Am inteles ca masinile astea noi ( de diesel vorbesc ), sint la fel de rapide ca si benzinarele, si ca consuma putin. Da cum ramine cu piesele mai scumpe la diesel ? Eu cum am diesel, si mi se strica o piesa, atunci banii pe care i-am economisit la consum, o dau pe piese. Pai asta nu mii se pare o afacere buna. Pompa de inalta injectie, bujii, bateria, etc ...... De ex pompa de inalta injectie la diesel costa in jur de 1600 de euro. La un benzinar costa in jur de 200 de euro. Nu va deranjeaza treaba asta ? Pe mine ma deranjeaza. Cind trebe sa schimb bujiile la diesel, costa de 3 ori mai mult ca si la un benzinar. Cind trebe sa schimb bateria, costa de 2 ori mai mult ca si la un benzinar. din cauza ca are amperi mai multi. De asta nu vorbeste nimeni, numai de consum ? Pai daaa, daca tii masina citiva ani, si dupa aia o schimbi sau o vinzi, asa scapi de schimbatu pieselor. Da cine tine masina ( diesel ) pt el, ala ce face ? Se bucura de consum mai mic, mai ales cind i se duce o piesa serioasa. Atunci nu-i mai smecher cu consumu ala mic.
De modelele mai vechi, dieselu - cu cuplu mare si cu turbo cu tot, o ia in freza de la un benzinar - fara cuplu, fara turbo.
Buun, ..... piesele la diesel sint mai scumpe decit la un benzinar. Mai departe ...... - Cum ramine cu zgomotu motorului la diesel ? Nici asta nu va deranjeaza ?
Traim in secolul 21, degeaba. Cind dieselul o sa aiba piesele la fel de ieftine ca si la un benzinar, si cind zgomotul motorului la diesel o sa fie la fel de silentios ca si la un benzinar, atunci dieselul se poate considera superior benzinei. (poate peste 1 milion de ani). Pina atunci benzinaru e superior dieselului, ca e din anii 1900, ca e din 2012.
Generatia urmatoare va fi masina electrica : motor silentios, consum si mai mic, nu schimb de ulei, etc .... Asa ca dieselul e facut pt : tractoare, camioane, tiruri, vapoare, etc. ( masini si utilaje grele ) , care au nevoie de multa forta. Pt masini ? - benzina. Corect ? Corect.
Amu mi-am adus aminte de un amic, avea un Mercedes C clase diesel din '98, si i sa dus pompa de inalta injectie. Reparatia cu schimb de ulei cu tot, la costat 1000 de euro. Cine ride la urma ? Asa de suparat era de numa, atunci nu sa bucurat ca-i consuma masina putin.
))
Deci voi astia cu dieselul, nu va bucurati de consum, ca de vii se duce o piesa serioasa la el, o sa va cada rinjetu de pe fata, si nu o sa mai fiti asa de bucurosi atunci.
Deci treceti inapoi la benzinare da repede
ca si eu o sa trec cindva.
))