo si mai mult rau fac,daca nu stii sa alegi dimensiunile iti pot si sugruma evacuarea
mistretu ar trebui sa spuna cum se cunoaste la putere si la buzunar un set de tobe calumea,ca el a facut efortu' si are pe masina ceva frumos
apropo mistret,cum e prin uk? ca vad ca nu mai dai nici un semn
|
sef, nush, da' cand iti mananca 1.5L cum zicea cineva mai sus.. deja e groasa treaba.. cel putin eu asa o vad.. deja se lasa cu bujii ancrasate, cu depuneri masive in capu' pistonului.. teoretic, cata vreme nu scoate fum albastru in ture, motorul e ok. daca incepe si apare si fumul, atunci chiar e cazul sa-l schimbi. parerea mea. cat despre motoarele de turatie, ma astept sa manance ceva ulei un RX7, sau S2000 sau alte "chinezarii" d'astea cu 9000-10.000RPM. la 6500RPM, nu prea ii dau scuze. adica pana in 0.5L e ok. peste, deja ma pune un pic pe ganduri. prin uk, ce sa zic.. totul bun pana acum, sper sa fie in continuare si mai bine! semn nu prea am dat, ca nu prea am stat pe acasa. de obicei am messul deschis, insa nu snt la calc.
p.s. am gasit circuit, destul de aproape de mine, cu 10 lire intrarea. si mi se pare ca au si drag strip, cu celule foto si tot tacamul!
p.p.s. si dyno aici in oras, abea ast sa o verific pe pisi.
p.p.p.s.: mi-e dor de aeroport!
LE: @69WRX: eu zic ca e destul de ok sa-ti manance 0.5L la 8000km. in grafic, cum ar veni! insa parerea mea, nu mai tine uleiul 16.000km, mai ales ca motorul are deja ceva uzura. nu-l chinui, schimba-l si tu mai devreme. cat despre ulei, ramai pe 10w40, e f bun. nu e cazul de mai gros, mai ales ca vine iarna. bafta!
Last edited by mistreku; 01-10-09 at 03:06.
|
|
|
01-10-09, 09:22
|
#720
|
Stage 4
Join Date: Sep 2006
Posts: 203
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
multumesc baietzi!!!
RESPECT
|
|
|
|
|