Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Ce alegeti?
Benzina 1,359 68.98%
Motorina 611 31.02%
Voters: 1970. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 12-07-11, 10:58   #3406
turmentatu

Stage 4
 
turmentatu's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 270
Default Re: Benzina sau motorina ?

la mine de la 1800-3500 rpm, dar cred ca a fost bagat in ea un soft mai nou
turmentatu is offline   Reply With Quote
Old 12-07-11, 11:03   #3407
Tzzantaru

Stage 5
 
Tzzantaru's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 933
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by Predator View Post
Volvo S40 eDrive 116cp, 1700-2400 cuplu maxim.
Si totusi , trage bine de la 1750 in sus , in nici un caz nu trage direct de la relanti.Pana la 1750 tragi de ea la fel ca de orice alta masina.
Tzzantaru is offline   Reply With Quote
Old 12-07-11, 11:47   #3408
ondin

Stage 5
 
ondin's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,981
Member of:
[VW]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by fasso View Post
p.s. nu mai incerca sa faci pe zmeul si sa treci la ofense privind varsta mea pentru ca aici venim strict cu argumente privind subiectul topicului . Nu conteaza cati ani am eu, nici cati ai tu, conteaza strict parerea personala a fiecaruia cu privire la cele doua tipuri de carburant
tu esti cel care jigneste gratuit folosind apelative gen 'prietene' si 'bunicule', faptul ca am constatat ca esti tanar nu este deloc o ofensa, doar o realitate incontestabila, si daca masina din semnatura este cea pe care te bazezi tu cand faci afirmatii, atunci te iert, ca nu mai am nici o pretentie de la tine, plus ca esti inca in crestere, si la varsta asta NFS e gratis si in voga.
__________________
VW - Das Auto - Golf - H.H. The black beast.
Are you GTI enough?

Smile or die sofer premiat
Stiu ca sunt rau, dar excelez in asta, deci sunt bun
Atentie la motociclisti in trafic.Pot sa dea peste voi.
فولكس فاجن هي أروع سيارة
ondin is offline   Reply With Quote
Old 12-07-11, 11:48   #3409
obisnuit

Stage 3
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 121
Default Re: Benzina sau motorina ?

Turbina functioneaza permanent .Chiar si la relanti
obisnuit is offline   Reply With Quote
Old 12-07-11, 12:22   #3410
Tzzantaru

Stage 5
 
Tzzantaru's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 933
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by obisnuit View Post
Turbina functioneaza permanent .Chiar si la relanti
Si cam de pe la cat incepe sa bage presiune?
Tzzantaru is offline   Reply With Quote
Old 12-07-11, 13:00   #3411
obisnuit

Stage 3
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 121
Default Re: Benzina sau motorina ?

Cu cat generatiile de turbine s-au succedat cu atat s-a complicat si mai tare functionarea lor. Am vazut multe opinii despre turbina. Turbina cu cat este mai noua cu atat este mai eficace. De turbina s-au plans in general cei cu masini ''ceva'' mai rulate cand deja uzura e prezenta. La masinile generatie mai noua turbina este cu geometrie variabila, fata de cele cu compresor fix adica partea care impinge aerul spre motor nu isi modifica suprafata de lucru (cum se intampla la unele modele vw mai vechi, ford etc). Partea care antreneaza compresorul este si el de asemenea fixa dar spre deosebire ,aceasta lucreaza intr-o cavitate a carei dimensiune se modifica. Modificarea este data de voleti, mici ''portite'' care sunt dispuse in cerc. Cand acestea sunt inchise presiunea gazelor de evacuare sunt obligate sa treaca in totalitate prin paletii turbinei imprimand acesteia o turatie maxima, dar, turatia maxima este obtinuta atunci cand presiunea gazelor creste asta realizandu-se odata cu cresterea turatiei motorului. Urmare a cresterii turatiei turbinei presiunea care o creaza compresorul creste si ea. Aici intervine partea de comanda a sistemului, adica senzorul de presiune citeste valoarea aerului comprimat in admisie si transmite la ecu. Daca presiunea creste in continuare ecu transmite catre ''convertorul de presiune'' semnal care in combinatie cu un dispozitiv vacuumatic modifica pozitia voletilor eliberand gazele pe langa paletii turbinei astfel turatia ei scade si asa mai departe. Acest cerc se perpetua tot timpul.

Acum revenind la turatia motorului la care intra turbina,am mai vazut pe aici cum se spunea ca turbina intra la atat.... in rest sta. Turbina se invarte tot timpul inclusiv la ralanti dar turatia este mica. In timp se produc fenomene ireversibile care pot afecta functionarea turbinei la parametri normali si pot sa spun aici despre coroziunea partilor componente mai exact corpul turbinei(din fonta) cu gazele de evacuare. Coroziunea duce la marirea tolerantei dintre paleti si corp ceea ce duce la ''scaparea'' gazelor pe langa acestia nemaiantrenand suficient. Chiar daca ecu obliga voletii sa stea inchisi pentru a crea presiune aceasta nu are cum sa se mai formeze decat la turatii ridicate. Un alt element esential pentru paletii turbinei este masa proprie cat mai mica. Cu cat este mai mica cu atat raspunde mai repede. Cand calamina se depune pe paleti acestia cresc in greutate ceea ce duce la intarzierea raspunsului. Deasemenea calamina depusa neuniform duce la dezechilibrarea ansamblului, rezultat fiind distrugerea lagarelor. Calculati cat fac 2 grame de funingina la o turatie de 100.000rot/min cat atinge turbina.
"Pe la cat incepe sa bage presiune?" mi se pare o intrebare naiva , dar totusi citeste ce am scris mai sus ca sa iti explici . Stima
obisnuit is offline   Reply With Quote
Old 12-07-11, 13:29   #3412
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Cunosc cativa "reparatori" de turbine si "creatori" de hibride pe genunchi care nu ar putea sa dea o explicatie simpla despre functionarea unei turbine , sau macar sa inteleaga explicatia foarte corecta de mai sus.
Sa speram ca va aprecia cineva utilitatea ei.
__________________
Stock is for woosies
Smoking is for woosies

The best exhaust for a turbo is the least exhaust.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 12-07-11, 14:03   #3413
ondin

Stage 5
 
ondin's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,981
Member of:
[VW]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by obisnuit View Post
Turbina functioneaza permanent .Chiar si la relanti
asta le-am spus si eu, dar generatia NFS sustine sus si tare cum au auzit ei ca aia intra..ca actorul in scena..doar de la cateva mii de ture acolo, nu se complica ea cu turatii mici, altfel sta blocata, ca de piatra.
e foarte usor sa vorbesti pe aici cand nu sti ce spui.
ondin is offline   Reply With Quote
Old 12-07-11, 14:05   #3414
Bryan

Stage 5
 
Bryan's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,159
Default Re: Benzina sau motorina ?

e vorba de turatia la care incepe sa faca presiunea maxima, nu imi spune ca daca accelerezi la 800 de ture face 0,8 bar (sau cat poate ea) din prima secunda ?
Bryan is offline   Reply With Quote
Old 12-07-11, 14:10   #3415
ondin

Stage 5
 
ondin's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,981
Member of:
[VW]
Default Re: Benzina sau motorina ?

mai functioneaza, si daca merge usor, de zici sa sta si daca ii sar fulgii, ea functioneaza, asta nu ' intelege' multi de aici, a merge cu masina nu inseamna neaparat doar de la 300 km/h in sus, si la 40 km/h mergi tot cu masina, asa si turbina asta, are un ax acolo, e legata de motor, nu este de capul ei, si daca se invarte ceva la motor se invarte si ea.
asa ca dupa o forja buna daca asta se opreste brusc, ca no, nu mai lucra sub 2000 de rpm, va dati seama ce se intampla cu ea? se duce in cateva ore de functionare astfel, ea se incalzeste si se raceste odata cu motorul, pentru cine stie.

nu a spus nimeni ca functioneaza la maxim tot timpul, noi tot spunem aici ca functioneaza, voi ca nu.
ondin is offline   Reply With Quote
Old 12-07-11, 14:14   #3416
ondin

Stage 5
 
ondin's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,981
Member of:
[VW]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by DEVIL's Style View Post
Singurele dieseluri care trag sub 2000 si urca liniar in ture ca un benzinar , sunt dieselurile biturbo [ alpina d3 , bmw 123d , 335d , 535d , mercedes 250cdi , bmw 740d si mai sunt , dar nu imi vin in cap acum ]
si restul masinilor diesel cum urca in ture? direct la 1500 de la 800 si apoi la 3000 ca sa sara la 4000 pe autostrada si apoi iar direct la 800 rpm? eu zic ca toate urca si cobora liniar, sau poate ca ne minte turometrul ala, auzul, vazul, toate simturile 'ne minte' in fata?
eu inca nu am vazut un diesel care sa topaie pe strada din cauza acestor salturi de turatie, dar promit ca ma plimb mai mult.

sper sa vad macar o alpina de la fabrica aia de aspiratoare bmw.
ondin is offline   Reply With Quote
Old 12-07-11, 14:23   #3417
ondin

Stage 5
 
ondin's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,981
Member of:
[VW]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by Tzzantaru View Post
Cu replica asta ai dat dovada de multe.In primu rand nu stiu cu ce benzinare te-ai dat de mergeau in suturi ca eu am benzinar si pot sa-l pornesc si sa plec cu el imediat fara sa faca figuri..evindent doar in cazuri de forta majora si atunci nu "trag" de el pana nu se incalzeste.Dar no , daca tu insisti , poti linistit sa pornesti masina si in secunda 2 sa pleci de pe loc si 1 , 2 , 3 sa le schimbi in linia rosie.

Indiferent ca e benzinar sau diesel e indicat sa-l lasi macar 2-3 min dupa ce-l pornesti "sa-si faca damblaua" si abia dupa aia sa pleci.
pai tu ai un bmw, astea e masini de masini nu prea respecta regulile, din prima secunda merg la fel ca si dupa 30 de minute, insa restul masinilor pe benzina e mai rele, unele se balbaie si daca le turezi mai brutal imediat dupa pornire, daramite sa le pui in sarcina, ca inca nu s-au dezmeticit, socul automat functioneaza, turatia e undeva spre 1000 rpm, la unii chiar peste, ecu citeste informatii de zor, poate una dintre bujii lucreaza mai incet sau deloc, unele mai merg in 3 pistoane, dar la bmw nu se simte astea, ca are multe, de exemplu unele au 6, daca pica o bujie tot merge in 5, nu este ca la una in 3 pistoane, unde daca pica unul e jale mare.
ondin is offline   Reply With Quote
Old 12-07-11, 14:39   #3418
Tzzantaru

Stage 5
 
Tzzantaru's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 933
Default Re: Benzina sau motorina ?

@obisnuit : ce-ti mai place tie sa te complici pe aici cu teoria chibritului stins.Stiu si eu care e principul de functionare a unei turbine.In schimb ce am intrebat eu si nu a inteles decat o persoana aici e de la cate ture incepe turbina aia sa faca presiunea de care e nevoie incat sa o "simti" aka senzatia aia "care te baga in scaun".Dar vad ca unora dintre voi va place sa fiti mai destepti cu citate de pe google

@ondin : nu prea are relevanta ca e bmw sau nu , in mare parte "mersu" e aceelasi , difera doar tehnologia.La junghiu meu in 4 cilindrii cel putin daca merg frumos cat e rece nu se balbaie.Ce-i drept daca ma "dau" putin la ele nu merge in apele lui.De aia am si zis ca mai bine il las 2minute dupa cel pornesc si dupa aia plec usor lipa lipa la drum si cand se incalzeste pot sa-l alerg.Si e o chestie general valabila , indiferent de motorizare si combustibil.

Oricum vad ca deja unii incepeti s-o dati in alte treburi ironice in momentu in care va incurcati in declaratii si nu mai stiti cum s-o scoateti la capat sa fie tot ca voi.

Last edited by Tzzantaru; 12-07-11 at 14:41.
Tzzantaru is offline   Reply With Quote
Old 12-07-11, 14:39   #3419
DEVIL's Style
BMW Driver

Stage 5
 
DEVIL's Style's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 2,476
Member of:
[BMW]
[Toyota]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by ondin View Post
si restul masinilor diesel cum urca in ture? direct la 1500 de la 800 si apoi la 3000 ca sa sara la 4000 pe autostrada si apoi iar direct la 800 rpm? eu zic ca toate urca si cobora liniar, sau poate ca ne minte turometrul ala, auzul, vazul, toate simturile 'ne minte' in fata?
eu inca nu am vazut un diesel care sa topaie pe strada din cauza acestor salturi de turatie, dar promit ca ma plimb mai mult.

sper sa vad macar o alpina de la fabrica aia de aspiratoare bmw.
Tu ai citit cu atentie ce am scris acolo?ma refer la acea diferenta cand intra boost ul la un single turbo , pe cand la un biturbo dispare din start deoarece lucreaza in tandem.... tot la biturbo isi mentine puterea pana la 5000 de rpm [ trage liniar pana acolo] , pe cand la un single turbo il simti deja ca se plafoneaza la 4200 de rpm max...cu toate ca motorul trage si pana in 4500 rpm. Fac referire la dieselurile din zilele noastre . Poti face un mic test , treapta a 4 a , a5 a plecand de la 1500 de rpm , ca sa observi diferenta aia de care zic eu. Nu sunt asa de avansat in tehnica motoarelor , dar daca argumentezi ceva , fa o pe baza experientei tale macar , nu ce scrie in carti.
DEVIL's Style is offline   Reply With Quote
Old 12-07-11, 14:58   #3420
ondin

Stage 5
 
ondin's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,981
Member of:
[VW]
Default Re: Benzina sau motorina ?

cu a 4-a si a 5-a nu se pleaca la diesel de la 1500rpm, acolo pleci putin cu a 2-a si sa zicem si cu a 3-a uneori, daca ti-e lene, ca asa e drumul la noi, in rest urci rapid in ture in treptele superioare, sa fi mereu si constant peste 2000 rpm.
demarajul depinde acum si de cum ai obisnuit masina, fie ca este benzina sau diesel, am condus masini identice insa rodate de soferi diferiti, cu comportament total diferit, una foarte sportiva si alta de pensionari.
ondin is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -