VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC |
View Poll Results: Ce alegeti?
|
Benzina
|
|
1,359 |
68.98% |
Motorina
|
|
611 |
31.02% |
01-08-10, 13:22
|
#2896
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 2,474
Member of: [BMW] [Toyota]
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by Crisskro
Saptamana viitoare track days @ hungaroring, ma duc cu czt-ul, aygo-ul l-am vandut de vreo 5 luni. Si daca as fi mers cu aygo nu vad care ar fi fost problema, banii mei distractia mea. Chiar nu inteleg care e problema.
LE: sunt curios la ce categorie ma baga, Slow e sub 110 kw, Fast e peste 110 kw. Eu am fix 110 kw in talon.
|
Hmm si ai de gand sa il lasi asa stock ? oricum stiu ce poate face un czt , sunt mici si rele , remarca mea nu era rautacioasa stai linistit ! Oricum vroiam sa scot in evidenta faptul ca poti avea parte de senzatii si cu un 3.0d biturbo la un consum decent !
PS : cat e taxa ?
|
|
|
01-08-10, 13:26
|
#2897
|
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 574
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [Honda]
|
Re: Benzina sau motorina ?
Am zis ca am 110 kw in talon - stock... dar nu e stock.
E motor de 1500 cmc, intra la categoria de taxe mici... foarte mici cam 140 ron pe an.
|
|
|
01-08-10, 14:09
|
#2898
|
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,422
|
Re: Benzina sau motorina ?
nu vb ca dieselul nu e sportiv..doar ca se tyermina la 4500...in cel mai intanlit caz.....exact unde un benzinar incepe sa isi arate sportivitatea.....
|
|
|
01-08-10, 16:55
|
#2899
|
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by 06XPT
nu vb ca dieselul nu e sportiv..doar ca se tyermina la 4500...in cel mai intanlit caz.....exact unde un benzinar incepe sa isi arate sportivitatea.....
|
snt putine care se termina la 4500 stock. cam pe 4000 au toate puterea maxima.
|
|
|
01-08-10, 18:39
|
#2900
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by a3ds
Epic post in an epic thread!!!! HAHAHA, tare. Fenomenul VTEC ahahaha, senzatia din aspirat fara pic te cuplu superioara celui din turbo, incredibili si revolutionari japonezii astia frate. Dude, esti din ce in ce mai tare, jur.
|
Acum eu ti-am observat "cunostintele" tale in domeniu.
Este adevarat ca niste motoare care au detinut 20 de ani suprematia cp/l nu sunt un fenomen, este ceva normal doar ca nu a mai reusit nici un construcor asta.
La 100-120 CP/l un motor aspirat are turatie maxima de minim 7000 rot/min si nu are cum sa traga bine in turatie mica pentru ca nu are de unde sa aibe cuplu fiind un motor aspirat de turatie.
Caz: Motocicleta, VTEC, M3, F1, Clio RS, RS4, etc.
|
|
|
01-08-10, 18:58
|
#2901
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 2,474
Member of: [BMW] [Toyota]
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by Crisskro
Am zis ca am 110 kw in talon - stock... dar nu e stock.
E motor de 1500 cmc, intra la categoria de taxe mici... foarte mici cam 140 ron pe an.
|
Ma refeream la taxa pe circuit ..nu la impozitare :P ! stiu ca e o mica bestie sub capota ! 1.5 turbo
SI da gtr , vtec ul de 2.0 si 240 de cai stiu ca a avut suprematia la un moment dat la cp/l ....cu 120cp/1l , e o performanta demna de invidiat ! daca ar descoperi si o modalitate in care aceste motoare de turatie sa nu mai sufere de lipsa de cuplu la turatii joase si medii ar fi perfecte !
|
|
|
01-08-10, 19:30
|
#2902
|
Stage 5
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,304
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by GTR
Acum eu ti-am observat "cunostintele" tale in domeniu.
Este adevarat ca niste motoare care au detinut 20 de ani suprematia cp/l nu sunt un fenomen, este ceva normal doar ca nu a mai reusit nici un construcor asta.
La 100-120 CP/l un motor aspirat are turatie maxima de minim 7000 rot/min si nu are cum sa traga bine in turatie mica pentru ca nu are de unde sa aibe cuplu fiind un motor aspirat de turatie.
Caz: Motocicleta, VTEC, M3, F1, Clio RS, RS4, etc.
|
GTR,tu reprezinti prototipul fanului orezariilor,ignorant pana la stupiditate.Comportament clasic de "ignor orice discutie tehnica,orice dovada reala,si dau inainte cu cretinisme si clisee".
Despre CP/litru,de ce asa extraordinar "recordul", crezi ca intereseaza pe cineva decat pe Honda chestia asta cu raport cp/litru ? Hai sa vin si eu cu una:CP/nr de supape pe cilindru.S2000 scoate 60.Pontiac GTO scoate 200 Iti dai seama ca motorul de pe GTO e de 4 ori mai bun decat cel de pe Type-R ?
Asta era doar un exemplu sa vezi ce stupida e matematica orezareasca.
La un motor conteaza enorm curba de putere/cuplu, nu are importanta ca iti trage numai la 10 000 rpm cum trag orezarele, imagineaza-ti o situatie gen:urci o panta mare dupa ce ai iesit dintr-o curba de viteza mica, ala care va zbura pe langa tine cu un motor cu o curba de putere mult mai buna va fi foarte impresionat ca ai Honda. Cam asta e marele vtec la care saliveaza toti din NFS dar nu au condus masini adevarate.
Probabil pentru ca pe langa fanii japonezelor obsedati de puterea litrica mai exista si oameni care vor sa conduca masina(in America ca numai aia mai pun botu la orezare),si sa o conduca repede asa ca Honda a schimbat motorul de 2000cmc de pe S2000.Motorul de 2,2 litri are puterea maxima la turatie mai joasa decat initialul de 2.0 de pe S2000,si cuplul maxim mai mare si la turatie si mai joasa,ceea ce duce la o curba de putere mai buna.Toate publicatiile care le-au testat pe amandoua au zis ca se simte diferenta pe circuit.Nu ca ar conta la ceva,ca e pacat sa strici mirajul celor 120 CP/litru doar pentru a face o masina sport mai rapida.Care motor e mai puternic la aceeasi capacitate cilindrica e nerelevant,conteaza care e mai puternic la aceleasi dimesniuni exterioare si aceeasi masa.Iar motoarele turbo au avantaj fata de cele aspirate.
In afara de Honda si mai nou Renault cu noul Clio RS,cine s-ar chinui sa faca motoare aspirate performante de 1.6-2.2 l ? Nu merita,pentru ca oricum sunt prea slabe,si nu au performantele unui turbo.Megane RS sau Neon SRT-4 sunt mai rapide decat Civic Type-R pe circuit,iar in linie dreapta ce sa mai vorbim...si pentru bani mai putini.
Ca idee,tot pentru fanii puterilor litrice mari,preferabil din aspirate:un V8 OHV de 5l de Mustang sau 5,7l de Corvette/Camaro/Firebird/GTO incape sub capota de MX-5.Un V6 de 3,2 DOHC abia incape sub o capota de Golf.
Tot ca idee,ia uite ce bine se descurca Hondele astea cu V-TEC pe circuit (Nurburgring adica).
Nissan 350Z - 8:26
VW Golf 4 R32 - 8:37
Renault Megane RS - 8:38
Honda S2000 - 8:39
Honda Integra Type-R - 8:43
Honda Civic Type-R - 8:47
Primele 3 sunt mai ieftine decat S2000.Unde sunt cei 120 CP/l cand ai nevoie de ei ?! Si intr-un test Car&Driver,un Camaro SS a batut PE CIRCUIT Honda S2000,si la pret sensibil mai mic.
Eu nu sunt impotriva V-TEC si Honda,e un sistem excelent cand vorbim de masini de strada,insa prea-l laudati de parca cine stie ce performante scoate.
__________________
Understeer is when you hit the wall with the front of the car.Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.Horsepower is how fast you hit the wall.
Torque is how far you take the wall with you.
Last edited by a3ds; 01-08-10 at 19:33.
|
|
|
01-08-10, 20:12
|
#2903
|
Stage 5
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,158
|
Re: Benzina sau motorina ?
se vede ca n-ai condus niciun motor cu v-tec. ai dreptate, curba de cuplu e cea care dicteaza "cum trage motorul" DAR faptul ca un motor se tureaza pana in 9 mi de ture NU INSEAMNA DELOC ca nu trage si la turatii mici.
studiaza despre distributia variabila, vezi ce avantaje are si de ce se foloseste
si mie imi plac motoarele turbo, dar sa spui ca hondele sunt "moarte" la turatii mai mediocre, e o aberatie
Quote:
magineaza-ti o situatie gen:urci o panta mare dupa ce ai iesit dintr-o curba de viteza mica, ala care va zbura pe langa tine cu un motor cu o curba de putere mult mai buna va fi foarte impresionat ca ai Honda.
|
va zbura pe langa tine daca habar n-ai sa folosesti cutia de viteze. probabil esti fan diesel, sa "rupa" de la 2000 de ture
Last edited by Bryan; 01-08-10 at 20:14.
|
|
|
01-08-10, 20:22
|
#2904
|
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by Bryan
se vede ca n-ai condus niciun motor cu v-tec. ai dreptate, curba de cuplu e cea care dicteaza "cum trage motorul" DAR faptul ca un motor se tureaza pana in 9 mi de ture NU INSEAMNA DELOC ca nu trage si la turatii mici.
si mie imi plac motoarele turbo, dar sa spui ca hondele sunt "moarte" la turatii mai mediocre, e o aberatie
|
1.6 vti - 160bhp si cuplu 150nm@7000rpm. sincer acu, vrei sa zici ca masina aia trage in ture mici si medii? eu presimt ca nici tu nu ai condus vreun v-tec in viata reala.. trage binisor, intr-adevar, in ture mari, iar senzatia e misto peste 5000rpm in masina, dar nu e chiar asa cum o ridica unii in slavi. there's no replacement for displacement, i'm affraid!
Last edited by mistreku; 01-08-10 at 20:26.
|
|
|
01-08-10, 21:52
|
#2905
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 2,474
Member of: [BMW] [Toyota]
|
Re: Benzina sau motorina ?
+1 mistreku ! am pe langa cele doua 530d si o celita t23 gts de 192 de cai ! pana in 4000 de ture parca e moarta masina , ok, o avantajeaza greutatea , dar nu poti compara un asiprat de turatie cu unul turbo de aceeasi cilindree !
|
|
|
01-08-10, 21:57
|
#2906
|
Stage 5
Join Date: Mar 2009
Posts: 964
Member of: [Freehand Design Usergroup] [Colectionar Machete]
|
Re: Benzina sau motorina ?
Vreau sa aflu niste pareri de la lume cu experienta. Avand in vedere ca subiectul este direct legat de thread-ul acesta as vrea sa va intreb care model este mai potrivit. Comparatia este intre un Mercedes-Benz E280 si un Mercedes-Benz E320 CDI.
As vrea sa stiu ce credeti ca e mai potrivit pentru cineva care circula destul de putin(12-15mii km/an), vreau argumente cat mai multe. Nu cred ca e nevoie sa dau mai multe detalii pentru ca se gaseste pe carfolio tot ce este necesar. Din auzite as inclina spre benzina deoarece diesel-ul merita daca mergi mult ca, consumul mai mic sa amortizeze diferenta de bani data pe service-uri si unele consumabile care din cate stiu la un diesel sunt ceva mai scumpe. As vrea si niste consumuri orientative pentru ca de obicei cele oficiale nu sunt mereu relevante). Momentan in familie este tot un diesel si as vrea sa stiu daca merita trecerea la benzina sau la un diesel in 6 cilindri care ar lucra mai silentios si ar amortiza principalul dezavantaj actual al diesel-ului. Daca am zis ceva gresit va rog sa ma corectati, astept mai multe pareri.
Last edited by sergini0; 01-08-10 at 21:59.
|
|
|
01-08-10, 22:50
|
#2907
|
Stage 5
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,158
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by mistreku
1.6 vti - 160bhp si cuplu 150nm@7000rpm. sincer acu, vrei sa zici ca masina aia trage in ture mici si medii? eu presimt ca nici tu nu ai condus vreun v-tec in viata reala.. trage binisor, intr-adevar, in ture mari, iar senzatia e misto peste 5000rpm in masina, dar nu e chiar asa cum o ridica unii in slavi. there's no replacement for displacement, i'm affraid!
|
eu vorbeam de motoare mai maricele...cum ar fi cel de pe type r sau cel de pe s2000...repet, poate nu trage ca un turbo dar nici sa spui ca sunt lesinate in ture mici..
inca o chestie, conteaza cuplul care ajunge la roata, nu ala la motor. faptul ca o masina obtine cuplul si puterea la turatii mai mari, e un avantaj. de ce? pentru ca poti folosi o cutie cu rapoarte mai mari(mai "scurta'), ceea ce se traduce printr-un cuplu la roata marit..
Last edited by Bryan; 01-08-10 at 22:55.
|
|
|
01-08-10, 23:54
|
#2908
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by a3ds
Quote:
Originally Posted by a3ds
GTR,tu reprezinti prototipul fanului orezariilor,ignorant pana la stupiditate.Comportament clasic de "ignor orice discutie tehnica,orice dovada reala,si dau inainte cu cretinisme si clisee".
Despre CP/litru,de ce asa extraordinar "recordul", crezi ca intereseaza pe cineva decat pe Honda chestia asta cu raport cp/litru ? Hai sa vin si eu cu una:CP/nr de supape pe cilindru.S2000 scoate 60.Pontiac GTO scoate 200 Iti dai seama ca motorul de pe GTO e de 4 ori mai bun decat cel de pe Type-R ?
Asta era doar un exemplu sa vezi ce stupida e matematica orezareasca.
La un motor conteaza enorm curba de putere/cuplu, nu are importanta ca iti trage numai la 10 000 rpm cum trag orezarele, imagineaza-ti o situatie gen:urci o panta mare dupa ce ai iesit dintr-o curba de viteza mica, ala care va zbura pe langa tine cu un motor cu o curba de putere mult mai buna va fi foarte impresionat ca ai Honda. Cam asta e marele vtec la care saliveaza toti din NFS dar nu au condus masini adevarate.
Probabil pentru ca pe langa fanii japonezelor obsedati de puterea litrica mai exista si oameni care vor sa conduca masina(in America ca numai aia mai pun botu la orezare),si sa o conduca repede asa ca Honda a schimbat motorul de 2000cmc de pe S2000.Motorul de 2,2 litri are puterea maxima la turatie mai joasa decat initialul de 2.0 de pe S2000,si cuplul maxim mai mare si la turatie si mai joasa,ceea ce duce la o curba de putere mai buna.Toate publicatiile care le-au testat pe amandoua au zis ca se simte diferenta pe circuit.Nu ca ar conta la ceva,ca e pacat sa strici mirajul celor 120 CP/litru doar pentru a face o masina sport mai rapida.Care motor e mai puternic la aceeasi capacitate cilindrica e nerelevant,conteaza care e mai puternic la aceleasi dimesniuni exterioare si aceeasi masa.Iar motoarele turbo au avantaj fata de cele aspirate.
In afara de Honda si mai nou Renault cu noul Clio RS,cine s-ar chinui sa faca motoare aspirate performante de 1.6-2.2 l ? Nu merita,pentru ca oricum sunt prea slabe,si nu au performantele unui turbo.Megane RS sau Neon SRT-4 sunt mai rapide decat Civic Type-R pe circuit,iar in linie dreapta ce sa mai vorbim...si pentru bani mai putini.
Ca idee,tot pentru fanii puterilor litrice mari,preferabil din aspirate:un V8 OHV de 5l de Mustang sau 5,7l de Corvette/Camaro/Firebird/GTO incape sub capota de MX-5.Un V6 de 3,2 DOHC abia incape sub o capota de Golf.
Tot ca idee,ia uite ce bine se descurca Hondele astea cu V-TEC pe circuit (Nurburgring adica).
Nissan 350Z - 8:26
VW Golf 4 R32 - 8:37
Renault Megane RS - 8:38
Honda S2000 - 8:39
Honda Integra Type-R - 8:43
Honda Civic Type-R - 8:47
Primele 3 sunt mai ieftine decat S2000.Unde sunt cei 120 CP/l cand ai nevoie de ei ?! Si intr-un test Car&Driver,un Camaro SS a batut PE CIRCUIT Honda S2000,si la pret sensibil mai mic.
Eu nu sunt impotriva V-TEC si Honda,e un sistem excelent cand vorbim de masini de strada,insa prea-l laudati de parca cine stie ce performante scoate.
|
.
|
Eu sunt un om care apreciaza masini, motoare, etc. indiferent de natie. Tu esti genul blocat anti-orezari, dar fiecare gandeste cat il duce capul.
CP/l a interseat pe toata lumea tot timpul si toti constructorii s-au laudat cu asta, cp/supapa sunt fetisul tau personal, nu cred ca ti-l impartaseste cineva.
Cand vorbim de motoarele VTEC Honda B16 - 1.6 - 160-180 CP sau K20- 2.0 - 200-240 CP - Vorbim de niste variante sportive, deci putin ma intereseaza cum trag in turatie mica, ma intereseaza cum trag in turatie mare, condusul sportiv nu-l agreez in turatie mica.
pe langa asta VTEC nu este altceva decat o distributie variabila, adica o facilitate de marire si urcare a curbei de cuplu si putere implicit in turatii medii.
Si pentru ca tot ai ales tu un circuit sa vedem ce poate sa faca un VTEC.
Nordschleife, Germany (20600 m)
Honda NSX-R................7:56'73......280CP TOT un VTEC
Chevrolet Corvette C6....7:59'00......400CP
Porsche 997 Carrera S....7:59'00......355CP
Audi R8........................8:01'90......420CP
BMW M3 (E92)..............8:05 '07......420CP
Ferrari 550 Maranello......8:07 '96......486CP
Ferrari 360 Modena........8:09 '99......400CP
Lamborghini Diablo SV.....8:09 '97......519CP
Audi RS6 Avant (C6).......8:09'08......579CP
Audi TT-RS Coupe.... .....8:09'09......340CP
Honda S2000................8:39 '99......239CP VTEC
BMW 135i Coupe (E82)...8:39'29......306CP
Honda Integra Type R....8:43.00......190CP VTEC
VW Scirocco 2.0 TSI.....8:46.40......200CP
Honda Civic Type-R.......8:47'01......200CP VTEC
Renault Clio III Sport......8:47'48......200CP
VW Golf Mk V R32..........8:49 '05......247CP
VW Golf Mk V GTI..........8:53 '04......200CP
Eu sunt absolut sigur ca in viata ta nu ai condus un VTEC macar 100 km dar comentezi ca multi alti "Romani profesionisti".
Nu am cum sa spun ca nu-mi plac motoarele turbo, ba chiar de multe ori le prefer pentru ca sunt usor tunabile si cu potential mai ridicat de putere dar la fel de mult imi plac si aspiratele de turatie.
|
|
|
02-08-10, 10:37
|
#2909
|
Stage 5
Join Date: Jun 2010
Posts: 309
|
Re: Benzina sau motorina ?
eu chiar regret ca mi-am luat Golf mk3 TDi si nu Civic Esi 125 cai..ca varianta de 160 e rara dar are si dieselu avantajele lui
|
|
|
02-08-10, 16:17
|
#2910
|
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 574
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [Honda]
|
Re: Benzina sau motorina ?
Are si dieselul avantajele lui, consumul, depasiri fara sa schimbi inferioara de lene, ....and that's about it.
|
|
|
|
|