Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > RALIURI - COASTA - RALLY SPRINT - CRR

Reply
 
Thread Tools
Old 29-05-14, 16:17   #4381
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Cornele.daca te uitzi bine,mai omule ai imbatranit,punetzi Ochilarii HAHAHA;eu am de o viatza,intre carb.si galerie exista flanse de guma,dar din pacate pe K LADA trebuie sal dezamagesc,nu este galaria de admisie a lui Werner,eu banui a cui a fost din Resita poate o recunoaste
pct.1 Werner nu ar fi construit si nu a construit pentru Easter o galerie asa de scurta,care are cuplu sus,el a preferat intotdeauna un cuplu de jos,ca si mine,putea trepta mai bine cutia,
pct,2 prinderea elastica a fost cu totul alta si anume o flansa de aluminiu,cca 6-8mm grosime,pe ambele parti un inel de cauciuc O Ring ,in flansa de AL 2 canale care preluau inelele de cauciuc,dar nu total ingropate,galerie Oring flansa AL,Oring,Carburator totul fixat cu suruburi si piulitze polistop
pct.3galeria are un stutz pentru servofrina,Easterul nu a avut asa ceva,deci trebuie sa provina de la o limuzina
pct.4 galeria lui Werner a fost identica cu a mea,care a provenit din DDR a mea,si a lui a fost copiata de el,exaxct ca si "serpisorii"cum ziceti voi,eu am avut desenul cred ca undeva mai in fata an scris deja,si noi am confectionat 2 aproape identice numai ultima parte era putzin diferita,din cauza diferite a sasiului
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 29-05-14, 16:52   #4382
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Talking Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
Cornele.daca te uitzi bine,mai omule ai imbatranit,punetzi Ochilarii HAHAHA;eu am de o viatza....................

Cu toata bunavointa eu vad numai o garnitura de carton intre carburatoare si flanse, poate monitorul meu face figuri sau tu trebuie sati mai pui 1 pereche ochelari in plus heheheheee...cu distanta asa este: lunga sau scurta adaptata cuplului motor si chestia cu o-ringurile am explicato multe posturi in urma...ma duc sa ma mai uit o data
__________________
Sunt viu si nevatamat ! In poze sunt chiar eu...Cu capu' stau rau...Se vede la avatar !
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 29-05-14, 18:22   #4383
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Cornele,uitate inca o data,poza cu carburatoarele in sus,la cilindrul 2 si 3 vezi 2prezoane far piultza si se vede prinderea pe galerie,prezoanele sint decalate,rasucite,alea sint flanse cu cauciuc vulcanizat,de exemplu motorul BMW 12 cilindri are asa ceva
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 29-05-14, 18:36   #4384
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Arrow Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
Cornele,uitate inca o data,poza cu carburatoarele in sus,la cilindrul 2 si 3 vezi 2prezoane far piultza si se vede prinderea pe galerie,prezoanele sint decalate,rasucite,alea sint flanse cu cauciuc vulcanizat,de exemplu motorul BMW 12 cilindri are asa ceva
Mam uitat...trebuie alt monitor cu vederea inca stau bine, dar daca alea sunt flanse elastice e OK dar cam scurte lasand Lada deoparte miau picat in mana niste poze cu o masina de 400 kg si 190 CP motorizare Suzuki GSXR 1000 cmc....ce mia atras atentia si se foloseste din ce in ce mai mult este diferentialul autoblocant extrem de usor si poti jongla cu rapoartele cum vrei...mie imi place ...solutia nu este noua apartine anilor '55-'60 dar a revenit in forta la capitolul tractiune cu lant si motorizare moto
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1 DriveTrain_Rear.jpg
Views:	75
Size:	233.7 KB
ID:	2991103   Click image for larger version

Name:	500gear and rear suspension.jpg
Views:	56
Size:	196.9 KB
ID:	2991104  

Last edited by cornel1955; 29-05-14 at 18:43.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 29-05-14, 18:47   #4385
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Ehe, uite cum citeste lumea topicul!
Racer, zici tu ceva cu bialbero ala, dar acum 10 ani n-am reusit sa dibuiesc unul in dezmembrari, in Sacele langa pod unde erau italiene la greu mi-a spus ca daduse la fier motoare mult mai noi.
Ziceti ca merge cu piulite cu frana la flansa cu O ringuri? Ca eu vazusem un soi de saibe-arc, cam intre grower si un arculet pt asa ceva.
In prima poza nu cred ca are diferential, vad discul de frana ca la kart. Drexxler, Quaife au sigur astfel de diferentiale.

Last edited by john17; 29-05-14 at 18:53.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 29-05-14, 19:07   #4386
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Thumbs up Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Da John este si diferential autoblocant asa este in specificatii dar sincer nici eu nu il vad ....o fi ascuns pe undeva...iar am probleme cu vederea ...pana una alta pt K-Lada niste poze cum ar trebui sa arate un 1600 "aproape" preparat si munca de chinez la greu...cam asa arata al meu cu vilbrochenul subtire, cu supapa aia de admisie "grasa" de nu mai avea loc acolo...la chiulasa pana nuti faci mustata in canale nu te opresti
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	arbore.jpg
Views:	58
Size:	43.7 KB
ID:	2991134   Click image for larger version

Name:	munca la greu.jpg
Views:	58
Size:	42.7 KB
ID:	2991135   Click image for larger version

Name:	pistoane.jpg
Views:	64
Size:	138.1 KB
ID:	2991136  

Click image for larger version

Name:	supape.jpg
Views:	78
Size:	48.1 KB
ID:	2991137   Click image for larger version

Name:	volanta.jpg
Views:	56
Size:	58.5 KB
ID:	2991138  
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 29-05-14, 19:24   #4387
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Da, dar ai avut INMT sa echilibrezi arborele!
Cu canalele din chiulasa si galerii mai e o teorie, parca Ferrari a venit cu ea, conform careia pe suprafata rugoasa s-ar forma micro turbioane si astfel gazele ar curge mai repede decat prin canale lucioase... Lustruite insa merg sigur, altfel cine stie cat de rugoas ar trebui, si nici sa le "buciardezi" dupa ce le maresti nu ai cum...
Ala o fi "very limited slip differential", axa rigida mai exact! Da' si eu ma benoclez pe telefon si cu ochelarii de distanta, asa ca...
john17 is offline   Reply With Quote
Old 29-05-14, 19:26   #4388
racerVTM

Stage 5
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

....ce mi a atras atentia si se foloseste din ce in ce mai mult este diferentialul autoblocant extrem de usor

nu este diferential , este legatura directa , nu are nevoie de diferential . Se foloseste tot mai des si peste tot varianta fara diferential , deoarece nu s-a inventat unul inca sa tina la puteri imense care se folosesc mai nou . Vezi camioanele de Pikes Peak toate merg pe spool ( bara intreaga ) . La F1 se foloseste blocarea diferentialului ca sa poate rezista la tractiunea imensa la start si in calificari . Nu se mai tine cont de mica pierdere de aderenta in viraje .
Si la noi in Romania s-a folosit varianta aceasta la curse , pe ARO 10 cu motorul de Toyota de 3.0 litri pe spate avea bara directa intre roti , numai fata avea diferential si centralul il bloca pilotul manual de la buton
racerVTM is offline   Reply With Quote
Old 29-05-14, 19:38   #4389
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Talking Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Sorry am gresit eu poza..asa e la batranete...uitati poza cu diferential ...pai ma miram si eu ca nu il vedeam, chiar asa de chior sa fiu la rezolutia aia ?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	chain rear axle.jpg
Views:	82
Size:	253.4 KB
ID:	2991162  
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 29-05-14, 19:42   #4390
racerVTM

Stage 5
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

[QUOTE=john17;5711246]Ehe, uite cum citeste lumea topicul!
Racer, zici tu ceva cu bialbero ala, dar acum 10 ani n-am reusit sa dibuiesc unul in dezmembrari, in Sacele langa pod unde erau italiene la greu mi-a spus ca daduse la fier motoare mult mai noi.


John, tot ce s-a numit Fiat pe benzina , a avut cam acelasi bloc motor si inclusiv Lancia Thema 1.8 benzina, a avut acelasi motor de care vorbesc eu ( similar cu blocul de Lada ) , de Fiat 132 , numai ca diferenta era mare rau de tot , constand in chiuloasa cross flow si pistoanele bombate . Incepand cu 1,6 cilindree ( 80 x 80 , mai exact 80mm x 79.2mm ) , care este exact cea de care se vorbeste aici pe LADA , toate motoarele Fiat au avut chiulosa in doua axe si carburi dublu corp sau chiar injectie mai nou . Nu degeaba rusul a furat motorul de Fiat si la numit Lada . Si apropo , pe o Estonia de vanzare actual , motor de LADA tip vechi pe injectie ( cica 170 cai ) si mai veche
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	estonia-25-4425_3l.jpg
Views:	68
Size:	92.8 KB
ID:	2991163  
racerVTM is offline   Reply With Quote
Old 29-05-14, 19:52   #4391
racerVTM

Stage 5
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

aici despre motorul de care vorbesc

http://oldschool.co.nz/2011/forum/in...iat-125/page-3
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	fiat 125 engine.jpg
Views:	72
Size:	102.9 KB
ID:	2991170  
racerVTM is offline   Reply With Quote
Old 29-05-14, 19:54   #4392
racerVTM

Stage 5
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

O curiozitate, la Esterul de la Resita in curs de restaurare , ce motor se va folosi ???? , exista deja si trebuie restaurat ? sau se cauta ceva sa fie montat ???
racerVTM is offline   Reply With Quote
Old 29-05-14, 19:58   #4393
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Arrow Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by john17 View Post
Da, dar ai avut INMT sa echilibrezi arborele!
Cu canalele din chiulasa si galerii mai e o teorie, parca Ferrari a venit cu ea, conform careia pe suprafata rugoasa s-ar forma micro turbioane si astfel gazele ar curge mai repede decat prin canale lucioase... Lustruite insa merg sigur, altfel cine stie cat de rugoas ar trebui, si nici sa le "buciardezi" dupa ce le maresti nu ai cum...
Ala o fi "very limited slip differential", axa rigida mai exact! Da' si eu ma benoclez pe telefon si cu ochelarii de distanta, asa ca...
Am avut INMT si asta a fost undeva norocul nostru dar sa stii ca nici atunci nu era gratis daca eu am dat 3000 lei pe o axa cu came de Lada ....usurarea si echilibrarea la 40.000 t/min mau costat 1500 lei si miau facut un arbore "slabanog" de la 11 kg la 7.5 kg si o volanta ciuruita ca in poze (pozele nu sunt de la a mea) ...au luat din ea si pe fatza si pe dos si miau mai si gaurito...vedeai parisul prin ea
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	volanta disc si placa.jpg
Views:	73
Size:	67.4 KB
ID:	2991171  
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 29-05-14, 20:17   #4394
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Nu de gratis era vorba, ci ca se putea atunci si acum nu!
Racer, blocul Lada e cu totul diferit fata de bialbero! Care stiu si eu ca s-a pus pe multe modele, dar toate vechi si de negasit acum la dezmembrari. A existat si varianta cu 16 supape pe blocul ala, capacitati intre 1.6 si 2l. Motorul Lada nu are corespondent in productia de serie Fiat.
Cat priveste axa rigida, eu am rezerve. Am condus Manta si BMW cu diferential sudat si sunt porcarii bune doar de donuts in parcare, subvireaza in draci la intrarea in viraj si supravireaza crunt ulterior, iar planetarele se rup ca sticksurile. Eu n-am auzit de masina de curse cu axa rigida de la Petre Cristea incoace! Diferentialul blocabil se foloseste la off road, dar e vorba de teren cu aderenta scazuta. In nici un caz nu cred ca un monopost ar fi "drivable" cu o astfel de solutie.

Last edited by john17; 29-05-14 at 20:25.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 29-05-14, 20:26   #4395
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Excelent,motoristii intre ei,innma,ce doresti mai mult
flansele sint metal cu cauciuc vulcanizat,intradevar scurte ca sa incapa intro limuzina,provin de la Franz Albert un austriac care facea tuning,Werner a avut multe piese de la el,specializat pe axe cu came de tot felul
diferential asa cum spune si racer,poate fi totul rigid ca la cart,eu am incercat asta odata cu diferential blocat mergea bine,dar uza cauciucurile extrem nu mi putea permite
lustruirea canalelor,pe vremea noastra se spunea ca trebuie sa fie oglinda,astazi,dupa cercetari moderne sa ajuns la concluzia ca este mai bine sa fie mai aspre curgerea laminara pe peretzi face ca viteza amestecului este mai mica,plus influentzeaza calitatea amestecului in rau,foarte greu pentru mine de explicat in limba romana am participat acum vreo 10 ani la un curs organizat de BMW unde neau explicat si cu material video Ambreiajul si al meu a fost ceva in genul pozelor lui Cornel,dar cu trei foi
TG53 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -