Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Sondaje Auto

Sondaje Auto Chestionare, Curiozitati, Sondaje - Vezi ce au raspuns altii si spune-ti parerea

Reply
 
Thread Tools
Old 21-03-11, 21:44   #1
Predator

Stage 5
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,089
Default Sondaj pentru oamenii destepti.

Doresc sa ma adresez doar celor care si-au modificat suspensia, mai anume:
  • Micsorat garda sol
  • Amortizoare/arcuri sport
  • Reformat arcurile
  • Setat duritatea amortizoarelor

As dori ca inainte sa postati sa stiti excursia maxima permisa a suspensiei dumneavoastra in ambele sensuri fata de stationar (eg +/- 50mm).

Vreau sa aflu in special, care e cea mai "stransa" garda sol posibila in Romania si cum se comporta la trecerea peste o neregularitate a drumului.

Raspunsurile as dori sa fie formatate in felul urmator.

Garda sol: 5 cm
Arcuri, amortizoare: Producator, Model
Setari de duritate daca exista
Comfort: pe o scara de la 1-10

Si nu in ultimul rand, un scurt text in care sa ne descrie comportamentul masinii la o groapa, ce se intampla cand trece peste limitatoarele de viteza, etc. .
__________________

low sau nu ?
Predator is offline   Reply With Quote
Old 23-03-11, 03:30   #2
iviTe
Daewoo Driver

Stage 5
 
iviTe's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 2,239
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Sondaj pentru oamenii destepti.

Garda sol: 10..12cm max (asta sub la brate)
Arcuri: FK ( 80/60 )
Amortizoare: Ta Technix
Confort: 5 ... cam zdruncina dar si la drum sta foarte bine, ce este adevarat cand dai intr`o groapa simti chiar pana in gat dar asta asa se simte pe cielo si al meu este lasat cat se poate ... nu merge mai mult de atat este lasat la blana!
iviTe is offline   Reply With Quote
Old 23-03-11, 11:46   #3
Predator

Stage 5
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,089
Default Re: Sondaj pentru oamenii destepti.

Multumesc.
Predator is offline   Reply With Quote
Old 23-03-11, 14:30   #4
Radu_print

Stage 5
 
Radu_print's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,058
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[2 Roti]
Default Re: Sondaj pentru oamenii destepti.

garda la sol app. 5 cm (de la baia de ulei)
suspensie full koni, reglaj doar pe duritate
datorita garzii la sol am mers doar cu duritate maxima, altfel facea balans si dadeam cu baia jos
astfel cursa era de max. 1-1,5 cm
In cateva cuvinte: masina arata belea, pe drum bun mergea frumos, super comportament la accelerare si franare.
Ca si dezavantaje: nu simti cand vrea sa fuga in curbe, pur si simplu te surprinde
nu exista confort, 0 este o valoare mult prea mare
plangi la orice groapa, limitatoarele de viteza in treapta 1 si cu ambreiaj patinat
dupa 2 ani am renuntat la ele, si am trecut la telescoape stock pe arcuri sport -30mm, si bari de torsiune mai groase. Acum mi se pare un setup genial, exista si confort (sa zicem nota 6), si stabilitate in curbe, masina iti povesteste mai mult astfel incat stii cat poti forta si unde ar fi mai bine sa te opresti.
Cam atat
Radu_print is offline   Reply With Quote
Old 24-03-11, 02:14   #5
Predator

Stage 5
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,089
Default Re: Sondaj pentru oamenii destepti.

Multumesc.

As dori sa mai posteze lumea detalii despre a lor suspensie. Mai si invatam din experienta fiecaruia.
Predator is offline   Reply With Quote
Old 24-03-11, 07:52   #6
Jdm-Motors

Stage 4
 
Jdm-Motors's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 198
Member of:
[Honda]
Default Re: Sondaj pentru oamenii destepti.

Suspensie: TEIN reglabila pe intaltime si duritate

Masina: Honda Accord '91

Parere: masina s-a comporta ca un cart,viteza de abordare a curbelor a crescut considerabil, manevrabilitate excelenta, o placere deosebita de condus in curbe si la viteze mari, masina raspundea la cea mai mica schimbare de directie,senzatia de "barca" , "balans" au disparut complet. La acceleratii cat si franari masina nu se misca deloc.

Toate defectele/ jocurile din directie/suspenise au fost reparate odata cu montarea suspensiei.

Setare personala: pe spate mai dura, 80% din capacipatea maxima de duritate, pe fata ceva mai moale decat pe spate 60%-70% in functie de setari/plimbari/dorinte,masina a fost coborata cu 5cm.Jante pe 15 de aliaj,usoare,cauciucuri Michelin, 195 60 15, distantoare de aluminiu, 1.5cm spate, 1cm fata.

Confortul: pe drum bun,masina era 6/10, pe drum denivelat sau la abordarea gropilor aveam mereu impresia ca se va rupe ceva,deci confort foarte prost.

Am zgariat baia de cateva ori dar nu am spart-o niciodata,desi intre ea si aslfat era distanta destul de mica,cateva degete,nu imi mai aduc aminte exact. Am condus masina zi de zi,dintre care un drum de 4000km de la un capat la aproape celallt capat al tarii, in aceasta configuratie timp de 2 ani,o recomanda oricarui doritor,scumpa,dar isi merita toti banii.

Si o poza undeva prin padure dupa 3000km prin pustietati.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1 (4).JPG
Views:	354
Size:	1.70 MB
ID:	1932932  
__________________
The Power of Dreams
Jdm-Motors is offline   Reply With Quote
Old 30-03-11, 17:09   #7
anndi
Dacia Driver

Stage 5
 
anndi's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,278
Member of:
[DACIA]
Default Re: Sondaj pentru oamenii destepti.

Garda la sol nu am masurat-o decat cu pachetul de tigari. Pragul e putin mai jos decat un pachet de tigari, si sub scut intra pachetul in dunga. Initial a fost home made si la viteze mari facea un balans urat, pe drumurile cu denivelari. Ulterior am pus arcuri + telescoape de astra G, putin modificate pentru a obtine aceeasi garda la sol. Confort nu este, dar nu ma deranjeaza deloc. La gropile suplimentare,cele care ies din asfalt,bonus din partea primariei, la fiecare trecere de pietoni, se poate trece cu vit 1, tinuta din ambreiaj. In schimb tinuta de drum este foarte bine, sta cum trebuie pe curbe, etc, etc.
__________________
The one and only Nova low rider
anndi is offline   Reply With Quote
Old 12-06-11, 19:09   #8
sageata
Mercedes Driver

Stage 5
 
sageata's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 1,491
Member of:
[VW]
[NoSpeedLimit Romania Club]
[MERCEDES]
Default Re: Sondaj pentru oamenii destepti.

Vad ca nu s-a mai scris de multa vreme pe aici. Ceva nu e-n regula. Ori nu se gaseste thread-ul ori nu mai modifica nimeni si isi dau numai cu parerea. La mine la Golf garda la sol era de un pachet de tigari, bagat un pic fortat la bare adica 8 cm de la FK parca. Ma scutura un pic fata de suspensia normala dar nu era de speriat. Depinde si ce scaune ai pe masina(moi, tari). Pe viraje era excelent, ma simteam cel mai bine... nu as putea spune asta si despre cel din dreapta. Tot timpul aveam probleme cu manerul-viraj din cauza ocupantului scaunului mortului Am mai zgaraiat bara dar n-am mai avut probleme cu bucsele (ocoleam toate gropile) Ca nota...7 pentru comfort, 10+ pentru tinuta de drum. Ca idee atasez poze cu masina cu nivelul ei atat la un show cat si pe un teren accidentat si un filmulet cu ea. Sper sa ai rabdare sa vezi filmuletul mai ales partile care te intereseaza.

https://www.youtube.com/watch?v=89GCpDbLusU

Sper ca am raspuns macar pe masura asteptarilor.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	100_2467.JPG
Views:	153
Size:	1.61 MB
ID:	2042700   Click image for larger version

Name:	DSCF2235.JPG
Views:	219
Size:	1.03 MB
ID:	2042701  
__________________
Dimensiunea maximă pentru o imagine īn semnătură este de 500x100 pixeli. De aceea o fotografie cu motorul meu nu incape.

http://plmtuning.ro/
sageata is offline   Reply With Quote
Old 12-06-11, 19:22   #9
Predator

Stage 5
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,089
Default Re: Sondaj pentru oamenii destepti.

Este bine venit.

Multumesc de raspuns. O sa ma uit la filmulet putin mai tarziu.
Predator is offline   Reply With Quote
Old 12-06-11, 21:51   #10
Bong
Suzuki Driver

Stage 5
 
Bong's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 876
Member of:
[Suzuki]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Sondaj pentru oamenii destepti.

Garda sol: 12 cm (destul de generoasă)
Arcuri, amortizoare: amortizoarele originale ale mașinii, Monroe din cāte am īnțeles, și arcuri sport weitec

confort: 6

mașina mea este un Suzuki Swift din 2009 (model 2005 cu facelift īn 2007), care din fabrică are o suspensie cu valențe sportive. Pe spate din fabrică e foarte țeapănă și pe față e destul de axată pe confort. După montarea arcurilor weitec -30mm pe lāngă efectul vizual, mașina se simte mult mai bine īn curbe etc. Spre exemplu, curbe pe care nu le atacam cu 60 km\h le atac acum fără emoții cu 80 km\h. Pe lāngă faptul că mi-a coborāt centrul de greutate cu 3 cm, arcurile acestea sunt mult mai dure.

mai am 2 prieteni cu swift-uri care au arcuri apex -45mm, care sunt mai dure decāt ale mele. Mașinile lor abia se mișcă dacă īncerci să le zgālțāi.

Per total, este o soluție ok și mai prietenoasă cu buzunarul decāt o suspensie full, de asemenea mai potrivită pentru o mașină condusă zi de zi pe minunatele drumuri ale patriei.
__________________

If you gotta go down...GO LOUD!
GO STRONG!
GO PROUD!
GO ON!
GO HARD OR GO HOME!
Bong is offline   Reply With Quote
Old 13-06-11, 13:04   #11
Predator

Stage 5
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,089
Default Re: Sondaj pentru oamenii destepti.

Multumesc pentru raspuns.

Am apucat sa ma uit si peste inregistrare, dar e doar o prezentare.
Predator is offline   Reply With Quote
Old 14-06-11, 09:50   #12
sageata
Mercedes Driver

Stage 5
 
sageata's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 1,491
Member of:
[VW]
[NoSpeedLimit Romania Club]
[MERCEDES]
Default Re: Sondaj pentru oamenii destepti.

Practic vroiam sa-ti arat cum se vede masina in mers. Mltumesc pentru rabdare.
sageata is offline   Reply With Quote
Old 14-06-11, 10:32   #13
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: Sondaj pentru oamenii destepti.

Maşina: Seat Leon FR 20VT
An de fabricaţie: 2005
Suspensie: sport VAG (arc "4 buline verzi şi una albastră") -20mm (Leon TopSport/FR, Golf IV 20th Anniversary, Golf IV GTI 337)
Gardă la sol: 14,5 cm oficial. (Probabil vreo 12 cm īn prezent, datorită modificărilor şi montării unui splitter sub bara faţă.)

Modificări:

- amortizoare Koni FSD;
- distanţiere faţă H&R 8mm/roată;
- distanţiere spate H&R 5mm/roată;
- bară stabilizatoare spate Eibach 25 mm;
- bucşe de bară stabilizatoare faţă Powerflex;
- bucşe de basculă pline (TT Mk I / R32 / Cupra R);
- bucşe de subcadru faţă dure (TT Mk I Roadster);
- bare de rigidizare aluminiu Wiechers faţă-spate.

Unghiul de cădere pe faţă s-a modificat de la -0,5 grade la -0,7 pānă la -0,8 īn prezent.

Comportament rutier cu amortizoarele de serie:

- absoarbe destul de bine gropile nu prea mari;
- stă relativ bine īn curbe pānă la viteze mărişoare;
- ridică botul foarte urāt la demaraj, ca un cal īnfuriat;
- coboară foarte urāt botul la frānare, gata să-l īnfigă īn asfalt;
- pe denivelări mici şi frecvente, ca piatra cubică, vibrează atāt de tare īncāt dă impresia că se va rupe;
- cānd īn curbă se află dāmburi sau valuri īn asfalt, frecvente acolo unde au frānat TIRuri sau autobuze, puntea din spate "ţopăie" (se spune că toate maşinile cu punte semirigidă H fac aşa);
- pe timp rece, primii 5-10 km amortizorul nu funcţionează, ca şi cum ar fi o bară de metal rigidă (uleiul din interior devine foarte vāscos la rece şi īi ia timp pentru a se īncălzi).

Comportament rutier cu amortizoarele FSD (şi celelalte modificări şi-au adus contribuţia aici):

- denivelările mici şi frecvente (piatră cubică, crăpături īn asfalt, valuri īn asfalt etc) practic nu se mai simt;
- denivelările mari (stradă desfundată) permit doar o oscilaţie redusă a caroseriei;
- zgomotul la rulare este mult diminuat şi frecvenţa sa mult mai redusă, suprapunāndu-se cu zgomotul motorului se produce cel mult un "mormăit";
- ridicarea botului la demaraj este redusă la un nivel nesemnificativ;
- coborārea botului la frānare este practic inexistentă;
- ruliul este diminuat;
- direcţia īn curbe este mult mai sigură şi dāmburile sau capacele de canal aflate la mijlocul curbei nu mai produc "ţopăitul" caracteristic;
- balansul caroseriei la schimbarea rapidă a benzilor a dispărut;
- amortizoarele FSD nu oferă niciun fel de feedback. Deloc. Ca şi suspensiile hidropneumatice de la Citroen, dau senzaţia de plutire a caroseriei deasupra asfaltului, cu ceva valuri uneori cānd apare un dāmb prea mare pentru ele;
- pe timp rece amortizoarele se īnmoaie pentru primii kilometri (vāscozitatea sporită a uleiului determină deschiderea valvei folosite la denivelări mari), după care revin la comportamentul obişnuit.

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 14-06-11, 13:55   #14
Predator

Stage 5
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,089
Default Re: Sondaj pentru oamenii destepti.

Multumesc.

Cu bordurile, cum va descurcati ?
Predator is offline   Reply With Quote
Old 14-06-11, 14:44   #15
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: Sondaj pentru oamenii destepti.

Datorită "buzei" de sub bara faţă, urcatul unei borduri standard "de la Videanu" cu faţa este imposibilă. Urc cu spatele.

Bordurile mai mici nu sunt o problemă.

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -