Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Ce alegeti?
Benzina 1,359 68.98%
Motorina 611 31.02%
Voters: 1970. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 16-09-11, 11:29   #3496
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Aseara am oprit la peco sa imi iau niste benzina sa imi spal motorul la fumegatoare.
Ma umfla plansul cand am vazut cata benzina am luat de 35ron.

Nemilosule am auzit ca de cand ti-ai pus V8 umbli din banca in banca sa faci un credit de un plin. La 2 ore
__________________
Stock is for woosies
Smoking is for woosies

The best exhaust for a turbo is the least exhaust.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 16-09-11, 11:35   #3497
Nemilosu


Stage 5
 
Nemilosu's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 1,919
Member of:
[DAEWOO]
[AUDI]
[4Tuning International]
[Fanatik MotorSport]
Default Re: Benzina sau motorina ?

una spun, alta intelegi.
stiu ca este naspa raportul pret/consum.
era vb doar de sentiment aici.
te astept la start si stii tu proverbul cu grija
Nemilosu is offline   Reply With Quote
Old 16-09-11, 12:21   #3498
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by Nemilosu View Post
desi gtr in principiu ma cam enerveaza din cauza tonului de sus ....

daca ma contarzici esti un idiot, si cand te mai prind la start plecvirat si te bag in padure, sa te abuzez.
Super tare, adica nu indrazni sa ma contrazici pe mine, care sunt calea si adevarul.

Semnatura ta e gresita gramatical si falsa: uita-te ce capacitati aveau motoarele de curse acum 70 de ani si o sa vezi ca sunt doi inlocuitori: turatia si presiunea.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 16-09-11, 12:38   #3499
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: Benzina sau motorina ?

@ Bluey - dar motorina cumparai mai multa de 35 ron ? Cu cat, 100 mililitri ?
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 16-09-11, 12:44   #3500
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Benzina sau motorina ?

La mine motorina se gaseste mai ieftina
Si recent am fost Bucuresti- Focsani cu 3,6% si m-am intors cu 3,7% consum.

Chiar o sa ma apuc de un proiect de consum mic, doar ca sa vad cat de ieftin pot sa merg cu masina, pardon, tractorul .
bluey is offline   Reply With Quote
Old 16-09-11, 13:37   #3501
bmwm5
Skoda Driver

Stage 5
 
bmwm5's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,261
Member of:
[SKODA]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by bluey View Post
La mine motorina se gaseste mai ieftina
Si recent am fost Bucuresti- Focsani cu 3,6% si m-am intors cu 3,7% consum.

Chiar o sa ma apuc de un proiect de consum mic, doar ca sa vad cat de ieftin pot sa merg cu masina, pardon, tractorul .
Vreau si eu motorina de-a ta ieftina
cand definitivezi proiectul ne apucam si de masina mea
PS am condus 3 luni o masina pe benzina cu motor de 1,4.acum imi idolatrizez masinuta de 1,4 tdi
__________________

My name is Beu...BomBeu!
bmwm5 is offline   Reply With Quote
Old 16-09-11, 13:50   #3502
r0n1n

Stage 4
 
r0n1n's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 224
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by GTR View Post
Pai nici nu stiu cum sa o luam.

tu in principiu ai treptele cam asa:

1~45 km/h, 2~ 80 km/h, 3~120 km/h, 4~160 km/h

orice benzinar de 150 CP

1~60 km/h, 2~100 km/h, 3~150 km/h, .....

ca elasticitate deja este stupid sa vb.

Un motor aspirat trage mult mult mai bine decat un turbodiesel pana la 2000 rpm.

Sunt deja motoare turbo pe benzina pleaca cu cuplu de la 1250 rpm, mult mai devreme decat cel mai bun diesel.

3. Intre motorul tau si al meu sunt diferente mici, am 7 CP mai putin, e aparut in 2001, am turbina cu geometrie variabila, doar ca estre tipic Mercedes, fara rezultate spectaculoase primele 3 trepte, pana in 120 km/h , se comporta insa foarte bine mai departe si este placut la drum intins.

Saptamana trecuta am condus BMW 320Xd 2011, cutie automata.
Foarte, dar foarte misto masina, cu toate astea motorul tot nu ma da pe spate.
Am condus 530d si 530xd E60, motoarele de 3000 cmc fiind net superioare si mult mai placute, dar tot mai bine se simte si merge un benzinar de >200 CP, de 3000-3500 cmc si chiar si 2000 turbo >200CP imi place mai mult.

Eu cred ca daca pretul combutibilului ar fi neglijabil, cum a fost pana de curand la americani (nu ca acum ar fi scump), nu ar exista diesel, nu ar exista masini sub 2000 cmc, ar exista numai de la 6 cilindrii in sus, etc.

Nu spun ca motorul tau sau al meu sunt proaste, ba dimpotriva, doar ca ma enerveaza groaznic ca la 80 schimb a 3-a si la 120 schimb a 4-a si invers si plaja aia scurta de 2500 rpm (2000-4500) care chiar daca este ajutata de rapoarte tot enervanta este.

La benzina aspirat chiar daca am nevoie de 2500-3000 de rpm pt cuplu ma mai duc inca minim 3500 rpm, la turbo benzina ai in general 4500 de rpm plaja de putere si cuplu, este foarte mare diferenta.

Tocmai am descoperit ca am transmisie de diesel.
Al meu 320i 170cp, merge max 50-I, 90-II, 120-III, 180-IV, 230-V.
Ma refer ca atinge aceste valori la limita turatiei, adica 6500rpm.
r0n1n is offline   Reply With Quote
Old 16-09-11, 17:52   #3503
Nemilosu


Stage 5
 
Nemilosu's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 1,919
Member of:
[DAEWOO]
[AUDI]
[4Tuning International]
[Fanatik MotorSport]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by RVL 2000 View Post
Super tare, adica nu indrazni sa ma contrazici pe mine, care sunt calea si adevarul.

Semnatura ta e gresita gramatical si falsa: uita-te ce capacitati aveau motoarele de curse acum 70 de ani si o sa vezi ca sunt doi inlocuitori: turatia si presiunea.
1. nu este vb de contrazis, dar daca tu sustii ca te emotioneaza un 1.9tdi cand urla fata de un v8 benzinar, atunci no comment.asta era ideea.
2. gramatical maybe, falsa nu.
sufla tu 1.5 bar in 2000 4 pistoane si eu in v8 4.2 si vedem care cum stam.
__________________
Iadul era plin, asa ca .....................m-am intors , and is no replacement for displacement.
Go go go go
Audi =
Espero =
Nemilosu is offline   Reply With Quote
Old 16-09-11, 17:53   #3504
Nemilosu


Stage 5
 
Nemilosu's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 1,919
Member of:
[DAEWOO]
[AUDI]
[4Tuning International]
[Fanatik MotorSport]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by bluey View Post
La mine motorina se gaseste mai ieftina
Si recent am fost Bucuresti- Focsani cu 3,6% si m-am intors cu 3,7% consum.

Chiar o sa ma apuc de un proiect de consum mic, doar ca sa vad cat de ieftin pot sa merg cu masina, pardon, tractorul .

gokart diesel cu un piston.
Nemilosu is offline   Reply With Quote
Old 16-09-11, 18:34   #3505
a3ds

Stage 5
 
a3ds's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,304
Default Re: Benzina sau motorina ?

Oare cate sute de pagini trebuie scrise ca sa ajungeti la concluzia simpla ca diesel=consum redus de combustibil, benzina=performante superioare si tot ce deriva de aici adica placerea sofatului si adrenalina etc? E simplu de tot.

Money no object, nu ar cumpara nimeni diesel, vezi ce se intampla in US, la ei aproape nu exista masini diesel pentru ca nu cumpara nimeni asa ceva, toti au V6 si V8 benzina, pana de curand carburantul nu era o problema pentru nimeni si concluzia este evidenta pentru oricine nu e tampit.

Dar hai sa mai scriem 300 de pagini cu aceleasi idei tampite, sa comparam un super turbo diesel high tech cu un benzinar aspirat lesinat de duzina(btw ce diesel ultra modern se apropie macar de un aspirat de la Ferrari sau BMW gen Mc Laren f1 din 1990 ) si sa picam in extaz ca vai, ce cuplu are diesel, vai, si diesel poate, plm, e boring.
__________________
Understeer is when you hit the wall with the front of the car.Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.Horsepower is how fast you hit the wall.
Torque is how far you take the wall with you.
a3ds is offline   Reply With Quote
Old 16-09-11, 22:43   #3506
Blitz-Krieg

Stage 5
 
Blitz-Krieg's Avatar
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 784
Member of:
[BMW]
Post Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by RVL 2000 View Post
1. atunci tu ia-ti motor cu abur ca ala a fost primul, pun pariu ca nici nu stii ce tip a fost.
Inseamna ca wankel, turbina cu gaze, turbo-propulsorul sunt nasoale ca au aparut dupa MAS

2.Cu regimurile termice ti-am raspuns eu inainte sa intrebi - lambda are valoare tipica 2 si asta tine temperaturile acceptabile.
Eu lucrez cu motoare (nu auto) cu 3-4 bari (manometric, adica 4-5 absolut) la care temperaturile pe cilindru sunt pana in 450C si inainte de turbina pana in 500) si unele au peste 25 de ani.
Asta in traducere libera inseamna ca daca un motor diesel auto aravea 4 bari ar avea ~140-150cp/litru.
ce faci cum faci ...treaba ta.....da de ce o fi asa injectat cu diesel-ul nu imi dau seama.......si ex cu motorul ....adica primul......ti l-am spus ca sa vezi de unde s-a plecat adica benzina era mult inainte ca diesel-ul sa iti faca macar reliefata prezenta..........aa si inca o chestie ca sa intelegi cum sta treaba.....daca in ultimi 10 sau poate 12 ani brusc mare interes si tehnologii noi pe motoare diesel.....bine pe mine tot ma zgarie pe creier un diesel..... si benzina a stagnat.....daca stii aici cum sta treaba poate imi zici si mie ca sincer nu cred k benzinarele nu mai pot si imbunatatite.....dar prea mult interes pt diesel....oricum e de admirat faptul ca avand atatia ingineri in tara asta....pe domeniul AUTO......suntem direct inexistenti......singurele masini care le-a produs Romania au fost niste copy paste-uri dupa alte marci...plecand de la SR Buceag cu motorul de 5050 cmc......si terminand cu Dacia....pardon Renault
__________________
I don't know about other drivers,but when I see flashing lights in my mirror I don't stop.....
Blitz-Krieg is offline   Reply With Quote
Old 16-09-11, 22:45   #3507
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by Nemilosu View Post
desi gtr in principiu ma cam enerveaza din cauza tonului de sus pe care il are uneori aqici are dreptate.
a scris la final si el ca totul se reduce la ratiuni economice.
dar oricat de mul ai fi tu adeptul fumegatoarelor, nu o sa zambesti niciodata cand vei auzi un tractor turat fata de un benzinar v8, care are farmecul lui.
daca ma contarzici esti un idiot, si cand te mai prind la start plecvirat si te bag in padure, sa te abuzez.
Merci, merci, apreciez!

Quote:
Originally Posted by r0n1n View Post
Tocmai am descoperit ca am transmisie de diesel.
Al meu 320i 170cp, merge max 50-I, 90-II, 120-III, 180-IV, 230-V.
Ma refer ca atinge aceste valori la limita turatiei, adica 6500rpm.
Ori ai gresit, ori minti. Nici 316 nu limiteaza la 120 in a 3-a.

Vrei sa-mi spui ca 1 merge 50, 2 merge inca 40, 3 inca 30!!!!!, 4 inca 60, 5 inca50?????

Eu ma uit la clipurile astea si nu prea probeaza ce spui tu:

https://www.youtube.com/watch?v=CJYgT...eature=related
https://www.youtube.com/watch?v=94D19...A5D50A0FABDC79

constat ca a 2-a merge vre-o 85 si a 3-a cam 130.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 17-09-11, 00:22   #3508
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Vă doresc 600-800 de km de drum īntr-o zi prin Romānia şi pe urmă vă mai gāndiţi daca e mai frumos cu benzina sau cu dieselul. Eu unul folosesc amāndouă trăsurile (Dacia nu se pune) şi dieselul mă duce din A īn B pe distanţe lungi destul de lejer, benzina te ţine īn alertă mereu. Sigur, e frumos, dar nu īn rahatul de infrastructură rutieră de la noi.
Īn afară de asta recunosc faptul că dieselul nu mai are alte avantaje, consumul şi lejeritatea de a conduce īn extraurban.
Cazul cazanului lui Bluey nu se pune, el e extremist cu dieselul, vorbim la modul general.
aleks is offline   Reply With Quote
Old 17-09-11, 00:30   #3509
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Benzina sau motorina ?

@Blitz
Piata auto e ca un imens joc de sah in care marii jucatori gandesc mutarile pe multi ani inainte si joaca foarte prudent: incearca sa faca mutari suficient de bune ca sa iasa inaintea adversarilor dar nu prea mari incat sa ajunga sa le epuizeze prea repede.
Pentru asta am multe argumente, unele mai greu de acceptat dar altele de-a dreptul sfidatoare (in sensul ca ne face sa credem ca acum au pus coada la matura), cum ar fi:
- injectia de benzina indirecta folosita in aviatie din ww2
- 4 supape/cyl folosita...nu stiu sigur de cand dar peste 50 de ani in industrie
- presiuni de supra-alimentare ridicole in comparatie cu ce e in industrie
- faptul ca folosesc aceleasi motoare doar cu turbine diferite mai multi ani la rand
- incalzirea motoarelor dinainte pornirii pare acum o mare gaselnita dar asta se foloseste in industri since for-ever, pana si belaz-uile aveau un fel de webasto, manual ce-i drept.
Benzina stagneaza pentru ca nu se poate obtine mai mult de aici incolo decat cu turbo si/sau turatie si pentru ca injectia directa a avut ceva probleme de fiabilitate pentru a putea fi folosita pe scara larga.
Dieselul si-a atins limita acum cateva zeci de ani si pentru ca turatia nu poate fi crescuta prea mult s-a apelat la singura metoda disponibila - turbo. Odata cu perfectionarea turbo urmeaza urmatorul pas: reducerea turatiei maxime si marirea "benzii de putere", deja jaguar are motoare cu Pmax la 3500rpm.

Asa ca pe mine ce-i in auto nu ma da pe spate nici dieselul actual si nici benzina. Pentru mine benzina nu e mare lucru pentru ca nu exista pe motoarele industriale.

In ce priveste motoarele stii ce ma impresioneaza pe mine? Sa schimb un piston de 5 tone sau o camasa cat fantana, o supapa pe care nu pot doi oameni s-o ridice, o turbina de 2 metri... d-astea.
Tot ce-i mai mic ca microbuzul, e motoras.

sunt asa injectat pentru ca acum cativa ani eram de partea cealalta si ma simt cam naspa ca eram asa dar voi ma faceti sa ma simt mai bine. Nu e musai diesel, e musai turbo, dar nu cred sa ma convinga otto in urmatorii 10 ani, iar pe la 40 cred ca latura practica va fi mult mai importanta ca acum.
Da conteaza si economia, evident , ca nu sunt baiatu lu nu stiu care, si imi muncesc banii, dar stii in ce sens? in sensul ca pot sa fac ce vreau cu masina si tot rezonabil consuma. Daca vroiam super-economie imi luam 1.2tdi sau smart diesel dar am vrut si putere cat de cat.

Acum o sa-mi pun forumul in cap dar dupa parerea mea, cei care nu vad ca si dieselul e acceptbil sunt exact (dar EXACT) ca meseriasul (din orice domeniu) batran care nu accepta in ruptul capului ca unul mai tanar poate sa invete tot ce stie el.

@gtr
poate are alt grup
asta pare sa confirme ce zice ronin
https://www.youtube.com/watch?v=605_P...eature=related

Last edited by RVL 2000; 17-09-11 at 00:36.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 17-09-11, 01:25   #3510
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: Benzina sau motorina ?

Am mers zilele trecute cu 318ci si la 180 in TR4 avea cam 6000 ture, oricum clar nu era in 6500 si sigur nu avea alt grup sau modificari la transmisie, era cum l-a lasat fabrica. Oricum treptele sunt ok dar la un 2.2 170CP mergeau ceva mai lungi (din cate se pare are aceeasi etajare ca 31. Am ramas uimit de etajarea cutiei pe Golf 6 1.2 85CP, 1500 RPM la 60 (TR4), ~1750 la 90 in TR5, 2000 RPM la 35 (TR2). Zici ca e diesel asa putine ture are si consuma extraordinar de putin la mers normal, instantul la 60 arata 2-2.3%.
__________________
www.ozcarwash.ro - detailing profesional in Craiova

Last edited by _anaconda_; 17-09-11 at 01:27.
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -