Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Ce alegeti?
Benzina 1,359 68.98%
Motorina 611 31.02%
Voters: 1970. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 06-01-12, 15:18   #3796
Gixer
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 913
Member of:
[2 Roti]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Singura sansa ca sa va puteti face o parere pertinenta e dupa parerea mea sa suprimam elementul bani, adica sa anulam constrangerile financiare, si astfel sa ne uitam in garajul unor bogatasi.....va las pe voi sa va imaginati ce gasiti, desi cam va dati seama ce ma gandesc si eu si majoritatea oamenilor.
Gixer is offline   Reply With Quote
Old 06-01-12, 22:40   #3797
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by Gixer View Post
Singura sansa ca sa va puteti face o parere pertinenta e dupa parerea mea sa suprimam elementul bani, adica sa anulam constrangerile financiare, si astfel sa ne uitam in garajul unor bogatasi.....va las pe voi sa va imaginati ce gasiti, desi cam va dati seama ce ma gandesc si eu si majoritatea oamenilor.
Hai sa te intreb asa:
- seria 7, cayenne, s, a8, x6 etc sunt masini de lefegii care fac credit sa o cumpere? totusi exista si diesel
- bote si ceilalti posesori de q7 6.0 tdi crezi ca sunt saracuti si nu si-ar permite consumul unui motor de 500cp otto?
Eu cred ca aici e strict preferinta pentru diesel si nici vorba de bani!
Clientii acestor masini pierd zeci de mii de euro pe diferenta achizitie-revanzare, chiar nu cred ca mai conteaza diferenta de consum, in cazul in care exista.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 06-01-12, 22:56   #3798
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by crywolf View Post
RVL - clar asta cu consumul la viteze ridicate. E vechea problema motor mare vs motor mic, in ciuda supralimentarii si alte bazaconii.
Stii cum e asta - ca si cum iti iei motor de 3000cmc pentru a merge casa - serviciu 5km in interiorul orasului
Nimeni nu neaga avantajele dieselului, doar ca dpdmv dieselul e oarecum suprapareciat din cauza consumului scazut si a cuplului care se simte mai bine decat la benzinar. Stii cum se spune : cumperi cai putere dar conduci cuplu

Sincer, nu cred ca vreodata se va ajunge la un consens in privinta acestei dezbateri. Sunt prea multi factori de luat in seama si nu toata lumea e obiectiva, asa ca ....... personal imi place discutia, dar sigur nu duce nicaieri.
Cum de altfel, RVL, fara sa te superi pe mine, dar despre BMW se spunea candva (cand masinile erau tabla si nu plastic ) ca musai sa fie in 6cilindri, benzina si peste 200CP )
Drept ca in acea perioada dieselul de orice natura, aspirat sau supralim. era net inferior oricarui benzinar.
N-am de ce sa ma supar.
Corect- nu au se va ajunge la un consens, ca in orice alegere din lumea asta.
Atat timp cat va mai exista petrol- lucrurile vor fi in miscare in lumea auto, chiar si bmw a redus nr cilindrilor pentru costuri iar in ziua de azi un 4cil diesel aproape egaleaza un 325i de acum 10 ani.
Ai dreptate ca unii supra-apreciaza ORICE diesel, eu nu cred ca sunt genu, de ex nu mi-as lua pentru mine ceva gen 100cp/1.5t (si nimic inainte de CR sau minim PD), mi-as lua otto de 100cp/1t daca atat mi-ar ajunge plapuma, in schimb pentru sotie de exemplu vreau diesel, stii de ce?, pentru ca poate sa o mai si subtureze fara probleme, asta e - ii fac "toaleta" odata pe an si gata, dar stiu ca ii e ei mai commod.

Apropo de evoluti "brusca" a dieselului, parerea mea este ca a fost tinut pe loc intentionat - in industrie sunt multe dieseluri de 30-40 de ani care lucreaza cu presiuni mai mari decat orice auto al momentului.
Unele apartin de producatori ce activeaza si piata auto, cum este mitsubishi , de ex.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 07-01-12, 00:14   #3799
Gixer
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 913
Member of:
[2 Roti]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by RVL 2000 View Post
Hai sa te intreb asa:
- seria 7, cayenne, s, a8, x6 etc sunt masini de lefegii care fac credit sa o cumpere? totusi exista si diesel
- bote si ceilalti posesori de q7 6.0 tdi crezi ca sunt saracuti si nu si-ar permite consumul unui motor de 500cp otto?

Eu cred ca aici e strict preferinta pentru diesel si nici vorba de bani!
Clientii acestor masini pierd zeci de mii de euro pe diferenta achizitie-revanzare, chiar nu cred ca mai conteaza diferenta de consum, in cazul in care exista.
Exista S320cdi si S400cdi si mai nou chiar si S250cdi pe deasupra si asta inseamna ce? Ca exista clienti care vor sa se dea jupani in S-klasse sau 7-ar noi, dar nu si-ar permite o intretinere mai scumpa decat la un 320d nou si astfel ce mare branza, ca nu e asa greu sa calculezi si pt caroseria aia un motor mai mic si chiar TD....

Nu e vb decat de prosteala ca vai ce sm3k3r is eu ca merg cu 7% consum decat ala care merge cu 11 ca omu nu isi da seama ca pana si diferenta asta de 4 litrii intre unele masini se amortizeaza in km pe care nu ii va face el in 5 ani sau poate nu mai apuca pt ca o revinde.....la d-astia e doar vb sa ii fie ciuda la vecinu ca si lui ii consuma apoape cat 1.9tdi-ul acestuia!!!
Stii cum e, dieselul la cam aceeasi putere ca benzinarul pe aceeasi caroserie oridecare ar fi el e bun pana se strica, dupa care iti vine sa dai foc la masina!

Si mie imi placea inainte diesel-ul....pana am vazut ce problema, chiar orori poti pati cu el.....acuma nah, si cu benzina poti sa o incurci la fel de rau, dar sansele sunt mult mai mici, si luat la general media intretinerii la reparatii si consumabile e mult mai mica la acesta.
Gixer is offline   Reply With Quote
Old 07-01-12, 12:46   #3800
crywolf

Stage 5
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,080
Default Re: Benzina sau motorina ?

Unul din motivele pentru care dieselul are o imagine proasta este calitatea masinilor diesel vandute pe piata se SH. Toate, sau majoritatea, se vand cu 120000km sau mai putin (sa zic 170000 daca e din anii 90 si nu dupa 2000). Alea incep sa pice. Este cazul clasic al BMW E34 525TDS la care pica pompa si turbina la 200000km. 200000km pe bord, pentru ca in realitate masina aia cred ca are 1 200 000km si de aici o imagine negativa a dieselului. Nici PD nu pica usor, daca are km acceptabili, si trebuie sa acceptam ideea ca nici o masina nu e facuta pe viata. Masinile noi au calitate scazuta fata de cele din anii 70 sau 80, oferind insa altele in schimb : confort, siguranta, putere, etc.

Benzinarele insa au si ele km reali destul de multi, dar fiind reparatiile mai ieftine si traisca dezmemb, lumea se apropie de ele.
Plus ca mai e ideea aia preconceputa ca dieselul nu porneste iarna.

Nah, ca incet incet imi revin la ideea de dieselist si incep sa sustin dieselul
__________________
Manni for life !!!
crywolf is offline   Reply With Quote
Old 07-01-12, 14:08   #3801
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Benzina sau motorina ?

De cand e dieselul mai putin fiabil ca o masina pe benzina??? )
Sau mai nou benzinarele nu mai necesita segmentari, bujii, bobine, sonde lambda, catalizatoare si alte prostii care se pot strica si sunt valabile la toate masinile pe benzina.
Chiar turele alea multe pe care le slaviti cu totii aduc uzuri mai mari componentelor in miscare.
__________________
Stock is for woosies
Smoking is for woosies

The best exhaust for a turbo is the least exhaust.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 07-01-12, 14:18   #3802
Predator

Stage 5
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,089
Default Re: Benzina sau motorina ?

Defapt nu turele aduc probleme, ci acceleratia pistonului. Iar la diesel la aceelasi nr de rotatii, acceleratia este mai mare decat la un motor pe benzina.
Predator is offline   Reply With Quote
Old 07-01-12, 14:59   #3803
iulyan9k

Stock
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 8
Default Re: Benzina sau motorina ?

As vrea si eu o parere la obiect intre golf 3 1.6(75cp) benzina si 1.9td (75cp) sau tdi(90cp). Care ar fi mai potrivita pentru un incepator. Daca ar fi si cateva argumente ar fi perfect.
iulyan9k is offline   Reply With Quote
Old 07-01-12, 15:26   #3804
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by Predator View Post
Defapt nu turele aduc probleme, ci acceleratia pistonului. Iar la diesel la aceelasi nr de rotatii, acceleratia este mai mare decat la un motor pe benzina.
Pe bune? Cum ai reinventat tu fizica? Daca te referi la forte suntdirect proportionale cu masa si direct proportionale cu patratul vitezei, adica 1kg/6000rpm, forte mai mari ca 2kg/4000rpm

G3 personal as prefera benzina.

Last edited by RVL 2000; 07-01-12 at 15:28.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 07-01-12, 18:13   #3805
Predator

Stage 5
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,089
Default Re: Benzina sau motorina ?

Nu trebuie reinventat nimic.

Acceleratia pistonului in cazul motoarelor pe benzina, este mai mica decat cea a celor pe motorina, la aceeasi turatie.

Iar diferenta de masa este in avatanjul motorului otto. Bielele le putem considera neglijabile (au aceleasi dimensiuni, material, etc), dar la pistoane nu.

334 g pt TFSI, 648 pentru TDI.

Intr-un caz simplu, pe motoare VAG, viteza medie a pistonului unui motor 2.0TFSI la 3000RPM este de 1825 Ft/m, iar la un 2.0 PD este de 1880 Ft/m

unde Ft = feet, iar m = minut.

Apoi, raportul biela/cursa, pentru un TFSI este de 1.551 (144/92.8mm), iar pentru diesel de 1.507 (144/95.5).

Cu cat raportul biela/cursa este mai mare, cu atat acceleratia este mai mica, iar curba acceleratiei este mai uniforma, de unde rezulta si vibratii secundare reduse.

Biela se refera la distanta dintre centrele celor doua gauri.

In cazul de fata, nu este foarte mare diferenta, dar in alte cazuri devine semnificativa (peste 10% acceleratie, 4% viteza pistonului)


Sa se caute exemple de motoare TDI cu volanta unimasica, cum troncane la relanti, pe cand la benzina nu este cazul.

Oricum in cazul VAG, motoarele diesel/otto parca sunt la fel. Cursa mare, alezaj mic.
__________________

low sau nu ?
Predator is offline   Reply With Quote
Old 07-01-12, 18:31   #3806
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Si din calculele tale rezulta ca fiabilitatea dieselului e mai slaba decat a unui Otto???
Ai bagat si temperaturile in calcul?
bluey is offline   Reply With Quote
Old 07-01-12, 18:47   #3807
Predator

Stage 5
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,089
Default Re: Benzina sau motorina ?

Nu, eu am aratat doar o parte din uzura mecanica, unde n-am mai luat in calcul si raportul de compresie, gazele blow-by, etc.
Predator is offline   Reply With Quote
Old 07-01-12, 19:18   #3808
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Pai si atunci de ce benzinarele au nevoie de segmentari mai devreme decat tractoarele??
Stie cineva la cati km se fac segmentarile la benzinarele moderne?
bluey is offline   Reply With Quote
Old 07-01-12, 19:26   #3809
Predator

Stage 5
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,089
Default Re: Benzina sau motorina ?

Ca benzinarele nu au regimul nominal la 1800-2500 RPM.
Predator is offline   Reply With Quote
Old 08-01-12, 00:04   #3810
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Benzina sau motorina ?

Pai exact asta ziceam si eu - la aceeasi turatie diferntele sunt mici, problema e ca ele nu merg in general cu aceeasi turatie iar fortele de inertie cresc patratic - cresti de 1.5 ori turatia, inertia creste de 2.25 ori.
De aia m-am exprimat asa.

Oricum fortele de inertie sunt neglijabile pe langa cele motoare, in plus temperaturile instantanee sunt superioare la otto, fapt care grabeste imbatrnirea si uzura materialelor segmentilor, de ex.
Chiar daca regimurile ar fi aceleasi, otto face mai multe curse ale pistonului/km decat diesel si e normal ca uzura sa fie mai mare.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -