Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Ce alegeti?
Benzina 1,359 68.98%
Motorina 611 31.02%
Voters: 1970. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 12-09-11, 10:30   #3466
BAMBAKE

Stage 4
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 251
Default Re: Benzina sau motorina ?

motoarele diesel din prezent sunt foarte performante.
daca faci peste 25.000 km/an, este mai rentabil sa iei diesel.
cel mai mult conteaza ce iti place cel mai mult sa conduci. zic asta pt ca am dat de multi carora le place mai mult cum merge un diesel decat benzina, ceea ce mi s-a parut putin ciudat, dar what a fuck, asa le place la unii oameni.
__________________
cuplul castiga curse, iar caii putere vand masini
BAMBAKE is offline   Reply With Quote
Old 12-09-11, 15:14   #3467
Bogdan_mb

Stage 5
 
Bogdan_mb's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 4,267
Member of:
[MERCEDES]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by BAMBAKE View Post
zic asta pt ca am dat de multi carora le place mai mult cum merge un diesel decat benzina.
E si normal cand termeni de comparatie sunt de cele mai multe ori un turbo diesel vs benzina aspirat cu putere aproximativ lafel dar cuplu net inferior la benzina.
Bogdan_mb is offline   Reply With Quote
Old 13-09-11, 01:27   #3468
a3ds

Stage 5
 
a3ds's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,304
Default Re: Benzina sau motorina ?

Evident, iar cum majoritatea romanilor au de la 0,8 pana la 1.4 (1.6 deja e aroganta) benzina lesinate si trec pe un 2.0 turbo diesel care are de 3 ori cuplul care se simte violent, li se pare SF.
__________________
Understeer is when you hit the wall with the front of the car.Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.Horsepower is how fast you hit the wall.
Torque is how far you take the wall with you.
a3ds is offline   Reply With Quote
Old 13-09-11, 07:05   #3469
lord_wader

Stage 5
 
lord_wader's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
Default Re: Benzina sau motorina ?

pai si ce sa faca? daca ar avea salarii de 1.000E si-ar lua si ei masini pe benzina care sa consume 15% in oras fara sa se uite la indicatorul de carburant. Asa tre sa alegi motor pana in 1.6 sau diesel.
lord_wader is offline   Reply With Quote
Old 13-09-11, 07:10   #3470
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Si 1000E salariul e prea putin daca ai aroganta sa mergi zilnic cu masina intr-un oras ca Bucurestiul cu o benzinara mai mare de 1.6.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 13-09-11, 08:52   #3471
22VIN
Opel Driver

Stage 5
 
22VIN's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by lord_wader View Post
pai si ce sa faca? daca ar avea salarii de 1.000E si-ar lua si ei masini pe benzina care sa consume 15% in oras fara sa se uite la indicatorul de carburant. Asa tre sa alegi motor pana in 1.6 sau diesel.
Zici tu? Sunt destui cu salarii mai mari si tot dupa masini economice se uita. Eu nu vad de ce as cheltui dublu pe benzina cand pot sa fac altceva cu banii aia.
22VIN is offline   Reply With Quote
Old 14-09-11, 06:02   #3472
lord_wader

Stage 5
 
lord_wader's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
Default Re: Benzina sau motorina ?

Nu stiu ce sa spun, probabil ai dreptate, insa un om cu bani(stare financiara cat de cat buna) trebuie sa se miste repede, timpul este important. Ori sa stai sa turezi un 1.3 de 70-80cp pana transpiri sau un diesel pana iti iei demaraj , plus ca de obicei motoarele mici si economice vin pe masini low cost cu f putine dotari si siguranta minima.

Last edited by lord_wader; 14-09-11 at 06:04.
lord_wader is offline   Reply With Quote
Old 15-09-11, 05:18   #3473
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by lord_wader View Post
pai si ce sa faca? daca ar avea salarii de 1.000E si-ar lua si ei masini pe benzina care sa consume 15% in oras fara sa se uite la indicatorul de carburant. Asa tre sa alegi motor pana in 1.6 sau diesel.
Inainte aveam ochelari de cal si vedeam numai benzina, dupa ce am vazut ca se poate si economic si cu performante bunicele , am schimbat macazul si chiar imi place dieselul modern mai mult la aceeasi putere, normal ca nu vorbesc de 60CP, golf de 110cp (sau cat are) mi se pare minimul necesar ca raport putere/masa, daca e mai slab, mai bine otto aspirat.
Nu m-as mai intoarce la benzina cu toate ca salariu meu mediu lunar a trecut de mult de mie.
Nu mai e chestie doar de economie cu toate ca nu strica, dar pur si simplu otto aspirat la aceeasi putere nu imi mai place iar turbo-otto sunt relativ noi, nu se folosesc inca pe scara larga. Prefer sa raman la BMW diesel deocamdata, pana voi ajunge sa-mi permit un otto- turbo fara sa fac eforturi supra-omenesti, tocmai bine, pana atunci, se vor "maturiza". Deocamdata decat sa trec la otto , as trece mai degraba la motor mai mare,tot diesel.
Pentru cei de aici care li se pare ca numai benzina exista (si n-au condus un diesel modern), conduceti 15-20km un diesel de peste 200Cp si ganditi-va cam cu ce otto aspirat se compara (mie mi-au teebuit doar cateva minute intr-unul de 150Cp ca sa ma convertesc).
GPL-ul e foarte valabil, daca vrei economie, dar doar in oras si pe rute fixe, deocamdata pentru mine e incomod sa stau sa caut satii gpl. In plus ramane preferinta mea pentru diesel, la oras nu am timp mereu sa ma bucur de condus, dar la exterior si daca merg grabit, cu treaba si tot mai am timp sa ma bucur.

Last edited by RVL 2000; 15-09-11 at 05:43.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 15-09-11, 08:43   #3474
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Benzina sau motorina ?

Cinstit sa fiu diesel se reduce strict la ratiuni economice, in rest orice, dar orice diesel este o voma pe langa un benzinar, la acelasi echivalent de putere. Este adevarat ca exista si porcarii de motoare pe benzina dar nu discutam cazurile izolate.

Indiferent ca este 1,6 turbo diesel de Peugeot, VW sau Fiat, 2.0 de BMW, Honda sau Mercedes, 3.0 BMW, Mercedes, Audi, V10 VAG, etc.

1. toate sunt niste tractoare in comparatie cu benzinarele

2. toate sunt niste lesinaturi pana intra in zona de turbo

3 toate termina turatia fix acolo unde simti sau ai nevoie de mai mult

4 iarna se incalzasc groaznic de greu in comparatie cu benzinarele

etc.

Singurul foarte mare avantaj este consumul, altfel si un aspirat de 20 de ani si 200 cp este net superior oricarui diesel de 200 cp.

Last edited by GTR; 15-09-11 at 08:46.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 15-09-11, 09:56   #3475
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Benzina sau motorina ?

Nu vreau sa te jignesc,(mai ales ca gandeam exact la fel) dar esti putin in urma.
Daca zici ca orice diesel e sub benzina la aceeasi putere, uite eu am 150cp din 2004, cate otto au o acceleratie ma buna la aceeasi putere/masa in ziua de azi? Putine, si tine cont ca motorul asta e de fapt din 2001 deci are peste 10 ani.
Daca vrei sa te scutesc de cautari inutile bmw 2010 cu injectie directa 143cp dar si 60kg mai putin este in urm cu 0.3 sec pe 0-100, nu ca ar fi extraordinar, dar totusi, dup 10 ani e inca IN URMA.

Inafara de punctul 1, celelate nu sunt argumente prea bune.
2. Turbo intra destul de repede de mai bine de 10 ani de cand se foloseste geometria variabila.
3. turatia, da in cifre absolute pare putin 4000, iti dau o veste, turatia dieselelor va scadea sub 3000, personal as prefera un motor cu cuplu constant 1000-3000 decat 4000-6000
De ce?!? vor sarii unii.
Pai e simplu 4-6000 inseamna, tradusi in viteza, cuplu bun pe 40-60km/h, 60-90, 80-120 pe cand 1000-3000 cu o cutie adecvata ar insemna 40-120 sau 60-180etc.

De aia prefer diesel acum, de exemplu intr-o intr-o depasire de la 80-90 (unde am ~100cp disponibili din 150 total) , ma duc pana la 160 daca vreau in aceeasi treapta pe cand la benzina ar trebui sa am 4000rpm ca sa fac depsirea la fel si deci la 120-130 tre sa schimb. In plus aste-s cazurile ideeale pentru ca de fapt pe strada cazi de multe ori "intre" trepte cu otto aspirat, de exemplu ai de ales intre a incepe depasirea cu 3500 sau cu 4500 la benzina, ori la diesel, de exemplu la 100km/h am ~2100 intr-a 5-a sau 2600 intr-a 4-a, oricare e ok, depinde cat te grabesti.
Ca sa nu mai zic ce nasol e sa mergi in coloana, pe drum cu diferente de nivel si eventual serpentine cu o viteza nepotrivita pentru tine si trebuie sa mergi ori turat ori sa tot "mesteci" in benzina.
La mine nu pot sa gasesc o viteza din asta, la 2000rpm am ~50, 75, 90, 110
in treptele 3,4,5,6, asa ca daca merg cu treapta inferioara nu am mai mult de 2500rpm si deci destul loc joaca acceleratie-franare.
Toate astea le-am spus comparand cu un otto similar ca putere/masa. - 150cp/1.5tone.
4. De multi ani exista webasto,poate e scump,atunci exista auxiliary heating si egr care ajuta la o incalzire mult mai rapida.

Last edited by RVL 2000; 15-09-11 at 10:06.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 15-09-11, 12:00   #3476
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by RVL 2000 View Post
Nu vreau sa te jignesc,(mai ales ca gandeam exact la fel) dar esti putin in urma.
Daca zici ca orice diesel e sub benzina la aceeasi putere, uite eu am 150cp din 2004, cate otto au o acceleratie ma buna la aceeasi putere/masa in ziua de azi? Putine, si tine cont ca motorul asta e de fapt din 2001 deci are peste 10 ani.
Daca vrei sa te scutesc de cautari inutile bmw 2010 cu injectie directa 143cp dar si 60kg mai putin este in urm cu 0.3 sec pe 0-100, nu ca ar fi extraordinar, dar totusi, dup 10 ani e inca IN URMA.

Inafara de punctul 1, celelate nu sunt argumente prea bune.
2. Turbo intra destul de repede de mai bine de 10 ani de cand se foloseste geometria variabila.
3. turatia, da in cifre absolute pare putin 4000, iti dau o veste, turatia dieselelor va scadea sub 3000, personal as prefera un motor cu cuplu constant 1000-3000 decat 4000-6000
De ce?!? vor sarii unii.
Pai e simplu 4-6000 inseamna, tradusi in viteza, cuplu bun pe 40-60km/h, 60-90, 80-120 pe cand 1000-3000 cu o cutie adecvata ar insemna 40-120 sau 60-180etc.

De aia prefer diesel acum, de exemplu intr-o intr-o depasire de la 80-90 (unde am ~100cp disponibili din 150 total) , ma duc pana la 160 daca vreau in aceeasi treapta pe cand la benzina ar trebui sa am 4000rpm ca sa fac depsirea la fel si deci la 120-130 tre sa schimb. In plus aste-s cazurile ideeale pentru ca de fapt pe strada cazi de multe ori "intre" trepte cu otto aspirat, de exemplu ai de ales intre a incepe depasirea cu 3500 sau cu 4500 la benzina, ori la diesel, de exemplu la 100km/h am ~2100 intr-a 5-a sau 2600 intr-a 4-a, oricare e ok, depinde cat te grabesti.
Ca sa nu mai zic ce nasol e sa mergi in coloana, pe drum cu diferente de nivel si eventual serpentine cu o viteza nepotrivita pentru tine si trebuie sa mergi ori turat ori sa tot "mesteci" in benzina.
La mine nu pot sa gasesc o viteza din asta, la 2000rpm am ~50, 75, 90, 110
in treptele 3,4,5,6, asa ca daca merg cu treapta inferioara nu am mai mult de 2500rpm si deci destul loc joaca acceleratie-franare.
Toate astea le-am spus comparand cu un otto similar ca putere/masa. - 150cp/1.5tone.
4. De multi ani exista webasto,poate e scump,atunci exista auxiliary heating si egr care ajuta la o incalzire mult mai rapida.
Pai nici nu stiu cum sa o luam.

tu in principiu ai treptele cam asa:

1~45 km/h, 2~ 80 km/h, 3~120 km/h, 4~160 km/h

orice benzinar de 150 CP

1~60 km/h, 2~100 km/h, 3~150 km/h, .....

ca elasticitate deja este stupid sa vb.

Un motor aspirat trage mult mult mai bine decat un turbodiesel pana la 2000 rpm.

Sunt deja motoare turbo pe benzina pleaca cu cuplu de la 1250 rpm, mult mai devreme decat cel mai bun diesel.

3. Intre motorul tau si al meu sunt diferente mici, am 7 CP mai putin, e aparut in 2001, am turbina cu geometrie variabila, doar ca estre tipic Mercedes, fara rezultate spectaculoase primele 3 trepte, pana in 120 km/h , se comporta insa foarte bine mai departe si este placut la drum intins.

Saptamana trecuta am condus BMW 320Xd 2011, cutie automata.
Foarte, dar foarte misto masina, cu toate astea motorul tot nu ma da pe spate.
Am condus 530d si 530xd E60, motoarele de 3000 cmc fiind net superioare si mult mai placute, dar tot mai bine se simte si merge un benzinar de >200 CP, de 3000-3500 cmc si chiar si 2000 turbo >200CP imi place mai mult.

Eu cred ca daca pretul combutibilului ar fi neglijabil, cum a fost pana de curand la americani (nu ca acum ar fi scump), nu ar exista diesel, nu ar exista masini sub 2000 cmc, ar exista numai de la 6 cilindrii in sus, etc.

Nu spun ca motorul tau sau al meu sunt proaste, ba dimpotriva, doar ca ma enerveaza groaznic ca la 80 schimb a 3-a si la 120 schimb a 4-a si invers si plaja aia scurta de 2500 rpm (2000-4500) care chiar daca este ajutata de rapoarte tot enervanta este.

La benzina aspirat chiar daca am nevoie de 2500-3000 de rpm pt cuplu ma mai duc inca minim 3500 rpm, la turbo benzina ai in general 4500 de rpm plaja de putere si cuplu, este foarte mare diferenta.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 15-09-11, 12:47   #3477
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by GTR View Post
Pai nici nu stiu cum sa o luam.


ca elasticitate deja este stupid sa vb.

Un motor aspirat trage mult mult mai bine decat un turbodiesel pana la 2000 rpm.

Sunt deja motoare turbo pe benzina pleaca cu cuplu de la 1250 rpm, mult mai devreme decat cel mai bun diesel.
La ce te referi , ca orice turbo este mult mai elastic?
Inca o data: cate otto asirate contemporane sunt peste turbo-dieselul meu vechi de 10 ani la acelasi raport cal/kg, putine, eu nu am gasit, (nici n-am cautat prea tare)
Turbo benzina e altceva, dupa cum am mai zis, nu sunt fan diesel , sunt fan turbo dar deocamdata otto-turbo nu e folosit pe scara larga si nu-mi inspira asa mare incredere, in plus la acelasi raport cal/kg, inca nu este peste diesel, la puteri medii sub 200, (cel putin deocamdata nu ma vad cu puteri mai mari, sau nu cu mult peste)
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 15-09-11, 13:31   #3478
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: Benzina sau motorina ?

Hint - nu mai cauta cp/kg fiindca tu cauti ceva gen 2000 turbo diesel vs 1.6-1.8 benzina aspirat ca sa te minti singur ca ce bun e tractorasul. Cauta altceva - aceeasi cilindree macar, sa nu zic sa fie aman2 supraalimentate. Asa o sa gasesti usor 320i 170CP (E90) care e peste 320d E46 la orice ora, asta la prima strigare. In rest, discutiile despre elasticitate si mestecat in viteza sunt inutile, asa cum a exemplificat GTR, benzina tot timpul e superioara la capitolele astea. In afara de economie un diesel pierde la orice alt capitol, asta e realitatea.
__________________
www.ozcarwash.ro - detailing profesional in Craiova
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 15-09-11, 13:40   #3479
nicholas

Stage 4
 
nicholas's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 291
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by GTR View Post
Indiferent ca este 1,6 turbo diesel de Peugeot, VW sau Fiat, 2.0 de BMW, Honda sau Mercedes, 3.0 BMW, Mercedes, Audi, V10 VAG, etc.

1. toate sunt niste tractoare in comparatie cu benzinarele

2. toate sunt niste lesinaturi pana intra in zona de turbo

3 toate termina turatia fix acolo unde simti sau ai nevoie de mai mult

4 iarna se incalzasc groaznic de greu in comparatie cu benzinarele
GTR, unde te crezi ma? In America? De unde ai scos-o tu pe asta cu tractoarele sau cu lesinaturile? Sigur vorbesti de diesel? Poate era ceva de la vreo masina de tuns iarba. Ia mai gandeste-te, sigur e vorba de un diesel?
nicholas is offline   Reply With Quote
Old 15-09-11, 15:05   #3480
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by nicholas View Post
GTR, unde te crezi ma? In America? De unde ai scos-o tu pe asta cu tractoarele sau cu lesinaturile? Sigur vorbesti de diesel? Poate era ceva de la vreo masina de tuns iarba. Ia mai gandeste-te, sigur e vorba de un diesel?
In comparatie cu benzinarele asta sunt.

Oare cum suna E90d cand o pornesti dimineata la -10 grade C, oare cum suna cand ridici capota, oare cum suna pe la 200k de km, etc.

Ca sunt niste tractoare rafinate este foarte adevarat, dar tot tractoare sunt, tot la 4500-5000 rpm se opresc, tot nu o sa sune frumos niciodata.

Cum suna 2.0d in comparatie cu 2.0i, cum suna 3.0d in comparatie cu 3.0i?

Cred ca singurele masini pe care suna bine dieselul sunt masinile de teren.
GTR is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -