Deci Nisanu asta diesel, cu motor de 2000 si 75 de cai, are rezervor de 50 de litrii. Si am facut cu ea 550 de km, numai in oras, cu un milion de semafoare. Asta ar insemna 9 litrii. Tinind cont ca benzinaru de Golf pe care l-am avut, motor 1,6 - tot cu 75 de cai, mi-a consumat 10 in oras.
Nisan diesel, motor 2000, 75 de cai, greutate 1600 si ceva de kg - 9 litrii in oras
Golf benzina, motor 1600, 75 de cai, greutate 1300 si ceva de kg - 10 litrii in oras
Amindoua sint din acelasi an.
Deci dupa cum se vede, e mult mai rentabil dieselu. Sa nu mai vorbesc de Bmw-u ala pe benzina, pe care l-am avut, cu 140 de cai, care mi-a consumat 14 litrii in oras. In viata mea nu-mi mai trebuie o masina cu un asa consum.
Astazi lumea a-si cumpara masina care consuma cit mai putin, si asigurare cit mai mica. Nimeni nu-i mai curios de masini care consuma 14 sau 17 sau 20 de litrii, plus asigurare mare. S-au dus vremurile alea. Doar aia mai au asa masini care n-au ce face cu banii, sau vor sa para cea ce nu sint. O cunostinta de a mea traieste in America si are o Toiota hibrid. Care merge si cu curent , si cu benzina. Si a-i consuma 4 max 5 litrii. Indiferent ca circula in oras sau afara pe autoban. La toti ne-ar trebui o asa masina. Deci la urma urmei tot consumu conteaza. Ca de stricat se strica orice masina, indiferent ca e banzinar sau dizelar. Nimic nu tine vesnic. Si eu ca am diesel, nu m-ii frica ca se duce pompa de injectie. Aia-i vrajeala. O cunostinta de a mea are un Logan diesel, cu care a facut deja 200 de mii de km in 5 ani. O carat cu ea marfa........Si nu i s-a dus nici o pompa de injectie.