VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC |
View Poll Results: Ce alegeti?
|
Benzina
|
|
1,359 |
68.98% |
Motorina
|
|
611 |
31.02% |
19-12-11, 21:50
|
#3766
|
Banned
Stage 5
Join Date: Nov 2008
Posts: 913
Member of: [2 Roti]
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by a3ds
Stai chill ca sunt si masini fwd cu pretentii de circuit, numai 2 exemple, hai 3: clio rs, megane rs, civic typeR, . Gandeste-te cat costa si ce iti ofera de banii aia. Nu mai fii asa de radical ca nu e cazu'. Nu orice RWD te da jos de pe ***, la noi in tara mi se pare mult mai periculos un RWD din cauza infrastructurii proaste si a neglijentei drumarilor.
|
Zic mai mult ca sa il enervez pe "bajatu cu fiatu"
|
|
|
19-12-11, 23:38
|
#3767
|
Stage 5
Join Date: Jun 2006
Posts: 2,045
|
Re: Benzina sau motorina ?
aproape ca m-am enervat insa p'aia cu "unu care crede in masina sport cu tractiune fata" tot n-am prins-o ... sigur era pentru mine ?!
P.S. stai linistit ca nici eu nu ma iau in gura cu un agarici pe care-l iau toti userii forumului la misto pentru toate tampeniile ce-i pompeaza mintea, asa ca nu te mai obosi sa raspunzi
Last edited by fasso; 19-12-11 at 23:41.
|
|
|
20-12-11, 00:26
|
#3768
|
General Supervisor
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of: [Super Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [BMW] [MERCEDES] [2 Roti] [ALFA ROMEO]
|
Re: Benzina sau motorina ?
domnisoarele, calm, ce naiba
|
|
|
20-12-11, 00:29
|
#3769
|
Banned
Stage 5
Join Date: Nov 2008
Posts: 913
Member of: [2 Roti]
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by fasso
aproape ca m-am enervat insa p'aia cu "unu care crede in masina sport cu tractiune fata" tot n-am prins-o ... sigur era pentru mine ?!
P.S. stai linistit ca nici eu nu ma iau in gura ca un agarici pe care-l iau toti userii forumului la misto pentru toate tampeniile ce ne pompeaza mintea, asa ca nu te mai obosi sa raspunzi
|
Za sa mori tu ca badogu tau de fiat are tractie spate!!!
I fixit 4u :P
|
|
|
20-12-11, 02:00
|
#3770
|
Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by bluey
Probabil s-au scos si mai mult dar nu a adus nimeni asta in discutie
|
S-a scos foarte mult. Parca BMW a a avut la lemans ~turbo de 10bari pe blocul de serie de 1500cmc si scotea ~1000cp.
"Batalia" nu se da peperformanta pura, credeti ca daca un baeat scoate triplu dintr-un motor cu o investitie modica de 10-15k, fabrica n-ar fi in stare de acelasi lucru?
Performanta in general trebuie sa fie intr-un echilibru cu fiabilitatea si comoditatea, nu pot sa-mi inchipui ce chin ar fi sa conduci un motor cu turbo de 10barr prin bucuresti.
Cheia acum e in turbo: pe de-o parte otto are nevoie de ~jumatate din supra-alimentarea dieselului pentru aceeasi putere/litru dar pe de alta parte supra-alimentarea cu valori mai mari va pune probleme turbo-compresorului pe otto.
Dieselul va avea un pic de avantaj din punctul asta de vedere pentru ca turbine de ~4-5 bari functioneaza pe dieseluri mari de deceni, turbine de 2-3 bari pe otto, pt folosinta indelungata sunt mai rare ca sa nu zic ca inexistente.
|
|
|
20-12-11, 02:28
|
#3771
|
Ford Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,206
Member of: [FORD]
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by RVL 2000
S-a scos foarte mult. Parca BMW a a avut la lemans ~turbo de 10bari pe blocul de serie de 1500cmc si scotea ~1000cp.
"Batalia" nu se da peperformanta pura, credeti ca daca un baeat scoate triplu dintr-un motor cu o investitie modica de 10-15k, fabrica n-ar fi in stare de acelasi lucru?
Performanta in general trebuie sa fie intr-un echilibru cu fiabilitatea si comoditatea, nu pot sa-mi inchipui ce chin ar fi sa conduci un motor cu turbo de 10barr prin bucuresti.
Cheia acum e in turbo: pe de-o parte otto are nevoie de ~jumatate din supra-alimentarea dieselului pentru aceeasi putere/litru dar pe de alta parte supra-alimentarea cu valori mai mari va pune probleme turbo-compresorului pe otto.
Dieselul va avea un pic de avantaj din punctul asta de vedere pentru ca turbine de ~4-5 bari functioneaza pe dieseluri mari de deceni, turbine de 2-3 bari pe otto, pt folosinta indelungata sunt mai rare ca sa nu zic ca inexistente.
|
prin '85 asa bmw a scos in formula 1 pe blocul de serie de 1.5 aprox 1500 cai in calificari.
totusi acum motoarele din f1 au 2.4 aspirat si aprox 800 cai, din 2014 vor fi reintroduse cele turbo, de 1.6!
la le mans au motoare diesel de 3.7 twin-turbo cu aprox 600 cai.
in wtcc cand seat a folosit motorul de 2.0 TDI, scoteau aprox 290 cai, insa acum s-a trecut si acolo la motoare turbo benzina de 1.6 ce au in jur de 300 cai (la fel ca in wrc).
|
|
|
20-12-11, 13:27
|
#3772
|
Stage 5
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,080
|
Re: Benzina sau motorina ?
Daca tot am divagat de la subiect atunci sa va spun o vorba auzita de la un amic, pilot de coasta : sportul cu motor incepe acolo unde se termina turatiile la diesel
Si asta o spun eu, fan diesel.
La diesel se merge cu presiuni mari, motorul permite o functionare cu ceva exces de motorina (adica nu un reglaj atat de fin precum trebuie la benz) dar nici prea multa ca topim pistoane, dar la nivel de ture are problema mare. Internele stock de masini diesel nu permit ture. Motoarele de competitie diesel nu prea ua legatura cu cele stock in sensul ca au alte interne care sa permita si ture, dar costul unui asa motor nu il face vandabil pentru piata domestica.
Sa nu imi ziceti acum ca se poate merge cu diesel si la 6500ture. Se poate, ideea este pentru cat timp. Fara reparatii majore ma refer.
__________________
Manni for life !!!
|
|
|
20-12-11, 13:35
|
#3773
|
Stage 5
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,089
|
Re: Benzina sau motorina ?
Prietenul tau e doar pilot, nu si mecanic. Altfel isi facea el singur echipa.
Si afirmatia "de coasta" ma pune pe ganduri.
Diesel-ul merge cu excess de aer. Peste 600% la relanti, si aproximativ 20% exces la WOT.
Capisci ?
Problema nu e de interne, ci de timpul de aprindere al motorinei la turatii mai mari.
Voi cititi ce mai scriu unii pe aici ?
|
|
|
20-12-11, 13:52
|
#3774
|
Stage 4
Join Date: Sep 2008
Posts: 270
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by Predator
Voi cititi ce mai scriu unii pe aici ?
|
Nu!
Marea majoritate ne credem cunoscatori!
(asta ca sa ma includ si pe mine, sa nu nasc suspiciuni)
|
|
|
20-12-11, 19:37
|
#3775
|
Stage 5
Join Date: Jun 2006
Posts: 2,045
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by Gixer
Za sa mori tu ca badogu tau de fiat are tractie spate!!!
I fixit 4u :P
|
am eu impresia ca esti cu capu' . unde am zis eu ca fiat-ul are tractiune spate ?!
|
|
|
20-12-11, 20:51
|
#3776
|
Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
|
Re: Benzina sau motorina ?
Ce ma distreaza cat de vagi sunt notiunile de rpm cuplu si putere pentru oameni ce ceitesc forumuri oarecum tehnice.
Tot asa ma distreaza ca rpm-ul far numar e neaparat ceva bun sau ca majoritatea n-ar vedea diferenta intre un motor liniar de la 16000 la 20000 de rpm si unul liniar de la 1000 la 5000 rpm de aceeasi putere, vazand clar mai bun pe primul ca "e de viteza".
Crywolf mai citeste, macar posturile de calitate de pe aici daca nu alceva. Pentru informatia ta inainte de TGV (acum ~15ani) se ajunsese la peste 5000 rpm diesel de serie doar ca, asa cum a zis si predator, viteza de ardere pune probleme si nimic altceva.
Acum se fac cu 4000rpm si sub, pentru eficienta (economie) si prin multi TGV se urmareste liniaritatea cat mai mare.
Cu turbo actuale nu are rost sa te duci la 5000 rpm, pentru ca obti un efect mai bun daca maresti presiunea in turbo cu 25%.
|
|
|
20-12-11, 22:25
|
#3777
|
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 933
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by RVL 2000
S-a scos foarte mult. Parca BMW a a avut la lemans ~turbo de 10bari pe blocul de serie de 1500cmc si scotea ~1000cp
|
In 83 avea in Formula 1 la motoru de 1499cmc 5.5bari presiune in turbo in calificari.
|
|
|
20-12-11, 22:48
|
#3778
|
Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
|
Re: Benzina sau motorina ?
Multumesc de corectari, am scris din amintiri, am si bagat pe acolo un "parca".
Ideea e ca de putut se poate foarte mult, s-a tot demonstrat si inca se mai demonstreaza, dar cumparatorul nu vrea doar performanta pura, mai vrea si consum ok si fiabilitate chestii care nu conteaza in competitii.
Mai e si chestia de marketing: nici un producator nu urca performanta cat de repede ar putea, isi tot pastreaza atuuri.
Am mai spus ca am vazut motoare de 30 de ani cu 4 bari supra-alimentare si oricum numai un naiv crede ca un motor apare intai cu o putere pentru ca "atat au putut atunci" dar dupa aia s-au mai gandit si au scos din acelasi motor in unele cazuri si 80% mai mult schimband practic doar turbina.
|
|
|
04-01-12, 13:57
|
#3779
|
Stage 5
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,080
|
Re: Benzina sau motorina ?
Iar facem comparatia benzina aspirat vs turbodiesel, comparatie care nu sta in picioare.
|
|
|
04-01-12, 23:58
|
#3780
|
Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
|
Re: Benzina sau motorina ?
Asta a ramas ultimul argument, din punctul meu de veder cam invalid - da, din turbo benzina se poatea scoate fara stres 100-150cp/l chestia e ca nu ma incalzeste cu nimic otto de 1000cc/150cp daca are consumul la ~la fel ca 2000cc/150cp otto.
La ora actuala stock 2.0d e comparabil cu 1.4t otto si chiar nu inteleg de ce ar fi mai bun 1.4?
|
|
|
|
|